Situace nad Pákistánem se dotkla i letu do Česka, spoj z Tchaj-peje odklonili
První přílet nové linky China Airlines z Tchaj-wanu do Prahy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Indie v rámci Operace Sindoor udeřila na několik míst v Pákistánu.
Cekal bych lepsi servis od téhle airline, to uz je jak EasyJet, zaridte si…
Vyššia moc vylučuje len poskytnutie kompenzácie, duty of care stále platí. Hotel teda aerolinka poskytnúť musí, ak tak neurobí, treba po nej dané náklady po nej dodatočne vymáhať.
Take je asi mozne Pakistan obletet, jen je to mozna nakladnejsi.
Vrátit se je určitě nejnákladnější, ale ono je to složité. V téhle oblasti něco obletět není jen tak. Pákistán je velký, nahoře nejblíže trase je Čína a je otázka, jestli si přez ní Taiwanská aerolinka dokáže akutně vyjednat trasu, dole je to fantastické prodloužení trasy do arabského moře a otázka je jestli má přecpaná „ulička“ v Perském zálivu kapacitu přijmout už letící let, přičemž by stejně asi nestačilo palivo protože prodloužení trasy je vellké a museli by někde přistát (což zase, když to není v nouzi, tak je to logistické peklo). Jinak je to tam samý horký brambor „kudy něletět“.
Čína problém není – šak i na obrázku z FR24 v článku jde vidět, jak kousek přes Čínu letěli u ostrova Hainan. Při cestě „vrchem“ bych spíš viděl problém v centrální Asii – kdoví jaké mají vztahy s Taiwanem a hlavně na kolik jsou flexibilní aby takové letadlo nechali přeletět ad-hoc, když už je ve vzduchu a původní letový plán s tím vůbec nepočítal.
To já vím, že kousek přes Čínu kousíček létají, už jsem s nimi letěl, ale ono je něco dost jiného zajistit změnu letového plánu, když jsou na trase a ještě je prostředek noci nebo nad velmi brzkým ránem. Tam si myslím, že to s Čínou nebude jednoduché, ta své koridory spravuje velmi striktně.
Jistě a svolení jiných států pro vstup do vzdušného prostoru jste u toho řešil? 😉
Jo? Možná byste musel tušit co znamená řádná péče a zásah vyšší moci. 😉
Zásah vyššej moci nemá žiaden vplyv na duty of care, prečítajte si tú reguláciu (prípadne súvisiacu judikatúru ECJ). Pri *kompenzácií* tam je výluka pokiaľ ide o nepredvídateľnú udalosť ktorej dopravca nemohol zabrániť, ale pri práce na starostlivosť sa táto podmienka nekladie.
Vy vůbec nechápete jak funguje právo a co Dity of care znamená. 😁 Ovšem o tom jak jste pohořel byste nám nenapsal. 😉
ECJ potom asi tiež nechápe ako funguje právo a aerolinky tie peniaze vyplácajú z dobrého srdca. Okej 😀
Európska komisia tiež nechápe ako funguje právo 🙁
„Regardless of the circumstances, if your flight is cancelled you always have the right to one of the following options: reimbursement of your ticket, re-routing or a return flight as well as ****the right to assistance.****
You may also have a right to compensation (if you were informed less than 14 days prior to the scheduled departure date). However, compensation is not due if the carrier can prove that the cancellation was caused by extraordinary circumstances.“
Za to bych teda ruku nedal. Máte nějaké podmínky na které jste přistoupil a tam je uvedeno, že zrušené, atp. lety se řeší podle zákonů země, kde událost nastala. Tedy zde na Taiwanu. Ten let nikdy nevstoupil na území EU a není to evropská aerolinka, takže zde pozor, evropská pravidla EU 261/2004 na něj podle všeho nedosáhla.
Závazek ve smlouvě je, že vás při nejbližší příležitosti zkusí dopravit do cíle případně vás refundují. https://www.china-airlines.com/us/en/Images/CAL-General-Conditions-of-Carriage-06JAN20-en_tcm162-3619.pdf
261/2004 sa vzťahuje na všetky lety z EÚ (a tiež lety EÚ dopravcov do EÚ). V prípade China Airlines teda regulácia nie je aplikovateľná na let do Prahy, ale uplatňuje sa na let z Prahy (ku ktorému sa predpokladám pražské letisko vyjadrovalo). Platnosť regulácie nie je možné vylúčiť zmluvou.
Ani vaším výkladem. 🤣 Let byl zrušen zásahem vyšší moci. Nebo myslíte, že při Covidu někdo zajišťoval ubytování? Ale jděte… 😁😉
Zásah vyššej moci vylučuje len kompenzáciu, aerolinka je stále povinná postarať sa o cestujúceho, čo znamená rerouting a podľa potreby ubytovanie a stravu. V tej regulácii nie je nič čo by túto povinnosť podmieňovalo tým že zrušenie letu bolo v rámci kontroly aerolinky a neexistuje jediné súdne rozhodnutie kde by to bolo takto interpretované. Duty of care NIE JE kompenzácia, nie je to niečo čím aerolinka odškodňuje zákazníka, je to súčasť zabezpečenia dopravy do cieľa. Pri covide aerolinky samozrejme kopali a tvárili sa že zákazník na nič nemá nárok, zároveň ale vždy keď ich niekto zažaloval tak zrazu peniaze prišli… Číst vice »