Siriusy pro Leo Express musely do depa Českých drah, při testování je „obuli“
Jednotka Sirius na zkušebním okruhu ve Velimi
Jednotky musí na soustružení kol kvůli poškození.
Jednotky musí na soustružení kol kvůli poškození.
Obvykle jsem toho názoru, že 5timinutová přítomnost na diskuzním fóru je nejlepší argument proti demokracii (variace na údajný výrok W. Churchilla). Ale tentokrát jsem se vážně pobavil. Děkuji (téměř všem) diskutujícím. And now fuckt bez ironie…
Do Nemecka? Veď je len dvojsystémová…
Siriové. Nebo snad Juliusi?
Nemělo by tam spíš být Siriuse? Je to neživotný rod, takže já bych to skloňoval podle vzoru stroj.
Od slova „cirkus“ je množné číslo „cirke“? No ale fakt, bez pr*ele, u slova „rádius“ jazyková příručka fakt uvádí množné číslo „rádie“. Pan prémiér by měl radost. 🙂
Cirkus podle vzoru hrad: hrady – cirkusy.
V jazykové příručce je pod pojmem „rádius“ vysvětlivka ke skloňování tohoto typu podstatných jmen a je tam uvedeno: Neživotná podstatná jména na ‑ius, např. nonius (‚měřítko‘), rádius, sestercius, mají tvary j. č. podle tvrdého vzoru „hrad“ („les“), mn. č. podle měkkého vzoru „stroj“.
Skvělý postřeh. Cirkus se nakonec přizpůsobil vzoru hrad a původní pádová koncovka se v češtině stala součástí kmene. Tak jako se to stává mnoha dalším latinským či řeckým slovům včetně Siriuse. Původně se i v češtině mluvilo o cirku.
Podívejte se jak dopadl chudák virus. 🙁 Teď je z něj často vir, bez virusu… A přitom má ve Fronkově slovníku vlastní vzor pro skloňování.
Možná že je ten Sirius technicky na výši, ale co se týče designu, na mě dělá dojem zlého monstra z nějaké cizí galaxie. Skoro bych se bál do toho nastoupit 🙂
V Najbrtu by možná tak hrůzostrašně nevypadal.
Pak by to bylo moderní nadčasové vozidlo.
Na tom má velký podíl černá barva. Kdyby byl nalakovaný teplými barvami (třeba žlutou 🙂 ), tak by to tak monstrózně nevypadalo.
To ne, u žlutého vypadají velmi teple i ty růžovoučké košilky.
To by se líbilo na GŘ Českých Drah.
já naopak, super design
Technicky na výši a z čeho má ty kolečka, že se tak obrušujou. Že by kvalitní čínská ocel ?
is the parking brake on? https://www.youtube.com/watch?v=WLHO_E_U8o4
Nejdůležitější je ESP, to ten vlak prostě musí mít
Můžu se zeptat jak do Německa , tyto první 3 jednotky jsou jen dvousystémové, až ten zbytek má být vícesystémový
Vite že behem určitých zkoušek stříkají vodu z velkych nádrží ve vozidlech pod kola ?
Prostě na soupravě nefungovaly správně tzv. protismyky při brzdění soupravy, žádná parkovací brzda.
Taky si říkám. Copak je to tramvaj?
Protismyky ať jsou lepší tomuhle úplně nezabrání. Obout se dá každá mašina.
Stačilo by, aby jezdili do Ostravy, ty vlaky, které jsou v jízdním řádu. Od Leoše jezdí 2 páry…
Což je větší úšpešnost jak u Pendolina, který je na nule.
No, je na tom stejně, jenže u ČD jezdí i jiné vlaky, což u Leoše ne.
Na dvou. 240/241 stále pendolina jezdí
Všichni omezili, vozit vzduch a za svý je moc drahý hobby
Obutá/neobutá, přijela/nepřijela, schválila/neschválila.
Hmm.
Mě z toho furt vychází koloběžka.
Mě/mně.
Vrsovice a ONJ je trosku rozdil ale tak proc lidi nekrmit blbostma…
V článku se nepíše o ONJ, ale o depu Vršovice, což jsou dva provozy nedaleko od sebe, takže redakce to snad má správně.
