Silný vítr zastavil provoz na desítkách tratí

Popadané stromy na trati u Hlinska. Ilustrační foto: Drážní inspekcePopadané stromy na trati u Hlinska. Ilustrační foto: Drážní inspekce

Na některých tratích je provoz zastaven z preventivních důvodů.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Potrestán je bohužel cestující a ne Management SŽ.

rtep

Za co chcete trestat SŽ? Za to, že neumí poručit větru a dešti?

Leinad

Za to, že má v ochranném pásmu dráhy nahnilé stromy hrozící pádem? Za to, že neudržuje trakční vedení?

Karel

I sebelépe udržované trakční vedení není proti pádu stromů či větvi odolné

medvěd

Zákon má říci jasně – pokud má vlastník pozemku věc (strom, budova, chov krav) která může ohrozit veřejnou dopravu (v ochranném pásmo dráhy – nese náklady na přerušení dopravy.

Pavel Partík

A opět je to tady. Stromy do vzdálenosti 20 metrů od koleje nemají co dělat. Bez výjimky.

Jiří Kocurek

Jabloň, 4 metry vysoká… A majitelete zastřelit, když se mu to nebude líbit. … a pak se zrřítil 30metrový strom.

Jiří Kocurek

Podle lesního zákona má Dráha pravomoc kácet, majitel lesa má povinnost toto strpět a stále je jim to málo.

Narážím na to, že Dráha potřebuje na všecko předpis brutálně postihující marginality a neřešící skutečný problém.

Padlé stromy na neelekrizovaných tratí mohou odstraňovat pouze drážní hasiči, ti normální jen při záchraně života.

Leinad

Souhlasím. Stromy bez elektrifikace ať odstaňuje kdokoli (dřevorubci, dobrovolní hasiči). Stromy zamotané do drátů s jednoduchým předpisem(zajistit si odpojení vedení snad hasiči normálně umí).
Jinak já bych byl radši pro odpovědnost majitele pozemku. Kdo vlastní pozemek, ať si platí dendrologa a pojištění. (Proč by byl pád přírodního rampouchu ze střechy na chodník méně vis major, než pád stromu v produkčním těženém lese)

Karel

Pokud je něco zamotané do trakčního vedení, odpojení zdaleka nestačí. Někteří vyškolení hasiči sice zvládnout zajistit odpojené vedení, ale to se musí vypnout o moc víc, než když to zajišťuje SŽ.

rtep

Doufejme, že takový nesmysl se nikdy nepodaří prosadit. Jen kvůli několika popadaným stromům v roce by byli někteří schopni zničit tisíce krásných stromů.
V lese má přednost samozřejmě příroda, doprava ani omylem.

Petr David

A až Vám pojede vlakem někdo z rodiny… nechci to dopsat, protože každému přeji žití.
Stromy se kácí kvůli parkovištím, logist. centrům, širokým silnicím… tady vrhněte své iniciativy.

rtep

Pokud se někde po lese toulám já nebo mí blízcí, každou vteřinu na nás může spadnout strom.Tak to prostě v přírodě i v životě chodí.
A rozhodně je každý člověk v lese i za vichřice někde na kolejích mnohokrát méně ohrožen, než v jakémkoli městě u silnice. I za bouře jsem v lese ve výrazně větším bezbečí, než při přecházení přechodu pro chodce.

Karel

Víte, jakou má vlak zábrzdnou dráhu v porovnání se silničním vozidlem nebo chodcem?

rtep

:-)))
To vím samozřejmě velmi dobře, na lokomotivě jsem jezdil dlouhé roky.
S mojí předešlou reakcí to ale nemá vůbec nic společného.
Hovořím především o té naprosto zvrácené úchylnosti vytváření rádoby bezpečného umělého světa za jakoukoli cenu. Hovořím třeba o těch vymatlancích, na které v lese spadne strom a oni podávají žalobu na majitele lesa nebo uklouznou na chodníku a oni podávají žalobu na majitele chodníku.

