Silnici I/9 před Prahou čeká rozšíření, ŘSD vybralo projektanty

Silnice I/9 mezi Líbeznicemi a D8. Foto: Google Street ViewSilnice I/9 mezi Líbeznicemi a D8. Foto: Google Street View

K rozšíření má dojít v roce 2027.

Odebírat
Upozornit na
guest
71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Co ta hrůza číslo 101, obchvat Mratína a takové věci, nešly by? A mohlo by to být ještě za mého života?

Vojta _7

I/9 by měla mít min. po Neratovice čtyři pruhy a MÚK…
„MÚK“ u Zbib by se měla přestavět na podobný typ jako u Kosmonos- jestli se má D8 rozšiřovat, tak je nejvyšší čas, aby tahle sra*ka navždy zmizela…

Petr David

Motoristi se na silnicích umačkají sami. Zatím jim nedochází, že rozšiřování na jedné straně jim ucpe cestu na straně druhé.

Petr David

To byla reakce na (smazaný?) příspěvek.

Jarda

Co takhle tu „devítku“ předělat pořádně a celou až na hranice? Výzva bude CHKO a jiné, ale tak 3/4 tě silnice je taková lepší dvojka, to i přes Ještěd je mnohem lepší silnice.

František

Další dálnice v Čechách? By lidém na Moravě co mají pořád pocit, že doplácí na Prahu, praskla cévka

Kyk

Jako by se na Moravě nestavělo ostošest.
Vždyť polovina ministrů dopravy pocházela z MSK

SYN

Jako například kde?

Martin

Koukněte na mapu, kde je kolik dálnic. Morava a Slezsko budou v pohodě. Až na ten Fryšták, ten je zakletý …

Pako

Stačí po Mělník jako 2+1 se 100% MÚK. Další dálnici bych rozhodně nepřidával.
Co se týká průjezdu CHKO, tak by to chtělo napojení mimo. Například D8 – Roudnice – Úštěk – ČL, aby se omezil průjezd CHKO. Ale trasu I/9 už moc neupravovat a ani nehledat nějakou souběžnou mimo údolí Liběchovky. Samozřejmě úplné omezení nákladní dopravy, jen s výjimkou na zdroj nebo cíl uvnitř.

VTT

Jestli byto nechtělo spíš nějaké podstatné vylepšení silnice Boleslav – Lípa a dálkovou dopravu přesunout tam.

Pako

To by byl první krok – napojení na D10. Druhý pak napojení na D8. Tady se opravdu jeví jako nejvíce přínosná trasa při západním okraji CHKO s napojením na D8 u Roudnice n/L.

mic

Což o to. Dva pruhy budou pěkné. Vidím ovšem riziko na tom téčku před mostem, které bude (už je) poněkud nepříjemné. Problém dělá nízká propustnost celé té (složité) křižovatky i s tím kruhákem na druhé straně. Vzhledem k vytíženosti by se zasloužila přebudovat na velký okruh ala Mladá Boleslav.

Zbyněk

To co chybí, je D9.

Kubrt

Spíš použitelná příměstská železnice.

ABCD

Spíš rozumná kombinace všeho VHD, vhodné rozmístěné terminály P+R i systematicky navržené silnice.

Kubrt

Samozřejmě, nejsem železniční fanatik. Ale v téhle oblasti ta železniční páteř citelně chybí.

Daniel Jablonecký

Terminál P+R bude pár metrů od křižovatky I/9 s D8 s přímým sjezdem k terminálu, bezprostřední návazností na tramvaje se špičkovým intervalem 4 minuty a přímým kolejovým spojením do centra Prahy. Co víc si přát?

Cikcak

To jo, jen jde o to kdy.
https://youtu.be/ez3ND4pYV4Q?si=EwwSvD19iIGIMh5l&t=225
Působí to tak futuristicky, že se mi nechce věřit, že to někdy bude.

Cikcak

Jestli to bylo míněno jako ironie, pak dávám bod 🙂

rzc

Urcite neni moje prani jet z okraje Prahy na Karlak 50 minut MHD, kdyz autem to je 20.

SYN

To je průměr, nebo ideální čas kterého se dosahuje „místy“?

ABCD

Stát, obce a kraje mají častokrát protichůdné zájmy. To je asi Ok. Ať si je háji a zastupuji to je v pořádku. Měl by ale lehce vyhrávat vyšší zájem a měla by taky být správná koordinace a prioritizace. A tady si už nejsem tak jistý ŘSD jede svoje SŽ, obce, kraje a mělo by to řešit uzemni plánování, ale když vidím např.dotační programy, tak si tak jistý nejsem.

Zbyněk

Taky mám rád vláčky. Ale do Prahy to mám 100km, k nejbližší zastávce – Kravaře v Čechách 8km, ale tam autobus nejezdí. Další možnost je Horní Police a marně přemlouvám KORID LK, aby synchronizovaly JŘ tak, aby šel autobus použít k cestě na vlak. Když jsem pracoval v Praze byť jsem byl vožen častěji na letiště než se vozil do kanclu), tak výlet do Prahy autobusem by vypadal tak, že bych musel jít na autobus ve 4 ráno a v poledne bych si dal s kolegy oběd a mohl bych nastoupit cestu zpět, protože poslední BUS přijíždí k nám do… Číst vice »

Kubrt

Já taky jezdím někdy někam autem, protože to je nejlepší, chápu. Taky chápu, že od vás (občas jezdím – autem – do Verneřic) jet kamkoliv autem je jasná volba.

Kyk

Trať 070 alespoň po Všetaty by si rozhodně zasloužila druhou kolej

Nose Peak

Že jo? Taky jsem si říkal, že mezi D8 a D10 je na mapě nějak pusto…a D12 to chce taky…a rozestavět další dálniční okruh, bo kdovíproč všichni furt jezděj přes Prahu…

Daniel

Tak přemýšlím, jestli princip rozšíření by nevyřešil i přetížené koridory na železnici.

Jiří Šrámek

Kacířská myšlenka.

František

Nikdy se ti tak nedělalo…

Martin

A tuší ŘSD, že ze směru od Prahy je doprava značně omezována kruhovým objezdem u Měšic a ve směru na Prahu zase kruhovým objezdem u Zdib?
Výsledek tedy bude stání v koloně ve 2 pruzích?

lukas

Tranzit směr na prahu se KO u Zdib vyhýbá… Jinak ty Ko – chybu jsou stále řidiči, co na nich neumějí jezdit…

Tomáš R.

Fascinující ta neochvějná víra, že nějaká stavba tohoto typu něco vyřeší. Nevyřeší, maximálně tak přesune zácpu někam jinam. Navíc ještě posílí v dalších a dalších lidech iluzi, že pořídit si „vlastní bydlení v přírodě s vynikající dopravní dostupností, jen 17 minut od centra Prahy“ je dobrý nápad a tím situaci naopak ještě zhorší.
Pokud budou i nadále stále rostoucí počty lidí směřovat ráno autem do Prahy, neexistuje žádný způsob, jak to uspokojivě vyřešit.

František

Jo, taky bych měl radši kdyby firmy místo nějakýho auditu jak moc jsou inkluzivni předkládali zprávu o tom jak podporují částečné úvazky a home office, protože minum těch lidí z aut (pokud nejedou nakoupit/k doktorovi) nebude trávit pak den před počítačem. Nicméně, to není na ŘSD, ti mají stavět silnice a dálnice. A dělají to dobře.

john334

V téhle oblasti žádná „příroda“ v podstatě není. Lidi se tam stěhují překvapivě kvůli tomu, že jsou tam levnější pozemky.

Tomáš R.

To záleží na tom, čo si predstavujete pod takým slovom příroda.

SYN

Třeba na 500m2 zahrady u domku to v pohodě vystačí, což o pár kilometrů dál v zástavbě Prahy je pro naprostou většinu jen vlhký sen…

Martin

Vyřešíte jeden bod, zácpa se přesune jinam, tak vyřešíte další bod. V lepším případě to spočítáte a víte předem, vyřešíte oba zároveň. Problémy jsou od toho, aby se řešily. V opačném případě, proč vůbec něco stavět? Cesty bývaly hliněné a z Prahy na Karlštejn to bylo den cesty.

Petr David

„Problémy jsou od toho, aby se řešily.“
Tak už je konečně řešme a nastavme cenu za dopravu tak, aby jsme příštím generacím zanechali alespoň něco.

Tomáš R.

