Asi tisící článek k 30 let zpožděné stavbě. Kde je ten boom? I/12 se klidně mohla stavět nezávisle a nemuselo se čekat na D0.
Praha nic nestaví a zrovna na okrajích Prahy jsou 50 let staré silnice, kde se ani nevyhnou dva autobusy…
Bučí tam krávy, ráno řve kohout, po zbytek dne slepice, v noci je tam tma a za úplňku zase příliš svítí měsíc. V zimě je tam sníh a od dveří si ho musí odházet každý sám.
Na místní cestě se dva autobusy nepotkají, neprojede totiž ani jeden. Cesta je, to musí stačit. Už se stalo a týden i dva nebyla.
Dejf
4 měsíců
co se dneska děje? nějaká anomálie v časoprostoru, kdy na nás vypadávají dobré zprávy za celý rok?
No ale to tak přece bylo vždycky, že silnice kolejovou dopravu neřeší…
Pro informace o masivních stavbách na železnici v Praze, ať již v uplynulých, stávajících či budoucích letech, doporučuji scrollovat na horní modrou lištu této stránky a kliknout na záložku Železnice.
A co je kolejový boom? Já si pod tím představím VRT Střední Čechy nebo zahájení Berounského tunelu.
Zbytek jsou osamocené stavby, kde 2/3 běží (a není toho málo, mj. Masna a Smíchov) a ty zbývající (Výtoň a letiště) se holt musí nějak prolámat přípravným a schvalovacím procesem.
Pak jsou takové šotosny/dotažení k dokonalosti typu zdvojkolejnění a elektrizace do Vraného / Měchenic, elektrika na Hrbatou a Semmering nebo něco do Všetat, zdvojkolejnění Spořilov-Vršovice, ale s tím si aktuálně aktuálně nikdo nehraje…
Mno, dvě koleje na mostě Inteligence, rozhýbala se dvojkolejka na Kladno, teď ten přesmyk v Libni, v podzemí se kope Metro D. Smíchov.
To je docela dost staveb od otevření Nového spojení a přeložky přes Zhradní město.
Se slovem boom bych byl ale opatrný, aby nepřišlo čvách. Takže je to takový pokrok z mezích zákona.
Vitus
4 měsíců
Jen škoda, že se autor v posledním odstavci více jmenovitě nerozepsal o tom, kdo a proč to odmítnul dát na seznam „pardónů“ v rámci staré EIA, což byl i případ 511…
Nicméně možná škoda, že pro tyhle případy Rko dále neexistuje, na těch mapách o síti dálnic a čtyřpruhů by to mohlo přidat nějaké kilometry – namátkou I/63 do Teplic, |/35 Turnov – Liberec, I/11 z Ostravy na Opavu nebo právě zde budoucí I/12
Díky. Nějak jsem si podvědomě myslel, že např. na Liberec je R, moje chyba… Měl jsem se podívat a ta změna mi nějak utekla nebo jsem to zapomněl. Pardon.
A zároveň se z některých bývalých R staly jen obyčejné silnice 1. třídy s příslušným snížením max. rychlosti. Nepřijde mi to jako zrovna nejšťastnější řešení tuhle kategorii zrušit.
nadruhou stranu: 1.) existují silnice pro motorová vozidla, o nichž platí dle §18 „“…. odst. 3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg, vozidla základní složky integrovaného záchranného systému a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 110 km.h-1 a na dálnici rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1. …………….. odst. 7) Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 4 zvýšit, maximálně však o 30 km.h-1. NA SILNICI PRO MOTOROVÁ… Číst vice »
Rychlostni silnice neexistuji od roku 2000 a jsou to silnice pro motorova vozidla. Ty existuji nadále, část z nich byla po 2016 přeznačena na D. V R zůstala mj. I/35 Turnov-Liberec. Rychlost je na SMV od roku 2016 snizena na 110kmh pokud znacka nedovoluje vyssi (jako na Liberec 130kmh)
Silnice Turnov – Liberec není značena jako R,je to I/35
Honza
4 měsíců
Tak snad se malými krůčky posuneme ke kvalitně dopravně obslužitelné moderní metropoli.
Samé dobré zprávy, předevčírem štempl na 511, dneska I/2, tuhle libeňský přesmyk (i když s blbými kecy), za pár let výtoňský most…
Mám z toho radost, jen tak dál.
