Škoda Auto se bojí oprav v Mladé Boleslavi. Postaví si vlastní silnici, pak ji nechá městu jako cyklostezku

Rozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSDRozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD

Řidiče v Mladé Boleslavi letos čeká druhá etapa oprav na silnici I/16 v okolí mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D10. Rekonstrukce

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cyklista

A nebylo by jednodušší udělat trvalou komunikaci na exit 46 ? Stejně tam je plánovaná velká křižovatka….

https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.9462872&y=50.4185107&z=15&rm=95118xZtWkgf0fS3gR1fRyV0f6-81fG3R1CN

Vlastik

Sranda bude, když ta dočasná silnice škodovky, bude mnohem kvalitnější, než silnice, které staví ŘSD.

Vlastik

Dobře, než mě začnete hejtit, tak …kvalitnější, než které objednává u různých stavebních společností ŘSD.

Michellini

stačí si vzpomenout jak vypada silnice do Jungbunzlau pred 20 lety. Jen díky VW byla opravena včas a za peníze z EU nebo VW

David

Výraz „schválili souhlas“ mě pobavil. I když v úřednické mluvě je to asi formálně v pořádku.

Michellini

čeština je pomatená.

Vlastimil Kocurek

Ne, to není čeština.

Majkii

Vždyť se ta oprava I/16 má (stejně jako vloni) dělat právě kvůli Škodovce o její celozávodní dovolené ne?

Roman

Škodovka je jedním z největších zaměstnavatelů v ČR, její dobře placení zaměstnanci slušně plní státní rozpočet. A stát jim není schopen ani postavit silnici nebo zajistit průjezdnost stávající.

Ondřej

Není to halt součást skupiny Agrofert…

Indian

A daně platí? Já vůbec nevím. Takhle velké firmy zpravidla daně neplatí (myslím v ČR). Pak by byl argument o zaměstnanosti lichý…

Jiří Šrámek

Platí. A pořádné.

Jiří Kocurek

Jakože co? Jakože něž aby stát neviděl peníze z firmy, tak raději zaměstance na dlažbu? Když ne mě, tak radši nikomu?

Martin

Odvody za zemestnance v CR, ale korporátní dan v Lucembursku, mají tam nižší sazbu a Škoda auto tam má sidlo

Vlastimil Kocurek

Je jedno, kdo firmu vlastní a kde má sídlo headquarters u nadnárodních firem. Pokud je to dceřiná společnost, tak daní ve státě, kde působí. Nebo ne ??? Samozřejmě daně související s pracovníky, to máte pravdu. Korporátní daň je nesmysl.

Vlastimil Kocurek

A také odvádí velmi slušný zisk do Německa, tak jen ať se snaží.

Mirvald

A jaký je rozdíl v tom, když škodovky opraví v Mladé Boleslavi nebo jinde. Myslí, že v sídle hlavního závodu je opravovat auta nevhodné?

vitapb

Co to melete?

Mirvald

Jen se slušně ptám. Jiné automobilky přece opravují své vozy. Proč se toho škodováci bojí?

Ondrys

Tady je řeč o opravě silnice, ne o opravě aut.

Mirvald

A proč se Škodovy závody zabývají opravou silnice, když jsou automobilkou? Proč ji nenechají opravit někoho jiného?

Jiří Šrámek

Máte v tom guláš. Automobbilka má oprávněné obavy z problémů se zásobováním hlavního závodu na „západním břehu D10“, které s pravděpodobností, hraničící s jistotou, způsobí oprava silnic I16 a D10, protože na „východním břehu D10“ v oblasti obce Řepov je důležitý závod, vyrábějící díly, nutné pro výrobu, které jinak, než právě po těchto komunikacích přepravovat nelze. Proto vybuduje (NE opraví) provizorní silnici, spojující tyto své dva závody. Tu bude používat po dobu rekonstrukce hlavních tras a poté ji předá městu, které z ní udělá cyklostezku.

Mirvald

Děkuji za vysvětlení a přeji hezký den.

Vlastimil Kocurek

Lidé v byznysu přemýšlejí trochu jinak, jsou orientovaní cílově, a když si sami udělají silnici, budou to mít časově a kvalitou pod svou kontrolou. Kdo by to měl udělat je najednou úplně vedlejší, když je časová tíseň a stát, město či kraj jsou nepružní a nespolehliví. Cíl musí být dosažený za každou cenu.
V jižních Čechách při stavbě dálnice, velký dodavatel štěrku v Ševětíně postupoval obdobně, vybudoval na své náklady silnici, po které se štěrk přepravuje.