Nemá. Vršovice jsou SÚ Vršovice a ONJ je SÚ JIH a vůbec není ve Vršovicích
Takže ten Sirius byl v SÚ Jih?
Ale v Michli…
Depo se nachází v městské části Vršovice. ONJ v Michli, částečně i v Záběhlicích.
ONJ organizačně spadá pod Depo, které je ve Vršovicích. O ONJ v článku není ani písmeno.
Soustruh je na ONJ nejni ve Vršovicích a uz vůbec ONJ nespadá po Vršovice…
Pokud bychom se drželi oficiální terminologie, tak Vršovice nejsou „městská část“, protože to je termín vyhrazený pro samosprávné části města (v tomto případě Praha 4 nebo Praha 10). Pro evidenční části obce zákon o obcích používá spojení „část obce“, v Praze jsou ovšem evidenční části obce totožné s katastrálními územími a zákon o hl. m. Praze řeší pouze katastrální území (i když ta jsou de facto zároveň evidenčními částmi obce). Je fakt, že část Michle patří samosprávně k Praze 10, tedy de facto do područí Vršovic, ovšem samotné ONJ patří k té části Michle, která dnes úpí pod jhem Nuslí.
Soustruh máme na ONJ.
Koupit si něco čínského anebo polského je skutečné dobrodružství.Ani ne dobrodružství,ale horor.
Nepaušalizoval bych. Včera jsem od souseda řezníka koupil štangli čerstvě vyuzeného Polského salámu a je naprosto perfektní.
A sůl v něm posypová nebo potravinářská?
Nejlepší by bylo se na všechno Čínské vy……..
Myslím, že to je stručně vše k tomu to tématu.
Hrůza ty jednotky, Leo express je největší debilita co potkala železnici
Vy mate vychazky, nebo jste si snad dnes nevzal leky? Proboha, tady se dalo celkem rozumne diskutovat, aktualne je tady bohuzel vice a vice trolu.
To máte bohužel pravdu, teď to fakt nejde.
Dětičky mají online výuku a tak se nudí.
Sice to nepatří k tématu, ale máte svým způsobem pravdu. Stader Flirt, pro českou železnici označení řada 480 se v cizině zejména Švýcarsko, Rakousko atd využívá jako příměstská doprava a nikoli jako spoje přes celou zemi či jako mezinárodní dálkové spoje. K tomu je znát i interiér jednotky.
Rychlejší odjezd z místa díky konstrukci jednotky je dán takto, poněvadž se počítalo, že bude míti více zastávek jako příměstský spoj, tedy často zastavovat, kratší jízdní doba atd.
V cizině neuvidíte tak absurdní řešení spojů jako u nás.
Stadler Kiss byl také koncipován jako příměstský a dnes ho mají DB na dálkovém spoji. V zahraničí je to čím dál běžnější úkaz…
Tak ony i některé české Os mají poněkud dálkovou povahu. Třeba Kolín – Česká Třebová, kéž by Kolín – Zábřeh…
Ludvo, kde jsi? Máš tady nablito hromadu nenávisti, nebo jsi zalezlý v kanále?
No nevím. U lepších aut je snad dnes už standard, že zapomenutou ruční brzdu hlásí výrazná varovná signalizace a že brzda funguje tak, aby se nezablokovala kola. Takže testy dopadly výborně – odhalily fatální slabiny toho výrobku.
Jsem dosud netušil, že vlastním tzv. „lepší auto“. 🙂
Tak už to víte.
„fatální slabiny“ … kolik železničních vozidel bez signalizace parkovací brzdy jezdí po ČR?
Sedm.
