Silničářům v Brně došla trpělivost, na provizorním mostě bude hlídat „dvacítku“ radar

Snášení nosníků starého mostu přes Svitavu v Brně u Tomkova náměstí (květen 2022). Pramen: ŘSDSnášení nosníků starého mostu přes Svitavu v Brně u Tomkova náměstí (květen 2022). Pramen: ŘSD

Stavbaři aktuálně snáší za pomoci jeřábu nosníky starého mostu, recyklát původního betonu využijí na stavbě.

Zpět na článek
121 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Drobná vsuvka s pár číslama – délka mostu plus bezprostředně navazujících kousků je cirka 100m, při rychlosti 20kmh je to projeté cirka za 20sec, OPRAVDU je potřeba vyhodit prachy navíc za to aby to šlo projet za 10sec?
A pokud by někdo chtěl namítnout že každé zpomalení stojí palivo… ano, ale křižovatka je zpomalení na 0, tak doufám šetříte další peníze na odstraňování křižovat (mmch, to se děje právě tady, akorát to chvíli trvá holt).

Petra

Řidičům došla trpělivost se silničáři. Za každý zpomalený průjezd budou silničáři platit řidičům 50kč. Pracovat začnou i v noci a ve větším počtu než 2 lidi na na km2. Termín výstavby bude zkrácen o polovinu. Pokud ne nebude jim vyplaceno nic.

PvvS

Madam nic neříká noční klid.. A hlavně tady v obytné oblasti.

LKB

Onehda jsem tam jel 20 s osobakem a vedle me valil nakladak s odhadem 10 tunami cca 50 km/h… u toho hluk jako prase, vibrovalo i moje auto ve vedlejsim pruhu a nakladaku vubec nevadilo, ze musi tesne za mostem brzdit na 0 do kolony, cili klidne mohl celou dobu jet pomaleji. Jsem tedy pro radar. I kdyz 20 km/h mi prijde absolutne nesmyslna rychlost, nechapu, proc nepostavili provizorium na 30 km/h.

SYN

Protože by to bylo dražší, a většinou stejně zbytečné, protože (jak správně poznamenáváte) by to obvykle znamenalo jen být o pár sekund dřív v příští koloně (na příští křižovatce).
Skoro určitě by šlo mít limit 30 pro vozidla do 3,5t ale to by se hodně těžko kontrolovalo, a pro plynulost provozu je stejně lepší když jedou všichni stejně…

Hojakar

Škoda že my nemůžeme dát silnicarum nějaký radar, který by monitoroval jak pomalu a nekvalitně pracují…

SYN

Ne, ale docela klidně se nestyďte podat nabídku že to uděláte za stejné peníze rychleji…

Ten kdo vi

Řidiči svojí rychlostí ukazují že pracovat se dá rychleji. Prostě jako řidič se nenechám nikým a ničím omezovat protože já.

Johnczek

Ja tam 20 jezdim. Ale opravdu jen na tom moste. Nejak nerozumim proc je dvacitka na celem najezdu a pak i na celem sjezdu az ke krizovatce uplne zbytecne

robert

Já zase nerozumím, proč si řidiči myslí, že ví nejlíp, jaká by kde a proč měla být rychlost.

Johnczek

Ale já tady přeci vůbec nerozporuji tu 20 na mostním provizoriu 🙂 Já se tady divím tomu, proč i značnou část směrem k provizoriu (což je prostě asfalt na pevném podkladu) a značnou část po sjezdu z provizoria až ke křižovatce (stejný případ jako ten nájezd) mám z důvodu limitů onoho provizoria (a potažmo zvýšenému hluku) jet na limitech daného mostu. Nedávno jsem to z nudy stopoval a v případě, že jedeme zcela dle předpisů, strávíte na úsecích, které jsem popsal 40% času celého průjezdu. Toť celá moje myšlenka.

Hajnej

Když bude 20 v celé délce, nebude na tom provizoriu potřeba se ani rozjíždět, ani brzdit, takže tam tolik nehrozí, že tam bude vznikat roleta (přece jen je to provizorium).

