Silniční boom na Mladoboleslavsku. ŘSD začne stavět obchvat s tunelem u Jizerního Vtelna
Vizualizace obchvatu Jizerního Vtelna. Foto: ŘSD
Mezi Mladou Boleslaví a Mělníkem plánuje ŘSD přeložky kolem dalších obcí.
Mezi Mladou Boleslaví a Mělníkem plánuje ŘSD přeložky kolem dalších obcí.
Mluvilo se taky o velkém silničním/dálničním okruhu okolo Středočeského kraje a zrovna I/16 Mladá Boleslav – Mělník – D8 je zrovna jedna z možností na vylepšení. Je okolo tohoto konceptu něco nového?
Projekční kanceláře mají podstav a tady je plné fórum projektantú.
Nejspíš těm zaměstnaným nic moc neplatí, aby bylo na akvizice různých IT firem, a tak hodně lidí co by to dělat mohlo a umělo, dělá něco jiného.
co vy víte…? spousta z nas pisatelu treba pro nejakou tu kancelar pracuje… 🙂
Mě zaráží informace, že stavba získala stavební povolení loni a VŘ je vypsáno až nyní a zahájení stavby až příští rok. Tady se tedy ŘSD nepřetrhlo, aby stevbu zrealizovalo bez zbytečných odkladů. Že by důsledek nedostatku prostředků na stavby?
Boze, zase kruhac na tranzitni silnici s vysokym nakladnim provozem. Misto dvou krizovatek by stacila jedna komfortni.
Jo, jeste si tam daji stoupaci pruh a pak hned kruhac … za takovy reseni by snad ani na Dopravce nedali zapocet.
A v čem je problém? Ten kruháč bude až na rovině a nikoliv v kopci. Jestli umíte číst vrstevnice tak tady je to vidět
https://mapy.cz/s/cenuhatafo
Rovina jako u Kolína
https://mapy.cz/turisticka?pid=80936198&newest=1&yaw=0.082&fov=0.615&pitch=0.114&x=14.8464041&y=50.3692268&z=16&ovl=8
Obchvat Hořovic bude mít na kilometru a půl tři kruhové objezdy a půl obchvatu bude začleněno do města a ne mimo město 🙂
Jestli neumíte jezdit přes kruháč, tak buď vraťte řidičák nebo si absolvujte řidičský kurz dobrovolně. 🙂
Mě fascinuje, že řidičům se neustále zlepšují parametry silnic, ale oni furt brblaj a chtějí víc. takže po vzoru hesla „Kdo chce víc, nemá nic!“ by se měli ukončit veškeré investice do silniční infrastruktury a začít ji nějak systematicky jen opravovat.
Škoda, že ve směru na Mělník neudělali Bypass, rozjetá auta z tunelu by nemusela zpomalovat. Naopak ve směru na MB bude zpomalení před KO žádoucí
celá tahle stavba je dost nepovedená..ta silnice by si zasloužila komplet novou stopu už od Bezděčína..ale proboha ten kruháč, to je fakt zvěrstvo největší, k čemu? Obchvat Bezna ani výrazně většího sídla Mělnické Vtelno/Vysoká Libeň nic takového nemají, ale sem se napere kruháč?
Tak ony kruháče mají celkem dobrou vlastnost (mimo té, že když nevíte kudy můžete po něm jezdit jak dlouho chcete) a tou je, že fungují jako takový rychlostní retardér. Na takovém místě prostě musíte zpomalit ať chcete nebo nechcete (pokud se tedy nechcete zabít). Kdo po téhle silnici na mělník jezdí ví jak se po ní často létá a kruháč před tunelem který bude v klesání a za ním bude ještě křižovatka mi dává smysl. Rozhodně více než značky se zníženou rychlostí které nebude velké množství řidičů dodržovat.
no s tím zpomalením tady bude docela problém..což dopadne hůře než trochu rychleji projetý 270m tunel, který snese klidně i 200..ale kruháč ne..vsadim se, že to nebude ani osvětleno jak je zvykem..kruháč u Bílého kostelu by mohl vyprávět..
Nemyslím si, že to bude tak strašné. Pořád lepší než se proplétat těmi zatáčkami přes ves.
16 mezi obcemi od Jičína po Mělník by mohla být místy rozšířena na odděleny 4 pruh 110km/h pro předjíždění kamionů.
