Silnice z Mimoně bývalým vojenským prostorem prošla rekonstrukcí za 300 milionů korun

Opravená silnice II/268. Foto: Liberecký krajOpravená silnice II/268. Foto: Liberecký kraj

Rozsáhlá rekonstrukce trvala téměř tři roky. Většinu zaplatily evropské fondy.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Škoda, že takto není otevřená a opravená i silnice Obecnice-Strašice.

Roman

Rekonstrukce úseku byla nutná, už léta to bylo v katastrofálním stavu. Celá trasa směr D10 stejně ale není průjezdná, protože v Mnichově Hradišti je uzavírka z důvodu rekonstrukce mostu. Po té první etapě jsem tudy jel a vyděsil mně dlouhý rovný úsek, kde je povoleno předjíždění, ale silnice je tam natolik vlnitá, že vůbec není vidět auto v protisměru, které je momentálně za horizontem.

Petr

Nedávno jsem tam jel a musím říct, že se mi ta rekonstrukce nelíbí. Bylo vykáceno velké množství lesa po levé i pravé straně silnice. Jsou tam nově snad 20m pásy bez stromů na obou stranách, které tam dříve nebyly. Nevím, zda je to trend a uvidíme to všude (doufám, že ne!), ale v tomto konkrétním případě příroda pláče.

Martas

Tak ve Švédsku je stromů kam se podíváš, ale nalepené na silnici taky nejsou. Nevidím důvod, proč by musel strom trpět pár metrů od silnice, kde i třeba probíhá solení v zimě, když si může v klidu růst o 100m dál od ní a nebýt limotován. Mně je těch stromů spíš líto, když pak kořeny zvedají asfalt silnice po které jezdí těžká vozidla.

Jiří Kocurek

Stačí nějkých 5 metrů od krajnice, aby větve „neliskaly“ všecky okolo, vč. chodců a cyklistů. I na dálnici je to méně než 10 metrů, dodávka podélně by se sotva vešla.

Jedině v zatáčkách a u křižovatek se to hodí vysekat víc kvůli výhledu. A u železničních přejezdů, tam je potřeba vidět naprosto kritická i pro chodce.

PS: Lesů přibývá: https://eagri.cz/public/web/mze/lesy/lesnictvi/

Jiří Kocurek

Ještě dodám druhý zdroj, strana 4 nahoře:
https://web.natur.cuni.cz/ksgrrsek/lucc/wp-content/uploads/2017/06/bicik_2010.pdf

Čísla znamenají podíl lesa v % na celkové ploše státu.

Jiří Kocurek

Můj názor: Není potřeba tolik koní, těž živých, čtyřnohých, takže ani tolik zemědělské půdy pro jejich krmení. Topí se výrazně více zemním plynem než kdysi dřevem.

adamgolias

mezi lesem a silnici byva škarpa. tam asfal koreny nezvedaji.

Jiří Kocurek

Snad 20m pásy… Opravdu je ten pás široký na 2 běžné autobusy za sebou? Z úvodní fotky to vypadá na šířku silnice, tedy 10 metrů, na jiných fotkách jsou vidět větve až u cesty.

Projektant

Stromy se kácejí mimo jiné také z důvodu prevence před nárazy vozidel, resp. aby nemusely kolem silnice být v blízkosti stromů svodidla. U silnice v úrovni terénu můžou být pevné překážky nejblíže 5 m od krajnice, pokud je silnice na dvou metrovém náspu, je ta vzdálenost už 9 m (viz ČSN 73 6101)

Jenda Benda

Rekonstrukce byla provedena v souladu s platnými zákony. Tady se jedná o „Silniční ochranné pásmo“ (viz Zákon č.13/1997 Sb., o pozemních komunikacích).

Kernteriér

Minuta ticha za Františka a spol.

Udrzeni silnice pri zivote misto pokroku

Kdyby tam dali 4 pruhy a oddeleny protipruh tak slavim ale takhle je to zase jen silnice smrti. Navic ten kruhac je brzda a otrava 🙁

Pišta

Když nebudou lidi jezdit jako prasata tak to žádná silnice smrti nebude.

Jiří Kocurek

Stačí nevjíždět do protisměru.

Pedro

Věděl by někdo, proč se u vodorovného dopravního značení někdy používá slabší krajní čára a někdy širší? Co opravovaný úsek to rozdíl. Viz fotka č. 6. Jsem myslel, že existuje nějaká norma, jak to má vypadat. 🙂 Díky.

Martas

Taky jsem netušil, ale našel jsem. Strana 8:
https://www.cmadz.cz/projednavane-predpisy/files/TP_133-1.verze_12-12.pdf

Když je rozdělen i střed, má být široká, když je jen krajnice bez středu, může být užší.

Pedro

Děkuju za odkaz. 🙂
Já to kdysi hledal už asi 3x, ale poté, co mi byl vyhledán nerelevantní balast, jsem to vždycky vzdal.

Za mě by měla být jen jedna možnost. Pak to vypadá takto divně, pokud daný úsek opravuje jiná firma. Kolikrát je pouze středová čára, pak jsou pouze krajní a středová ne, pak jsou krajní úzké a někdy široké. Vypadá to prostě divně.

Martas

Moc jsem nehledal dál, tak snad je to správně 🙂