Johnczek

Stejně v určitý moment musíte na tu 20 zabrzdit, pokud plácnete tu 20 až na to provizorum nebo X metrů vpřed je v tomto ohledu úplně jedno. To samé na druhé straně. Celá ta 20 je obklopena úseky, kde je 50. Nehledě tedy na fakt, že za tím provizoriem je světelná křižovatka, která je v dané oblasti úzkým hrdlem a je dost velký rozdíl, jestli tudy projedou auta dvacítkou nebo padesátkou.

PvvS

Není. Je rozdíl brzdit na pevným podkladu a nebo na ocelové konstrukci na stojinách. V prvním případě to podloží roznese bez větších problémů, v druhým se namáhá celá ta konstrukce. Rozhodně je lepší už na to provizorium vjet sníženou rychlostí, než až na něm brzdit.

SYN

Souhlasím, tak to je. Jediné o čem by se snad dalo diskutovat je zrušení „dvacítky“ nějakých 10m po sjetí z provizoria… a stejně by se to užilo jen někdy v noci…

Hajnej

Není – je rozdíl, jestli brzdím na provizoriu nebo na trvalé stavbě.
Ale děkuji za názornou ilustraci, jak to dopadá, když řidič „myslí“…

peter

No, obcas by ma fakt zaujimalo, preco prave taka rychlost.

Pametam si jednu dlhu zakrutu mimo mesta na ceste 1. triedy. X rokov v tej zakrute tam bola obmedzena rychlost na 70 km/h. Potom zrazu ta 70 zmizla a mohla sa tam chodit ako x kilometrov prednou a zanou 90 km/h. S tou cestou sa absolutne neci nerobilo. To obmedznie tam x rokov bolo a teraz tam to obmedzenie x rokov nie je a ziadna zmena stavu.

Takychto miest kazdy vodic urcite ma x.

Hajnej

A opravdu se nezměnilo vůbec nic…?
Krom toho, že se za X let výrazně zlepšily jízdní vlastnosti aut a adhezní vlastnosti pneumatik, taky mohlo zmizet něco z okolí silnice, co bránilo v rozhledu.

K.S.

Jenže to X může být klidně 5 a nebo 50 let. Z popisu mi to spíš přijde jako něco kde policie ráda vybírá výpalné.

peter

10 rokov dozadu, tam bola ta 70. 7 rokov dozadu tam tu 70 zrusili. V tom obdobi som tam jazdil kazdodenne do prace. Este tym usekom prejdem teraz par razi do roka a jazdi sa tam stale 90 km/h U nas vypadovka z mesta. 4 roky dozadu zrazu na nej vyrastli tabule s povolenou 70 km/h, predtym tam bola 50. Ziadne nejake prelozky, upravy tej cesty neprebehli. Ani novy asfalt nedavali, co by vysvetlovalo preco sa tam zrazu moze jazdit 70. V tom useku kde je povolena 70, nie su ziadne budovy chodniky nic. No len 20 rokov tam bola… Číst vice »

SYN

Hezký příklad, ale určitě se nevztahuje k danému místu.
A mimochodem – i silničáři/policie se při určování maximální rychlosti mohou mýlit, ať už „náhodně“ nebo „systematicky“. Statisticky by bylo divné kdyby se nemýlili aspoň občas. Nečekám že by se nám (řidičům) to líbilo, ale dodržovat by se mělo i tak… jinak je to ještě horší, když bude jezdit každý podle svého pocitu. Někteří lidé mají „pocity“ násobně vyšší než ostatní…

K.S.

Možná protože arogantní ouřadi si soustavně zjednodušují práci na úkor ostatních? To máme provizoria, která zcela zjevně nevyhovují účelu, omezení z důvodu probíhajících prací které neprobíhají protože je padla, opravy silnic značkou „pozor tankodrom“… Možná až začnou příslušné orgány respektovat ty kterým mají sloužit, zde řidiče, tak ti jim přestanou na značky a předpisy kašlat.

P.S. dávat jako náhradu mostu na hlavní silnici něco na čem dovolenou rychlost překročíte s lepším kolem bez větší snahy je chujovina na N-tou.

PvvS

Asi se na nějaký provizorium měli vybodnout, nechat to 1+1 a byl by klid.

K.S.

