Silnice, křižovatky, lávky, chodníky. Stavba Pražského okruhu přinese náklady přes miliardu na další projekty
Zemní práce na dálničním obchvatu Běchovic, Újezdu nad Lesy a Úval na silnici I/12. Foto: ŘSD
Největší akcí ze seznamu je Hostivařská spojka.
Běchovice – Úvaly mají termín 9.1.25 to ještě nejsou poslední dny 😉
Super. Dokonce to i vypadá, že tahle vláda myslí i na návaznosti a přivaděče pro lepší obsloužení okolí nové dálnice. Je to neuvěřitelná změna.
Projekce těchto věcí probíhá přes 3 vlády a společný jmenovatel je spíš Radek Mátl než vláda.
Jste sice kníže, ale to už dnes dávno není podstatné…a hlavně takhle správa státu už nefunguje 🙂
To by snad měla být samozřejmost, že se postaví přivaděče a obchvaty jako ve městech mimo Prahu. Jako třeba v Č.B..
Pro Dolní Měcholupy a Uhříněves je to jediná možnost, protože Praha není schopná ani ochotná nic nového stavět- viz chybějící stavby u stávajícího okruhu…
Spíše je zvláštní, že si třeba Koloděje nevymohly obchvat na silnici mezi Újezdem a Uhříněvsí a místo toho se tu oslavoval nový kruhák na návsi…
Když se kácí les, lítají třísky…
trasa Hostivařské spojky zde: https://www.praha-dubec.cz/assets/File.ashx?id_org=80158&id_dokumenty=58707
vypadá to nádherně. tak snad to s průmyslovou vykříží mimoúrovňově.
jako Ke Kablu/Rabakovska a Prumyslova? to nedava moc smysl, jsou tam 4 pruhy, semafory… to uz tam spis bude velka okruzni krizovatka
„V případě stavby Běchovice – Úvaly běží poslední dny do uzávěrky podání nabídek.“
To je celkem silné tvrzení na to, že termín pro podání nabídek je nyní až 9. 1. 2025.
A vi se jak to bude s JV13 a jejim napojenim od Metransu na Hostivarskou spojku? pojede to dle navrhu P15 novym mostem pres nadrazi nebo se ot bude napojovat na ten most, ktery tam ted stoji mezi Krtkem a nadrazim?
https://www.praha15.cz/system-silnicni-dopravy-na-jihovychode-prahy/ds-1223
Díky neexistenci plného okruhu tato země ztrácí stovky miliard ročně. V tomto kontextu jsou kolateralni náklady nevyznamne
Opravdu stovky miliard?
Neprehanel bych …
Nemáte pravdu 😃.
Naopak, stát vydělává na spotřební dani za zbytečně projeté pohonné hmoty…
Ažbudeokruh, projedu na trase z Roztok do Kolína méně paliva a stát tedy prodělá…
No tak v ušetřeném čase asi nebudete koukat do zdi, budete peníze buď vydělávat, nebo utrácet, státu je to jedno, zobne si na obojím.
Nebo motivuje více lidí jet auty, čímž se to dorovná. 🙂
To těžko – z Roztok to na okruh přímo nepůjde (m.j. i kvůli nesmyslné výšce mostu přes Vltavu) = jedině oklikou přes Únětice nebo přes Sedlec (dolní i horní), a vzhledem k „bublině“ v severovýchodní části ta trasa bude dost dlouhá, takže si příliš nepomůžete
Škoda, že už tady nebudeme, abychom tu prosperitu viděli.
Možná je to tak lepší. 😉
Skoda ze se ohromne mnozstvi techniky nepouzije treba taky na vystavbu soubezne cyklostezky..
Snad aspon neznici ty stavajici, treba na vylety hezkou A24 na ktere ma lezet sjezd z DO
Ano, neb vedle dálnice chce jet na kole a dýchat ty výparu opravdu jen masochista 🙂
Až bude Hřib a spol. jednou primátorem, tak bude na okruhu cyklopruh a všichni šotocyklouši budou maximálně spokojeni, protože pak bude chybět jan na D1, ale i ta po okruh patří Praze, takže ani tam není cyklopruh vyloučen…
Tam bude cyklistický 3 pruh, od Mirošovic pak pruhy 2 až do Brna. Automaticky.
Na jizni casti D0 jsou obcasne cyklostezky podel hrany zarezu prakticke a pomerne frekventovane. Kdyby byly souvisle, klidne si dokazu predstavit jet jen po nich.
ty trasy tam jsou i ted, tohle by se dalo vyuzit k jejich lepsimu oddeleni od soucasnych komunikaci a tim padem zvyseni bezpecnosti i prostupnosti pro dalsi cyklisty
Stát až příliš moc rozhazuje za zbytné stavby v bohatých regionech a příliš málo investuje do nezbytných projektů v chudých regionech.
Hostivařskou spojku si klidně mohla zaplatit Praha anebo SČK pro své commutery.
Kde presne by to tak malo byť a koľko ľudí by to tak ovplyvnilo v porovnaní s juhovýchodným okrajom Prahy, kde žije asi toľko ľudí, ako v celom Karlovarském kraji (keď pridáme aj príľahlú časť STČ, tak možno aj Libereckém).
Hostivařská spojka je zbytna stavba? Jeďte se někdy podívat do Uhříněvsi, co se tam většinu dne odehrává.
Proč stavět tam, kde není provoz a není to potřeba? Všichni se stěhují do velkých aglomeraci typu Brno, Plzeň, kolem Prahy má brzy bydlet 2 mil. lidí. To se tam mají zastavit investice jenom proto, že to je bohatý region?
Kolony budou ve velkych mestech bez ohledu na to, kolik je tam dalnic, prutahu a obchvatu.
Přesně, zboural bych všechny dálnice i okruhy.
Jsou přece úplně zbytečné. Vždyť Pepík z Pepíkova jí stejně nevyužívá, protože nebude platit přece hamižnému státu za používání silnic
Já bych místo zbourání přemýšlel o každé jízdě.
Jenže Uhříněvsi nepomůže hostivařská spojka, ale pražský okruh.
Myslím, že obojí. Třeba z Metransu se nebude muset jezdit přes Uhrineveske náměstí
Že zrovna z toho Metransu tam toho tolik jezdí… Sídliště na jednom okraji, Lidl na druhém, čistě bytové novostavby v okolních vesnicích a kapacitní silnice podél okraje města zde odsunutá až někam za Jesenici.
Uhříněvsi může pomoct obojí, ale MČ musí taky mít odvahu začít pak něco dělat s ul. Přátelství, třeba agresivnějším omezením průjezdu.
slovo agresivnějším nahraďte sebevědomějším.
🙂
Uhříněvsi by pomohla stavba jižního obchvatu a protažení komunikace až na MÚK u Kuří, ale to je sci-fi v dnešní době.
https://en.mapy.cz/s/bepavemoru
ach ti omezovaci …
Já jsem nějak úplně nepochopil, k čemu vlastně je ta Hostivařská spojka tak moc potřebná, když po okruhu bude možné dojet až na Štěrboholskou spojku – proč je třeba prasit tranzitní dopravou také blízké okolí Dolních Měcholup a část Hostivaře?