Škoda Auto zahájila sériovou výrobu čtvrté generace aktuálně nejprodávanějšího auta v Česku
Čtvrtá generace modelu Škoda Fabia. Foto: Škoda Auto
Nová generace modelu je delší, poprvé měří přes čtyři metry.
Nová generace modelu je delší, poprvé měří přes čtyři metry.
To jsou zase výlevy. Samozřejmě že to pro určitou cílovou skupinu není použitelné (včetně mě). Ale pro jinou zase je. Nechcu, no tak nekupuju. Každý podle svých potřeb.
Podvozek je ok, změna platformy tomu prospěje. Ale ty motory, to je tragédie. Párkrát jsem sedlal trojkovou Fabii a je to děs a hrůza. Naprosto podmotorované buclaté auto. Mimo město nepředjedeš, nerozjedeš se, … Dvacet let stará auta akcelerují lépe, sorry.
Když budu chtít levnou ale novou plečku bez výbavy, koupím si Dacii Sandero nebo Hyundai i30 v kombíku. Úplně nerozumím, kde je cílová skupina fabiatiků. 🙂
A jaký motor v tom konkrétně byl?
Ono to jede dobře, jen musíte vědět, kdy a jak řadit. „Nápověda“ vás totiž nechá motor soustavně podtáčet. Když takové auto nemáte „v paži“ a sedláte ho všehovšudy párkrát, je to samozřejmě na houby.
🙂 Vzhledem k tomu, že jsem řídil desítky aut, které neměly žádnou nápovědu, myslím, že to odhaduji podle zvuku motoru dost dobře.
Každopádně na svém tvrzení trvám i přes zběsilé řazení 5-4-3-4-5 při předjíždění.
U přeplňovaného přímovstřiku více záleží, co do toho natankujete. Na 95 to jede na hraně možnonstí paliva.
Zlaté velko/středně objemové atmosféry, do kterých se dalo natankovat cokoliv. 🙂
Ano ano takové motory byly dříve v malých autech běžně k vidění 😁
Zlatej kůň…..napase se kdekoliv a hlavně….zadarmo:-))))))
na 95 to jede uplne normalne. kdyz do toho das 98, ma to nulovy vliv
Když myslíte…..
vim.
Nevíte….pokud to toho nalejete 98 nebo 100, tak nemusí tolik zasahovat regulace předstihu a nedochází tolik k detonačnímu spalování a tedy i vzniku karbonu. Kromě mírně vyššího výkonu (asi o 10 %) si také značně oddálíte zakarbonování sacích ventilů.
Poraďte mi, ktera jiná značka nabízí nové auto do 500.000 s automatem, výkonem přes 80kW, adaptivním tempomatem, navigací, led světly, upozorněním na auta v mrtvém úhlu, asistentem výjezdu, zadní kamerou a kufrem přes 500 litrů?
za 460(navigace +25) je i30 combi family smart, 1.0TGDI DCT . Jen to v téhle výbavě nemá adaptivní tempomat, mrtvý úhel a pod. Ale za to to má ovládací tlačítka na vše podstatné, žádná displayová matlačka. Větší kufr i více místa.
Díky za informaci, ale bohužel to neodpovídá mým preferencím. Chybí požadovaná výbava a místo ní je větší kufr, který nepotřebuji. Pokud bych chtěl adaptivní tempomat, jsem v tom za 600.000.
Tak záleží na preferencích. Mám i30 combi family smart 1,5TGDI (117kW) DCT a za tu cenu je to bezkonkurenční.(výkon motoru a DCT vs cena). V SK nebo DE je ten motor dostupný jen v nejvyšší výbavě. Nejspíše kvůli té ceně existují v ČR jen 4 výbavové stupně a každý má max 1-2 možné příplatky.(což je kontrast oproti VW) Adaptivní tempomat a další srandy jsem oželel. SMART má zadní kameru, vyhřívání předních sedadel + volantu. Čekačka od 2/2021 4 měsíce. To DCT je parádní. Manuál už nikdy více 😀
Které dvacet staré auto myslíte? Fabii junior s 1.0 MPI? Čistě dle poměru váha/výkon se nidky dřív nedalo sehnat silnější malé auto. Když se projede po D1 tak v táhlých stoupáních v levém pruhu potkáte jen motory s turbem.
