Silný vítr opět komplikuje cestování, omezení se týká hlavně západu Čech

Popadané stromy na trati u Hlinska. Ilustrační foto: Drážní inspekcePopadané stromy na trati u Hlinska. Ilustrační foto: Drážní inspekce

Nejezdí například vlaky z Plzně do Chebu ani z Domažlic do Bavorska.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Ale ne jenom silný vítr komplikuje dopravu

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jeden je skoro překvapený, že ještě někde zbyly smrky.

Romanero

Tak hlavně je zastaven provoz u Křížanova (Ex vjel do stromu), takže na Praha-Brno opět velký problém..

Romanero

A další zábava v úseku Poříčany – Pečky 🙁

zdenek

Tak pozastaven je i provoz Dresden Berlin, do Berlína jsem dnes holt měl smůlu….

Marana_CZE

Jen taková otázka, když se v poslední době furt řeší VRT, budou zde výpravčí z CDP taky rozdávat foukáčky nebo se do té doby aspoň lehce posuneme do 21. století?

Zdeněk

Přesuneme se do 21. století a uděláme to jako Němci, tam ICE preventivně zastavili.

Marana_CZE

Ano, protože v Německu znají něco jako bezpečnost. Natož aby u nich zavřeli jeden z nejdůležitějších koridorů dvakrát za jeden týden, kvůli pádu stromu na trať a najetí vlaku do něj.

ABC

jojo, zítra je taky den

ABC

§8 Zpoždění k cestování prostě patří

zdenek

To ano, ale nic se nesmí přehánět (hlavně u milovaného všenarodniho dopravce)

Marty

Mezi Českou Kubicí a Bečovem ? Dost dlouhý úsek

K.S.

Jen taková, skoro kacířská, myšlenka, co ty nejhůře dostupné úseky v průkopech zakrýt ekodukty? Tím by se jednak zlepšila prostupnost krajiny (ale chtělo by je to dost široké) a zároveň se tím zabrání pádu stromů na trať.

petr

nejhůře dostupné??že by zakryli celou trať železný brod-tanvald…vraťme se radši na zem…

K.S.

Takže najdete úplně nejpitomější příklad a aplikoval na to návrh, který by myšlený na zakrytí různých zářezů a podobně.

rtep

Malý problém bude v tom, že pak by bylo několikanásobně levnější přepravovat každého cestujícího zvlášť v luxusním autobusu i s občerstvením ve formě bohatého oběda v nejbližší hotelové restauraci a se zajištěným noclehem.

Pája

To už by vyšlo levněji vybavit vozidla „chytačem krav“ , jako mívaly severoamerické lokomotivy v dřevních dobách tamní železnice.

K.S.

Jakže by to rovnou řešilo problém s řidiči na přejezdech? Myslím by nebylo od věci to prověřit, přece jenom jsou to dnes již relativně běžné stavby u dálnic, na D1 se při rekonstrukci přidávaly, tak by nemuselo být od věci to zkusit aplikovat prozatím na hlavních a rychlíkových tratích. Jsem si celkem jistý že nějaký seznam míst kde často padají stromy existuje. Případně že je známá charakteristika míst kde bývají nejčastěji problémy. Řekněme průkopy po trase z Brna do Kolína. V tento moment asi nemá cenu řešit lokálky, nicméně pokud to z provozu vyřazuje i hlavní tratě, tak by to… Číst vice »

Jiří Kocurek

Dneska se auta navrhují tak, aby to chodci ublížilo co nejméně, když dojde na nejhorší.
A nikdo do toho nepindá nesmysly o řešení problému s chodci mimo přechod.

K.S.

Tady ale primárně řešíme možnost zakrytí problematických míst ekodukty. Ten pluh na řidiče byla jenom nadsázka.

Granja

Není jednodušší ty stromy po vytěžení nenahrazovat podobně vysokými dřevinami nově nižšími dřevinami a již nadále provádět takovou systematickou údržbu pásů kolem železnice, aby byla zajištěna dopadová vzdálenost?

Vlkov u Tišnova – Sklené nad Oslavou opět NAD.

Lukáš Chytil

No jo, ale když ony ty dřeviny se umí vysadit i samy a to často pak bývá největší problém.

Jinak co jsem se díval dneska při cestě vlakem, tak většina stromů, co byla přes trať, tak byla vyvrácena i s kořeny.

Granja

To už je pak jen ta údržba o které mluvím. Bohužel nálety se nechaly vyrůst ve statné stromy a ty teď větrem nebo stářím padají do kolejí.

Projektant

Nejhorší ale nejsou hluboké zářezy – i ty skalní nejsou úplně kolmé a jejich svahy se pravidelně prořezávají (resp. není problém je prořezávat). Pokud nahoře v sousedním lese spadne strom, jen málokdy dopadne až na trať/trakci. Problém jsou místa, kde je těleso dráhy úzké – přechod zářez/násep nebo vedení cca v úrovni terénu – tam by se musel vykácet opravdu velmi široký pás lesa, což logicky nikdo nepovolí a ni by to nedávalo smysl. Jinak ekodukty třeba na D1 chyběly a jsem za ně rád, ale pořád to jsou velmi nákladné stavby a mají smysl jen tam, kde budou zvěří… Číst vice »