Silniční hattrick v Brně. Estakáda u Tomkova náměstí je kompletní, v neděli se vrátí trolejbusy
Nájezd na nový úsek Rokytova - Tomkovo náměstí. Foto: ŘSD
Na stavbu naváže Vinohradský tunel.
Na stavbu naváže Vinohradský tunel.
Nutno ještě dodat, že navzdory odlehčení dopravy, paradoxně trolejbusy jedoucí přes Tomkovo nám. nebudou vůbec zajíždět na Starou osadu jak před stavbou, ale bude nutné přestupovat v ghetu u Židenických kasáren, tudíž pro cestujícího MHD zhoršení situace oproti dřívějšímu stavu.
Ano, dobrý komentář pro lajky, ale lze přestoupit i na dalších zastávkách.
Hmm, není mi úplně jasné, které nájezdové rampy dnes otevřeli. Mám pocit, že všechno, po čem se dalo jezdit, už otevřeno nějaký ten pátek bylo. Čekal jsem, že konečně otevřou pěší most přes Svitavu, ale zřejmě zase ne.
Musím ocenit, že do půlky srpna se na stavbě fakt makalo, a práce šly kupředu. Od půlky srpna až do teď, už to bylo takové nijaké. Fakt nevím, v čem přesně spočíval ten dnešní významný den 🙂
Dodělali Oberleitung a přestali náhodně blokovat pruhy na rampách.
Pro redakci (Jan Sůra): Redakční šotci trošku trénují na vánoce. V perexu „Vihohradský“ bude zřejmě Vinohradský“ a v začátek třetího odstavce nenude „Halvní,“ ale Hlavní. Tyto překlepy se stanou snadno. 🙂
díky za upozornění.
Dobry den…proc si to ten novinar taky po sobe neprecte??Nevite kde ten Vihohradský tunel bude?..a neni to jedina chyba.Ale vim ze to cenzor zas vymaze…
Kdybyste to napsal slušně, tak věřím, že vám i poděkuje za upozornění, ale takhle se nedivím. 😉
Aby vynikla vaše dokonalost a bezchybnost, Jardo.
Za interpunkcí se dělá mezera. Učivo první třídy. Pokud mám potřebu kritizovat…
zničili další kus města v bláhové víře, že infrastruktura pro auta ulehčí městu od aut 🙂
blábol dne, beztak jste tam nikdy nebyl
samozřejmě že byl, naposled v září, ovšem tramvají č. 4
A proč ne trolejbusem, kterému tohle uvolní cestu?
PS: Nebyla přeplněná? Já jen že se musí prodlužovat soupravy. Čím to tak asi bude…
Bydlel jsem přímo na okruhu. Co si vymyslíte teď?
Masarykově?
Dřív se tam přes zimu daly levně pronajmout prostory v boxech.
Když nebudeme stavět nemocnice, tak lidi nebudou zbytečně nemocní.
Jasně, lidi jsou totiž nemocní podle toho, kolik je nemocnic, že.
Zjevně opravdu netušíte, že čím větší kapacita infrastruktury, tím více cest.
to sice nejsou .. ale kdyz nebudou nemocnice a doktori, tak statisticky lidi nebudou nemocni, protoze nebude, kdo by je vykazal.
a presne na teto blbe myslence jsou zalozene i vase teorie o tom, ze tim, ze infrastrukturu stavet nebudem, pocet cest snizime.
To je jak z Gogolova Revizora. Ti co se mají uzdravit se uzdraví i bez nemocnice a ti co se nemají uzdravit, nemocnici nepotřebují….
Nebudou vykázáni není totéž co nebudou nemocní. Stejně vám může zaměstnavatel nevyplatit mzdu, protože vás v práci viděl, ale ruční odvádění hodin je zfalšované.
Nebudou, protože do té nemocnice nepojedou a tak zmizí záznam o tom že byli nemocní. Jednoduché, ne? Jen to teda vypadá dost stalinisticky, když se to nebere jako vtip.
