Silniční boom kvůli rozšiřování Dukovan. Obchvat Brtnice vyjde o třetinu levněji
Silnice II/405 v Brtnici. Foto: Google Street View
Vysočina chystá kvůli rozšiřování jaderné elektrárny stavbu dalších obchvatů.
Vysočina chystá kvůli rozšiřování jaderné elektrárny stavbu dalších obchvatů.
Klasicky slendryan. Resi se dostavba dukovan, furt se mele o tom jaka je to priorita, ale oficialni webova stranka zadna. Je fajn, ze se resi trasa z vysociny, ale urcite se bude vozit i neco smer od brna. A tam je to velky spatny. Dopravci budou vsechno ignorovat, bude to peklo.
Železniční trať Třebíč -JE Dukovany je asi dost velké sci-fi, že? Jen připomenu, že např. při stavbě přehrady na Orlíku se kvůli stavbě vybudovala spešl vlečka, která se po dokončení stavby zrušila. Opravdu je v dnešní problém postavit dočasnou vlečku na jakoukoliv obří stavbu? S ohledem na objem peněz narvaných do silnic (estakády, megamosty, tunely a obchvaty) očividně peníze nejsou to, co výstavbě kolejové dopravní infrastruktury brání.
Ta vlečka ale vedla „z terénně příhodné stanice“ (z Tochovic) – což ale vede i do JEDU – z Rakšic.
Pokud by Švýcaři hledali jen „terénně příhodné stanice“ nemají dodnes ani kilometr železnice. Jen pro zajímavost: Stanice Třebíč 440mnm; JE Dukovany 385mnm.
Pokud je to pro nákladní dopravu, pak je jedno, odkud to vede.
Až jedině pokud by to bylo pro osobní dopravu, pak by to jedno nebylo.
P. S. Legenda praví, že původním záměrem (nad rámec výstavby trolejbusového provozu v Třebíči) byla výstavba trolejbusové tratě z Třebíče k JEDU.
Ovšem zatímco první věc je doložitelná konkrétním projektem z roku 1991, o té druhé se nedá veřejně dohledat žádný hmatatelný projekt.
Trať by šla použít i pro dopravu pracovníků.
Ono pokud tomu rozumím tak jde spíš o rozměrné náklady než extra těžké… takže přednosti železnice se moc neprojeví… a proč budovat něco co se pak zruší, když se může udělat něco co bude sloužit dál???
Bude se rozšiřovat II/351 v úseku Třebíč – Slavičky na původní šířku, když ji při poslední rekonstrukci zúžili?
Pozitivní externality…
V Brtnici hlavně nějscí dxperti rekonstruovali ty kočičí hlavy, na jednu stranu velká pochvala, že tam nedali asfalt na druhou stranu to už nikdo neumí dlažbu tak, aby se hned nezvlnila?
Pokud se dlažba zvliní, tak problém je většinou ve vrstvách pod ní. Většinou zasypaný výkop a málo zhutněný materiál v něm.
Fakt ten most bude „sedmipólový“?
+, -, +,-, +,-, +
Jednoduché, automatický opravář textu. S krátkým o to majkrosoftí editor neumí.
Jsou ty obchvaty stavěné k tomu, aby tu zátěž unesly? V tomto dokumentárním filmu o přepravě tlakové nádoby ze Škodovky je řečeno, že běžné silniční mosty na takovou zátěž nejsou stavěné. Ten 300 m dlouhý 40 m vysoký viadukt by se podpíral hodně obtížně.
https://www.youtube.com/watch?v=ZwSypRp39wE cca 18:35
Výhradní zatížitelnost je (v případě dobrého stavu mostu) obvykle o dost vyšší, než je možné vidět na dopravních značkách. Řádově klidně 200, 300 tun. Ale ano, 700 tun to nebývá. Resp. muselo by se udělat nějaké speciální statické posouzení.
Jestli se dobře pamatuju, tak u železobetonu je mezní stav průhybu (nesmí se prohnout víc než norma) následován mezním stavem rozevření trhlin (ještě to drží a nepadá).
Opravit silnice a nesmyslný projekt zrušit 😀
Pán se ráčí odpojit od internetu, když evidentně elektřinu k životu nepotřebuje.
Děkujeme za názor a z Brtnice posíláme klíčenku s oslíkem…
Že vy si vyrábíte elektřinu postaru třením ocasem o ebonitou tyč
Znáte to: Energietiku je potřeba decentralizovat a lokální zdroje pro jistotu zakázat.
No to jste mu poradil… Teď bude cpát eternitovou (ebonit nezná) tyč do trenek a cosi tam třít 😆😆
Au, takhle jsem to tady neschytal od chvíle, co jsem označil kanál D-O-L za hovadinu. Takže mám asi zase pravdu 🙂
Jak souvisí stavba Dukovan s obchvatem 40km vzdálené vesnice, která ani neleží na žádné hlavní trase?
Leží. Je plán vozit komponenty turbín po vodě do Kolína a pak po I/38 do Jihlavy a dále po II/405 a II/351.
Opravím Vás – do Chvaletic, nikoliv do Kolína
a díval jste se opravdu na mapu? Kudy byste chtěl do těch Dukovan od západu jet? Klikatkou přes Ivančice nebo přes Mohelno asi těžko že… Má se to vozit od D1 či od Havl.Brodu (tam se budou také řešit úpravy) a dále přes Jihlavu a právě Brtnici, Okříšky, Třebíč. Vyjma průjezdu těmi městy jsou to široké a kvalitní silnice.