V principu souhlas s tím, že problémy se mají řešit. Potíž je ovšem v tom, že stavěním dalších silnic nejenže žádný problém nevyřešíme, ale ještě ho prohloubíme.
O kolik se rozrostla – na úkor přírody – silniční infrastruktura kolem Prahy (a nejen) za posledních 30 let? A o kolik jsme se přiblížili kýženému stavu harmonie? A proč si tedy myslíme, že když budeme v tom stavění pokračovat, že to JEDNOU možná přijde?
Stavění nových silnic je naprosto nefunkční, navíc likviduje tu základní materii, bez které lidstvo nepřežije, totiž přírodu. Je to jako řešit obezitu nákupem většího oblečení.

duke

Bohužel naprosto zbytečná akce pokud není řešeno zkapacitnění nájezdu na starou ústeckou nebo na D8, Chápu máme ministra dopravy z Libezníc, že se doma snaží.

Dneska je největší špuntu kruhak za Libeznicí a tam by možná pomohly bypasy a nebo jak už jsem zminoval při vystavbě, vetší průmer KO, mista tam je dost.

Detepak

Tak pokud vím, tato stavba nemá s bydlištěm ministra nic společného. Už první varianta obchvatu Líbeznic se plánovala dokonce jako čtyřpruh s tím, že by ta silnice byla takto kapacitní výhledově až k Neratovicům. Pozemky v dostatečně šíři na to vykoupené jsou. Nakonec se to ale postavilo kvůli úspoře nákladů jako dvoupruh s tím, že pokud naroste doprava, celé se to zkapacitní. O tom se ale rozhodlo ještě před tím, než se stal Kupka ministrem. A proč je tam kruhák? Původní varianta počítala i tam s nadjezdem. Jenže tam je problém s trubkami horkovodu. Když se ŘSD dozvěděli, že přeložka… Číst vice »

SYN

No, tak hlavně že most na Družstevní/Hlavní x I/9 je široký (úzký) tak že se tam MOŽNÁ vejdou tři pruhy, a přestavět to znamená napřed komplet zbourat…

Tomáš R.

I kdybyste nakrásně zkapacitnil třeba ty Zdiby, tak jediným výsledkem bude to, že kolona v Liberecké nebude začínat u Střížkova nebo Ďáblic, ale už u těch Zdib. Kde ostatně často začíná už teď, stačí sebemenší nehoda a je vymalováno.

Dálnice

Otrit se o Kupku je oblibeny sport, koukam…

duke

Chraň bůh se otírat o p. Kupku, myslim že duo Kupka a Matl,
jsou za posledních 20 led to nejlepší co tam bylo. Každopádně za zbytečností této stavby této formě si stojím.

Honza

Za Líbeznicemi, pomnožné číslo, jako Strakonice. Dík

Daniel Jablonecký

To je opravdu naivní myšlenka si myslet, že se u nás dopravní stavby připravují 2 – 3 roky. Bylo by to krásné, ale zdaleka tomu tak není.

duke

To je jasné, ale i šanony na stole se pohybují různě rychle,:o

lukas

Tady nevadí ten KO, jde jen o to udělat stoupací pruh na kamiony a zrušit tu stávající 70 a ty odbočující vozy. Takže to pomůže

Jiří

Takže se rychleji dostanu k místu, kde to stojí před kruháčem 🙂

Zbyněk

Chodci a cyklisté jsou řešeni jak? Chůzí po krajnici a cyklisti ve vozovce jako obvykle?

Pako

Ve vozovce určitě ne. Při těchto intenzitách a uspořádání 2+1. Sice na rozdíl od dálnic a rychlostek na jedničky cyklisté obecně mohou, ale chtělo by to úpravu pravidel a vyloučit je i z jedniček. V jejich vlastním zájmu. Případně aspoň zde dát zákaz. Prý je pozemek vykoupený na 2+2 pruhy. Takže společná stezka pro pěší a cyklo by se zde určitě slušela.

Zbyněk

Na silnici patří lidé v autech stejně jako na kole nebo pěšky.
Jen ti v autech ohrožují ty na kole a pěšky. Kdo by měl být omezen? https://transport.ec.europa.eu/system/files/2021-11/collision-matrix-2019.pdf?fbclid=IwAR3Zx1NUQk3_BZ8XL5AvfeBW4-6dHLjK5eQ_8iV7ZBvmV0IzzHwRHHzKbfc

Jaaa

Jo Líbeznice. Už zase…

Mne by zajímalo, jestli:
– byla provedena studie ekonomické návratnosti
– čím přesně to přispěje ke zlepšení dopravní situace v Praze

broucek.v

Možná bude vhodné, když se tam někdy v pracovní den pojedete podívat…

Jaaa

Možná bude vhodné, když se začne přemýšlet něčím jiným než volantem.

– Ten nájezd na D8 se bude rozšiřovat taky?
– D8 se bude zkapacitňovat jak?
– V cílovém uzlu (Praze) se bude zvýšený provoz řešit jak?