Ta co mají zkoušku u EBA, tak žádný. Ten výstražnej hlas probere i mrtvýho. 🙂
Dovoluji si lehce upozornit, že jednotka je na okruhu ve fázi oživování a prvních zkoušek. Tzn. je ve fázi, kdy je naprosto běžné, že něco prostě ještě není nastaveno jak má být, že jsou v software chybky apod. PRÁVĚ PROTO se zkouší na okruhu, aby případné projevení nějakých „skrytých“ chyb nemuselo mít dopad na „běžný provoz“ na běžných tratích. I když ani tomu se některé vlaky po sebedelším testování na okruhu nevyhnou (vzpomeňme třeba na počátky Pendolin). Bez ohledu na to, zda zasáhla parkovačka během jízdy jednotky, nebo se „zapomněla“ odparkovat, nebo třeba jen selhaly protismyky, jde na okruhu o… Číst vice »
Musím jenom souhlasit, není to ani první, ani poslední vozidlo, které musí během typových zkoušek na okruhu na soustruh. K absolvování TBZ má ještě asi hodně daleko. Bohužel většina zde diskutujících nemá o problematice typových zkoušek ani sebemenší tušení.
Tak povídejte, vyprávějte. Já se o této problematice rád něco dozvím…
Tak to čumím! Ono to nemá obdobu ABS? Asi byla ta jednotka hodně laciná!
Vám v autě ABS řídí ruční brzdu? Tak to čumím 😀
Obdobu jsem myslel systém, který kontroluje a porovnává rychlost otáčení kol. A to jak při rozjezdu, tak při brzdění. Je to vlak 21. století.
Tak to nevím. Ale na naší podbíječce, pokud mám zataženou ruční brzdu , tak se mi ani nezvýší otáčky motoru.
Stejně už u mě LE skončil. S takovou nespolehlivou společností ani zadarmo! A jak mi syn řekne, že by se chtěl projet novým vlakem, tak dostane facana zleva, zprava…
Jestli syna mlátíte jen proto, že se chce projet určitým typem vlaku, tak to je na otce roku.
O to nejde. Jde o to, že pak ten syn nepřemýšlí a neuvažuje s odstupem.
Nebuďte srab. Jestli chcete zfackovat Leoše, tak zfackujte Leoše a ne malé děcko.
Tak první dvě věty na facku ani na mínusy nejsou.
No a holt pořád někteří rodičové nepochopili, že správné slovo v určité situaci vydá víc než pár facek v amoku.
Vnukl jste mi zajímavou myšlenku, ale nechám ji ještě dozrát, je to totiž zajímavá metafora.
Není toto chování na sociálku?
Myslím že ne.
Nehledě na to že by se pravděpodobně jednalo buď o situaci kdy je děcku tak málo že rodič prostě řekne ne a k fackám nedojde (možná tak za pár na zadek kdyby byl vyrvál na celé nádraží), nebo o situaci s puberťákem a tedy skoro dospělým člověkem kde by volání sociálky byl vrchol trapnosti. Zbývá nám tak okno nějakých 3-5 let kdy ale pořád nějaké samostatné jízdy vlakem dítěte nehrozí.
Tak Leoše nemá rádo hodně lidí.Já ho nemám rád, kvůli tomu, že sem například tahá tyhle vlaky, a ještě kvůli tomu, že zaměstnanci jsou takový rychlokvašky, že to není možný, já se ani nedivím, že stewardi narozdíl od průvodčích ČD, nemají přístup do kolejiště.Ale nemá se cenu už více vzpírat. Prostě jsem tady přiznal co si myslím, a co zažíváme v závazkové dopravě, slety chyby tady rozebírat nebudu.
Ludvo? Zase nic?
Tak to se pak nabízí otázka jak ten steward stewardka můžou být v práci když se ten vlak v kterém mají pracovat pohybuje v kolejišti do kterého nesmí :).
Úplně jednoduše. Nastoupí z peronu a vystoupí zase na peron. Úplně stejně jako cestující, kteří taky nemají vstup do kolejiště.
V Německu s 25kV a 3 kV přeju hodně štěstí.
Tak podel Labe by to mohlo jet chvíli samospadem, pokud by se to od Děčína do Zleb alespoň pořádně rozjelo
Do zastavení v Bad Schandau rozhodně.
V Děčíně je ,ale 6 kV (strjnosměr) Může jezdit tak od Berouna na Plzeň, nebo od Benešova do Tábora
Těch 6 kV tam je pokud sečtete obě traťové koleje.
