regio-vlak

Sjezdy z Pražského okruhu na Zličíně dostanou semafory

Sjezd z Pražského okruhu do ulice Na Radosti. Pramen: Google MapsSjezd z Pražského okruhu do ulice Na Radosti. Pramen: Google Maps

Cílem přestavby je především navýšení kapacity křižovatek.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Amina

Udělat jeden kruhaku ve tvaru vajíčka ,tedy spojit obě dvě křižovatky VČETNĚ 3!!! BYPASSU. Nevidím důvod aby se jezdilo od Rudné na Zličín jak přes tyhle dva nebo jeden vejcovity kruhak.

skodacek

Semafory jsou rychlá záplata ale asi ne finální řešení. Také tipuji kolaps od kruháče u Chrášťan až po T-križovatku na Zličíně. Jezdím tam denně (busem), a zejména odpolední hodiny jsou katastrofa, busy nabírají spoždení. V kombinaci s blbým nájezdem do OC Metropole to bude smrtelná kombinace. Největší chybou této križovatky je odbočení vlevo z okruhu u Scanie. Koukněte do mapy, nájezdová rampa na D5 by přeci po rozšíření mohla sloužit i jak mimoúrovňová křižovatka k ul. Na Radosti od letiště. Ostatní směry nejsou tak kritické, zde by pomohlo lehké rozšíření pruhů (legalizovat dnešní stav kdy se auta řadí do dvou… Číst vice »

Jakub

Přestože většinou jezdím po ulici Na Radosti v přímém směru a Pražský okruh jen křižuji, takže mě zavedení semaforů osobně spíš zpomalí, plánu tleskám. Kolony aut sjíždějící z dálnice často sahají až na dálnici samotnou, a to je vždycky špatně. Nejhorší je pak vidět autobusy Pražské integrované dopravy, jak se třeba pět minut marně snaží dostat z křižovatky. Možná, že ještě efektivnější by byly kruhové objezdy, ale to by bylo samozřejmě složitější plus nějaká doba úplné výluky provozu. Takže asi nejlepší možné řešení za daných okolností.

ZdendaP

Hlavně má AFAIK kruhový objezd menší kapacitu, než světelná křižovatka.

Dachs

Tam jsem už tolikrát nedostal přednost, od těch, co nečumí, nebo to tam pošlou na prasáka. Bliknout na bus „můžeš“, s tím nemám problém. Jsou to blbé křižovatky s hustým provozem, to bezesporu, ale série semaforů na tak krátkém úseku bude, myslím, hodně iritovat, pokud jedete po hlavní. Semafory naštosují dopravu i ze směru, kde kolony dosud nebyly, linky 380, 307 a spol. zde naberou další zásek. Předpovídám ráno kolaps ve směru od Chráštan a spoustu děkovných dopisů od naštvaných cestujících. Otázka zní – Proč ne kruháky? Ale asi má taky nějaký důvod. Snad to bude synchronizované, ten semafor u… Číst vice »

Kuba - Dopravní videa.cz

Jako pravidelný uživatel těchto křižovatek se moc těším na jakékoliv řešení. V některých časech je prakticky nemožné se zařadit z okruhu do Prahy a svádí to k agresivním manévrům.
Nemusí to tolik blokovat hlavní směr – úplně by stačilo, aby auta od okruhu měla zelenou na chviličku (klidně několik aut), ale pravidelně a nečekalo se dlouhé minuty na možnost jízdy jako teď.

Koub

Naprosto souhlasím a pevně věřím, že se i domalováním odbočovacích pruhů „zlegalizuje“ stav, který už tam dnes samovolně funguje – tedy že při sjezdu z okruhu se auta řadí v jednom pruhu vedle sebe, jedna řada pro odbočení vlevo a druhá pro odbočení vpravo. Jen se občas najde někdo, kdo nezná místní poměry a postaví se doprostřed pruhu, čímž vytvoří špunt 🙂

Viki

Po kolaudaci zjistí, že kruháky by byli lepší a začne se ta mašinérie znovu. 🫢

majkl

Myslím si totéž, kruhák se jeví jako lepší řešení v dané lokalitě, semafory zase budou zdržovat vozy na radiále.

Jakub

Nejšspíš se chtějí vyhnout úplné uzávěře celého dopravního uzlu. Semafory se dají instalovat prakticky za provozu.

Ingip

Včera bylo pozdě. Tyhle dvě vražedné křižovatky a zejména ta na východní straně D0 měly být osazeny semafory hned od začátku.

Koub

Rozhodnutí tleskám a snad bych jen dodal, že už včera bylo pozdě. Sjezdy z okruhu byly plánovány v době, kdy v této lokalitě byla jen Scania, Pražské služby a nic dalšího. Dnes tam haly rostou jako houby po dešti a jen Alza s Rohlíkem zásobují tuto silnici pěkným množstvím aut. A k tomu je navíc v plánu protažení tohoto nového obchvatu Chrášťan za Alzou dále po pravé straně D5 až na stávající silnici k Drahelčícím, což atraktivitu a vytížené této silnice ještě zvýší. Jakákoliv úprava je tedy více než žádoucí a jak už tu zmínil i Pavel Mach, přechod u… Číst vice »

Jan

Vzhledem k tomu, kolik toho jezdí ze západu a jak to stojí, bych se nedivil malému busproužku. Prý je to teď celkem v módě.