Pako

Já bych v diskuzi zůstal u té I/9 u Líbeznice. To už bychom mohli řešit v jednom balíku i dopravu mezi galaxiemi.

L.

Co to má společného s Prahou? Tohle je za její hranicí.

Jaaa

Že by to, že 90 % provozu míří z/do Prahy?

Jan z Rokycan

Příprava akce začala dříve než byl nějaký ministr ministrem.

To jen tak pro konspirátory.

Zrušit kruháč na Kostelec

Důležitější je odstranění toho šíleného kruháče směrem na Mělník a Kostelec. Vytváří nesmyslně kolony i když není velký provoz a stačí ho nahradit jednoduchým mostem

Dachs

Zkapacitnění v tom (zatím) nejzatíženějším úseku a aspoň „do toho kopce“ rozhodně není marginalita jako ten váš kruhák 🙂 Mně ten úsek přijde docela nebezpečný (a dolů se lítá kilem) a přetížený, určitě nejen proto, že vesničky tam okolo nabraly na lidnatosti a najíždění na hlavní je bojovka. Zmíněný kruhák způsobuje nejčastěji tzv. fantomové kolony, kdy to nějaký umělec vpředu zadupne víc, než je potřeba, či projíždí na šneka, a vzadu už se pak stojí. Přesto souhlasím, že kruhák (v těchto parametrech) na tak exponované jedničce nemá co být, resp. mělo to tam být řešené jinak. Horko těžko se úřady… Číst vice »

Honza

Dolů se lítá i kiločtyřicet 🤔.
Jinak od té doby, co je tam ten kruháč, jsou kolony do Prahy už od 6 až do 11.
Z Měšic a Baště se asi na I/9 dostanou 100x lépe, ale jízda po státovce je 100x horší.
Obchvat Byškovic je v územním plánu Neratovic zanesen už asi 15 let, nehledě k tomu, že se v Byško chystá stavba retail parku.
Takže pokud se nestane nějaká globální katastrofa, nebo válka, tak je D9 do Mělníka nevyhnutelná.

Pako

D9 je už zhýralost nepodložená ničím. Snad jen přáním těch, co jezdí po jedničce z kopečka 140 a měli by tedy ihned odevzdat ŘP nejbližšímu policistovi.

Honza

Kruháč u Baště se pokud vím nijak řešit nemá, rozhodně ne touto stavbou. Ta končí před Líbeznicemi z druhé strany. Ale taky bych řekl že ten kruháč dělá největší špunt na celé trase (po tom teda co vybudovali sjezd z D8 přímo na I/9, protože to levé odbočení byl špunt ještě větší). Vždycky ráno koukám z vlaku jak to tam krásně včetně autobusů všechno stojí. Byl to jeden z hlavních důvodu proč sem vyměnil auto/autobus za vlaky.

Jaaa

A proto je lepší zlepšit silnici místo vlaku, abyste se do auta zase mohl vrátit. 😉

Honza

Mno jo co s tím už. Autíčka vládnou světu. Rozšíří se D8 na 3+3, zkapacitní se I/9, postaví se severní část okruhu a trať 070 bude dále jednokolejná neelektrifikovaná. Ale aspoň se po ní jezdí ve velké části stovkou. Ani nevíte jak rád bych tady četl, že za 3roky začne modernizace trati. Ale zatím ticho po pěšině a desítky let jenom sliby jak „za 5 let bude hotovo“. Tady už tomu nevěří nikdo že se tohle někdy zlepší.

Martin

Nebojte, to jen tak nepřijde. V rámci prezentací VRT na server od Prahy jsem se byl několikrát tázat, zda-li trať 070 nenavedou taktéž do tunelu, který má končit v Praze na Balabence, že by tímto krokem o desítky minut zkrátily čas dojíždění mnoha lidem ze severovýchodní části SČ kraje. No odpověď byla, že oni staví VRT a ne regionální trať. Takže soucítím s vámi (taky po trati 070 denně jezdím), ale na lepší vyhlídky to nevypadá

Honza

To nehrozí. Auto sem prodal a nové neplanuji. Auto není pro můj způsob života potřeba. Kam potřebuji jet využiji VHD (primárně vlaky), zbytek pěšky. Už tak s rodinou žijeme mnoho let a vůbec nám to nevadí. Cestování je takto sice pomalejší ale zase v klidu a i cesta je cíl. Ale není to způsob života pro každého to uznávám.