Tři pruhy by stačily, ale s MÚK a z Mělníka až do Jičína
To je takový problém najet na dálnici, sklouznout se po ní k Olympii a pak nabrat směr na Sobotku a Jičín?
Já myslím především úseky Mělník->Bezděčín a Martinovice->Úlibice.
Tři pruhy. Bezděčín – Mělník je cesta v pohodě, ale už ne tak Melník- Slaný kde je silnice s jedním pruhem v každém směru a nestačí to protože se tam jezdí ve třech. Pridejte na takovou silnici třetí pruh a bude se jezdit ve čtyřech nebo přidejte rovnou dva a bude se jezdit v šesti. Přitom počet pruhů vůbec nic neřeší. Základem je aby se lidé naučili využívat maximální dovolenou rychlost a tuto neměli potřebu překračovat. Nestává se mi příliš často, že bych se setkával s tím, že vozidla jedou výrazně pomaleji a mel bych potřebu je předjíždět. když už… Číst vice »
Tak trochu přemýšlím, proč má Trumway ty tři mínusy, když situaci popsal věrně a zde přece všichni jezdí jak svatí…
Já často používám D6 + I/6 + D6 Praha – Sokolov. Na tempomatu mám 93 km/h = 90 km/h skutečných. Kamióny jedou 89, tam jsem v pohodě a autobusáci (jedno zda RJ nebo FLIX nebo zájezdy) se mohou vzteknout. Po rovině mě nepředjedou, ve stoupačácích nemají výkon. Mezi osobními automobily jsem bezkonkurenčně nejpomalejší…
Už jich mám 6 😉
Jasně, rozšiřujme. Betonu je stále málo, tak ještě nějakou dobu to té přírodě ukážeme kdo je tady pánem. (ironie)
no hlavně tohle nesmyslný betonování, který se za pár let bude předělávat je fakt kravina..už teď tam budou dvě trasy (původní silnice Zámostím, Krnskem a Vtelnem a vedle toho komunistický průtah s novým navazujícím tunelem), tak za pár let přídáme třetí..která to celé odvede ještě jinam
To řekni lidem v té vesnici a ještě štěkej na tunel.
já jsem rozhodně pro řešení a odvedení dopravy, Vtelno je fakt velký dopravní problém, ale jsem protipolovičatému nesmyslnému řešení, to je dost zásadní rozdíl, protože se to stejně do pár desítek let bude dělat znova..
anebo jen s jednim mostem 535m
https://mapy.cz/s/rasohejoha
zajimalo by mne kolik by stalo v porovnani s tunelem a jeho dost problematickou vystavbou delkove velkorysejsi trasovani ve stylu
https://mapy.cz/s/nazojuvufa
ok, byly by tam treba 2 vetsi mosty – cca 320 a 520m, idealne obloukove ve stylu mostu na planovanem obchvatu Plas
Tohle řešení mě taky napadlo, ale po zjištění, že by komunikace musela vést nad obytnými budovami jsem tohle ihned smetl ze stolu. Jako nejlepší se tak jeví obchvat z jihu.
https://mapy.cz/s/golugozaco
místo kilometrové přeložky postavíte raději 3 km?
ano, pokud to bude lepsi reseni
No já tedy nevím, ale já osobně bych se snažil obejít nejen Jizerní Vtelno ale s ním i Krnsko a Zámostí. Stačilo by Jizerní Vtelno obejít z jihu, překročit železniční trať a Jizeru a obchvat napojit jižně o Pískové lhoty na D 10.
Drahy tunel a za nim kruhovy objezd??? kdo to projektuje? vyhozene penize, vitej v Cesku..
Projektují to projektanti, kruháče slouží k bezpečnému najetí a sjetí na komunikaci nižší třídy, občas slouží jako retardér pro různé závodníky (což taky zlepšuje bezpečnost).
Jak bude zajistena dopravni obsluha Vtelna na kole od Krnska (udoli Jizery)? Levym odbocenim v tripruhu?
Jo, myslím že tam bude levé odbočení v tom kopci, například k nám do Horek se bude furt jezdit přes vesnici. Ale podle plánku to vypadá, že tohle odbočení zaslepí, serpentina bude přístupná jen shora a na kole tedy budete muset dojet na kruháč, jako všichni ostatní. Ono tam na ten odbočovací pruh už asi není místo a taky by to asi nebylo ideálně bezpečné.
bude tam jen jednostranná křižovatka
ale jen pro případ uzavírky tunelu jako objízdná trasa. Normálně ta křižovatka bude neprůjezdná.