Gogo 007

Jenom pro upřesnění. Ve Škodovce v Mladé Boleslavi je nákladní vrátnice označena jako brána 13.

Gogo 007

Jenom upřesnění. Ve škodovce je nákladní vrátnice označena jako 13. brána.

Hanzi

Tak to je pecka a klobouk dolů. Holt je Boleslav a Škodovka a dohoda a spolupráce. Pak je třeba taky stát- Havránková- neochota a 16 let tahanic o dva kilometry silnice. Holt když se chce……

Vlastimil Kocurek

To jste trefil do černého, s Havránkovou kdyby mluvili slušně, dali ji slušné peníze a pozvali ji k tomu do kavárny na kafe a nějaký zákusek, mohlo to být vyřešeno. O kousek výš to píšu: Škodovka je byznys – musí dosahovat cíle – tedy postaví silnici sami. Kdežto státní úředníci prostě nemusí dosahovat žádné cíle – tak jednají šestnáct let. Je to jako v Kafkově knize Zámek.

Petr Petr

V roce 2023 (pravděpodobně později) má být hotová MÚK Kosmonosy, odkud povede sjezd k halám. Do té doby by mohla všechna vozidla mezi areály jezdit po nové cestě. Úsek na D10 je dost vytížený, není důvod tam cpát kamiony přejíždějící mezi areály firmy.

pozorovatel

Jestli jsem to pochopil správně, tak ta „náhradní“ cesta bude jen jednosměrná, takže po vyložení / naložení ty kamiony stejně budou muset jet už jinudy – navíc na D10 by měly platit mýtné …

Jiří Šrámek

Nepochopil. Kamiony sice pojedou jedním směrem (několik vozidel), ale po určité době zase toutéž cestou pojedou zpět, tedy jakási střídavá jednosměrka tak, aby nikdo nemohl jet proti náklaďákům.

pozorovatel

Aha – tak takto jsem tomu skutečně neporozuměl = díky za vysvětlení.

Brian Griffin

Před 100 lety by na tohle postavil továrník průmyslovou úzkorozchodku 😉

Ondřej

Protože nebyly kamiony, asfalt atd.

Leinad

Nákladní auta byla, silnice taky. Nebyla elektrická mašina schopná projet větší část Evropy, TEN-T,…
Kromě technického pokroku u aut i vlaků došlo taky k dotování aut (vlak platí tunokm na kdejaké lokálce, auto možná mýto na dálnici), předpisovým naschvalum (auto schopné jezdit po městě i dálnici se dá vyrobit, vlakotramvaj v Česku dost těžko – Hašišbednu těžší vypapírovat než fyzicky vyrobit).
Že se dá autem jet just in time taky není fyzikální vlastnost, sednout na mašinu a jet mimo gvd by mimo špičky šlo.

Jiří Kocurek

Takže u silniční dopravy se spotřební daň a DPH z paliva nepočítá do státního příjmu? Nebo jak, že silnice je dotovaná. STOKRÁT se tady psalo, že náklady státu a krajů na silnice jsou kolem 50−55 miliard zatímco příjmy ze spotřební daně z paliv 75 až 85 miliard Kč.

Hanzi

Jenže ono je právě o těch 100 let více a ta mobilita a operativnost je tak trochu jinde dnes.

Jiří Kocurek

O tom pochybuju. Baťa by si postavil normálněrozchodnou železnici, pomocí které by řešil většinun zásobování. A když by potřeboval, tak by přidal i druhou kolej a trolej. Jenže to by na něj nesměli s kvérem vletět národní socialisti a pak znova komunisti. Někteří mu dodnes nedokážou odpoustit, že tu štreku nedostavěl a Baťovy domky považují za Buchnewald.

Petr

Mladá Boleslav je, minimálně pokud jde o rozvoj infrastruktury, opravdu jako město z jiné planety. Kdo se tam občas vyskytne, musí třeštit oči. Jistě, z části je to díky prosperující automobilce (jako například tato komunikace, která poslouží cyklostezce), ale řekl bych, že to bude i vedením města, které se tam drží už snad 15 let a má nějakou vizi a koncepci. Něco, o čem si Praha může nechat zdát.