Automobilky vyrobí a prodají velké množství aut. Občané nakoupí. V ulicích se zvedne počet aut. Spotřeba ropy vzroste. V ulicích je méně místa, více kolon a není kde zaparkovat. Místní i řidiči nadávají. Problém vyřeší VMO a nová silnice. Stát z daní občanů postaví novou velkou silnici. Automobilky prodají více aut. Zisk z prodeje ropy vzroste. Na VMO se začnou tvořit kolony. Řidiči to objíždí ulicemi. V ulicích se začnou opět tvořit kolony. Místní i řidiči nadávají. Problém vyřeší jen rožšíření VMO a ještě větší silnice. Stát z daní občanů rozšíří novou velkou silnici. Automobilky prodají více aut. Zisk z… Číst vice »
A to víš dominičku.Všichni si s tebou budou hrát s vláčkama a svět bude dokonalý. Ale poradím ti. Až zas budeš mít vycházky. zajdi si na Zelňák,podívej se na stromeček a nahoře máš kolotoč. A je tam i mašinka. A můžeš se vozit až do aleluja.
Je vidět, kdo je tady mimo.
Pořádné řešení jsou ale jen 2 a ani jedno není levné – buď bude Brno zastavovat brownfieldy a zajistí tak dostatek bydlení přímo v městě v dosahu MHD nebo pro Ty co bydlí za městem masivně rozšíří četnost vlaků. Jenže to bez masivních investic do kolejí (ŽUB, SJKD) asi nepůjde a hlavně je to hodně dlouhodobá záležitost. Takže prvně dostavět ucelený VMO, pak zvyšovat poplatky za parkovné v centru a doufat, že jednou bude Brno mít i moderní železnici/podzemku…
Jenže MHD ani osobní vlaky nevyřeší dopravu zboží. V obchodě se samo od sebe neobjeví.
Asi by bylo taky fajn oddělit projíždějící dopravu. Zákaz je neprůchodný, co kdyby tak udělal okres Brno venkov – zakázal průjezd do Brna?! Žeáno.
No a po kolejích se stejně nedá jezdit na kole. Z tohoto pohledu je to podobné jako silniční tunel.
Souhlasím, že silniční dopravu v Brně zatěžuje také severojižní tranzit. Ten není zatím naštěstí z velké dálky, ale spíš z blízkého okolí města. Prostě VMO supluje chybějící čtyřpruhovou I/73 s častými sjezdy, nebo jaká je aktuální podoba a jméno bývalé R43…
Lokomotivky vyrobí a prodají velké množství lokomotiv. Dopravci nakoupí. Na kolejích se zvedne počet vlaků. Spotřeba energie vzroste.
A proti tomu je potřeba bojovat … mám to správně, protože nemám lokomotivu?
Prosím Vás, to místo bylo zničeno už už na začátku 80. let, kdy byla Tomkovým náměstím, původním centrem Husovic, proraženo pokračování Provazníkovy do Židenic. Z původního náměstí zbylo pár domů a uprostřed magistrála. Teď se jen dalo vše na poschodí. Ano, zboural se teď jeden dům a pár chaloupek, původně chudinská kolonie přilepená na skálu.
Asi bylo lepší okruh táhnout tudy než to nechat a někde jinde vybourat desítky domů.
Ta kolonie byla až na dva domky opuštěná a bydlet tam bylo spíš za trest.
Já byl na tom dni otevřených dveří. Z té estakády, když se podíváte kolem dokola, tak nevidíte hezkýho nic. Vůbec nic. Ani blízko, ani daleko…
Ulehčí až bude hotov tunel pod Vinohrady, estakáda samotná extra příliš nepomohla, naopak díky smršti semaforů směrem na Slatinu a nedokončené rekonstrukci mostů na Otakara Ševčíka teď dopravní peklo zažívá Juliánov.