Moderně obsloužené = ze satelitů převážně auty po čtyř- a šestipruhových silnicích, ráno vše do města a večer pryč? No, to bylo možná moderní naposledy v 1990. letech, i když se z toho pořád – byť čím dál obtížněji – žije. 🙂
Ne vždy vše je kolem nádraží. Jsou případy, kdy jedete dvacet minut autem nebo třicet minut VHD což vyjde časově podobně. A pak máte případy, kdy jedete autem 30 minut a VHD hodinu a přestupy k tomu, protože máte několik přestupů.
Praha má jednu z nejlepších MHD na světě, ale pokud za ní nejsou ochotni občané platit, tak je ta služba o ničem, respektive to musíte financovat z rozpočtu obce místo výstavby škol a podobně.
Jenže pak nastává obří problém jinde. Rozumný přístup je pracovat na tom, aby se na ta nádraží dalo z okolí co nejlépe dostat (ano, určitě i automobily, ale primárně jinak, efektivněji).
Naopak poslat těch aut co nejvíc rovnou do Prahy a kompletně ji jimi zasekat se ukazuje jako nefunkční. A kdybychom dávali pozor, tak řada měst na západě tohle už díky dřívějšímu masovému rozvoji automobilismu velmi bolestivě zjistila před námi. A dokonce už našli i recepty na to, co s tím, aby to problém skutečně řešilo a ne jen nafouklo a odpinklo vedle.
Zrovna tahle stavba je dohánění asi tak dvacetiletého infrastrukturního dluhu a dělá se kvůli obcím zatíženým tranzitem, ne pro podporu bydlení v satelitech.
V případě Úval spíš obci, která původní obchvat pohltila a expandovala za něj, takže najednou potřebuje další… S tím doháněním dvacetiletého infrastrukturního dluhu máte pravdu, problém je ovšem v tom, že zatímco u infrastruktury pro IAD se 20 let bere jako průšvih, u železnice nebo kolejové MHD se padesátiletej infrastrukturní dluh bere jako běžnej stav, kdy se nic zvláštního neděje a co se týče infrastruktury pro bezmotorovou dopravu, tam je to leckde ještě horší, ta mnohde chybí úplně… A tohle převrácení rozumných priorit vzhůru nohama dohromady strašně sráží Prahu i jiná velká města v ČR – to, jak je infrastruktura… Číst vice »
To přece není pravda, silnici budou využívat především obyvatelé satelitů, které v okolí za posledních 25 let vyrostly právě se slibem stavby téhle silnice. Dneska místní buď stojí celé ráno v kolonách (což budou stejně), nebo už dávno jezdí vlakem a žádnou dálnici nepotřebují.
Krom toho přes Újezd nějaké závratné množství tranzitu nejezdí, ten se totiž dávno přesunul na D11.
Jo, blbé kecy se hned přesunulo na Pardubicko, že si nějaká obec dovolila něco připomínkovat dráze. Ihned byli označeni za ménělidi bez práva na názor a bylo jim vyhrožováno zrušením obce. Pokud chěl někdo z VRT udělat strašáka na lidi, tak se mu to tam povedlo, udělal vše proto, aby nebyla.
Tak například, pokud se nyní člověku z dotčené obce nevyplatí hledat práci jinde než v okolí cca 25 km… Ať už, že se člověku nechce řídit, být brzy doma whatever. Tak s postavenou VRT si docela dobře dokážu představit už uvažování o práci v Praze, když odměna za ní bude zcela určitě kompenzovat 15-20 minut navíc jedním směrem. Já bych si to třeba dost rozmýšlel, bydlet někde poblíž.
A to bude ze zlata,?
Asi tisící článek k 30 let zpožděné stavbě. Kde je ten boom? I/12 se klidně mohla stavět nezávisle a nemuselo se čekat na D0.
Praha nic nestaví a zrovna na okrajích Prahy jsou 50 let staré silnice, kde se ani nevyhnou dva autobusy…
Tak Pražáci mají tu výhodu, že se mohou přestěhovat, třeba do pohraničí. Tam je vše nové a dostupné. (ironie)
Bučí tam krávy, ráno řve kohout, po zbytek dne slepice, v noci je tam tma a za úplňku zase příliš svítí měsíc. V zimě je tam sníh a od dveří si ho musí odházet každý sám.
Na místní cestě se dva autobusy nepotkají, neprojede totiž ani jeden. Cesta je, to musí stačit. Už se stalo a týden i dva nebyla.
co se dneska děje? nějaká anomálie v časoprostoru, kdy na nás vypadávají dobré zprávy za celý rok?
Budou chtít dálniční známku?
Ona se někde na jedničce chce dálniční známka?
zatím ne, možná časem 😉
A kdy prosím začne ten kolejový boom na celém území Prahy? Očividně nové silnice dopravu moc neřeší.
