Silný vítr opět komplikuje cestování, omezení se týká hlavně západu Čech
Popadané stromy na trati u Hlinska. Ilustrační foto: Drážní inspekce
Nejezdí například vlaky z Plzně do Chebu ani z Domažlic do Bavorska.
Nejezdí například vlaky z Plzně do Chebu ani z Domažlic do Bavorska.
Ale ne jenom silný vítr komplikuje dopravu
Jeden je skoro překvapený, že ještě někde zbyly smrky.
Tak hlavně je zastaven provoz u Křížanova (Ex vjel do stromu), takže na Praha-Brno opět velký problém..
A další zábava v úseku Poříčany – Pečky 🙁
Tak pozastaven je i provoz Dresden Berlin, do Berlína jsem dnes holt měl smůlu….
Jen taková otázka, když se v poslední době furt řeší VRT, budou zde výpravčí z CDP taky rozdávat foukáčky nebo se do té doby aspoň lehce posuneme do 21. století?
Přesuneme se do 21. století a uděláme to jako Němci, tam ICE preventivně zastavili.
Ano, protože v Německu znají něco jako bezpečnost. Natož aby u nich zavřeli jeden z nejdůležitějších koridorů dvakrát za jeden týden, kvůli pádu stromu na trať a najetí vlaku do něj.
jojo, zítra je taky den
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
To ano, ale nic se nesmí přehánět (hlavně u milovaného všenarodniho dopravce)
Mezi Českou Kubicí a Bečovem ? Dost dlouhý úsek
Jen taková, skoro kacířská, myšlenka, co ty nejhůře dostupné úseky v průkopech zakrýt ekodukty? Tím by se jednak zlepšila prostupnost krajiny (ale chtělo by je to dost široké) a zároveň se tím zabrání pádu stromů na trať.
nejhůře dostupné??že by zakryli celou trať železný brod-tanvald…vraťme se radši na zem…
Takže najdete úplně nejpitomější příklad a aplikoval na to návrh, který by myšlený na zakrytí různých zářezů a podobně.
Malý problém bude v tom, že pak by bylo několikanásobně levnější přepravovat každého cestujícího zvlášť v luxusním autobusu i s občerstvením ve formě bohatého oběda v nejbližší hotelové restauraci a se zajištěným noclehem.
To už by vyšlo levněji vybavit vozidla „chytačem krav“ , jako mívaly severoamerické lokomotivy v dřevních dobách tamní železnice.
Jakže by to rovnou řešilo problém s řidiči na přejezdech? Myslím by nebylo od věci to prověřit, přece jenom jsou to dnes již relativně běžné stavby u dálnic, na D1 se při rekonstrukci přidávaly, tak by nemuselo být od věci to zkusit aplikovat prozatím na hlavních a rychlíkových tratích. Jsem si celkem jistý že nějaký seznam míst kde často padají stromy existuje. Případně že je známá charakteristika míst kde bývají nejčastěji problémy. Řekněme průkopy po trase z Brna do Kolína. V tento moment asi nemá cenu řešit lokálky, nicméně pokud to z provozu vyřazuje i hlavní tratě, tak by to… Číst vice »
Dneska se auta navrhují tak, aby to chodci ublížilo co nejméně, když dojde na nejhorší.
A nikdo do toho nepindá nesmysly o řešení problému s chodci mimo přechod.
Tady ale primárně řešíme možnost zakrytí problematických míst ekodukty. Ten pluh na řidiče byla jenom nadsázka.
Není jednodušší ty stromy po vytěžení nenahrazovat podobně vysokými dřevinami nově nižšími dřevinami a již nadále provádět takovou systematickou údržbu pásů kolem železnice, aby byla zajištěna dopadová vzdálenost?
Vlkov u Tišnova – Sklené nad Oslavou opět NAD.
No jo, ale když ony ty dřeviny se umí vysadit i samy a to často pak bývá největší problém.
Jinak co jsem se díval dneska při cestě vlakem, tak většina stromů, co byla přes trať, tak byla vyvrácena i s kořeny.
To už je pak jen ta údržba o které mluvím. Bohužel nálety se nechaly vyrůst ve statné stromy a ty teď větrem nebo stářím padají do kolejí.
Nejhorší ale nejsou hluboké zářezy – i ty skalní nejsou úplně kolmé a jejich svahy se pravidelně prořezávají (resp. není problém je prořezávat). Pokud nahoře v sousedním lese spadne strom, jen málokdy dopadne až na trať/trakci. Problém jsou místa, kde je těleso dráhy úzké – přechod zářez/násep nebo vedení cca v úrovni terénu – tam by se musel vykácet opravdu velmi široký pás lesa, což logicky nikdo nepovolí a ni by to nedávalo smysl. Jinak ekodukty třeba na D1 chyběly a jsem za ně rád, ale pořád to jsou velmi nákladné stavby a mají smysl jen tam, kde budou zvěří… Číst vice »