Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Skanska dodělá úsek D1 u Humpolce, z kterého odešlo česko-italsko-kazašské sdružení

Práce na D1 v úseku Humpolec - Větrný Jeníkov. Foto: Skanska
Práce na D1 v úseku Humpolec - Větrný Jeníkov. Foto: Skanska

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo firmu, která dokončí modernizaci zatím nejproblematičtějšího úseku dálnice D1. Úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví Skanska. Nastoupí na místo, které mělo dát do pořádku původně česko-italsko-kazašské sdružení vedené Geosanem. To po komplikacích na konci roku 2018 odstoupilo od smlouvy.

Vítězství Skansky vyplývá z informací ve věstníku veřejných  zakázek.  Skanska nabídla ze čtyř uchazečů nejnižší cenu: 1,398 miliardy Kč bez DPH; i nejkratší dobu pro zprovoznění stavby: 217 dní. Druhý Metrostav nabídl cenu téměř o 200 milionů korun vyšší, v soutěži bylo ještě sdružení Eurovia s Firestou-Fišer a Strabag.

Stát za modernizaci posledního a nejproblematičtějšího úseku zaplatí více, než plánoval. Odhadovaná cena byla 1,346 miliard korun. Ještě větší rozdíl je pak v případě celkového součtu za zakázku: původní vítěz na modernizaci celého úseku nabídl 1,75 miliardy korun.

Už loni jaře se totiž na staveniště dostala v soutěži Skanska, která měla provádět nejnutnější opravy po odešlém vítězném sdružení. Za tuto akci stát zaplatil 640 milionů korun. Modernizace tohoto úseku tak vyjde o čtvrt miliardy dráž, než byly původní odhady.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
David
Host
David

Korektní by bylo uvést i původní odhad 2,05 mld. Kč
https://zdopravy.cz/d1-u-humpolce-opravi-italove-s-kazachy-a-cechy-452/

Démon
Host
Démon

Jiná doba, jiná firma, tak snad se to Skansce podaří 🙂

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Ale jo, hlavní je, že se na samém počátku ušetřilo… 🙂 je to třeba ty politické úspěchy tak nějak komunikovat i pro „vobyčejný lidi“… 🙂

Michellini
Host
Michellini

jo Pan TOk a pak Kroupa.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Třeba tak, že za to můžou motorkáři na těžkých harlejích, kteří si vydupali zvýšení povolené rychlosti z 80 km/h na 110 a později 130 km/h a takovým ježděním tu dálnici zničili? Jinak by přece vydržela navěky, kdyby po ní nikdo nejezdil.