Velmi prozákaznický přístup. V soukromém sektoru byste letěl.

PvvS

Naopak. Soukromej sektor je o hodně háklivější na náklady a provizorium je třešnička navíc. Je tu hodně možností Od 1+1, po kyvadlovej provoz. To provizorum jen prodražuje stavbu a i zdržuje. Bez čekání na novou lávku a provizorium se mohlo stavět o pěkných pár měsíců dřív. Mimochodem jedna z variant byla i úplný uzavření.

K.S.

Kdybyste se v soukromém sektoru choval stylem „Já jsem king a zákazník ať si trhne“, což je přesně to co předvádí státní organizace, tak Vám všichni odejdou ke konkurenci.

PvvS

Jojo, město nemělo nic dělat navíc. Prostě to zavřít a mít klid. Když se snaží a platí pár desítek milionů navíc, tak je to špatně.

Hajnej

Všichni ne, jenom zamindrákovaní náfukové jako Ty. V konečném důsledku se na tom tudíž dá i vydělat.

SYN

Ale? Máte nějaký dojem že v soukromém sektoru pracují samí svatí? Co vám říká takový prozákaznický přístup řekněme v autoservise? Dneska spíš menšinová vyjímka…

Y.K.

Účelem provizoria je dostat se nějak na druhou stranu. Tečka. Tedy vyhovuje

Nebo tam měli na pár měsíců postavit plnohodnotný most za 300 mega a s min roční výstavbou?

Prostě je je to pár ocelových Iček, na pár příhradových podpěrách co stojí na závitových patkách na nějakých panelech. Žádné základy, žádné kotvení, žádná možnost přebírat dynamické účinky. Provizorní most.

K.S.

Ne nejsme ve válce, takže to „nějak“ si škrtněte. Ten most musí být s to převést daný objem dopravy za nějakých rozumných podmínek, což 20 km/h není.

okk

Tak 1+1 a je to. Nechť si řidiči počkají v zácpě.

Y.K.

Ne, fakt nemusí. Stejně jako vám nějaké dentální provizorium neumožní hryzat ořechy a není důvod proč by mělo.

Vám jaksi nedochází, že mnohde nemají ani ten provizorní most a prostě uzavírka.

SYN

Takže mimo válku „musí“ být cokoliv, co si K.S. poručí?
Víte, já jsem rád že vy nejste úředníkem, podle toho jaké názory vypouštíte byste udělal jednu věc pořádně, a na ostatní by vám nezbylo. A ještě byste se nechal poplácávat jakej jste king…

Gwann

doufám, že toto úsekové měření vydělá na podstatnou část stavby

K.S.

Gwanne, proč? Nebylo by lepší aby tam dali něco na nějakou civilizovanou rychlost?

PvvS

A kdo to bude platit ? A nejde jen o cenu celého provizoria, ale i o návaznej hluk z něho.

Y.K.

Ne. Mosty jsou komplexní konstrukce, dokonce mohou zkolabovat. Nikdo tam nebude provizorně stavět plně únosný most, to by bylo šílenství. Že to nechápete a vnímáte to jen přes tachometr je vaše smůla.

M19

Jestli to neměli udělat jak plánovali původně. Prostě to zavřít úplně. Aneb za dobrotu na žebrotu.

Gwann

Upřímně…celý den stojí kolona před kasárnami, jsou dva semafory za sebou a velký provoz.

Zda na mostu navazujícím na tento úsek je 20 nebo 40 je z hlediska času průjezdu jedno.

Jen tenhle problém ukazuje, že jsme národ sebestrednych uplakanych spratku. A krom toho je vše vždy spatne.

SYN

Protože hlásat jaký jsou ostatní de*ili a jak bych to „já“ udělal mnohem líp je cool laciný vychloubání…

Ryk Mat

Některá tvrzení v tomto článku jsou dost zavádějící. ŘSD nevyhrožovalo. ŘSD upozornilo, že v případě poškození provizoria by při případných opravách bylo nuceno vždy dva pruhy uzavřít.

Y.K.

Zajímavé, že řeší něco co je práce policie, která v tomto v posledních letech totálně selhává.

