Silniční dopravci hlásí úbytek zakázek, s optimismem hledí do budoucna méně než třetina z nich

Kamiony na D8. Foto: ŘSDKamiony na D8. Foto: ŘSD

Klesají objemy přepravovaných surovin, dílů a polotovarů pro výrobu, spotřebního zboží i potravin.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Je logické, že po období růstu 20 až 30 % ročně musí dojít k poklesu. Pár měsíců zpět byly zprávy, že už není po řidičích kam šáhnout. Konečně bude trochu více řidičů, z toho mohou těžit autobusové firmy. Navíc tady je moderní stále brečet, jak je vše těžké a složité nejlépe s požadavkem na snížení daní apod.

PetrH

Dobrá zpráva, klesne znečištění.

Jiří Martínek

Bože…. Vy jste chudák….

Hajnej

Z Tvé reakce usuzuji, že se cítíš být mentálním boháčem, ba možná i gigantem.
Jistě tedy dokážeš široké veřejnosti vysvětlit, jaká budou ta zásadní negativa, která pokles nákladní silniční dopravy přinese, a proč ta negativa převáží nad pozitivy, mezi něž patří i ten pokles znečištění, ke kterému beze sporu dojde.

Džamel

Že se nějaká krize blíží, to je fakt, ale hodnotit podle českých dopravců…? V naprosté většině případů se vyplatí si vzít Poláka nebo Rumuna, protože nenažranci z Čech mají vysoké ceny, tudíž se berou jen za předpokladu, že to je extra nutné…

noerf

Tak ono to souvisí s výši mzdy v daných státech a náklady zaměstnavatele na zaměstnance.

Peeetr

A víte o tom, že je v Česku nejnižší nezaměstnanost na světě?
Tudíž kdyby Čech nesmyslně vykonával náročnou práci za malé peníze místo pro něj vhodnějšího zaměstnání, tak by kromě sebe poškozoval i Česko na daních.
Jiná věc je podnikání, kdy živnostníci platí na daních při stejné práci většinou 1/3 než zaměstnanci, tam by se státu hodila ta vaše hanobící ideologie, ve smyslu „podnikaví nenažranci z Čech“.

Otakar

Ach jo, do čeho jsi to Bože duši dal…

Granja

Že by přestali vozit brambory z Portugalska a Egypta a začali je svážet z Českomoravské vrchoviny?

Jiří Kocurek

Jo, kdyby byla nějaká vševědoucí enetita, která by předem věděla, kolik se kde urodí a kolik kdo bude nakupovat, aby se podle toho zasadilo…
Jenže není a předchozí pokusy dopadly tak, že byl hlad a prázdné regály. V tom lepším případě, v tom horším umřelo hlady až 40 % obyvatel za jedinou zimu, konkrétně 1932/33 na Ukrajině, obilnici Evropy.

Granja

A tímto moudrem jste chtěl říci co? Nebo jste nikdy neslyšel o statistickém úřadu ČR (nikoli Ukrajinském), který dovede spočítat například i počet vajec spotřebovaných našimi spotřebiteli za rok skoro na kusy? A zbytek, přibližně do dokrytí požadovaného počtu jde na vrub dovozu, při neúrodě je dokrytí dovozem logicky vyšší – tedy podobně tak, jako jsme to uměli dávno a jako to dělali a dělají i ostatní vyspělé státy. (Problém je jen dotační politika, kdy naši zemědělci jsou v nevýhodě a výsledkem jsou právě ta zvěrstva v podobě vozby kamiony i toho co sami umíme vypěstovat přes celou Evropu.)

Petr David

Přesné!

Hajnej

O statistickém úřadu jsem slyšel už mnohokrát, ale většinou v souvislosti s tím, co bylo. Na predikce toho, co bude, tu máme úplně jiné úřady.

Granja

A predikovat očekávanou spotřebu potravin vycházející z minulých let (která se příliš nemění) z relevantních dat ČSÚ ty jiné úřady mají zakázáno využívat, když ta data k dispozici jsou a oni je, světe div se, stejně při svých rozhodnutích využívají.( Možná by stálo zato si přečíst pana Kocurka ještě jednou.)

Hajnej

A která predikce je potřeba víc: té spotřeby, která – jak sám píšeš – se moc nemění, nebo té úrody, která mezi dobrými a špatnými roky lítá jako nudle v bandasce…?

Granja

Predikovat neúrodu dopředu, nuže nakonec i pánbůh může mít konkurenci.

Pavel.H.

Klídek mladej, nenavážej se do Čechů, odstěhuj se do Polska nebo Rumunska a nech nás žít. Já tedy raději dražšího našeho člověka než ožralého Poláka, případně Rumuna, který řídí 24 hodin v kuse.