Pavel Mach

Semafor s tlačítkem by měli udělat na přechodu u Scanie. Tam už bylo sražených chodců.

Jirka Z

A v noci lepší nasvícení toho přechodu. V noci je na něj hodně špatně vidět a nedivil bych se, pokud by právě to mělo na svědomí velkou část těch sražených chodců.

Lysimachia

„dostanou semafory“, to zní jak dostat kašel nebo mor…

Nebylo by lepší třeba „Na křižovatce budou instalovány/osazeny semafory“?

Pat

Tak tak, taky třeba nerad dostanu výplatu, nebo odměnu. Boha jeho

Mystifying oracle

Konečně ♥. Tady šlo u autobusů sjíždějících z okruhu na západní větvi o život. Člověk trnul a přemýšlel, jestli se spíš autobus převrátí, anebo rána přiletí ze strany…

M.D.

Nechápu, proč tam od začátku nejsou kruháče, místa tam na ně je dost.
Semafory podle mě ve špičce vytvoří strašný chaos a kolony, když vidím, to množství aut jedoucí ulicí Na Radosti. Ať už na Zličín nebo obráceně.

Twix

Semafory už tam jsou kousek vedle hned dvoje na té samé ulici, způsobuje to tam kolony? Tady je asi potřeba řešit to, že na sjezdech z dálnice se někdy musí dost dlouho čekat (právě kvůli silnému provozu v ulici Na Radosti), což postihuje i linky PID, a v tomhle by kruháče moc nepomohly.

M.D.

Tak na tom semaforu ze sídliště není interval moc dlouhý, jak dlouho mají zelenou? 5-10 Sekund? To asi na sjezdu z okruhu stačit nebude.
Navíc ve špičce se dokáže udělat kolona i na tomto semaforu, i v kombinaci s tím dalším, na odbočce do Sterého Zličína.

Osobně mám obavy z toho, že kombinace obou semaforů na sjezdech, které jsou od sebe cca 300m, způsobí akorát to, že mezi nimi, přes most bude neustále kolona.
Ale to se dozvíme, uvidíme tedy na podzim a snad to nebude tak hrozné.

Zličínský patriot

osobně si myslím, že další dva semafory kousek od sebe a k tomu enormní hustota provozu, kdy hlavně ráno je směr od Chrášťan prakticky jedna dlouhá jedoucí kolona, zde způsobí absolutní kolaps dopravy. Navíc kolony na sjezdu se přenesou i na okruh, což se ostatně děje i teď. Ano je to nebezpečné místo ale semafory to ještě zhorší. Problém je ten, že většina lidí co dojíždí do Prahy za prací ze Západu jezdí přes Rudnou a Chrášťany, kde poloobchvat Chrášťan pomohl jen omezeně, protože směr Chýně tolik aut a busů nejezdí.

Twix

Ano, musíme se nechat překvapit, jak se to řízení semaforů nastaví a jak to pak bude fungovat. Ony i dva kruháče vedle sebe můžou způsobovat neustálé kolony mezi sebou (např. sjezd D0 Jesenice), tak předpokládám že navržené řešení někdo vyhodnotil správně.

Jan K

Jo, okružní křižovatka by byla určitě bezpečnější, než současný stav. Ale co se týče kolon, tak to světelná křižovatka zvládne spíš lépe, než okružní – při správném nastavení signálního plánu má větší kapacitu. A i kdyby ne, tak pomocí světel se dá lépe regulovat proud, tj. lze lépe zamezit tomu, aby vznikali kolony na sjezdu, kde je to nejrizikovější.

Dálnice

Pri spravnem nastaveni intervalu. U nas to dost casto vypada tak, ze na jednom prijezdu k svetelne krizovatce je kilometrova kolona a na druhem sviti zelena na prazdnou silnici…

Azkaban

Hlavně sou pryč časy kdy byly semafory na hlavních seřízený tak, aby s j lo takzvaně na zelenou vlnu, tedjednom rozjedeš a za 200 metrů na dalším ti padá červená

Dálnice

jojo, Patockova, Belohorska a Evropska jsou cervenou vlnou postizeny asi nejvic 😣

Bobek

Zelenou vlnu de facto nelze realizovat v případě jakýchkoliv nároků na preferenci VHD (a to nejen v kolizním směru).

PavelX

Já zas nechápu, proč v místě, kde je (zatím) poměrně hodně prostoru i v okolí, nevznikly při stavbě připojovací a odbočovací pruhy na II/605. A to i vnitřní. A proč je autobusová zastávka Depo Zličín umístěná tak blbě v křižovatce, když mohla být hned vedle, na zbytku původního vedení II/605, kde je široká, dlouhá nevyužitá vyasfaltovaná plocha. Tohle osemaforování působí jako typický úřednický alibismus.