Igor Mauricio

Moc si nedovedu představit, že tam bude policie stát, měřit rychlost radarem, a za mostem to vybírat. Není tam na to prostor, místo, a asi to ani po nich nemůžeme chtít, když to za ně radar zvládne lépe a efektivněji. Policisté se pak mohou věnovat jiné činnosti na jiném místě. Tohle je pro úsekový radar jak dělaný.

Y.K.

No, snad to úsekový radar zvládne. Ti jedinci co vymetají se systémem správních řízení to asi budou ignorovat.

M19

Zakázová značka a objížďku, co jiného. Pak by byl asi spokojen.

KarelMio

Kdo jsou prosimvas „jedinci co vymetaji se systemem spravnich rizeni“? Predpokladam ze az vam prijde pokuta, tak mlcky zaplatite. Napriklad tachometr v mem aute teprve od tech 20 km/h neco rozumneho ukazuje.

SYN

Hm, slyšel jste v poslední době pojem „osoba vzdálená“? Nahradil se tím pojem „osoba blízká“… a možná budou i další speciality.

a8n

Třeba vybírat na levém odbočení do Provazníkovy? 🙂

W14

Rychlost 20km/h tam dalo ŘSD jako součást stavby, takže si to musí pohlídat ŘSD. Pokud nadměrná rychlost poškozuje mostní konstrukci, tak v součinnosti s policií tam může dát radar a/nebo jinak výrazněji omezit provoz. Ale samotná policie to řešit nemůže, jedná se o stavbu a za tu zodpovídá firma provádějící stavbu (právníci mi snad odpustí nepřesnosti).

Roman Soudný

Takhle to fakt nefunguje.

K.S.

Pokud nadměrná rychlost poškozuje mostní konstrukci, tak tam dali konstrukci nevhodnou. Teď je otázka kdo za to může a jaké změny lze z dané situace vyvodit aby se neopakovala.

Y.K.

Můžete navrhnout vhodnou konstrukci aby nestála čtvrt miliardy? Docela by mě zajímala.

K.S.

V první řadě, to je práce ŘSD aby si nechalo pořádnou stavebnici navrhnout.

Ve druhé nejsem stavař.

Y.K.

Takže tomu vůbec nerozumíte, ale víte, že to dělají špatně.

PvvS

Hmm a Google má výpadek ? Stačí se podívat kousek vedle do Pardubic, kde provizoriu o délce 112m a šířce 6.5m (tedy zhruba stejně jak tady) vyjde na lidových 50 milionů. A to je jen za zapůjčení na 3 roky. Tedy stejně jak tady.

SYN

Copak je ajťák aby používal Google? Copak je vědec aby používal rozum?

SYN

To nemá cenu, podle něj to prostě „musí“ být tak aby směl jet jakkoliv rychle si vzpomene.

M19

Druhou možností bylo uzavřít průjezd zcela, nebo1+1. Nezapomeňte na tuto argumentaci, až půjde o železniční stavbu…

K.S.

Třetí možnost je pořídit něco odpovídající tomu co to má zvládat.

digi

Nu, když si to řidiči zaplatí na mýtu, tak proč nee… ( ale mýto se, narozdíl od MHD, zdražovat nebude a tak nejsou prachy na extremnosti)

K.S.

myslím že za těch X let nasypali řidiči na mýtu, ale i na spotřební dani státu dost na to aby si pořídil něco nového.

Co se týče MHD, to je v gesci měst a krajů a zrovna v Jihomoravském se na zdražování fakt stěžovat nedá, IDS tarif se nezvedal deset let.

digi

Opět, tato hloupá vize, že my jsme zaplatily… Ne nezaplatily, koukněte se na rozpočet sfdi:2021 výstavba a opravy dalnic a jedniček 56 miliard, příjmy z míra 10 miliard… trošku rozdíl ne?? dofinancujte si ten zbytek rozpočtu sfdi z mýta a není problém..