Petr David

Dát žalobu můžete třeba na Marťany, otázka je, co je to platné.
Kolem tratí má být prostor, to je platné pro bezpečnost lidí.

rtep

Ty úchylné žaloby se bohužel díky penězům, kteří vyfasují právníci, většinou setkávají s úspěchem.
Kolem tratí prostor rozhodně je dostatečný, není důvod k tomu, aby byl pro několik popadaných stromů za rok ještě rozšiřován.

Petr David

To jste dlouho nebyl u kolejí. jeden spadlý strom dokáže způsobit tragedii, navíc nikdo asi nevíme, který může spadnout přes koleje.

Karel

Prosím?

Leinad

Zdravá příroda 🙂 kácet nemocné, nestabilní stromy. A pokud nejde o les, ale o solitér, asi bych nebyl proti pravidlu vzdálenost od koleje >= výšce stromu.

CP1

Samozřejmě on totiž zdravý strom ve větru(či při například podmáčení) spadnout nemůže, že?

Leinad

Může spadnout meteorit na trať. Nicméně nestává se často, že by spadl Klánovický Les.

Tazatel

Chcete vykácet například Klánovický les? Nemám pocit, že by tam stromy padaly na trať.

Petr David

Určitě se dokážete za každý strom zaručit.

CP1

Stačilo by to odstupňovat, t.j. dejme tomu v prvních 5 metrech nic, a pak už dle výšky, do 20 metrů porost vysoký max 10 metrů, atd..

Apollo 17

Vždyť to tak je. O holých pláních okolo tratí mluví pořád jedna sorta mimoňů.

Kleist

Lepší je podle výšky v přepočtu na vzdálenost od trati.

Martin Verner

Prosím, prosím, „na desítkách tratí“ (koho, čeho), nebo třeba „na mnohých tratích“ (kom, čem), ne napůl…

npm

Než „kvůli popadaným stromům na trať“ by byl obratnější slovosled „kvůli stromům popadaným na trať“.

Granja

Máte pravdu, taky dělám podobné chyby z důvodu rychlého psaní a po vložení na to pak čumím jak jsem to napsal. Předpokládám, že snaha o sdělení rychlé informace má tento následek. Vím, že by to tak u média být nemělo, ale já to zase za „tragédii“ nepovažuji s ohledem na to, jak nám tady anglicizmy systematicky przní češtinu a nikomu to nevadí.

Vamid

Informace je slovo latinského původu, tragédie zase řeckého. Takhle tu čistotu češtiny nevybudujete

Jiří Kocurek

Tak nějak, budeme potřebovat mimo jiné i slova jako dalekozvon a celosíť.

Zbyněk

Proč článek o výlukách správy železnic dává odkaz na dopravce ČD? Proč správa železnic patnáct let od začátku liberalizace nemá user friendly web o výlukách? Dobrá zprávo prober se!

Jan Neruda

SŽ „jde s dobou “ a vymyslela Datel, což je twitterový profil, kde informuje o mimoradnostech. Ale protože je to twitterový kanál, je to nepřehledné a k ničemu.
Jediné co jde použít je GRAPP

Eisenbahn spezializt

On se možná i ten Datel odebere brzo do důchodu, když Elon zruší free API 🙂

Indian

To spíš starej Babitron.

Vít Jůza
Kleist

Mohli by to přidat do nějaké aplikace, z mobilu to blbě funguje a při posouvání se laguje.

veli.k

Otázkou taky je, proč podobné user-friendly informační kanály o mimořádnostech stále nemá téměř žádný soukromý dopravce.

JKan

K čomu by taká aplikácia vlastne bola? Ak by ju administrovala čisto Správa železnic, tak tam budú chýbať tie najdôležitejšie informácie = opatrenia samotných dopravcov. Ak tam nemajú chýbať, stane sa z toho strašne zložitý redakčný systém, na ktorom sa musia nejako spolupodieľať Správa železnic a jednotliví dopravcovia.