Tak jsem si snažil představit, jak by asi mohl vypadat vlak, který by bral proud z obou trolejí, ale asi nemám na to vhodný matroš… 😀
No ono je 6 nad 3, tak možná překlep. Ale ono by to šlo, pokud by každá trolej měla jinou polaritu a střed by byl na kolejnicích.
Cosi mi to připomíná: výluka 6 kV. Ale to se týkalo autobloku. po 16 letech v důchodu se o to už dávno nezajímám.
Nikdo z ČD si nedovolí neuposlechnout rozkaz z hora, jinak jde Od valů , viz Nebezky, ČD se odvolaly vůči rychlykům a ředitel jde Od valu. Předtím Kupec řekl taky něco ve smyslu dělejte si v Liberci co chce seberu techniku a šel od valu.zrejme tím myslel že nebude provozovat ranní a poslední vlak do Semil co se konkurenci nehodí. Takto to tu chodí.
Co to melete za nesmysly?
To si hrajete na Opráski, nebo takhle píšete normálně?
Tohle je komentář hodně k článku.
se s tím smiř a vimři.
Hlavně že žalují České dráhy
Všechny chyby, které objevíte při testování, jsou k nezaplacení!
Před vyjetím je dobré vždy povolit ruční brzdu. To ale bude platit i v reálném provozu, nejen v Cerhenicích 🙂
I to je součástí testování – nakolik je výrobek odolný vůči lidským chybám a nakolik k nim vytváří příležitosti.
Ano, ale pokud se to nechá dojít až na soustruh, tak to už asi nebude řízené testování.
Tak buď jezdili s (P) a obuli to.
Nebo nejezdili a obuli to při brzdění, coz by ovšem museli udělat tak stokrát za sebou.
Obě varianty zároveň nejsou možné.
Nevím jak je to u vlaků, ale s tramvají se stačí jednou sklouznout pár desítek metrů a máš obuto.
Tak tohle mají všechna kolejová vozidla společné.
Nějaké rozdíly budou. Například se matně pamatuju, že jsem kdysi někde vlevo dole četl, že v některých tramvajových systémech mají systém tvrdá kola – měkké kolejnice (obvyklý tramvajový systém) a v jiných systémech (železnice a ostravské tramvaje) měkčí kola a tvrdé kolejnice. Tedy ostravské tramvaje se od ostatních liší nejen rozměry okolků, ale právě i tím, že z hlediska tvrdosti kol a kolejnic patří de facto k železničnímu systému. Ale asi tu jsou lidé, kteří o tom vědí víc a nezkresleně. Nebyl jsem si jistý, jestli mě paměť neklame, ale zmínku jsem o tom našel i v článku https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2010031701 –… Číst vice »
neříkal že má ztráty
Jak je to s jezdenim do Nemecka? clanek uvadi napajeni 25 kV/3kV, ale pokud vim tak na prechodech z CR do Nemcka je 15kW jednofaze 16.7Hz. Potom je jezdeni do Nemcka nesmysl.
samozrejme 15 kV
Což by mohl v praxi zkoušet na trati Znojmo-Retz…
Když pan Leoš začínal v ČR s železniční dopravou, lákal cestující na „švýcarskou“ kvalitu. Nějaká nová strategie rozvoje firmy? Švýcarská kvalita netáhne?
Švýcarská kvalita táhne. Do covidu ze Zlínského kraje do Prahy vždy plný. Regiojet to vzdal.
Regiojet se přesunul do Bratislavy a Vídně.
V té době lákaly ČD cestující na lety v hladině nula. Kdo mohl tušit, že Pendolíno nebude jezdit Praha – Vídeň.
Když se zjistilo, že švýcarská kvalita je z Polska, nadšení opadlo. A řekněte někomu, že je to čínská kvalita (ač v Číně a okolí vyrábí skoro všechny značky) a máte marketing v kytkách.
Zjevně tech 5 Flirtů je vyrobeno velmi slušně. Těch 5 jednotek zatím vždy zastavila nehoda, nikoliv závada (nebo se pletu?) a IMHO je LE využívá naplno.