Hajnej

A teď malá analogie:
Pokud nadměrná složitost problému poškozuje správnost Tvých závěrů, tak Ti dali nevhodný mozek. Teď je otázka, kdo za to může a jaké změny lze z dané situace vyvodit, aby se neopakovala…

SYN

No, nemyslel jsem si že řeknu něco takového, ale v posledních letech jsem názorně na silnici viděl že policie kontroluje/pokutuje naprosto ojediněle… škoda. Chtělo by to častěji, nižší částky a větší progrese…

david

Bych si spise rekl, ze hlavni problem bude nedodrzovani tech 22t, nez dynamicky zatizeni od osobnich aut, co misto 20kmh jedou 35. Ale chapu, je snazsi nekde sehnat radar, nez vahu.

liposh

Problém je, že ony ty auta nejedou těch 35…35 tam jezdí jedinej dobrák, nějakej Liposh. A všichni se tu do něj nehezky obouvají, na to, že je světlou vyjímkou. To od vás není hezké, styďte se 😀 …no prostě já su starej blbec, co jede na tom mostě 35, všichni ostatní tam jedou 60 kmh

robert

Aha, dobrák. Fakt by mě zajímalo, jakou rychlostí vyjíždíš ze vrat, jakou rychlostí se pohybuješ po parkovacím domě… Je mnoho situací, kde je nutné snížit rychlost na 20 kmh.

K.S.

Garáž, ani parkoviště fakt nejsou hlavní most.

Y.K.

To není hlavní most. Hlavní most je zbořen.

K.S.

Takže to teď hlavní most je.

PvvS

Není, z hlavního mostu je tam polovina.

Martina

Dovedete si představit ,jaký randál dělá ten most ,když jedete i těch 35 km/h ? Já vím ,že při jízdě to člověku nepřijde a má pocit ,že na tom nezáleží a když jsem jela opravdu poctivě 20tkou tak mě řidiči měli za exotku. Ale věřte mě ,že pro nás co v okolí bydlíme je to neskutečný teror co se týká hluku ,díky velké rychlosti jedoucích aut .

Ondra K.

Problém je obojí, protože nedodržování rychlosti osobáků generuje hluk.

K.S.

A negeneruje jej spíš nevhodný návrh mostu? Jestli tam je opravdu most kde se jezdí po železných deskách, jako to vypadá na fotkách na deníku, tak ať se na mne nikdo nezlobí, ale to nemá ve městě co dělat.

okk

Tak řešením je zjevně to omezit na 1+1 s tím, že si řidiči počkají v zácpě, když už tedy musí jezdit jako dobytek.

K.S.

Ne, řešením je pořídit něco pořádného co nevyžaduje drastická omezení. S prominutím obhajovat neschopnost či hůře neochotu ŘSD zajistit odpovídající prostředky, je blbost a jeden z důvodů proč se tu věci moc nemění a všechno trvá.

Existují provizorní mosty s asfaltovým kobercem, myslím jsem to viděl už i v ČR. Dát do města vyhrkaný most jak někde z válečného dramatu je prostě s prominutím zhovadilost a ten dobytek pak sedí někde jinde než za volantem.

blue

A vy budete první nadávat, že kvůli tomu je stavba předražená, protože přeci mohli dát levnější most.

Martina

Obojí je problém , mám teď na mysli i ten neskutečný hluk ,bydlíme nedaleko mostu a opravdu mám pocit ,že ty auta jedou kolem postele . A ničení můžu jen posoudit vizuálně,když denně chodím pod mostem , dala bych omezení jen pro osobní auta a autobusy a všechny ostatní upozornit objížďku bez výjimek .Protože sledují jak ty nákladní vozidla jezdí jako hovada.

Studý chudent

Konečně! Nevidím, proč by společnost měla neustále ustupovat plechovkářům, obzvlášť, když se chovají jak hňupové

Petr Novák

Akorát, že tu rychlost tam nedodržují ani autobusy. Fakt ne. Svezte se tam autobusem, než tam ten radar nainstalují. A to je za mě opravdu velký průšvih.

Enigma

To je tak na to si pomocí plánovače tras najít objízdnou trasu, 20 km/h provozní rychlosti, to skoro stojíme.

liposh

A ve špičce to bude něco, co tu dopravní situaci , kterou 80% zdejších diskutérů zná jen z hororů od Hitchkoka, protože bydlí na městě s 10 000 obyvateli a dvěma světelnými křižovatkami, mnohonásobně „vylepší“

Gwann

liposhi…a co třeba jezdit něčím jiným?