Především služební octavie tdi „z cizího krev neteče“ 🙂
Trojkovou už nestihnu, ale prý má ještě dorazit i Combi, tak jsem rád. Téměř už jediný menší kombík, takový rodinný auto pro chudý a ty, co se nevyžívají ve stupidních SUV (jako já). Těším se. 🙂
Rodinný auto pro chudý se jmenuje Dacia Lodgy….Škodovka je produkt přesně pro Čechy. Už dávno zaplacená technika, levně vyrobená a za draho prodaná.
jo… a proto tu samou techniku ma golf a leon.
Pokud se bavíme o Fabii, tak nemá stejnou techniku jako Golf a Leon…
Zřejmě budete narážet na Octavii, ale ta má třeba hnusnější interiér a rozdíly bývají, které verze mají víceprvek a které mají vlečku. Navíc si některé věci do Octavie ani objednat nemůže.
no, zěrovna v pripade interieru aktualne o4 valcuje posledniho golfa rozdilem tridy.
viceprvek ma i o4, jen v lehce vyssich vykonech, nez golf
v podstate jedine, co aktualne nema skodovka oproti golfu je mobile key. jinak jsou to technologicky stejna auta.
co tam mas jeste?
Nejsou…jiné je naladění podvozků. Ano a právě zadní náprava různých verzích je ten rozdíl.
Ono ohledně interiéru je potřeba si do toho sednout a né číst sny českých novinářů.
V sumě zjistíte, že mírně nižší cenu, dostanete o dost horší výsledek než u Golfu.
Ale tahle diskuje přeci byla o Fabii..ne?
vy jste zacal diskusi o tom, ze skodovka jen
odpadkovy kos volkswagenu.
hmm… ja v nich sedel. konci mi operak na o4, a resim comdal. golf je (byl?) jeden z kandidatu.
bohuzel uroven interieru je opravdu smutna.
Co dál? Pokud se protínáte s myšlení VW a nelíbí se vám Golf, tak zkuste A3. Jinak je alternativ dost, žáleží na vašich požadavcích.
Škoda byla odpadkovým košem. Už není. Nyní je to normální lowendová automobilka, bohužel s velmi špatným poměrem cena/výkon. Obojí je snadno velmi prokazatelné.
Jak jsem psal výše, pokud je Škoda automobilkou s velmi špatným poměrem cena/výkon, tak mi řekněte, která jiná automobilka mi dodá nový vůz do 500.000 s automatem, výkonem přes 80kW, automatickou klimou, adaptivním tempomatem, led světly, upozorněním na auta v mrtvém úhlu, asistentem výjezdu, zadní kamerou a kufrem přes 500 litrů?
O jakém konkrétním vozidle se bavíme?:)
s velmi spatnym pomerem cena vykon … a proto je uspesna na urovni evropy … sam vw se vzteka, ze jim skodovka valcuje ksefty … 😀
kde zijete poskednich dvacet let, vy hodnoto 🙂
Doporučuji v posluchárnách ekonomie méně číst PR koncernu VW a občas vyjít ven.
„Úspěšní“ jsou proto, že si to v evropě kupují Němci do svých firem jako malou domů. Navíc za ceny, které jsou pro vás jako maloobchodního klienta nedostupné.
Doporučuji se někdy podívat na žebříčky prodejů jednotlivých značek mimo Německo.
Znáte principy automobilového trhu v EU? Chápete, že je spousta lepších vozidel, která prostě nejsou vybrobena v dostatečném počtu a prostě si je nemůže koupit dostatečný počet lidí?
Znám pouze principy anonymních trollů, kteří budou vždy opakovat svoji pravdu 😀
a mimochodem … potrebuji auto a dobrym pomerem cena vykon.
a to teda audi urcite neni 😀
Tak jste si koupil výrobek Škody. Není to spíše o tom, že Audi je už nad Vaše ekonomické síly? Mně příplatek oproti VW za interiér přijde odpovídající.
😀 😀 nad ekonomicke sily?
boze, vy jste fakt tele. kdybych z nejakeho absurdniho duvodu audi chtel, tak si ho klidne z fleku koupim za hotovy zejtra.
ale proc bych to delal? dostat to samy, co dostanu od vw / skoda, ale za dvojnasobek? to rad necham telatkum, co se radi predvadi.
