Škoda Auto zahájila sériovou výrobu čtvrté generace aktuálně nejprodávanějšího auta v Česku

Nová generace modelu je delší, poprvé měří přes čtyři metry.
Z výrobní linky hlavního závodu Škody Auto v Mladé Boleslavi dnes sjel první vůz Fabia čtvrté generace. Nový model vychází poprvé z modulární platformy MQB-A0 koncern Volkswagen, do úpravy výrobních linek firma investovala 110 milionů eur. Model Fabia se v červnu po dlouhé době stal nejprodávanějším tuzemským vozem, když těsně předstihl dlouhodobou jedničku trhu Octavii.
Jde již o čtvrtou generaci malého vozu, kterého se od roku 1999 vyrobilo 4,5 milionu kusů, v historii značky se jedná o druhý nejúspěšnější model. Fabia vzniká na stejné lince jako modely Scala a Kamiq. Před náběhem výroby provedla automobilka úpravy nejen na montážní lince, ale také v lisovně a svařovně. Celou řadu komplexních a fyzicky namáhavých výrobních operací převezmou roboti a umožní tím vysoký stupeň automatizace výrobních procesů.
S délkou 4108 milimetrů překonává nová generace modelu poprvé hranici čtyř metrů, vůz je široký 1780 milimetrů. Objem zavazadlového prostoru se zvýšil o 50 litrů na celkových 380 litrů.