Okříšky taky čekají na obchvat, jak se tak dívám: https://trebicsky.denik.cz/zpravy_region/okrisky-vyhlizeji-obchvat-uz-tri-ctvrte-stoleti-ted-uz-se-snad-konecne-dockaji-2.html
Obchvat Třebíče tu byl již taky probírán, propírán i popírán. Od Třebíče dál nic netřeba.
Mne osobne by dávalo zmysel pre nadrezmer ísť od Jihlavy (D1) po I/38 a potom na Třebíč po I/23 a nie po cestách 22 tried. Ale tak nie som miestny a po I/38 som nešiel nikdy a po I/23 len raz pred pár rokmi v noci.
Pokud ten nadměr nacpete pod všelijaké mosty a v Jihlavě do tunelu, tak by to tak jistě šlo.
A kvůli tomu zbouráte mosty na dálnicí?
Zajímavé to má být i u obchvatu Třebíče – součástí má být krátký tunel pod borovinskou zastávkou, do kterého by se ale přeprava těch komponentů nevešla, takže prý nejprve má jít o zářez a až po skončení přeprav komponentů má být překryt horní částí.
Na I/38 je dost silný provoz, takovýhle nadrozměr znamená uzavřít oba směry a kam s tím provozem.
Třebíč, Okříšky i Brtnice obchvat potřebují tak jako tak, uzavřít dvojku s objížďkou uzavírky po vámi navržené trase mi přijde jako mnohem schůdnější.
Šířkové, směrové a výškové parametry I/23 na obě strany od křižovatky s I/38 (cca od Chlístova přes Telč dál západ) jsou dost tragické. „Nejlepší“ je úsek z Předína přes Hory na křižovatku s I/38 se šířkou cca 6 m https://mapy.cz/s/kojesevasa 🙂 Naopak II/405 už kraj dlouhodobě modernizuje jakožto hlavní spojení okresní Třebíče s krajskou Jihlavou (mezilehlé úseky, obchvat Příseky + tento obchvat Brtnice + připravované obchvaty Zašovic a Okříšek), takže její využití je logické.
Jo takhle, tento kus /23 jsem teda neznal: https://mapy.cz/s/jonakemotu
Nějak se mi neche psát tam tu římskou jedničku.
Naopak. Leží na jedné z hlavních tras přeprav nadrozměrných nákladů.
Brtnice jsou už nějaký ten rok město. Ne vesnice.
A tedy ten obchvat zaslouží každopádně, bez ohledu na jednorázové přepravy komponent do Dukovan.
Jak je mozne, ze pred pulstoletim zvladli Dukovany postavit bez techto obchvatu?
Protože tehdy se tam stavěly reaktory VVER-440, které jsou výrazně menší než 1000MW (Temelín, budoucí EDU2). To se týka i dalších agregátů v 440MW bloku.
Nemluvě o tom, že v té době si soudruzi s lecčíms hlavu nelámali.
Protože mohli postavit vojsko kolem silnice a lidi se báli vylézat ven a cokoliv říct, aby neskončili v kriminále.
A mám za to, že spoustu sinic museli i tak rozšířit a přestavět mosty. Dvojka kolem elektrárny totiž vypadá až příliš moc jako rakouská jednička. Široké odstavné pruhy a tak, to dodnes není zvykem ani u českých jedniček. Samozřejěm taky platí, co napsal Kubrt, stavěli reaktory s polovičním výkonem.
Opravdu se ty obchvaty staví (budou stavět) kvůli dukovanům? Přijde mi, že minimálně u Velkého Meziříčí to nebude ten důvod.
Nic proti obchvatu, ale doufám že se ke stavbě ve velkém podílu využije i dukovanská vlečka.
Také doufám. Nicméně komponenty turbíny nelze přepravit jinak než lodí + po silnici, do průjezdního profilu na dráze se nevejdou.
To by museli opravit koleje do Miroslavi, což v jsem neviděl, že by v plánu bylo. Tedy stát sám dlabe na svoje “priority”.
Nesmysl. Co půjde rozměrově převážet po železnici to se převážet bude. Ovšem komponenty reaktorů a turbíny takhle převést prostě nepůjde.
Vlečka ano, pro co půjde, to vyplývá z EIA, nezbytné opravy na navazující trati ještě přijdou, ale po železnici nepřepravuje nadrozměrné náklady, kvůli kterým se primárně upgraduji ty II. třídy od D1 až k elektrárně…
Tak ještě tu trolej (Breclav -) Hrusovany – Raksice, pokud ne až na tu vlečku. Docela se divim, ze zrovna tohle (zatím?) v prostých elektrizacích nefiguruje…
Tak šterk a cement na výrobu betronu jsou asi jasné, tyčová výztuž taky, to se bez problémů vejde do současných vagonů a taky se to běžně vozí, co tak z vlaku vídávám.
Ale předělávat trolej v celé délce kvůli nadrozměnrným dílům by znamenalo takové výluky, že raději to poslat po silnici a nechat jezdit pravidelné nákladní vlaky nerušeně.
Opravdu velké díly (reaktorová nádoba, parogenerátory, NT díly turbíny) se do železničního profilu nevejdou.