Silniční boom kvůli rozšiřování Dukovan. Obchvat Brtnice vyjde o třetinu levněji
Silnice II/405 v Brtnici. Foto: Google Street View![Silnice II/405 v Brtnici. Foto: Google Street View](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/brtnice1.jpg)
![Silnice II/405 v Brtnici. Foto: Google Street View](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/brtnice1.jpg)
Vysočina chystá kvůli rozšiřování jaderné elektrárny stavbu dalších obchvatů.
Vysočina chystá kvůli rozšiřování jaderné elektrárny stavbu dalších obchvatů.
Fakt ten most bude „sedmipólový“?
Jsou ty obchvaty stavěné k tomu, aby tu zátěž unesly? V tomto dokumentárním filmu o přepravě tlakové nádoby ze Škodovky je řečeno, že běžné silniční mosty na takovou zátěž nejsou stavěné. Ten 300 m dlouhý 40 m vysoký viadukt by se podpíral hodně obtížně.
https://www.youtube.com/watch?v=ZwSypRp39wE cca 18:35
Opravit silnice a nesmyslný projekt zrušit 😀
Pán se ráčí odpojit od internetu, když evidentně elektřinu k životu nepotřebuje.
Děkujeme za názor a z Brtnice posíláme klíčenku s oslíkem…
Že vy si vyrábíte elektřinu postaru třením ocasem o ebonitou tyč
Jak souvisí stavba Dukovan s obchvatem 40km vzdálené vesnice, která ani neleží na žádné hlavní trase?
Leží. Je plán vozit komponenty turbín po vodě do Kolína a pak po I/38 do Jihlavy a dále po II/405 a II/351.
a díval jste se opravdu na mapu? Kudy byste chtěl do těch Dukovan od západu jet? Klikatkou přes Ivančice nebo přes Mohelno asi těžko že… Má se to vozit od D1 či od Havl.Brodu (tam se budou také řešit úpravy) a dále přes Jihlavu a právě Brtnici, Okříšky, Třebíč. Vyjma průjezdu těmi městy jsou to široké a kvalitní silnice.
Okříšky taky čekají na obchvat, jak se tak dívám: https://trebicsky.denik.cz/zpravy_region/okrisky-vyhlizeji-obchvat-uz-tri-ctvrte-stoleti-ted-uz-se-snad-konecne-dockaji-2.html
Obchvat Třebíče tu byl již taky probírán, propírán i popírán. Od Třebíče dál nic netřeba.
Mne osobne by dávalo zmysel pre nadrezmer ísť od Jihlavy (D1) po I/38 a potom na Třebíč po I/23 a nie po cestách 22 tried. Ale tak nie som miestny a po I/38 som nešiel nikdy a po I/23 len raz pred pár rokmi v noci.
Pokud ten nadměr nacpete pod všelijaké mosty a v Jihlavě do tunelu, tak by to tak jistě šlo.
A kvůli tomu zbouráte mosty na dálnicí?
Naopak. Leží na jedné z hlavních tras přeprav nadrozměrných nákladů.
Jak je mozne, ze pred pulstoletim zvladli Dukovany postavit bez techto obchvatu?
Protože tehdy se tam stavěly reaktory VVER-440, které jsou výrazně menší než 1000MW (Temelín, budoucí EDU2). To se týka i dalších agregátů v 440MW bloku.
Nemluvě o tom, že v té době si soudruzi s lecčíms hlavu nelámali.
Protože mohli postavit vojsko kolem silnice a lidi se báli vylézat ven a cokoliv říct, aby neskončili v kriminále.
A mám za to, že spoustu sinic museli i tak rozšířit a přestavět mosty. Dvojka kolem elektrárny totiž vypadá až příliš moc jako rakouská jednička. Široké odstavné pruhy a tak, to dodnes není zvykem ani u českých jedniček. Samozřejěm taky platí, co napsal Kubrt, stavěli reaktory s polovičním výkonem.
Opravdu se ty obchvaty staví (budou stavět) kvůli dukovanům? Přijde mi, že minimálně u Velkého Meziříčí to nebude ten důvod.
Nic proti obchvatu, ale doufám že se ke stavbě ve velkém podílu využije i dukovanská vlečka.
Také doufám. Nicméně komponenty turbíny nelze přepravit jinak než lodí + po silnici, do průjezdního profilu na dráze se nevejdou.
To by museli opravit koleje do Miroslavi, což v jsem neviděl, že by v plánu bylo. Tedy stát sám dlabe na svoje “priority”.
Nesmysl. Co půjde rozměrově převážet po železnici to se převážet bude. Ovšem komponenty reaktorů a turbíny takhle převést prostě nepůjde.
Vlečka ano, pro co půjde, to vyplývá z EIA, nezbytné opravy na navazující trati ještě přijdou, ale po železnici nepřepravuje nadrozměrné náklady, kvůli kterým se primárně upgraduji ty II. třídy od D1 až k elektrárně…
Tak šterk a cement na výrobu betronu jsou asi jasné, tyčová výztuž taky, to se bez problémů vejde do současných vagonů a taky se to běžně vozí, co tak z vlaku vídávám.
Ale předělávat trolej v celé délce kvůli nadrozměnrným dílům by znamenalo takové výluky, že raději to poslat po silnici a nechat jezdit pravidelné nákladní vlaky nerušeně.