cargo

Silnice I/3 je u Netřebic neprůjezdná kvůli sesuvu. ŘSD dementovalo pád mostu

Jihočeské Netřebice navštívil nedávno premiér a sliboval D3 k hranicím v roce 2024. Pramen: Twitter Andreje BabišeJihočeské Netřebice navštívil nedávno premiér a sliboval D3 k hranicím v roce 2024. Pramen: Twitter Andreje Babiše

Silnice I/3 z Českých Budějovic k hranicím s Rakouskem je v Netřebicích na Českokrumlovsku neprůjezdná. Při opravě mostu přes železniční

Silnice I/3 z Českých Budějovic k hranicím s Rakouskem je v Netřebicích na Českokrumlovsku neprůjezdná. Při opravě mostu přes železniční trať utrhl kamion krajnici a místo je třeba sanovat, zdůvodnil úplnou uzavírku mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Dementoval tak zprávu ČTK, která na základě informací policie mluvila o zřícení mostu. „V žádném případě nedošlo ke zborcení mostu, to je fáma,“ sdělil Rýdl. Informační portál ŘSD pak mluví o sesuvu svahu. Úplná uzavírka bude trvat několik dní.

Silničáři mění most nad železniční tratí v Netřebicích po polovinách od začátku května. Práce mají trvat do října. Provoz byl veden kyvadlově, podle informací k uzavírce z úřední desky Netřebic by přitom kamion místem vůbec projíždět neměl. Vozy nad 3,5 tuny by měly jezdit po objížďkách. Zda kamion porušil nějaký zákaz, není zatím jasné, pravidla omezení se mění. Kvůli sesuvu zastavila provoz na trati i Správa železnic, po inspekci místa ale provoz opět obnovila.

Stavební stav mostu byl před opravou na stupni VI (velmi špatný), horší už je jen havarijní „sedmička“. Most trpí hloubkovou korozí ocelových I nosníků nosné konstrukce, izolační systém je nefunkční. „Rekonstrukce mostu se provede po polovinách a bude vyměněna nosná konstrukce a mostní svršek,“ píše ŘSD v dokumentaci.

Zakázku na výměnu mostu získala stavební společnost Edikt s cenou 25 milionů korun bez DPH. Jako subdodavatele využije společnosti Elektrizace železnic Praha a TKP geo.

Tagy I/3 Netřebice Ředitelství silnic a dálnic zborcení mostu
11 komentářů