Každý obchvat na trase MB-Měl si zaslouží 👏 od místních i tranzitu.
Jeden z nejbohatších regionů v ČR, ale co se týče silnic a železnice hluboce podfinancovaný.
Silnic?
Ano, ať se jedná o státní nebo krajské silnice tak kromě stavby D10 přímá větev MÚK Bezděčín zde v poslední době nevzniklo vůbec nic.
Takovéhe průjezdy nemají na jedničce co dělat. Lidem v obci se fakt uleví a vlečkou jim to nenahradíš.
Škoda toho kruhového objezdu. To, co se ušetří tunelem, se částečně ztratí tím kruháčem. Škoda, že nešel tunel (co by most MÚK) využít ke stavbě mimoúrovňového napojení obce.
Ty kruhove krizovatky na obchvatech je mor dnesnich silnic. Porad se resi emise a kolik statisicu a milonu aut za dobu zivotnosti toho kruhace tam zbytecne zabrzdi a zase se rozjede. Uplna silenost je v tomto kontextu nove otevreny obchvat Svitav.
Ano, když jedu po hlavní tak mě jakýkoliv kruháč také zdržuje. Ale vždycky si vzpomenu na výjezd z Holic směr Moravany, kde je klasická křižovatka a na zdejší mrtvé.
A presne proto by na upravovanych jednickach mimo obec mely byt temer vyhradne MUK.
Kruhace patri do obci, tam je nejaky zpomaleni zadouci kvuli prechodum pro chodce.
Tohle planovany ukonceni trojpruhovyho tunelu kruhacem je fakt paskvil. Prostor pro „jooo, jeste to prislapnu, at stihnu bezpecne predjet, kdyz je tu na to ten pruh“ a nasledny zadupnuti pred kruhacem, to je bezpecnost sama.
Kolik jste ochoten platit navíc silniční daň, aby se takovéto vymořenosti stavěli všude?
Vycislit to nedovedu. Neni mi znamo, kolik se plati treba vedle v Nemecku, notabene s dalnicemi pro PKW bez poplatku. Ale staci, kdyz se clovek vyda kousek za hranice a vidi, ze: 1) kruhacu na jednickach mimo obce je naproste minimum a kdyz uz nejakej je, tak je pro jeho existenci dobrej duvod (vice mene vyznamnych vjezdu) a ma dostatecne velky prumer, ze jej kompletne nezaseka jeden LKW (srov. Patersdorf treba s existujicim SZ obchvatem Klatov; na aktualne budovanej kruhac u krizeni I/22 s I/27 jsem mooooc zvedavej) 2) zarez neni sproste slovo ani na rade dvojek 3) stykovou krizovatku… Číst vice »
Koukal jsem na Patersdorf, tam jsou asi 3 I. třídy něco obslužné komunikace, srovnám-li to třeba s kruháčen u Hradce K. poloměr a důležitost silnic podobná.
Já třeba vidím důvod použití kvůli bezpečnému najetí. Sice se dá udělat pořádné rozhledy, ale tady asi nelze třeba vést už trasu jinak a se třeba kvůli směrovým poloměrům nedá pořádně vidět.
MÚK jsou prostě drahé.
Němci už mají silniční daň (ze všech) z motorových vozidel už dlouhou dobu, takže peníze na stavby se sypou průběžně furt. Kolik platí taky nevím.
„kolik statisicu a milonu aut za dobu zivotnosti toho kruhace tam zbytecne zabrzdi a zase se rozjede. “ Tak holt musíte respektovat rychlost která je před takovým místem jistě osazena (bývá nejprve 70 a těsně před 50). To zajistí, že máte při přibližování dostatek času na sledování provozu a umožní Vám to zkorigovat rychlost tak, abyste ve většině případů zastavovat a rozjíždět se nemusel. Neméně podstatné je umění správně odhadnout rychlost vozidel přijíždějícíh ke kruháči z ostatních směrů. Bohužel do toho často hází vidle že střed je vyvýšený a tedy omezuje přehled nad všemi nájezdy stejně jako nad vozidly které… Číst vice »
Jojo, a taky škoda, že napojení na směr Horky / Hrušov a částečně i Chotětov je tak nešikovně vyřešené, cesta zpátky přes Vtelno. Tam by to chtělo přímou spojku z toho kruháče.