Silnici podél Bečvy rozšíří česko-slovensko-maďarské sdružení, stavba má začít v září
Vizualizace silnice I/57 Semetín - Bystřička. Foto: ŘSD
Cena v soutěži klesla o téměř miliardu korun.
Cena v soutěži klesla o téměř miliardu korun.
To je trefné jméno ten Duna asfalt, ale nebudí to důvěru pro kvalitní zhotovení zakázky. Radši bych měl rovný asfalt.
Duna Aszfalt je jedna z klíčových maďarských stavebních firem. Jméno má po druhé nejdelší řece v Evropě, která mimochodem Maďarskem protéká…
Když se tady zmiňují ty intenzity na I/57, tak kdy plánuje ŘSD začít v úseku „Vsetín-Semetín“? Sčítáním z r.2020 naměřili neuvěřitelných 16tis. voz/den, nehod tam rozhodně není málo, navíc hned 2x ÚK (lokality Poschla a Potůčky s 50tkou na rovině), a přesto interaktivní mapa ŘSD úsek nezná?
Zmiňovaných 3,6km kolem Bystřičky dosud nemá kromě ZP ani EIA, obchvat ValMezu 6,6km nemá ani ÚR. Že by ŘSD Zlín mělo tak malé personální zastoupení, že nemá čas zajistit stavební povolení na zkapacitnění úseku, který má už dnes dálniční intenzitu?
Souhlasím že toto je jaksi nekoncepční. Navíc rozšíření I/57 na 2+2 by vzhledem k intenzitám dávalo smysl na celém obchvatu Vsetína až po odbočku II/487 na Karlovice
a pak dále ji vést nad železnicí až za Lideč k budoucí I/49 na Slovensko (s I/57 jako přivaděčem k Pozděchovu nepočítám)
no on ten přivaděč k Pozděchovu moc ani nedává smysl, vzhledem k nutnosti překonání značného převýšení nahoru k I/49 a následné klesání k Horní Lidči. Předpokládám že bude logicky doporučena v EIA představená varianta 2 s jedním dlouhým tunelem na I/49, která vylučuje možnost přivaděče Pozděchov.
Klesání k Lidči v rámci D49 bude tak jako tak, napojeni od severu na Pozděchov tedy smysl má. Netuším kudy jinudy by měla ta trasa vést, když je žádoucí vést D49 a I/57 v oné lokalitě v jedné stopě.
ano, pro cesty od Vizovic na Lideč se přes kopec bude samozřejmě muset po D49, to dává smysl. Ale pro cestu od Vsetína na Lideč by se táhla I/57 po přivaděči nahoru do kopce a následně z kopce. I z dopravního modelu, který je součástí dokumentace EIA, vyplývá že i přes existenci přivaděče I/57 Pozděchov bude stále hojně využívaná i údolní trasa po rovině (bez zbytečného stoupání) přes vesnice. Těžké nákladní dopravě tranzit zakázat lze, ale osobákům a lehkým nákladním nikoliv. Těžká nákladní doprava (SN/TN/NSN) tvoří na průjezdu Valašskou Polankou z celkového počtu 8 tis. vozidel denně jen cca 10%… Číst vice »
V letáku (stav k 06/2024) má ŘSD zatím stále zakreslen „I/57 přivaděč Pozděchov“ na MÚK Pozděchov v km 45,280
to sice ano, ale už je označen jen jako varianta (je jen v jedné ze třech variant). V dokumentaci pro oznámení pro EIA bylo napsáno doporučení varianty 2 (dlouhý tunel a bez přivaděče). Upřímně si myslím že z následného procesu EIA vyplyne od MŽP možnost realizace pouze právě doporučené varianty 2 bez přivaděče. Upřímně ty dva kratičké tunely s MUK Pozděchov jsou trošku prasárna a přes MŽP to neprojde
Varianty 2A i 2B jsou kraviny. Při obří ceně u D35 s 3,9km tunelem Dětřichov nemůže být 3km tunel na D49(I49) nikdy logickým řešením! Vést dálnici hustě osídleným regionem, a pak mu místo nájezdů na ni postavit velmi drahý tunel (dlouhodobá údržba) to je výsměch občanům. Viděl někdo dálnici s MÚK 19km od sebe jako u tunel.var. 2B(2A)? A silnice bez dělicího pásu na TEN-T CORE síti – to je další rekord. To i na I35 mají S21,5/110 (2+2) a S15,25/110 (2+1) vždy se střed.děl.pásem i při pádu intenzity. Neztrácím naději, že zvítězí zdravý rozum S21,5/110 (2+2 i středové svodidlo)… Číst vice »
Sledoval jsem přípravu a zejména termíny k této konkrétní stavbě přes 10 let, pak už jsem ztratil zájem a posledních 5 let nesledoval. Byl to nekonečný negativní příběh odkladů a nezájmu (státu a odpovědných) tuhle potřebnou stavbu realizovat.
