- Silnice •
- Město •
- Stavebnictví
Silničářům v Brně došla trpělivost, na provizorním mostě bude hlídat „dvacítku“ radar
Stavbaři aktuálně snáší za pomoci jeřábu nosníky starého mostu, recyklát původního betonu využijí na stavbě.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) došla trpělivost s řidiči, kteří na provizorním mostě přes řeku Svitavu u Tomkova náměstí v Brně nedodržují maximální povolenou rychlost. Ta je stanovena na 20 km/h, maximální tonáž pak je 22 tun.
V průběhu příštího týdne namontují silničáři na most zařízení pro úsekové měření rychlosti. „Důvodem je nerespektování dopravního značení řidiči,“ uvedla mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková. Ještě v první polovině května přitom ŘSD řidičům adresovalo přátelskou prosbu o dodržování rychlosti.
Argumentovalo především tím, že vyšší rychlost mostní provizorium ničí a způsobuje nadměrný hluk. Mluvilo o tom, že v případě poškození mostu hrozí stažení provozu z formátu 2+2 na 1+1, což by znamenalo výrazně větší problémy při průjezdu. Hrozbu má zažehnat radar. Provizorní provoz v režimu 2+2 má trvat i příští rok.
Omezení souvisejí se stavbou brněnského silničního okruhu. Úsek od Tomkova náměstí po Rokytovu ulici začalo ŘSD budovat ve dvou navazujících stavbách loni v červnu. Celý úsek měří 1,2 kilometru. Zakázku získalo sdružení firem FIRESTA, OHL ŽS a Metrostav s cenou 2,356 miliardy korun.
Ze stavebního hlediska jde o náročný úsek s několika mosty a dvěma mimoúrovňovými křižovatkami. Ta hlavní vznikne na Tomkově náměstí, které okruh překoná po mostě. Nový most překlene i řeku Svitavu; právě demontáž starého mostu si vyžádala zmíněné provizorium.
Nosníky starého mostu stavbaři v těchto dnech snáší s pomocí největšího automobilového jeřábu s teleskopickým ramenem, který je v tuzemsku k dispozici. Demolice probíhá aktuálně na druhém poli mostu, příští týden se přesune na třetí. „Nosníky na břehu rozebereme hydraulickými nůžkami, betonový recyklát bude následně opět použit na stavbě,“ doplnila Trubelíková.
Více než půl kilometru dlouhou mostní estakádu zbudují stavbaři i nad seřaďovacím nádražím Malomeřice. Budou ji tvořit dva mosty, levý a pravý.