Ryk Mat

Kdyby to provizorium bylo dlouhé 150 m (ve skutečnosti je kratší), tak rozdíl mezi průjezdem v rychlsti 20 km/h a 60 km/h je celých 18 sekund (speciálně pro vás vysvětlím, že sekunda je lidově často zvána vteřinou). Trpíte nějakou vážnou formou obsedantně kompulzivní-poruchy nebo jinou psychickou chorobou, že vás takové téměř nulové zdržení vyvádí z míry natolik, že si platnými zákony ČR obrazně řečeno vytíráte řiť? Podle mě by vám měl být odebrán řidičský průkaz ze dravotních důvodů.

liposh

Vy Rykmate asi nemáte ani elementární znalost, jak se v reálu tvoří dopravní zácpy, že?

Ryk Mat

Jste povinnen zákony dodržovat, byť se vám zdají sebetupější. Nejvíce dopravních kongescí (tak se totiž odborně nazývá to, co vy nazýváte zácpami) je způsobeno pomalým rozjížděním a velkými mezerami mezi rozjíždějícími se vozidly na řízených křižovatkách. Je samozřejmé, že takové úzké hrdlo pomalu jedoucí kolonu způsobí. Dopravní kongesce ale nikomu nedává právo arogantně ignorovat platné zákony. Ani vám, který nechápete a nevíte nic, ať jste namyšlený jakkoli.

robert

Vždyť ji taky nemáš, tak tady nebreč.

Tomáš Gottschalk

Stejná pitomost jako nedávno na Nových Mlýnech. Plazíš se po čtyřech a dostaneš pokutu.

Ondra K.

Ideální to není, ale jedinou alternativou by byl provoz v režimu 1+1, což by bylo mnohem mnohem horší.

K.S.

Nebo pořídit moderní provizorium?

Y.K.

To je co? Ukázka by nebyla?

PvvS

Podle K.S. asi zcela novej 4pruhovej most za několik set milionů, kterej by se za 2 roky zbořil, protože už pro něj nebude využití.

K.S.

Stavíte si pěkné slaměné panáky.

Ne, je to most na kterém z důvodu hluku a objemu dopravy nemusíte zavádět taková rychlostní omezení.

PvvS

Takovej se staví kousek nad tím.. Tohle je dočasná stavba, která nemusí a nesplňuje všechny požadavky jako originální most. Ale třebas časem pochopíte, význam slov dočasné a provizorium.

K.S.

Já neříkám že to má splňovat to co definitivní most, ale že to co tam dali zcela zjevně neodpovídá zatížení kterému je to vystaveno a že do města dali něco s nevhodnou, příliš hlučnou, mostovkou.

PvvS

Nemuseli dávat taky nic. Mohli to uzavřít a nebo nechat 1+1.

Peter

Tam ani tak nejde o to zatížení, ale o to, že při rychlé jízdě dochází k vybracím a tím k poškozování mostních dílů. V krajním případě by mohlo dojít ke zřícení. Když Vám pod okny projede tramvaj, vlak nebo naložený náklaďák pomalu, tak to maximálně uslyšíte. Když pojede rychle, bude se třást celý dům. Velice jednoduché.

liposh

Otázka zní: Dostanu pokutu, když tam pojedu 35 kmh? Poněvadž míň mi to auto na trojku nejede a na dvojku, která tam je pouze na rozjezd, uplně slyším jak ten motor ničím. 🙂

robert

Jak teda jezdíš v obytné zóně, kde se smí 20 kmh?

liposh

Tak jako každej…35…kdo říká že ne, ten je akorát pokrytec.

robert

Každý fakt ne, grázle.

liposh

Já bych strašně chtěl, fakt mi to nemějte za zlé, ale mně to Lamborghini Gallardo takhle blbě zpřevodovali, moc se za to omlouvám….:-D

robert

Mně se omlouvat nemusíš, to je tvůj problém, že ti prodali šunt, kterého pomalá jízda, když je to nutné, bolí.

