Siriusy pro Leo Express musely do depa Českých drah, při testování je „obuli“

Jednotka Sirius na zkušebním okruhu ve VelimiJednotka Sirius na zkušebním okruhu ve Velimi

Jednotky musí na soustružení kol kvůli poškození.

Na české železniční síti se v noci na dnešek objevila nová jednotka Sirius od čínského výrobce CRRC pro Leo Express. Důvodem byla závada na jejích kolech, kterou odstraňují v depu Českých drah v Praze-Vršovicích.

Po dnešním soustružení v depu to samé čeká i druhou jednotku, která je jinak podobně jako první na zkušebním železničním okruhu VUZ v Cerhenicích u Velimi. Jejich schvalování probíhá už přes rok.

Přesun na soustruh potvrdil mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík. „V rámci testování ve vysokých rychlostech došlo k takzvanému obutí jednotky, což jev rámci tohoto druhu testů běžná záležitosti, a z toho důvodu byla poptávána kapacita soustruhu,“ uvedl Sedlařík. Podle něj taková situace u testů ve vysokých rychlostech a následného testu brzd není ojedinělá.

Takzvané obutí kol nastává u vozidel většinou, když se zablokují kola a netočí se. Dochází tak k vytvoření plochých částí na kole, které je potřeba na soustruhu odstranit. Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz mělo k problémům s čínskými jednotkami dojít kvůli tomu, že vyjely na test s parkovací brzdou.

Příští týden zamíří na soustruh druhá jednotka

Generální ředitel VUZ Martin Bělčík uvedl, že průběh zkoušek firma zásadně nekomentuje. „V plánu příštího týdne je odjezd a příjezd další jednotky na soustruh, předběžně ve středu,“ řekl Bělčík.

Jednotky Sirius se v Cerhenicích schvalují od loňského září, proces výrazně ovlivnila pandemie koronaviru. V listopadu poprvé vyjely na velký zkušební okruh. Jde o další posun: na velký okruh jsou vpuštěna vozidla, která splňují stanovené bezpečností podmínky.

Leo Express má objednány tři jednotky, na dalších 30 jednotek má opci. Vlak je dlouhý 111,2 metru, jednotka je dvousystémová (25 kV/3kV). Pojme 300 osob, maximální rychlost je 160 km/h. Skládá se ze šesti částí, jeden podvozek slouží vždy dvěma sousedním skříním. Vlak je vybaven systémem ETCS. Karosérie je hliníková. Firma s ním chce expandovat na další tratě, například z Prahy do Bratislavy. Minulý týden dopravce uvedl, že zvažuje nasazení i do Německa.

Tagy crrc LEO Express Sirius vúž železniční zkušební okruh Velim
180 komentářů