Skanska ukázala posun D1 na Slovensku, práce v 7,5 kilometru dlouhém tunelu běží nepřetržitě
Stavba D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Foto: Skanska
Jen v tunelu pracuje denně přes 180 lidí. Termín otevření zatím není jasný.
Ale železniční spojení na Košice pořád v parametrech roku 1960.
Doufám, že brzy budu číst ten samý titulek o české D1 u Přerova
Pred 23 rokmi sme dokončovali prieskumnú štolu. bolo nám povedané, že 2005 sa vozíme po hotovom tuneli. A dodnes nič, a koľko ešte? …asi nielen veľa,ale určite ešte viac vody pretečie cez Váh…
No, nicméně pro dokončení celého tahu ZA-KE chybí hibernující úsek Hrboltová-Ivachnová, o průchodu úzkým průlomem Váhu u Kraľovan nemluvě. Nekonečná telenovela o soutěži v dokončování D1 mezi ČR/SR vstupuje do další napínavé zápletky.
Vámi zmíněný úsek je ve výstavbě, termín dokončení 12/2023, jestli to tak bude uvidíme. Kvůli geologii se přetrasovával složitý tunel Čebrať.
Chybí úsek Turany- Houbová. Houbová – Ivachnova se staví a snad do 2 let bude hotovo. Bohužel na stavbě jsou problémy s financováním takže to není úplně jisté.
Právě, u Hubové teď nejsou peníze (detaily třeba zde https://refresher.cz/116384-Vystavba-problemoveho-obchvatu-Ruzomberka-je-ohrozena-Vycerpali-sa-vsetky-financne-zdroje-a-rezervy-pise-subdodavatelska-firma ), proto jsem psal o hibernaci. U těch Turan ani nevím.
Tam je ten samý problém, protože to bude nejdražší dálniční úsek na Slovensku. Většina trasy vede v tunelech.
Podle prezentace, co jsem tady viděl asi před rokem, ten tunel byl po předchozím staviteli ve nebezpečném stavu (np. nefunkční odvodňovací trubky, již zabetonované ve stěnách, nedostatečná tloušťka ostění), docela by mě zajímaly podrobnosti k tomu tunelu – ve videu je ho minimum, ale je to většina té stavby. Mají vybetonováno 4,5 km, takže třetinu? (dvě tunelové roury po 7,5 km). Tzn. že i vyraženo je 4,5 km (netuším, jak se to tady staví, jestli se to může lámat a betonovat až potom). Každopádně držím jim palce, původní plán byl konec 23, i kvůli financování z EU (za programovací období… Číst vice »
Vyražený už je komplet. Víc info by mělo být na forum.ceskedalnice.cz.
Dobrý večer,
pár dat a čísel najdete tady:
https://www.skanska.sk/kto-sme/media/archiv-tlacovych-sprav/265043/Visnove-po-roku-Ideme-naplno-v-tuneli%2c-na-mostoch-aj-cestach/
Pokud budete chtít vědět víc, doporučuji visnovebude.sk, nebo nds.sk. A nebo mi prosím napište na jméno.příjmení@skanska.cz
Díky, OŠ
Opravte mě, pokud se mýlím, ale při provozu, který je v okolí Žiliny ušetřím víc jak 15 minut po zprovoznění tunelu. Dle mého odhadu to bude ušetřených minimálně půl hodiny ….
Kdo potkal v údolí Váhu avií , ten neví co je zdržení …:-))
Avie je nejrychlejší vozidlo našich silnic. Je vždy v čele pelotonu 🙂
Mám kořeny v Žilině a jezdím tam často a často jsme jen pod Strečnem trávily více času než 15, nebo 30 minut. Ta dálnice městu hodně uleví.
Před týdnem jsem půl hodiny stál jen na světlech v Žilině u Merkury…
Odhady se různí, ale prakticky:
Hričovské Podhradie – Dubná Skala horem přes Žilinu je teoreticky 26-30 minut, ovšem to platí tak pro 2.hodinu ráno. Přes den se nelze dostat pod 40-45 minut, nepomůže ani částečné podjetí přes MUK Lietavská Lúčka. Semafory ve městě + kolony pod Strečnem.
Při využití D1 se na projetí úseku Hriečovské Podhradie –
Lietavská Lúčka – Dubná Skala dá počítat s časem cca 15-18 minut, s nesrovnatelnou plynulostí.
Bez nehody to bude tych par minut, no staci prevrateny kamion ci nehoda a uz je to minimalne +30
Moje paměť je děravá, ale mám takový pocit, že Fico jednou rozhlašoval že dálnice BA-KE bude hotova k 2010, tím tedy asi nemyslel tu přes Maďarsko.
To už rozhlašoval Mečiar. Ale je možné že i Fico. No ale tak jsou to politici. Ty holt člověk nemůže brát moc vážně.
Taky nemáme platy jako v SRN jak prohlašoval profesor honoris causa Ing V.Klaus ..
Sliby se slibují, blázni se radují. Můžete k nim připočítat VRT, D1, D35, Pražský okruh, metro D atd. atd.
Když tak „doctor honoris causa“ ….
Byl to Fico
https://ekonomika.pravda.sk/krajina/clanok/629053-dialnica-do-kosic-bude-do-roku-2010-legendarna-ficova-veta-oslavuje-15-rokov-v-akom-stave-su-klucove-casti-dialnice/
a před ním i Dzurinda
Zaujímavé, ako je malebný vidiek byť znázornený chrapúňskou orbou naprieč vrstevnicami.😆
Když by se tam takhle velkoryse stavěli i železnice, tak mají tratě na 250km/h hned.
Mají na 200 ( za jistých okolnosti ) a z BA do TN nejsou urovnove přejezdy na hlavní trati . Což se o úseku Pha – Pce nedá říct ..
Ale jo, poslední dobou se celkem projekty na SK rozjely. Třeba čerstvě Púchov-Považská Bystrica frčí celkem slušně, přestavuje se úsek u bratislavského zhlaví v Žilině, nějaká narovnávka se staví i v úseku Štrba-Poprad, rozmydlená trať z Kút do BA taky dostane fazonu (na těch 200). Zatím je teda pořád dost ostudná trať z Jablunkova do ZA a z BA k Maďarům, ale tam to bude hádám vřelým vztahem k jižnímu sousedovi.
Usek Kysucke Nove mesto-Zilina uz presiel istou rekonstrukciou. No momentalne sa jazdi cez Rajku, pretoze pri Szobe im zase zasypalo trat, za poslednych 10 rokov ide uz myslim o treti pripad, kedy je to tam neprejazdne.
„Na stavbě je celkem mostů“
Nějaký šotek krade číslovky. Prosím doplnit.
…háfo…
Háfo = osm, díky za doplnění 🙂
Podle gramatiky bych si tipl, že jich bude víc než 4.