PetrM

tohle asi měla být vtipná nadsázka, ale moc se to nepovedlo

liposh

Já bych řekl, že povedlo. Protože vám to teď bude vrtat hlavou. Opravdu má Lamborghini, nebo si dělá srandu? Proč ho sakra nemám taky? …to už se nikdy nedozvíte 😀 😀 😀

robert

Nepovedlo a nevrtá to nikomu hlavou. Ale třeba z tebe dělá srandu někdo jiný. Jenže to už se nikdy nedozvíš. 😀 😀 😀

Kebab

Třeba nijak, protože přes obytnou zónu nemusí.

Jura

Souhlasim, jsou to parchanti, takle nas nadlidi v ocelovem destniku omezovat!

A ted vazne. Takze jaka je alternativa? Zrusit provizorium, 1+1 ci semafory (aby se snizilo zatizeni?).

tarten

A taky pár bodů.

Hasler

Blbost. Za úsekové měření se body nedávají, neboť jde pokuta na vlastníka auta a ne na řidiče.

Beekee

Pokud toto nezvládnete tak zvažte, jestli řízení vozidla není nad vaše možnosti a raději se věnujte jiné činnosti, kterou jste schopen zvládnout. A nemusíte se za to stydět, řízení vozidla není pro každého.

Igor Mauricio

Nebyl jste to Vy, kdo tam do mne tuhle málem vrazil, protože si potřeboval porovnat pipíška a nabyl dojmu, že když jedu 20, tak je nutno mne začít školit?

Pokud ne, tak asi někdo Vám podobný. Díky takovým se na silnici hned cítím bezpečněji 🙂

Gwann

choďte pěšky, jeďte busem, trajflem, na kole.

kdo neumí jet 20km/hod, když značka nařizuje 20 km/hod a omlouvá to všelijak…vč. blaha auta…nemá auto řídit vůbec.

chronická neúcta k předpisům by měla vést u podobných k doživotnímu zadržení řidičského oprávnění.

stačí 5 takových tzv. slušných lidí, kterým navíc seberou jejich plechovku, hezky zmedializovat a další si budou dávat pozor. a když ne, tak alespoň bude na silnicích víc místa.,

K.S.

Gwanne, těch 20 km/h překročím po třech šlápnutích když si trochu přifouknu kolo. To bych musel pořád čumět na display, ideální na to do něčeho napálit. On každý stroj má nějakou optimální rychlost a auta klidně mohou být navržená tak že udržet těch 20 km/h je problém bez neustále kontroly tachometru. zvlášť pokud je dnes úchylka mít všude 30. (A někde by tak chtěli omezit rychlost ve městech plošně) Při vymýšlení omezení by toto měli brát do úvahy. Co se týče chronické neúcty k předpisům, tak ta pramení z povahy českého státu a jeho chování k vlastním občanům, kdy to… Číst vice »

Gwann

Já nemám rád přehršel předpisů. Ani to, že jediný předpis, co dopravní policie kontroluje, je krom červené a lékárničky rychlostní omezení.

Ale argumentovat, že kašlu na omezení rychlosti, protože se mi nelíbí…mne fakt dokáže naprdnout. Kdo není schopen a ochoten dodržovat toto, pak asi nebude dodržovat nic.

Ukazuje to, že nejsme schopni si sami vládnout a potřebujeme jak prase drbání nějakého smejda, aby nás utlacoval. Jinak budeme dělat vše pro maximalizaci bordelu

Ryk Mat

Vysvětlete nám, blbým technikům, jak se motor při jízdě na 2. rychlostní stupeň ničí.
Uctivě děkuji.

Hajnej

Na dvojku se ještě nespaluje přebytečný testosteron, takže hrozí chronická obstrukce palivového systému…

Pája

Tak hloupý dotaz doufám nemyslíte vážně.

Ryk Mat

Naprosto vážně. Vysvětlete mi, prosím, čím při jízdě se zařazením prvním nebo druhým převodovým stupněm poškozován motor, když pracuje v naprosto stejném rozsahu otáček jako na stupeň čtvrtý, pátý, či dokonce vyšší. A k tomu přidejte vysvětlení, jak mohly přežít motory milionů automobilů, které byly vybaveny třírychlostními převodovkami.

PvvS

Tak to by mě ale FAKT zajímalo, jak teda popojíždíte o kousek dál v zácpě.