Jediná závada byly dveře za těch 5 let
OK, díky za upřesnění. Kéž by podobnou poruchovost měly i všechny ostatní vlaky na českých kolejích (bez ohledu na výrobce vozidel, komponent a provozovatele vozidel).
Naposled, když jsem leošovinou jel, tak informačních displejů fungovala asi třetina a záchodů polovina. Ale oni asi na údržbu jaksi nemají čas ani prostor.
Tak za prázdnou nádrž na vodu a plný fekál výrobce vozidla fakt nemůže.
Množství spotřebované vody a rychlost zaplnění odpadu také nemálo souvisí s tím, jaká kapacita nádrží připadá na určitý počet cestujících. V tomto směru Leošovy tramvaje svou úsporností vzbuzovaly pozornost dokonce ještě předtím, než byly nasazeny do ostrého provozu. A také je pravda, že pokud u jiné soupravy srovnatelné délky nefungují dva záchody, tak jich zpravidla stále ještě kolem 80 % funguje, zatímco Leoš už musí vytáhnout záložní nočníky.
…vyjely na test s parkovací brzdou…
To jeden nevymyslí.
Ani netušíte, jak je to jednoduché😉
Ale hned u dvou jednotek?? Že by opakovaně?
Mohli testovat spojené jednotky…
Myslíš parkovací, nebo utaženou ruční? To druhé je opravdu snadné a časté :-). Ale s parkovací? No nevím jestli by se mi to vůbec povedlo i kdybych se o to snažil, natož omylem.
Jedna z nejčastějších důvodů obutí u 628😉 ale je to divný u takto moderního vozidla, to je fakt
Tak to se omlouvám tyto jednotky neznám. Já předpokládám u takto nové jednotky podobné dobře zabezpečení, jako má např. Panter.
Meleš nesmysly, 628 alias 845 se zapnutou střadačovkou utáhneš jen ve dvojčeti sólo ani omylem. Obutý jsou většinou špatnou obsluhou v podzimním marastu.
A moderní zas tak není, i když v tuzemském vrakovišti vlastně je.
Vy jste někdy jezdil na okruhu při testovacích jízdách? Například při testech brždění parkovací brzdou při nefunkčních provozních brzdách, popřípadě jiných poruchových stavech? Asi ne že? Ale sračky tu melete vy omyle. K tomu snad testy jsou,aby se vyzkoušely všechny možné,byť nepravděpodobné provozní situace.
Při zkouškách se nejezdí aby se inženýři kochali jak to pěkně funguje,ale aby zjišťovali co se bude dít, když něco nefunguje. Navíc počítače dnes řídí i otvírání dveří do hajzlu, a prověřit je nutné i stavy které si neumíte ani představit. To jsou trochu jiné stroje než prudce moderní,vámi vzývaná 810.
Dobrý tak třeba něco zkoušeli…ale obout dvě jednotky…ten podúrovňový soustruh není zadarmo a ještě se na něj čeká.a to jako zaplatí výrobce?
Upřímně, jedno přebroušení kol (nebo i dvě) v celkových nákladech na schválení vozidla dle TSI opravdu nehraje roli.
Resp., patří to mezi náklady, se kterými musí výrobce počítat.
Prostoje způsobené Covidem (a pochopitelně i těch 5 měsíců před ním, kdy první Sirius ve Velimi jen parkoval) jsou v nákladech IMHO ve zcela jiných řádech.
Brzdit z plné rychlosti parkovací brzdou, to už je skoro stejně demoliční jako crash test, a rovnou se vyzkoušejí i protipožární systémy.
Přečti si pořádně článek, tam se píše, že odjeli na test se zabržděnou parkovací brzdou, ne že se to stalo při testu. A 810 jsem tu nikdy nevychvaloval. Že by další Švestka ? 🙂
Prášky! Rychle! Než se ten tvůj stihoman rozvine.
A jen pro vaši informaci při zkušebních jízdách jsem se najezdil víc než dost 🙂 .
Až na ten slovník a urážky souhlas. Slušnost vás nezabije
Klasickou vřetenovou ruční brzdu Sirius na 99,99% ani nemá. Při zkouškách na okruhu se vozidla obouvají běžně.
