Doprava ve městě Infrastruktura

Skanska v Brně dokončila opravu výjezdu z Královopolského tunelu, dostal tichý asfalt

Oprava výjezdu z Královopolského tunelu. Foto: Skanska
Oprava výjezdu z Královopolského tunelu. Foto: Skanska
Speciální povrch má snížit hlučnost až o šest decibelů.

Řidiči v Brně na části Velkého městského okruhu mohou po třech týdnech omezení využívat nově opravený sjezd z Královopolského tunelu ve směru od Svitav. Oprava skončila o týden dříve, její součástí je položení tichého asfaltu.

Speciální povrch má snížit hlučnost o 3-6 decibelů. Jde o jedno z dalších protihlukových opatření v celé stavbě. Skanska opravený úsek předala proti plánu o týden dříve. Úpravy vyšly na necelých sedm milionů.

Takzvaný tichý asfalt je speciálně navržená směs, se kterou jsou bohaté zkušenosti ze Skandinávie i západní Evropy a postupně se prosazuje i v Česku. „Nízkohlučné asfalty se používají v zastavěných oblastech, s požadavky na jeho využití se setkáváme ze strany státu i měst stále častěji. Vrstva je méně stlačitelná a pokládka vyžaduje extrémní důraz na kvalitu,“ říká popsal hlavní stavbyvedoucí Martin Chodil ze Skanska.

Stavba byla rozdělena do 3 etap, práce proběhly za částečných uzavírek. Oproti původnímu termínu do konce května se podařilo zprovoznit stavbu do předčasného užívání již 24. května.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
cracatit

Tak říká, nebo popsal hlavní stavbyvedoucí? Trochu to po sobě čtěte, pane Sůro.

Tomáš Gottschalk

Nebyl to výjezd z tunelu, ale pokračování Hradecké směrem ke kruháči od Královopolské í od Tábora

Zlámalík

Tak to by ten tunel mohli třeba konečně zkolaudovat a sundat tam tu šedesátku? Asi ne že?

PetrN

po realizaci ano, ale po pár letech vykazuje tichý asfalt vyšší hlučnost než běžný asfalt

Kebab

Po kolika letech a o kolik?

Karanzi

Proto se každých 7-8 let ve Francii mění za nový.
Ale umějí to dělat rychle. Jednu noc v 8 večer se zavře dálnice a frezuje se + provizorní vodorovné značení. Na den se dálnice otevře pro sníženou rychlost, stroje uklidí bokem. Druhou noc se poklada nová vrstva a instaluje trvalé značení. Dálnice se na noc musí objíždět, částo ten úsek který se opravuje na více místech měří i 30 kilometrů. Z protisměru můžete vidět že tam operuje všechno co má kola

súdružka Kolesárová

Hlučnost ne,ale je driv rozbitej.Hlucnost zvysuje jedine, kdyz se vcas neopravi a udelaji se tam vytluky a koleje