Síť cyklostezek na Šlapanicku rozroste o další čtyři kilometry, hotovo bude příští rok
Zahájení další etapy výstavby cyklostezek na Šlapanicku. Foto: DSO Šlapanicko
Nové cyklostezky vyjdou na více než 50 milionů korun.
Nové cyklostezky vyjdou na více než 50 milionů korun.
Technická: v odkazu na první etapu je tečka navíc. A dále: všechny jsou KDE?
Jo a taky: CO rozroste síť cyklostezek na Šlapanicku o další čtyři kilometry?
Propojování obcí pro místní cyklodopravu je skvělé! V této oblasti ale chybí ještě nějaká souvislá rychlá nekopcovitá cyklostezka Brno-Vyškov. Z Vyškova dál na Hanou už se dá celkem v pohodě, ale dostat se na kole z Brna do Vyškova je peklo. To samozřejmě nemá řešit spolek obcí Šlapanicko, ale JMK ve spolupráci s Brnem. Aspoň na úrovni koncepce a koordinace. Aby ty obce pak mohly ty místní cyklostezky stavět přednostně tak, aby se po nich dalo dojet i někam dál a daly se pak postupně propojovat navzájem do souvislých úseků. A nedopadlo to jak u Rebešovic, kde se postavil víceméně… Číst vice »
Nevíte někdo, jaký je stav přípravy cyklostezky Starý Lískovec – Ostopovice – Střelice? Měla by být taky zajišťovaná přes DSO Šlapanicko.
Nedávno byly výkresy na úřední desce, ale myslím bez konkrétního data.
Aha, ty úřední desky, ani google to pořádně nenajde a ještě to brzo zmizí – naštěstí to teď těsně vyšlo – do 7. 10.:
https://www.ostopovice.cz/uredni-deska?action=detail&id=241
Je podána žádost o dotaci, pokud bude úspěšná, začne stavba příští rok na podzim.
Šlapanicko? Nebylo by lepší použít termín okolí Brna? Trošku mi připomíná Česká Třebová na Ústeckoorlicku nebo Havířov na Karvinsku.
Bohužel se to teď rozšířilo. Už čekám jenom na Starou Boleslav na Pražsku
To je zkratka pro obvod obce s rozšířenou působností Šlapanice. Paradoxně se dá použít i pro jihozápadní okolí Brna (kolem Střelic)
Taky mi to trhá uši, ale ten spolek se jmenule Dobrovolný svazek obcí Šlapanicko…
Nevím, proč do toho zatahovat tu zaostalou dědinu u Šlapanic, kde slovo “cyklostezka” vůbec nemaj ve slovníku…
Rozvoj cyklostezek v obcích v tomto spolku je ukázkový. Sem by se všichni, kdo plánují stavět, měli jet podívat, jak se to dělá!
To bych trochu rozporoval. Připadá mi, že rozvoj cyklostezek jse zaměřen hlavně na propojení obcí mezi sebou. Což je v principu dobrá věc. Ale zapomíná se na napojení do Brna.
Například do Sokolnic se na kole dostanu po silnici, po silnici nebo po silnici. Případně po blatě nebo po blatě. To moc nepotěší.
Čekal bych, že tam je problém spíš na straně Brna:) jako vždy…
V katastru Brna je paradoxně opravená polní cesta. Blato začíná až za hranicemi katastru.
No, díky těm propojkám mezi obcemi se to dá aspoň vzít přes Kobylnice a Šlapanice do Slatiny, donedávna nebylo ani to. Ale samozřejmě když někdo potřebuje směrem na Chrlice, tak mu to moc platné není.
Do Slatiny se dostanu, ale co dál? Tady už je ta poznámka o Brnu platná, protože do centra ce dá opět jen po silnici nebo po blatě.
A ty silnice jsou tu obzvlášť výživné.
Km stezky za 12,5 mil. ? Nebo jsem něco přehlédl?
Nejdražší z toho vypadá podjezd pod železniční vlečkou za 14 mil., pak je tam jedna lávka přes potok za 1,3 mil. Viz celá smlouva https://smlouvy.gov.cz/smlouva/29900164 (str. 16)
To je nějaké podezřele levné. Pod kolejemi se asfaltuje tak aspoň za miliardu, ne ? 🤭
To jen když zakázku vypíše SprŽel.
Přehlédnout se dá ledacos, na druhou stranu víte kolik stojí kompletně jeden m2 průměrného nového cyklo – či chodníku v ČR ? Klasicky založený na tedy lože 3cm písek , 15 cm vrstva štěrkodrti plus dlažba či asfalt ? Koukněte se zde na tabulku 8.6, možná budete překvapen : zdroj ministerstvo pro místní rozvoj https://www.uur.cz/media/kyunv5ap/08-komunikace-ceny-ti-2023.pdf
Kudos
Mimo jiné je to skvělé pro všechny žáky Základní školy Pozořice – dostanou se do školy alespoň z některých, v článku ze zmíněných obcí v okolí ( spádové oblasti školy) jinak než po silnici.