lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD bude měnit most přes trať, hlavní tah do Rakouska čekají uzavírky

Jihočeské Netřebice navštívil nedávno premiér a sliboval D3 k hranicím v roce 2024. Pramen: Twitter Andreje Babiše
Jihočeské Netřebice navštívil nedávno premiér a sliboval D3 k hranicím v roce 2024. Pramen: Twitter Andreje Babiše

Motoristy na hlavním tahu I/3 z Českých Budějovic na Rakousko čekají v následujících měsících nemalé komplikace. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude měnit most nad železniční tratí v Netřebicích.

Stavební stav mostu je na stupni VI (velmi špatný), horší už je jen havarijní „sedmička“. Most trpí hloubkovou korozí ocelových I nosníků nosné konstrukce, izolační systém je nefunkční. „Rekonstrukce mostu se provede po polovinách a bude vyměněna nosná konstrukce a mostní svršek,“ píše ŘSD v dokumentaci.

Zakázku na výměnu mostu získala stavební společnost Edikt s cenou 25 milionů korun bez DPH. Jako subdodavatele využije společnosti Elektrizace železnic Praha a TKP geo.

Řidiči se přitom budou muset smířit s uzavírkami. Jejich podoba je ve vyhlášce zveřejněné na úřední desce obce Netřebice. Omezení začnou 4. května a potrvají do 1. října. Většinu času budou jezdit osobní vozidla do 3,5 tuny kyvadlově, kamiony budou vedeny po objížďkách. V květnu, červenci a koncem září bude vždy několik dnů v místě uzavírka úplná.

ŘSD přitom hodlá na I/3 vyměnit i starý most z roku 1900 v nedaleké Kaplici. Zatím ale nevybralo zhotovitele, součástí zakázky je i zbudování provizorní objízdné komunikace.

Obcím i řidičům na hlavním tahu do Rakouska přes jižní Čechy má ještě v tomto desetiletí definitivně ulevit nová dálnice D3.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

OMYL !!!
NENÍ PRAVDA : „Většinu času budou jezdit osobní vozidla do 3,5 tuny kyvadlově, kamiony budou vedeny po objížďkách.“
PŘESNĚ NAOPAK!
Je zakázán průjezd DO 3,5t !!!

Eduard

Už aby ta nová dálnice stála. Doufám, že její výstavbu nebude nic brzdit.

Tomáš

Tyhle dlouhodobé uzavírky na silnicích, kde se za pár let má postavit dálnice, mě začínají už vážně štvát. Takhle to bylo V Hořicích, teď je to na Nových Mlýnech a ještě to bude tady 🙁 To fakt nešlo třeba nějak provizorně podepřít, aby to ještě těch pár let vydrželo?

Tomáš

Jen pro doplnění, úsek D3 Třebonín – Kaplice, který tento úsek I/3 nahradí, jde do soutěže letos a začít se má stavět od příštího roku.

Vlastimil Kocurek

Ano, kéž by a kéž nebudu žádné odvolání firem, co zo nevyhrají.

MlB

Bohužel, v ČR se vždycky raději počítá s tím, že dané úseky budou muset sloužit ještě mnoho let. Co je ještě horší, že ne zřídka se to ukáže jako správný předpoklad.

Jiří Kocurek

Vůbec bych se nedivil, kdyby to provizorně podepřené už bylo. Přičemž před 10 léty se řeklo, že to těch pár roků vydrží.

Kamui

Ale přece postavením dálnice nedojde k úplnému zrušení staré silnice.

dopravák

Ale její následná oprava nebude limitující pro dopravu po zatím jediné rozumné komunikaci.

Vlastimil Kocurek

Myslím, že dálnice, doprovázená původní funkční silnici, dovoluje v projektu snížit radikálně počet exitů, nebo ne ??

Luděk S.

Nojo, tak však nevadí. Podle slibů už dávno jezdíme po dálnici.
Čekali jsme na rakušáky, ne?

Hanzi

Tak rakušáci se mezitím zabavili jinak. Stačili dotáhnout dálnici za Freistadt, vyrubat druhý tubus pod Katschbergem i Tauernem ATP…. My jsme se mezitím stačili domluvit s Havránkovou.

Hanzi

Tam to bude pocuc, hlavně teď jestli Rakousko otevře hranice nám o čemž se teď spekuluje dost. Tahle stará císařská silnice už dávno neplní účel jaký by měla s dnešními intenzity dopravy. Kdy byla nehoda u Nažidel a mluvilo se že za pár let bude dálnice?

noerf

Hlavně bude zajímavé sledovat kudy budou jezdit alternativně kamiony, aby nezacpaly Český Krumlov a silnici okolo Lipna.

666

2Jan Šindelář:
Možná by se pro oba diskutované mosty hodilo přidat přímo do článku mapku, pokud je to možné.