Ono je to spíše o nedostečném technickém vzdělání, protože nechápete rozdíly mezi diskutovanými vozidly.
Imho, pokud vám vyhovuje styl a naladění koncernu VW, tak se zkuste podívat k Volvu.
Škoda že do toho nedávají motor .
Proč. To dodává prodejce?
A kolik kW by se už dalo považovat za slušnou motorizaci pro takové auto?
a co tam teda dávaj?
Jestli chete dálniční křižník, nekupujte Fabii. Jestli chcete auto pro radost, nekupujte Fabii. Fabia je přibližovadlo.
Já teda nevím, ale mě přijde až 110 kW až až na danou třídu.
To sice ano, ale taky by to chtělo nějaký objem a ne 1.0 pohoněná X turbama kvůli tomu, aby náhodou pár ekofašistům nepraskla čočka kvůli 2 mg splodin navíc.
Jo, Joe se vyzná, co na tom, že těch 110kW dává už alespoň 1,5, kopnout je si třeba :)) nebo si to pán spletl se 110 koňmi, které opravdu 1,0 má?..
a k cemu v aute velikosti, vahy a urceni fabie mit cokoli vetsiho?
Zkuste to naložit a jet s tím do kopce po okreskách….
Samozřejmě. Ona ta 1.4 se sice výkonově nemohla rovnat s touhle 1.0T ale hlavně že to mělo slušný objem že 😀 A u spotřeby ta samá písnička.
Nemusí mít každý Hummera. Většinou jen pro vlastní pocit nenahraditelnosti.
Jezdím většinou Škodovek s Car4way a musím říct, že Fabie je naprosto v pohodě auto, za mě nejlepší poměr výkon/cena z flotily. Jestli chcete žrout asfaltu, tak to není ta pravá volba, ale jinak je to moc fajn auto, které jede akorát.
Ještě kdyby se tam člověku vešly nohy mezi sedačku, volant a pedály. Jedno z aut, kde se to fakt nedá.
Tak si dovez nějakej ten velkej sockašrot z ndr za pět šušňů
Proč soskašrot? Taky si kupujete malé boty?
Já mám 190 cm a trojkovou fábií se mi jelo výtečně. Ale samozřejmě to není S-klasse, že jo.
Trojkovou jsem asi nezkoušel, jedničková a dvojková maj prostor pro nohy řidiče ostudnej. A to nejen v porovnání s S-klasse, ale i s konkurentama jinak stejný velikosti nebo dokonce menšíma, jinak bych to nepsal. Holt mám ještě o něco víc, než těch 190. A Škodovky mívaj tuhle nectnost obecně, i ty větší.
kup si autobus, tam se vejdeš
hihi, mam 170,vendu se hrave i. muj velký pes na zadni sedadlo, lezi si. jak. král, alespoň nespadne mezi sedačky, hihih
To je ale strašně překvapivé, že člověk o desítky cm menší zrovna tento problém nepozoruje.
Jak jsem psal, kdyby to bylo jen tím, že je Fabie celkově malá, nestálo by to za řeč. Ale ona toho prostoru pro nohy řidiče má málo i ve srovnání s auty zvenčí ještě menšími. A bohužel je to celkem oblíbený model v půjčovnách, carsharingu a podobně…
Když jsem s fabii jednou jel tak mi přišlo že je v tom nějakej stabilak k mlátičce.
Jaký motor by tam měl být? 1,6 cca 70 kw? Dobře dnes by po poladily na max 100 kw což bez problémů zvládne menší a lehčí motor.
On menší motor zvládne větší výkon ale otázka jak dlouho, většinou se dřív odeberou do věcných lovisť. Auta už se posledních dvacet let vyrábí jako spotřební zboží.
Pokud budete používat kvalitní, včas vyměněný olej a kvalitní palivo, tak vás to přežije…
Rodičům se ve fabii zlomila klikova hřídel a kamarádovi odešel motor v romsteru po 97tisicich. Trivalce nebrat.
Patrně se nedrželi návodu k obsluze. Jenom po rovince a od marketu k marketu. Něco jako vycházková obuv.