Škoda Auto začala v Mladé Boleslavi s výrobou baterií pro hybridy, budou i v Superbu
Automobilka Škoda Auto vyrobila tento týden první vysokonapěťové trakční baterie pro hybridy značek koncernu Volkswagen. Jde o první díly pro
Automobilka Škoda Auto vyrobila tento týden první vysokonapěťové trakční baterie pro hybridy značek koncernu Volkswagen. Jde o první díly pro elektromobily, které se v Mladé Boleslavi začaly vyrábět. Možný velký přechod na elektromobilitu je jednou z velkých výzev i hrozeb českého automobilového průmyslu.
Automobilka investovala do výrobních linek na vysokonapěťové baterie 25,3 milionů eur, přípravy trvaly dva roky. Zatím počítají s kapacitou 150 tisíc kusů ročně. „Pro nás je tato technologicky vysoce náročná výroba bateriových systémů důležitým krokem při přechodu k elektromobilitě,“ řekl Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů ve Škoda Auto.
Ve výrobě elektrických komponentů přímo nebo nepřímo pracuje zhruba 200 zaměstnanců. Na výrobní lince se bateriové moduly nejen montují, ale také testují a před montáží do vozů i nabíjejí. Bateriové články a moduly, základní součásti trakčních baterií, nakupuje automobilka od externích dodavatelů. Na výrobní lince pracuje vedle zaměstnanců podniku také 13 robotů KUKA s nosností od 210 do 500 kilogramů. Většina těchto strojů zajišťuje transport velmi těžkých nebo objemných dílů. Vychystávají například bateriové moduly na montážní linku a nakládají hotové baterie na přepravní palety.
Práce na montážní lince vysokonapěťových baterií podle Škody Auto vyžaduje mimořádná bezpečnostní opatření, řada elektrických součástek navíc velmi citlivě reaguje na elektrostatický náboj. Firma musela přestavět své expediční sklady tak, aby pojaly vysoký počet těžkých baterií.
Vysokonapěťové baterie z Mladé Boleslavi míří do plug-in hybridů koncernu Volkswagen, vycházející z modulární platformy MQB. Baterie se budou používat například v modelu Superb, jehož výroba začne ještě tento měsíc v Kvasinách.
Přechod na elektromobilitu je pro český automobilový průmysl zásadním tématem zejména kvůli obavám, že kvůli novým druhům pohonů nebude už potřeba tolik dílů z Česka. Volkswagen zatím svůj závod čistě na elektromobily umístil do saského Zwickau.