No ale to tak přece bylo vždycky, že silnice kolejovou dopravu neřeší…
Pro informace o masivních stavbách na železnici v Praze, ať již v uplynulých, stávajících či budoucích letech, doporučuji scrollovat na horní modrou lištu této stránky a kliknout na záložku Železnice.
tak pokud jsou jenom na papíře, tak se na tom můžou povozit maximálně tužky. dejte tomu šanci.
A co je kolejový boom? Já si pod tím představím VRT Střední Čechy nebo zahájení Berounského tunelu.
Zbytek jsou osamocené stavby, kde 2/3 běží (a není toho málo, mj. Masna a Smíchov) a ty zbývající (Výtoň a letiště) se holt musí nějak prolámat přípravným a schvalovacím procesem.
Pak jsou takové šotosny/dotažení k dokonalosti typu zdvojkolejnění a elektrizace do Vraného / Měchenic, elektrika na Hrbatou a Semmering nebo něco do Všetat, zdvojkolejnění Spořilov-Vršovice, ale s tím si aktuálně aktuálně nikdo nehraje…
Mno, dvě koleje na mostě Inteligence, rozhýbala se dvojkolejka na Kladno, teď ten přesmyk v Libni, v podzemí se kope Metro D. Smíchov.
To je docela dost staveb od otevření Nového spojení a přeložky přes Zhradní město.
Se slovem boom bych byl ale opatrný, aby nepřišlo čvách. Takže je to takový pokrok z mezích zákona.
Jen škoda, že se autor v posledním odstavci více jmenovitě nerozepsal o tom, kdo a proč to odmítnul dát na seznam „pardónů“ v rámci staré EIA, což byl i případ 511…
Spíš proč to nepostavili po roce 2003, ne?
Sláva a spolu s 511 se pět dní radujte! (A ne jen tři!)
Závaznou podmínkou v plánovací dokumentaci obou těchto staveb je, že mají být zprovozněny současně.
Ano to je, nicméně zpráv ohledně přeložky 1/12, bylo po skrovnu. Trochu jsem začínal mít strach 🙂
Kolik tam vlastně bude povolená rychlost? 110 km/h km jako je navrhová? Mimochodem, proč to vlastně není R-ko, tedy rychlostní silnice?
Rychlostní silnice v ČR od 1.1.2016 neexistují, a ano bude se tam jezdit 110km/h
Nicméně možná škoda, že pro tyhle případy Rko dále neexistuje, na těch mapách o síti dálnic a čtyřpruhů by to mohlo přidat nějaké kilometry – namátkou I/63 do Teplic, |/35 Turnov – Liberec, I/11 z Ostravy na Opavu nebo právě zde budoucí I/12
Díky. Nějak jsem si podvědomě myslel, že např. na Liberec je R, moje chyba… Měl jsem se podívat a ta změna mi nějak utekla nebo jsem to zapomněl. Pardon.
D10 bývala R10. Se zrušením kategorie R se to přeznačilo na dálnici.
A zároveň se z některých bývalých R staly jen obyčejné silnice 1. třídy s příslušným snížením max. rychlosti. Nepřijde mi to jako zrovna nejšťastnější řešení tuhle kategorii zrušit.
je to škoda, že to není nějak značené na S nebo R na mapě, asi by to zasloužily. Občas mě překvapuje na 35 u Turnova 130km/h
nadruhou stranu: 1.) existují silnice pro motorová vozidla, o nichž platí dle §18 „“…. odst. 3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg, vozidla základní složky integrovaného záchranného systému a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 110 km.h-1 a na dálnici rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1. …………….. odst. 7) Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 4 zvýšit, maximálně však o 30 km.h-1. NA SILNICI PRO MOTOROVÁ… Číst vice »
Hradubická je SpMV s povolenou rychlostí 110
Rychlostni silnice neexistuji od roku 2000 a jsou to silnice pro motorova vozidla. Ty existuji nadále, část z nich byla po 2016 přeznačena na D. V R zůstala mj. I/35 Turnov-Liberec. Rychlost je na SMV od roku 2016 snizena na 110kmh pokud znacka nedovoluje vyssi (jako na Liberec 130kmh)
Silnice Turnov – Liberec není značena jako R,je to I/35
Tak snad se malými krůčky posuneme ke kvalitně dopravně obslužitelné moderní metropoli.
Samé dobré zprávy, předevčírem štempl na 511, dneska I/2, tuhle libeňský přesmyk (i když s blbými kecy), za pár let výtoňský most…
Mám z toho radost, jen tak dál.