Jednoduché? Mám signalizaci utažené ruční brzdy ..třeba 363.5
Jsou vozidla, kde ta signalizace prostě neni
Jo ale ty nové snad ano,pokud tento čínský zázrak je moderní
Se starší SW verzí Traxxu to člověk poznal až když šáhnul na kontrolér..
Ale ta už jezdí po světě taky nějaký ten pátek…
Tím vozidlem jsem myslel Siriuse, napsal jsem to blbě, sorry.
K “ obutí “ dojde vždy při zablokování kol a jejich jízdě smykem, ne většinou. A to jako chtějí tvrdit, že to na vysokou rychlost rozjeli s aktivovanou parkovací brzdou ? To co se zde popisuje určitě nevzniká často, jak je psáno :-). Se zaparkovanou jednotkou by se neměli ani rozjet, natož dosáhnou vysokou rychlost.
Přesně tak.
Testuje to dceřiná firma ČD, takže sis dal vlastní gól!
To je zase blábol. Testuje to výrobce za účasti objednatele (LEO) na ZŽO. Okruh vlastní dceřiná společnost ČD. Opravdu testy neprovádí ČD ani jejich dcera. Výrobce si pouze objedná frekvence na okruhu, možná i se strojvedoucím, který ovšem přesně dodržuje pokyny technika výrobce.
Tak můžou to testovat u Švestků, jen nevím jestli by to někdy vůbec měli aspoň šanci schválit. Stejně tak to můžou u Švestků přebrousit…
Přece tam musí být i nějaký čínský technik a dohlížet.
Švestku neber vážně. On si prostě musí rýpnout. Buď do mě, nebo do ČD.
Nápodobně, akorát že ty reješ do všech oatatních dopravců.
No a vy víte který strojvedoucí tam byl ( společnosti)
Co to zase meleš o nějakém gólu ? Já to tady neberu jako nějaký zápas nebo dokonce válku mezi modrými, žlutými, černými, zelenými, růžovými a kdo ví jakými ještě, jako ty. Vždy se vyjadřuji k tématu a pokud možno nestranně. To je to co ty neumíš. Teď asi ani nevíš jak taková parkovací brzda vůbec funguje, tak jsi si neodpustil alespoň tuto poznámku viď 🙂 .
Ty a nestranně, tak to je vtip dne!
Teď se ptal jak to dělá vagonka a prý vuz dělá měření .a jízdy si dělá majitel ..firove jsou najatí od různých firem.
Bože, Švestko. Občas je lepší mlčet. Tvoje fanatická zaujatost je snad chorobná. No tak tě vyrazili od dráhy, no bóže, to je toho. Ale proto nemusíš plevelit každou diskuzi neustálým pliváním na jednu stranu. Tečka.
Hele Šrámku a že s Ludvou zapomínáte reagovat, když někdo v diskuzi píše o debilitě LE. Ono by bylo lepší, kdybys mlčel všeobecně, než tu v každý diskuzi vykřikovat, jaký by to bylo skvělý před rokem 89.
Ty fakt nejseš normální, už ty švestky nechlastej
Kdeže je v těch Vršovicích ten soustruh?
Ne že by tam žádný soustruh nebyl, ale na kola tam žádný fakt není.
On je totiž trochu jinde.
Zajímavá objednávka na 3 jednotky + opce na 30. Při současné finanční situaci Lea budou rádi, když vůbec ty 3 jednotky stihnout svézt nějaké cestující.
Taky nejsou jejich, ona Leoškovi už nepatří ani ta židle, co má pod pozadím.
Asi bude muset fotr prodat oboru i s muflonama.
Jo tenhle příspěvek pobavil jsem se zasmál druhá věta. Ne, že bych záviděl a přál něco špatného, ale když to vedou od 10 k 5 spíše od 5 k 0 tak ta obora asi bude muset do frcu.
Já věřím, že jestli se ty claky schválí, že jich sem většinu z těch 30 nacpou. Čím víc jich tady bude jezdit, tím lepší refernce do jiných zemí. V podstatě si to číňani mohou dovolit zadotovat. A vnímám to pozotivně, protže to vytvoří tlak i na naše výrobce, aby se zlepšili.
