Škoda Auto začne montovat vozy v Kazachstánu. Značce se loni dařilo v Turecku, Čína dál padá

Automobilce se vyplácí sázka na elektromobily. Prodeje rostou na většině trhů.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dalnice

Za Vahlanda pobíhali po Pentagonu škodovácký powerpointový mágové s prezentacema, kde blouznili o 1,5 mil autech v roce 2018. Byly doby, kdy dělali ročně přes milion. Dneska nedávají ani to… Checht…

Vladimir

Za ty peníze za jaké se Škodovka prodává v zahranici např. UAE, nebo vlastně kdokoli mimo Evropu se divím, že neprodává daleko více. Je neuvěřitelne, že na jiných trzích Octavie v plné polní stojí do 700tKc a superb pod 1mil. Prostě Skodovku nikdy! Jedna se o predrazene auta a to i pro fleetovy nakup.

J.K.

A severní Ameriku zkusit nechtějí nebo nesmějí?

Kuba

Tenkrát po Dieselgate Volkswagen uvažoval že Škoda vstoupí do USA. Využívala by současnou síť prodejců VW.
Jako neznámá značka by tam začínala s čistým štítem. Nakonec z toho ale sešlo. Stálo by to spoustu peněz a výsledek byl nejistý.

Dalnice

Kdysi se to studovalo. Znamenalo by to lokalizovat výrobu v Americe, logicky v závodech VW Group. Vetoval to Volkswagen, proč by si tam pouštěl svojí vnitrokoncernovou konkurenci. Plus etablovat naprosto neznámou značku by stálo nesmyslné peníze.

Mysel

Nesmeji. VW to zvazoval a nakonec vyhodnotil jako mission impossible. Jestli by to tak bylo, je jiste namet k zajimave diskusi.

Vladimír Bílý

… aneb nenápadný návrat na ruský trh. Ale psst! Ticho!

X 1

Jenže pašované Škodovky stojí nyní v Rusku 2-3x více než před válkou.
Jediný kdo si na to namastí kapsu jsou pašeráci a překupníci.

David

Hmm a není za tou podporou domácího trhu (23k aut z milionu) spíše pokus o obejíti sankcí a dodávat zpět do Ruska?

Zlatej Prazdroj, kterej vycouval i z olympiády.

Vitapb

Přesně tak to je, cílem vyrábět v Kazachstánu je zmírnit bolest ze ztráty ruska. Škodovky jsou “díky” importu z Kazachstánu v rusku vcelku normálně dostupné. Na druhou stranu je to z pozice značky pochopitelné, každé procento podílu trhu, které tam teď ztratí, se bude draze zízkávat zpět, až tam bude zas legální dovážet..

Nose Peak

Za mě dobrý – gerojové zaplatěj 3 miliony dřevěnejch fublů za Fabia – Echte Tschechische Qualität, v Kaluze a N. Novgorodu seděj bez práce, a Říše zla ostrouhá na daních.

vitapb

Jenže i tak se ty šmejdi chechtaj jak na nás vyzráli, že naše sankce na ně nemají žádný dopad. Což je vcelku pravda, měli bychom být mnohem důslednější. Ale co auta, hlavně díly na letadla, když se kouknu na flightradar vidím mezi mořem boeingů a airbusů pár SSJ100. Když by si nemohli lítat rusáci ani po svý zemi, natož po světě, myslim že to je to nejvíc co na ně může efektivně dopadnout.

Nose Peak

Jako jo, ale jak to chcete udělat? Všechny ty součástky tam jdou přes x zemí. Trvá to dýl a stojí je to víc, takže smysl to omezení určitě má, ale dostanou se k tomu…

vitapb

Netušim, nejsem na to odborník, ale řikám si že i díly pro blbý smartphony se musí kódovat s daným modelem. Napadá mě, že díly jsou jistojistě objednávané pro nějaké dané letadlo a končí v jiném. Prostě bych elektronické části blokoval tak, aby je mohlo dostat jen jedno sériové číslo. Samozřejmě by se tim nevyřešili čistě mechanické části a samozřejmě nevim jestli je to možný. Řikám si ale, že snad to letadlo musí být každou chvilku softwarově updatovaný, aby mohlo fungovat, nebo připojený na diagnostiku. To se nedá prostě od těchto věcí nějak odstavit? Myslím si, že ve výsledku samotný Airbus… Číst vice »

Peeetr

Škoda do Číny chodit ani nikdy neměla. Byla to tabulková snaha honit se za manažery nesmyslně nastavenými čísly o 2 milionových prodejích. Teď nejspíš čeká až ve své továrně v Indii rozjede i modely s řízením na druhé straně, a pak to v Číně zcela utne. Volkswagen v Číně má dnes hlavní levnou značku tradičněji mnohem známější Jetta. Škoda v Číně nikdy vlastní továrnu neměla, vyrábělo se v cizích firmách, a Škoda dostávala od Volkswagenu prý jen 2000 Kč jako licenční poplatek za prodaný model. Celé to dobrodružství jen odčerpalo zcela zbytečně vývojové kapacity Škodovky, a pak poslední generace Octavie… Číst vice »

Peeetr

„…prý jen 100 euro jako licenční poplatek za jedno prodané auto.“

M19

Prý. Takže fakta žádná, jen domněnky.