Sorry -> I/12
Moderně obsloužené = ze satelitů převážně auty po čtyř- a šestipruhových silnicích, ráno vše do města a večer pryč? No, to bylo možná moderní naposledy v 1990. letech, i když se z toho pořád – byť čím dál obtížněji – žije. 🙂
Ne vždy vše je kolem nádraží. Jsou případy, kdy jedete dvacet minut autem nebo třicet minut VHD což vyjde časově podobně. A pak máte případy, kdy jedete autem 30 minut a VHD hodinu a přestupy k tomu, protože máte několik přestupů.
Praha má jednu z nejlepších MHD na světě, ale pokud za ní nejsou ochotni občané platit, tak je ta služba o ničem, respektive to musíte financovat z rozpočtu obce místo výstavby škol a podobně.
Jenže pak nastává obří problém jinde. Rozumný přístup je pracovat na tom, aby se na ta nádraží dalo z okolí co nejlépe dostat (ano, určitě i automobily, ale primárně jinak, efektivněji).
Naopak poslat těch aut co nejvíc rovnou do Prahy a kompletně ji jimi zasekat se ukazuje jako nefunkční. A kdybychom dávali pozor, tak řada měst na západě tohle už díky dřívějšímu masovému rozvoji automobilismu velmi bolestivě zjistila před námi. A dokonce už našli i recepty na to, co s tím, aby to problém skutečně řešilo a ne jen nafouklo a odpinklo vedle.
Zrovna tahle stavba je dohánění asi tak dvacetiletého infrastrukturního dluhu a dělá se kvůli obcím zatíženým tranzitem, ne pro podporu bydlení v satelitech.
V případě Úval spíš obci, která původní obchvat pohltila a expandovala za něj, takže najednou potřebuje další… S tím doháněním dvacetiletého infrastrukturního dluhu máte pravdu, problém je ovšem v tom, že zatímco u infrastruktury pro IAD se 20 let bere jako průšvih, u železnice nebo kolejové MHD se padesátiletej infrastrukturní dluh bere jako běžnej stav, kdy se nic zvláštního neděje a co se týče infrastruktury pro bezmotorovou dopravu, tam je to leckde ještě horší, ta mnohde chybí úplně… A tohle převrácení rozumných priorit vzhůru nohama dohromady strašně sráží Prahu i jiná velká města v ČR – to, jak je infrastruktura… Číst vice »
V Úvalech skoro nikomu stávající obchvat nevadí – skrz zástavbu vede v zářezu. A ani ta kapacita tam není vyčerpaná.
Problém je vedení skrz Běchovice a Klánovice a rovněž kapacita tam.
Za Úvaly je první místo, kde jde postavit nová MÚK k napojení na stávající I/12.
To přece není pravda, silnici budou využívat především obyvatelé satelitů, které v okolí za posledních 25 let vyrostly právě se slibem stavby téhle silnice. Dneska místní buď stojí celé ráno v kolonách (což budou stejně), nebo už dávno jezdí vlakem a žádnou dálnici nepotřebují.
Krom toho přes Újezd nějaké závratné množství tranzitu nejezdí, ten se totiž dávno přesunul na D11.
Jojo a proto se každé ráno stojí z Českobrodská x Mladých Běchovic stojí až do Újezda a autobusy mají běžně +30´…
Jo, blbé kecy se hned přesunulo na Pardubicko, že si nějaká obec dovolila něco připomínkovat dráze. Ihned byli označeni za ménělidi bez práva na názor a bylo jim vyhrožováno zrušením obce. Pokud chěl někdo z VRT udělat strašáka na lidi, tak se mu to tam povedlo, udělal vše proto, aby nebyla.
Ale obec nic nepřipomínkovala. Obec prostě prohlásila, že prostě nechcou, aby se stavělo.
Bodejť by ne, přínos pro ně je veskrze záporný.
Samozřejmě že je pro ně v součtu značně kladný, protože jaksi nežijí ve vzduchoprázdnu.
Jak to “v součtu značně kladný” vypadá?
Tak například, pokud se nyní člověku z dotčené obce nevyplatí hledat práci jinde než v okolí cca 25 km… Ať už, že se člověku nechce řídit, být brzy doma whatever. Tak s postavenou VRT si docela dobře dokážu představit už uvažování o práci v Praze, když odměna za ní bude zcela určitě kompenzovat 15-20 minut navíc jedním směrem. Já bych si to třeba dost rozmýšlel, bydlet někde poblíž.