Krásná práce.
S tím Něměckem snad jen popřát Glück auf. Netušíte někdo, existuje v rámci opce možnost dodávky části vlaků s německým systémem?
Prej ano.
Obuti jako běžný jev ? Na co ta jednotka má protismyk asi ?
„Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz mělo k problémům s čínskými jednotkami dojít kvůli tomu, že vyjely na test s parkovací brzdou.“
Jen se nechtěl přiznat 🙂
Asi odborníci..
To udělali stejný kiks s oběma jednotkami?
Toto asi poukazuje na nějaký konstrukční problém, když to mají obě jednotky.
ne. Obě jednotky odjely na opravu se stejnou chybou. tedy obě se pokoušeli rozjet s parkovací brzdou? Jen jestli mají software v češtině. 🙂
C++ je čeština?
Pch, není nic jednoduššího. 🙂
A s parkovací brzdou se rozjede a obuje?
Pokud stejnou nápravu zároveň roztáčím motorem a brzdím střadačovou brzdou (a elektronika neprotestuje), čekal bych že se to nebude líbit brzdě 😀
A musí tam být na displeji i ukazatel ,že má parkovací zabrzdenou.jako když se mi to stane u jedné jednotky dobrý ale dvě ..
Jsi hezkej, Sergeji.
Co očekáváte od výrobků z Číny.
V Číně mohou, že naše obsluha přibrzdila kola…? Karle, jsi ale odborník ….:_D
A jste si jistý, že to byla naše obsluha?
Spíš bych to viděl na obsluhu z CRRC, případně z LE (z CRRC náležitě vyškolená).
Tak záleží jak to komunikuje. pokud tam není překlad nebo pokud vám tam zůstane viset „rozsypaný čaj“ například v telekomunikačních zařízeních to je občas k vidění. Tak proč ne.
Bude to pro vás asi překvapení, ale obout lze i vozidlo s protismyky.
To jistě, ale ne v tomto případě.
Obout vozidlo opravdu není žádný problém 🙂 ale když píšou že k tomu došlo kvůli vyjetí se aktivovanou parkovací brzdou to by už být problém měl. Buď je ta jednotka hodně špatná, když toto nemá blokované a nebo lžou.
Keby ste len vedeli, aké problémy boli na začiatku s push-pullmi od škodovky 🤣 Doteraz sa občas aj počas jazdy zabrzdí pružinovka. Proste klasika. Prípadne dalo sa dať do výkonu aj keď som mal trvale zabrzdenú parkovačku. Prípadne VZtko mi stratilo napätie, zastavil som a všetky dvere na súprave sa otvorili. Nie že sa odblokovali, ale otvorili. 🤣 Vždy niečo nové bude mať zo začiatku problémy.
Tak ale toto vypadá na pořádný problém, když to mají obě jednotky. A ještě ke všemu oni se podle článku s tou parkovačkou rozjeli, ne že se jim zabrzdila za jízdy.
Pořádný problém by byl, kdyby brzdit chtěli, ale ujelo jim to. Od toho jsou testy, aby se opravily chyby. Ostatně, kdožeto žádal více testování u Škody 109e, když se před ní nezavřel přejezd?
Dovoluji si lehce upozornit, že jednotka je na okruhu ve fázi oživování a prvních zkoušek. Tzn. je ve fázi, kdy je naprosto běžné, že něco prostě ještě není nastaveno jak má být, že jsou v software chybky apod. PRÁVĚ PROTO se zkouší na okruhu, aby případné projevení nějakých „skrytých“ chyb nemuselo mít dopad na „běžný provoz“ na běžných tratích. I když ani tomu se některé vlaky po sebedelším testování na okruhu nevyhnou (vzpomeňme třeba na počátky Pendolin). Bez ohledu na to, zda zasáhla parkovačka během jízdy jednotky, nebo se „zapomněla“ odparkovat, nebo třeba jen selhaly protismyky, jde na okruhu o… Číst vice »