Šinkansen s nejdelším „čumákem“. Firma Kawasaki ukázala příď nového rychlovlaku
Společnost Kawasaki Heavy Industries ukázala dokončenou skříň čelního vozu nové soupravy ALFA-X. Tu si na testování objednal japonský dopravce JR
Společnost Kawasaki Heavy Industries ukázala dokončenou skříň čelního vozu nové soupravy ALFA-X. Tu si na testování objednal japonský dopravce JR East. Oproti předchozím generacím japonských rychlovlaků vyniká především extrémně dlouhou přídí.
Ta má délku 16 metrů, což je o metr více, než mají stávající jednotky E5 JR East. Nový vůz ukázal jako první japonský server Railf.jp. Delší přední část má zlepšit aerodynamiku vozidla a snížit odpor vzduchu.
Nová desetivozová jednotka E956 má být prototypem po zcela nový typ japonských rychlovlaků pro trať Tóhoku, která vede z Tokia do Morioky a je nejdelší v zemi. Do roku 2030 má dojít k jejímu prodloužení až do Sappora. Současně má na trati dojít ke zrychlení z 320 až na 360 kilometrů za hodinu.
Jednotka bude mít kvůli experimentům ještě delší „nos“ na konci soupravy: celkem 22 metrů. Vlak má mít také další nové technologie, například vylepšenou záchrannou brzdu nebo systém zabraňující vykolejení při zemětřesení.