Tahle stavba má pro mě pachuť toho všeho nic nedělání co ji provázelo. A stavu jak ŘSD ještě před pár lety (ne)stavěla v celé ČR.
…vyjde stát výrazně o téměř miliardu korun levněji, než byl odhad.
Tohle už je docela dost. Takový rozdíl oproti odhadu. U zakázek ŘSD se to stává pravidlem. Ale téměř miliarda?
Taky se tomu začínám podívovat, protože snížení ceny je inzerováno téměř u každé silniční stavby ŘSD.
Na mně, jako dopravního stavebnictví neznalého laika, to ze začátku dělalo dobrý dojem, ale když se to stalo takřka notorické, tak to spíš zakládá na názor, že výchozí kalkulace ŘSD jsou nadhodnocené. Je mi jasné, že zdůvodnění bude, že vše je spočítáno dobře, „podle tabulek“.
To mě napadlo taky a už jsem to zde viděl i pod dřívějším článkem. ŘSD má tady (a asi i jinde po republice) ustřelené ceny, a pak se zdráhá schválit ZP (viz tunel kolem Bystřičky), kdy zbaběle jen přepisuje infoleták. Přitom už před 4 roky tudy jezdilo cca 14tis. voz/den! Navíc jsem se na idnes dočetl, že sčítáním se zjistilo, že mezi Vs-ValMez roste v rámci celého ZL kraje doprava vůbec nejmarkantněji! Proč tedy ŘSD vyčkává? Anebo se čeká až se zvýší i už tak vysoký počet nehod? Opravdu by se už měli probrat a kromě fotky s kladívky v… Číst vice »
A není tam někdo proti? Bystřička? Nebo domov důchodců tam myslím je…
Ten už tam mnoho let není, protože byl nevyhovující stav čističky odpadních vod, takže to šlo rovnou do Bečvy. Teď tam jsou individua, které majitel pověřil opatrně a pomalu rozebrat. A čeká na výkup.
Samozřejmě hodně záleží na tom jak jsou konstruované ty tabulky… ale skoro určitě počítají s nějakým rozumným ziskem za ty tabulkové ceny, no a když se pak těchto cen sejde „hodně“ (velká zakázka) tak nabízející firma si může dovolit (mj. díky výhodám plynoucím z rozsahu zakázky) jít na menší procento zisku, s tím že absolutní částka zisku je pořád ještě slušná (díky rozsahu)…
Ono to je vidět i ve srovnání se zakázkami v minulosti. Kilometr dálnice se v dnešní době postaví zhruba za polovinu oproti cenám v období 2005 – 2010.
Bohužel tady je to spíš než na pochvalu na probuzení ŘSD, přesněji ŘSD Zlín, aby se „nekonečná příprava“ neopakovala i s obchvatem ValMezu a Bystřičky. Už u Palačovské spojky se předvedli, kdy jen VŘ jim trvalo 1,5 roku, teď obchvat Jablůnky, u kterého od r. 2015 dokola psali, jak ho „příští rok“ zahájí – tak snad se toho ZS dočkáme v 9/2024 (mimochodem všechny úseky 14tis.+ vozidel každý den; při pohledu na D6, kde „jiné“ ŘSD mohutně staví „33km D6 ve výstavbě“ i při necelých 10tis., některé úseky už i zprovoznilo…). Teď ještě nápad ušetřit na ValMezu postavením ½ profilu…… Číst vice »
Naprostý souhlas. Je moc fajn, že dědiny s několika stovkami obyvatel mají čtyřproudové obchvaty, které přivádějí zejména mezinárodní nákladní dopravu do středu mnohatisícového města. Tam se pak ve dvou pruzích co 100 metrů přerušených pseudokruhovými objezdy posunuje krokem, až se odpoledne zastaví zcela…zdraví a životní podmínky zdejších občanů již tak těžce zkoušených přitomností chemičky mají patrně jinou hodnotu, nežli obyvatel okolních obcí. Jinak si neumím vysvětlit, proč takové pořadí staveb. Logické by zjevně bylo buď současné postavení obou staveb ( dálnice i obchvatu), nebo té stavby, která ochrání více lidí (obchvatu většiho města), dříve. Může mi někdo erudovaný vysvětlit, kdo… Číst vice »
Tak obchvat Vsetína je taky jenom „1/2 profil“ ale tam nevím jak to je s nějakým rozšířením
My máme v KV jiná čísla, Karlovy Vary jsou krajské město, a ne vesnice na periferii země na východě, důležitější je vážně spojení s Bavorskem přes Karlovy Vary do Prahy a mimochodem D6 v KV kraji se za posledních dvacet let nepostavil ani metr, to byste teprve řvali vyčůraní moravané.
