Automobilový průmysl Automobily

Škoda Auto začala vyrábět modernizovanou fabii. Je dražší, má jen litrové motory

Finální kontrola vozu Škoda Fabia na výrobní lince. Foto: Škoda Auto
Finální kontrola vozu Škoda Fabia na výrobní lince. Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto dnes zahájila výrobu modernizovaného provedení třetí generace modelu Fabia. Nový model vyjde v základní ceně dráž, než jeho předchůdce. 
V Česku druhý nejprodávanější vůz se vyrábí v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Automobilka minulý týden současně představila i ceník pro novou verzi, který počítá pro český trh s mírným navýšením cen.

Zahájení výroby dnes oznámila automobilka v tiskové zprávě. Výroba první generace fabií začala téměř před dvaceti lety. „Model Škoda Fabia jsme podrobili rozsáhlé modernizaci. S mnoha designovými a technickými novinkami je dobře připravena na budoucnost,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.

Fabií se zatím vyrobilo přes čtyři miliony kusů, po oktáviích jde o druhý nejprodávanějíš model značky. Největším odbytištěm je Německo, následované Českem, Velkou Británií a Polskem.

Nova fabia se kvůli trendu snižování objemu motorů bude prodávat jen ve verzi s litrovými motory.  Motory MPI mají výkon 44 kW (60 k) resp. 55 kW (75 k). Agregáty TSI dosahují výkonu 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k). Oba motory TSI jsou vybaveny filtry pevných částic. Nejsilnější z celkem čtyř motorů lze na přání kombinovat se sedmistupňovou automatickou přímo řazenou převodovkou (DSG). Naftový motor nebude už vůbec v nabídce.

Poprvé má fabie k dispozici například asistent jízdních pruhů. Kromě drobných změn v designu exteriéru prošel proměnou i interiér, nově uspořádaný je panel přístrojů, sedačky jsou dvoubarevné. 
Zájem o fabie byl v posledních měsících takový, že firma musela začít kvůli nedostatku místa v lakovně vozit k lakování svařené karosorie do Německa a zpět.

Cena nové fabie začíná na 259 900 Kč, dosavadní verze je o 16 tisíc levnější. Automobilka ale nabízí vůz podstatně lépe vybavený v základní verzi. Standardem je klimatizace, elektrické ovládání předních oken i zrcátek nebo světelný asistent.

Štítky

18 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Žádný rozdíl nevidím. Pořád ten stejně ohraný design, litrový motor. Díky, ale na trhu je plno lepších aut v této cenové relaci. Předraženou škodovku nebrat!!!!

  • A kdy konečně škodovka představí nějaké pořádné eko auto jako konkurence..toho se nejspíš nedočkáme,což?

  • Ohraný styl vozů prostě žádná novinka. Už chápu proč se lidi přiklání více ke konkureci,ty to prostě umí a ví jak zaujmout.

    • Značnou část odbytu tvoří jistě firemní flotily (ať už do vlastnictví, tak na operák), pořád ale nevidím žádný důvod, proč Fabii hanit. Je to malý auto, nepříliš drahý. Není to nic zázračnýho, ale za ty peníze se toho stejně moc vybrat nedá. Konkurence v něčem přidá, v něčem ubere.

      Mně se tenhle styl velice líbí. Naopak bych měl značný problém s Hyundai, Toyotou, Nissanem atd. Je to subjektivní a tudíž na základě toho vynášet nějaký soudy naznačuje jen to, že snaha o objektivitu Vám vlastní není. 🙂

  • Opravdu jste si jistí tím Lane assistem? Ani konfigurátor (který už FL obsahuje), ani web škodovky, který zminuje jiné novinky z oblasti asistentů (např. rear traffic assistent a podobné), ani ceník faceliftu lane assist neobsahuje, a stejně tak tento nebyl nikdy a nikde komunikovat jako možná výbava (je až od Octavie/Karoqa výše).

      • To je dost nepravdepodobne. Lane assist nema ani vw polo (vw podoba fabie) a pravdepodobnost, ze fabia bude mit neco, co nema polo, se limitne blizi nule.

        Nepletete si to s blind spot detect, ktery je v nekterych materialech vw nazyvan “blind spot monitor lane change assist”?

          • Mate na mysli tuto?

            https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy/vyroba-modernizovaneho-modelu-skoda-fabia-v-mlade-boleslavi-zahajena/

            Ano, tam se o lane assistu pise, ale v české verzi se jedná o chybu (coz je mimochodem docela vtipné). Podívejte se do anglické (či německé) verze – jedná se skutečně o blind spot detect a rear traffic alert, které jsou ve faceliftované fabii skutecne novinkou.

            Samozrejme, nechci se s vámi hadat, verit mi můžete a nemusíte, ale lane assist ve fabii opravdu není a nebude.

              • Výbavy jsou pro každý trh mírně odlišné, ale v zásadě jsou shodné. Liší se v drobnostech. To, že by zásadní asistenční systém byl dostupný jen v ČR, a ne jinde, je opět vyloučené.

                A mimochodem, pokud by byl k dispozici, tak už by byl v konfigurátoru.

                1) to, že fabie bude mít něco, co nemá VW Polo, je díky hierarchii v koncernu VW vyloučené.

                2) to, že by v ČR Fabie měla lane assist, a v dalších státech evropy neměla, je vyloučené (anglická tisková zpráva není jen pro anglii … a to, že anglická a německá verze tiskové zprávy o lane assistu mlčí, je dost velký signál toho, že se jedná o chybu v české verzi)

                3) nevím, ale vzhledem k internacionalizaci škodovky, je to klidně možné.

                Nechci už tuto debatu rozvíjet, je to prkotina, ale (i když často remcám), mám z dopravy rád … 🙂 a je určitě v zájmu všech, aby informace byly správné .)

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora