Silnice plná gabionů. Liberecký kraj otevřel opravený úsek u Semil, kilometr stál 63 milionů korun

Silnice II/288 Podbozkov - Cimbál. Foto: Liberecký krajSilnice II/288 Podbozkov - Cimbál. Foto: Liberecký kraj

Kraj nechal nakonec firmu opravu i naprojektovat, aby vyšla levněji.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
REBEL

Jaký gabiony?Sháním díry do trubek,cca.-40-50mm.

Jiří

To u nás v HB udělají 360 metrů cyklostezky za 15 mega

Medvěd75

Kruciš, řekl Křemílek, ta stařičká IFA to je pecka … 🙂

Karel

Super reklama pro IFU😂 ta bude pracovat ještě za 20 let

Jindra

Oprava silnice super, článek taky.

Jen dodám, že místní jezdí spíš „na Cimbál“. Asi proto, že je na kopci.
Ale je to asi stejné jako jezdit do/na Kladno. 😉

Gabionak

Kdyz mas rymu, je kazda silnice plna gabionu.

Pedro

Až na to dopravní značení, který za měsíc skoro nepůjde vidět.
Nevím, proč rovnou nemůžou použít trvanlivější technologii.

Pražec

Máte na mysli vodorovné značení, tedy pruhy?
To se dělá nadvakrát snad vždycky.
Jeden silničář mi říkal, že čerstvý asfalt „žere“ barvu. Takže se to udělá nejdřív slabě a provizorně, trvanlivější technologie přijde na řadu až za nějaký čas.

Pedro

Ano. Toto myslím. A přemýšlím, proč to mohou v zahraničí dělat rovnou. Proč je u nás vždycky nějakej problém a výmluva. Copak používáme úplně jiné technologické postupy než všichni ostatní?

Daniel Mach

Do doby, než se asfalt vyštěpí, se dělá značení barvou, poté se dělá trvanlivé v plastu. Běžný postup u nás i v zahraničí.

Pedro

Aneb odpověď ve stylu české státní instituce nebo české stavební firmy. 🙂 Nelze, nejde, běžný postup.
Projížděl jsem dokončenými úseky v zahraničí a měli značení v plastu hned od zprovoznění.
V dubnu ještě probíhaly stavební práce, v květnu úklid stavby + aplikace VZ v plastu a následné otevření.

Hajnej

Všude byl, všechno viděl, od všeho má klíče…?

kvacm

Páni, je to vůbec z Česka? Jste si jistí?! Vypadá tak krásně, že bych i věřil, kdyby k tomu někdo napsal Japonsko. Víc takových staveb, hlavně aby nějakou chvíli vydržela.

Tomáš

Super cesta, široká, zatáčky.. Dobře se nahoru letí.

Démon

Krásná silnice zakomponovaná do přírody 🙂 Pokud je to udělané kvalitně, což ukáže čas, tak jsou to dobře vynaložené peníze.

Divočák

Teď ještě Semily – Dolní Sytová .. tam se po X opravách stále silnice v úseku Háje- Sytová bortí k Jizeře ..

Tomáš Gottschalk

Kdo projektoval a schválil svodidla? Motorkářů tam asi nebude jezdit málo a jestli se někdo vymázne, tak má velký problém. Měla by se dodělat dvojitě.

D.S.

Nemyslím si, že by se měly vyhazovat peníze daňových poplatníků kvůli motorkářům, kteří riskují svůj život ze svého vlastního rozmaru.

taxi

Ach jo – a co čistý pragmatismus daňového poplatníka? Je lepší vydat několik set tisíc za bezpečnější svodidla, nebo každý rok několik milionů za náklady zdravotnictví na jejich pokusy o záchranu a uzdravování na JIPkách? (motorkář nejsem a nemám je rád)

D.S.

Nevím jestli jsou vaše údaje směrodatné. Ale aby vaše tvrzení mělo smysl, tako by jste musel uvažovat úpravu všech silnic a to už by se jednalo částku úplně někde jinde, než uvedených několik set tisíc. A nad těmi náklady za zdravotnictví by se dalo také polemizovat. Jak by bylo zaručeno, že pokud by tam byly 2 svodidla, tak by motorkář neutrpěl vážné zranění, které by znamenalo zmíněné milionové náklady na zdravotnictví a naopak při současném stavu by se motorkář rovnou zabil – z pohledu státních nákladů asi lepší možnost, zdravotnické výdaje minimální, stejně tak sociální v podobě nemocenské nebo invalidního… Číst vice »

dejf

no spousta lidí co si může jen tak pro srandu koupit motorku většinou netahá paleťák po skladu. odpsat takovej kvalitní chovnej kus je z pohledu státu rovno házení peněz do kanálu. a nechme bejt, on i nějakej dědek na fichtlu nebo bába na skůtříku můžou ty spodní svodidla ocenit, když je nějakje polo*ebil v autě co si musí něco kompenzovat vytlačí na svodidla. ale jasně, ty taky jenom berou důchod a nic nepřinášej, tak co do toho investovat. vůbec nechápu, proč už v dnešní době neni to spodní svodidlo povinnej prvek. kolik metr toho svodidla může stát? litr?

Petr

Eliminace motorkářů, typicky strejců se kterými lomcuje krize středního věku je win-win. Do důchodového systém přispívali desítky let, ale žádný pobírat už nebudou.

Démon

Ale to nesouvisí se svodidly. Váš pragmatismus má trhliny 🙂 Proč vynakládat několik milionů na svodidla kvůli zmírnění zranění neopatrného motorkáře.

Otakar

Protože ten motorkář to nemusí způsobit vlastní vinou. Má stejné právo jet na té cestě jako řidič v osobáku.

Nevím, proč by si řidiči OA přivlastňují silnice, nadávají na autobusy, traktory, kamiony, motorkáře… přitom by si stačilo rozšířit obzory a udělat si další skupiny. Člověku to otevře oči.

Démon

To je vtip nebo to myslíte vážně 🙂

Tomáš Gottschalk

Přečtěte si následující diskusi a možná pochopíte. ŘP A nemám, dodávám jen pro pořádek, C a E ano. Kdejaký hlupák žvaní o bezpečnosti a vymýšlí ptákoviny, co s ní nemají nic společného a orosí se, když vyplave otázka zvýšení rychlostních limitů, která s bezpečností souvisí velmi okrajově (klíčové slovo přiměřená rychlost). Tohle by byl daleko lepší příspěvek k bezpečnosti.

Facepalm

Pokud tam pojedou podle pravidel silničního provozu, těžko se vymáznou, v případě opačném holt zafunguje Darwinova teorie přirozeného výběru, což je zcela v pořádku.

Jiří Kocurek

Tak to řekni policajtům, proč 18 ze 42 motorkářů zahynulo cizím zaviněním. Že to není pravda, protože kdyby jeli na kole, tak by je nikdo nesrazil v protisměru.

Nerez

Dávám bod, za dobré ohnutí statistiky. Nevyznělo by „lépe“, že 24 ze 42 motorkářů zahynulo vlastní vinou?

Otakar

57:43 to zase není takové ohýbání statistik

Olda

Poprosil bych o doosvětlení co je myšleno dvojitými svodidly? Nad sebou, vedle sebe, snížení rizika devastačních poranění při střetu z některými speciálními konstrukcemi apod. Jsem prostý uživatel na úrovni „B“. Osobně vnímám svodidla jako prvek v duchu: „Dobrý sluha, zlý pán“.

Tomáš Gottschalk

Nad sebou, aby mezi svodidlem a vozovkou nebyla mezera, která zvyšuje riziko fatálního zranění jezdce ať už o sloupek, nebo tím, že jezdec podjede pod svodidlem tělem a urazí si hlavu o svodidlo. Takto řešená svodidla se dávají na úseky s větším výskytem motocyklistů, jsou například na silnici mezi Blanskem a Šebrovem. U rekonstruovaných úseků jako je tento by to mělo být pravidlem. Řeči o nezodpovědných hazardérech považuji za projev mimořádně tuposti. Co když před motorkářem pojede náklaďák s pískem a v zatáčce se mu usype?

Facepalm

Přesně, nebo se těsně před ním vysype náklad olejovek.

Jiří Kocurek

Ten olej se může klidně vyjít z motoru či z převodovky z jiného vozidla. Rozlitá nafta z nádrže taky maže a že těch nafťáků jezdí….
A zapomínáte na zvěř. Střety se srknou jsou dost časté, ta blbá koza zůstane stát uprostřed silnice a čumí do světel.

Ale jo, vy tady vlastně bijete černochy. Tak to pak jo.

Miky

Sice to tam zrovna není na to, aby se člověk rozjel na 200, ale v těch nákladech by se to ztratilo. Možná i kvůli cyklistům, oproti tomu úzkému tankodromu tahle „dálnice“ asi bude svádět k rychlejšímu driftování… Číst ty kecy typu „proč zachraňovat motorkáře, když si za to může sám“ to je fakt projev blbství (a to mě motorkáři na silnici často se.ou)

Hajnej

Hele, a jel jsi tamtudy vůbec někdy…?

Jirka7

Při pohledu na parametry té silnice před opravou a po ní je jasně vidět, že jde o zcela novou stavbu v úplně jiné kategorii. Ta původní silnice měla úplně jinou šířku a neměla žádné bezpečnostní prvky. Nechápu, proč se řeší cena? Většina území ČR je kopcovitá, takže budou spíše takto složité a drahé stavby než nějaké rovné a levné úseky. Velká část silnic druhých tříd splňuje sotva parametry třetích tříd a tohle je ukázkový příklad, jak se to může předělat bez velkého zásahu do okolní krajiny. Bude to stát stovky miliard a trvat stovky let….

Marcel

Minulý týden jsem tudy jel. Sice jsem laik, ale tu cenu docela chápu. Vzhledem k terénu a odvedené práci. Kvalita pocitově take dobrá.

axontest

ta IFA je úžasná 🙂 jaký že to máme rok ?? 🙂

Frantisek

No co. Funguje? Funguje. Rok nerok. 🙂

Myth Buster

Spotřeba 50/100 a ta mňamka vzdoušek za tím…

Auta tohoto typu měla být dávno, klidně s dotací státu, pryč ze silnic. Všechny IFY, Liazy, Tatry (sorry, milovníci), Avie… Je to humus.

Equinox

Jezdí jich minimum, přijde mi ekologičtější nechat dojezdit co funguje, než zbytečně vyhazovat a měnit za nové

MrMarkus

Máte divnou představu. Naložená IFA žrala kolem 25 litrů na 100km, na běžné silnici i méně, v terénu ke 30 litrům.

libcha

Jestli má nájezd třeba 400 km za rok, tak je z ekologického pohledu dost jedno, jestli je to IFA nebo EURO6.

Lukáš F.

To by byla velká náhoda, aby auto, které najezdí 400 km, se zrovna ocitlo na fotce

Jiří Kocurek

Náhody se dějí. Obzvlášť, když má fotograf dost času nebo kontakt na provozovatele.

Jiří Kocurek

Což by byla poněkud chucpe ve světle toho, že stát (kraje) objednávají provoz takhle starých motorů na železnici.
Navíc by dobrovolní hasiči přišli o techniku. Už vidím SDH Pačlavice – Lhota, jak se skládají na nový stroj.

axontest

to nebyl sarkasmus, či korektonst…. ale obdiv

Majkl

Ta IFA beztak jezdí jen po blízkém okolí. Nějakej místní dědula s tím jezdí. Takovejch rarit máme na Semilsku dost. 😂

Petr

Jo jo, Čurda jak tam lítal.

Luděk Štekala

Podle nákladu soudím, že pán zrovna někde rozebral kus opěrné zdi… 🙂

Václav

Takhle vrchovatě založená? To nebude žádný kamen, to je něco lehčího.
Ale je to pěkný kousek, udržovaná, 4×4.

Tom

Takhle plně naložená jezdí každý den! Rozváží uhlí z uhelných skladů. Docela mě pobavilo to vidět na foto. Ještě mohl jet s Liazkou,ale tam nemá pás.

Démon

Spíše by mě zajímalo co tam dělá v době ECO?

Tom

Coby? Veze uhlí. 😀

Lukáš F.

To je z hlediska ekologie popravdě ještě smutnější, než že někde jezdí 50 let starý náklaďák.

Zrzek

Protože neexistuje odpovídající náhrada. Dnešní auta v odpovídající třídě mají mnohem nižší světlou výšku a jsou i méně imunní vůči sněhu, závějím a jiným různým zimním radovánkám. V případě, že si objednám něco odpovídajícího nového jsem úplně v jiných cenových relacích ( zlaté prase je levnější ). Spotřebou to taky lépe nevychází a při proběhu kolem 10000km ročně v okruhu 50km od baráku to bohatě stačí. I v zemi kterou si hodně bereme za vzor srovnávání se používá na podobnou práci podobně stará technika, obzvláště v podhorských regionech.

Otakar

Nejen pořízení, ale i servis a poruchovost. Pokud člověk nenajede na silnici 1. třídy nebo dálnici, tak dané vozidlo postačuje, najetím na zpoplatněnou silnici je to jako malá hypotéka. Původní auta holt neměla problém najet 2M a více. Dnešní to ujedou často také, ale už s častějšími zastávkami v servise.

Zrzek

Hele ono už ani to mýto není co bývalo. Ten rozdíl mezi euro 6 a euro 0 už není tak vražedný jak býval.

VTT

No, a krom I/10 na Semilsku žádná jednička není, až pak I/35 na samém okraji okresu.

VTT

Ještě jsem zapomněl na I/14 na protilehlém okraji okresu. Samotné Semily jsou jedním z mála okresních měst, kde není silnice 1. třídy.