Širší a s oddělenými pruhy pro cyklisty. Pardubičtí zastupitelé rozhodli o nové podobě mostu kpt. Bartoše
Současný most je v nevyhovujícím stavu, provoz na něm řídí semafory.
Pardubičtí zastupitelé téměř jednomyslně schválili budoucí podobu mostu kapitána Bartoše. Konečný vzhled vzešel ze tří možných variant. Společně se stavbou nového mostu byla schválena rovněž výstavba mostního provizoria.
Most dlouhý téměř 107 metrů bude oproti původnímu návrhu širší. Na východní straně dostane nejméně tři metry široký stavebně oddělený obousměrný pás pro cyklisty a stejně široký chodník, který vznikne i na západní straně.
„Přihlédli jsme ke stanovisku komise pro dopravu. Uvědomujeme si, že stavíme most pro příští generace, proto chceme, aby byl kvalitní a kapacitní pro další rozvoj lokality,“ vysvětlil náměstek primátora Jan Hrabal, jenž má v gesci také dopravu.
Předpokládané náklady na stavbu dosahují 320 milionů korun s DPH. Město podle Hrabala preferuje metodu design and build. Řekl, že díky tomu mohou jasněji předvídat cenu i lhůtu dokončení. Aktuální plány počítají s výstavbou nového mostu od května roku 2025 do dubna roku 2027.
Současný most je v nevyhovujícím stavu. Pardubická radnice se o tom dověděla letos v únoru z výsledků dynamické zkoušky. Provoz na mostě spojujícím oblast hlavního nádraží a městské části Polabiny tak byl okamžitě omezen, nyní je řízen světelnou signalizací. Nesmí na něj nákladní doprava ani autobusy. Klasická MHD využívá náhradní trasy.