Skanzen Solvayovy lomy chce parní lokomotivu z Anglie, spolek vypsal veřejnou sbírku
Parní lokomotiva Bronhilda. Foto: Solvayovy lomy

Lokomotiva je ve velmi dobrém stavu, vrátil by se tak parní provoz do Českého krasu.
Lokomotiva je ve velmi dobrém stavu, vrátil by se tak parní provoz do Českého krasu.
Nam na Tankodromu parní lokomotivy ještě přebývá a radi ji nabídneme. K dnešnímu dni máme tri funkční parní lokomotivy a to je pro provoz Tankodromu zbytečné. Je nedostatek použitelných Strojvudců !!!
Dobrý den,
parní lokomotivy jsou pro skanzen Solvayovy lomy zajímavé cca do výkonu 60HP, což v případě Milovic bude asi o dost více… Nicméně pokud vám přebývá třeba ještě něco jiného pro úzký rozchod, napište klidně na spol.barbora@seznam.cz
Před pár tisíci let byla Sahara zelená, úrodná a plná řek a jezer. Pak se změnilo klima a během 20 až 30 let se ze Sahary stala poušť. Dnes existuje značné riziko, že se něco podobného přihodí i ČR. Dovoz a provoz další mobilní ekologické havárie se v tomto světle jeví docela zvráceně.
Máte do značné míry pravdu. Ta míra ovšem končí přesně tam, kde začíná každodenní dojíždění osobními auty z okolních vesnic do tolik potřebných kanceláří v Praze. Ta jedna lokomotiva pro příležitostný provoz z výkonem 40HP to opravdu nespasí. A jsou tisíce domečků, kde jeden nečištěný a neseřízený Dakon za 1den vytvoří podstatně více kouře a emisí. I topit se musí umět, týká se domů i lokomotiv… P.S.: běžte se za bezvětrného dne podívat na komíny uhelných elektráren. Takle lokomotiva má komín vlastní, elektromobily ho mají v severních Čechách. V Německu se po uzavření atomových elektráren dostane stopa za elektromobilem na… Číst vice »
Už to neberte, člověče!
Nenašel jsem v článku odkaz tak pro ostatní kdyby chtěli přispět aby nemuseli hledat. 😉
https://www.donio.cz/parnilokomotiva
Jak dopadla ta ČKD B700, kterou pro ně před patnácti lety opravovali na Zlíchově?
Stále na Zlíchově. Příliš shnilá, její oprava by byla prakticky novostavbou. Resp. pokud vím, tak nový kotel, boudka, komplet vybavení, rám roznýtovat a z velké části vyrobit znovu.
Tak úplně beznadějné to sice není, ale určitě nová pec (ocel místo Cu s trhlinou), no a krom jiných drobností změna rozchodu vč. zúžení rámu.
Pokud Vám není alespoň 80, tak jí myslím ještě uvidíte v provozu🙂
Vše je to o volném čase, a o dostatku šikovných a pracovitých rukou..
Jo, a taky bude potřeba postavit nějaké lepší depo…
Takže případní brigádníci se mohou hlásit na skanzenu😁
Už jsem v Lomech asi 10 let nebyl, tehdy si právě vybavuji, že byla kolem mašinky pěkná skepse…
Jinak se držte, na máte to krásný a areál zvelebujete každým rokem. Pamatuji čerstvě odklizený zával ve štole a od té doby to urazilo fakt úctyhodnou cestu.
Tak třeba budou jednou mašinky dvě 🙂 Hodně štěstí.
Interoperabilní univerzální lokomotiva pro rozchod 600mm má pro budoucí využití jen samé výhody. Konstrukce je osvědčená, a za 95let již celkem odzkoušená. Vynikající adhezní vlastnosti díky spřaženým nápravám. Není nutná montáž ETCS, protože strojvůdce ví vždy naprosto přesně, kde se právě nachází, a kam jede! Netřeba ani jiný zabezpečovač, protože kdo by usnul vestoje, tomu stejně žádný zabezpečovač nepomůže… Na rozdíl od řady současných lokomotiv neobsahuje žádné přehřívající se měničové skříně, natož poruchovou elektroniku (čipy už vůbec ne). Jako palivo poslouží cokoliv, co uschlo v okolním lese. V případě použití fosilních paliv jsou zdroje vzdáleny pár set km, a odpadá… Číst vice »
Pozor: sice neřídícího, ale strojvůdce spícího ve stoje jsem již v životě viděl 🙂
Nicméně to na drážce o délce 2 km s turisty zpředu, zleva, zprava i zezadu atd. nehrozí 🙂
Kdysi moc dávno jsem se s kýmsi vezl na M262. Na můj naivní dotaz, zda to nemá tlačítko bdělosti mi bylo odpovězeno: „My jsme bdělí, i když spíme!“😁
Krásná drážka v krásném prostředí a k tomu obětaví a zapálení nadšenci. Parní mašinka by se tam hodila. Držím palce, ať se to povede a rád přispěji. Mám to pár kilometrů od domu.