Martin

Tak navštivte hlavní nádraží, spíše to připomíná budovu v asančním pásmu … špína, smrad , dále zkuste vyjet autem na Jičín po skončení směny. Přeložka Kosmonosy – Martinovice – už včera bylo pozdě.

Petr

Nádraží je snad v majetku Správy železnic a komunikace 1. třídy spravuje ŘSD, ne? Tyto instituce bohužel nesdílejí tu planetu s Mladou Boleslaví, ale tu naši.

Martin

Souhlasím, ale nic zastupitelům nebrání v dobrém slova smyslu lobbovat u SDŽC, aby ta ostuda v podobě nádražní budovy z města zmizela nebo byla opravena …

Michal

před pár lety jsem byl radním v jednom severočeském městě a zkoušel jsem 4 roky u SZDC urychlit opravu nádraží a silnice kolem něho. Naprostý nezájem, arogance a milion důvodů, proč něco nejde udělat. Psát na netu kritiku je jednoduché, ale realita české byrokracie odpovídá Kafkově Zámku.

Martin

Rozumím a chápu. Martin

Vlastimil Kocurek

O kousek výše také vzpomínám na Kafkův Zámek, Kafka snad byl vizionář, a předpověděl současnou českou byrokracii.

Bespi

Resit neco se SZDC ? Zkousel jste to? SZDC ignoruje i CD.
O mestech co dlouhodobe neco resili neco s oledem na okoli nadrazi by se toho dalo sepsat. Pokud pozemky v minulosti vlastnilo CD i SZDC … tak domluvit se s CD je zalezitost na roky, domluvit se se SZDC …. na zivotni cil.

Hen ten oný

Mě taky přijde, že SŽ opravuje méně důležité objekty na vedlejších tratích, které jsou navíc i celkem v pořádku, a místo toho nechává ve stávajícím stavu nádražní barabizny na hlavních tratích ve větších městech. Viz Ml. Boleslav.

dopravák

Ono je pochopitelné a jednodušší připravit i realizovat nějakou akci za několik milionů Kč, kde navíc realizace často vhodně zajistí i práci pro místní firmy, než připravit a realizovat nějakou rozsáhlou přestavbu, k níž si navíc město vymýšlí ještě požadavky na „hory s horákama“ (viz například zbytečné zprznění žst. Letohrad kvůli výstavbě podchodu na opačnou stranu kolejiště), z čehož nakonec ještě vyjde zparchantělina v podobě například nového „horního“ nádraží v Karlových Varech …
Navíc těch „menších“ (a tedy i levnějších) akcí lze za stejné celkové finanční prostředky realizovat víc, což působí pozitivně i při tvorbě „PR“ investora.

Tady na Moravě

To je nějaký těžký sarkasmus, který nemohu pochopit?
Ano, MB je jak z jiné planety, ale rozhodně ne v pozitivním slova smyslu. Díky Škodovce je to jedno z nejbohatších měst a stav infrastruktury tam je katastrofální. Zakonzervovaný někdy z doby před 30-40 lety.
Místo toho, aby se ze současných výjimečných příjmů snažili radní udělat z MB zajímavé a unikátní a moderní město, tak to stále zůstává autama přecpaná paneláková provincie, kde 30 let nejsou ani schopni dostavět hlavní městskou třídu.

Arimatejsky

Já jsem v Bolce každý den nic z jiné planety tam tedy nevidím, ani bypass kruhaku na V. Klementa, o kterém se nejmíň 5let mluví, ještě nepostavili.

MlB

Realita je o něco méně růžová. Ve městě každodenní dopravní zácpy a nouze o parkovací místa, o řešeních se zatím pouze mluví a to ještě ne moc nahlas (prodloužení tangenty, spojka z Kosmonos na Jičín…). Kolem města sice vede dálnice, ale jedná se o jeden z nejvytíženějších úseků v republice s velmi nebezpečnými parametry (především v oblasti Bezděčína), do kterého navíc peážují ze čtyř směrů silnice první třídy. Stačí jedna nehoda v době dopravní špičky a je konec. Zatím nebylo v silách zúčastněných orgánů ani oplocení D10 proti zvěři, již včera zpožděné rozšíření na šest pruhů má za sebou první… Číst vice »

Michal

To se divím, vždyť superministr Havlíček by na vše dohlédl. A nekvalitní opravy za ministrování Ťoka ? Nemožné, to bude nějaká kampaň, vždyť vláda expertů tak maká…

Ondřej

Expertů?