Vaše „krajské“ KV jsou až 20. největší město ČR s 49tis. obyvateli, tj. úplně shodně jako VS+ValMez. Zmiňované úseky I/57 trpí 1,5x vyšší dopravou, než je v místech 33km výstavby D6. Kdybyste si prostudoval materiály ŘSD/MD, zjistíte, že I/57 je důležitou spojnicí D48-D49, jediná páteřní komunikace daného regionu a svou orientací významnou tepnou pro silný tranzit PL-SK. Řeči, že D6 bude významná spojnice Praha-Bavorsko, jsou opravdu pouze a jen řeči. Každý vzdělaný člověk si spočítá, že i dokončená D6 nikdy nebude rychlejší než D5. Ledaže by naráz místo tradičních cílů Nürnberg, Regensburg, Ingolstadt, München pro obchod a turismus, začal někdo… Číst vice »
Já bych se chtěl p. ředitele ŘSD zeptat jestli je cena 1.7 miliard Kč za 4.4 km odpovídající? Není to náhodou předražené. Pak se nedivím tomu, že peníze na další stavby nejsou.
Díky ŘSD… Jenom škoda že pokračování je v nedohlednu
No díky… V tomhle regionu evidentně Radek Mátl moc na zaměstnance ŘSD páky nemá. To samé Palačov.
Škoda, že teď není podcast s Radkem Mátlem … hned bych se ho zeptal – co dělá ŘSD s těmi miliardami z ušetřených výběrovek? Ptám se, protože je spousta staveb připravených zítra stavět, ale ŘSD s nimi počítá až třeba na rok 2026, 2027 a později … a přitom se měly stavět už v roce 2022 – viz. l/57 Linhartovy a neskutečná cena 100 mil. Linhartovy mají už 4. posun – 2023, 2024, 2025 a aktuální leták 2027.
Není to tak, že zůstanou v SFDI?
právě to bych rád věděl, ale podle mě se vrátí do státního rozpočtu
Kde se na to vezme pracovni sila?
To je hodně blbá výmluva … těch firem je hodně na trhu, jen ŘSD musí zaměstnat úředníky, na které bude spoleh a nedopadne to obstrukcemi typu Děti od Patrika či Budimex
No Budimex se zlobí oprávněně. Korupční firma Metrostav si vymohla jeho vyloučení. Srovnávat to se spolky Děti země atd tak se nezlobte jste …
A kde jsem to srovnával??!! Jde o to, že Patrik využívá chyb úředníků ŘSD a Budimex, resp. Metrostav je stejný případ … pokud zadání není jasné i tzv. pro IQ zmrzlé makrely, tak holt hrozí obstrukce … bohužel úředníci těch chyb stále dělají dost.
Patrik využívá/zneužívá zákony do krajnosti, to nemusí automaticky být chyby úředníků. Ty zákony někdo napsal/schválil, ale jejich výklad dělají v průběhu let soudy. A jak asi tušíte, máme tady „nezávislou“ soudní soustavu, takže jim do toho nikdo kafrat nemůže.
A co za stavbu tady nemá několik let zpoždění? A pardon ale ty Linhartovy zrovna nevypadají jako kritický úsek… jde o zkrácení a napřímení trati, která „Úsekem kolem místní části Města Albrechtice (Linhartovy) projede denně v průměru téměř 5,5 tisíce vozidel“
Asi jste nikdy tamtudy nejel … ten úsek je totiž dost kritický …
Ale těch staveb, které jsou zbytečně opožděné je více než dost – např.:
I/57 – J obchvat Opavy – Olomoucká – Bruntálská
I/56 – Prodloužená Místecká – III. stavba
I/58 – Frenštát – Vlčovice
…
Čím je prosím kritický? Že je tam trochu ostřejší zatáčka, která se nedá projet stovkou, a tak tam občas bývají havárie? Takových míst je… třeba na I/43 (kde jsou citelně vyšší intenzity přes 10k/d) viz třeba zde… https://mapy.cz/s/cupetuheza nebo zde…https://mapy.cz/s/gezecebupe
Nebo tady: https://mapy.cz/s/gakezudebe https://mapy.cz/s/basuzakevo vybírám pouze silnice I. třídy…
nám přes dědinu (na I/69) jezdí denně 7k vozidel. A jde to. A obchvat mít nikdy nebudeme a zlepšit to taky nejde, lebo údolí.