Silničáři získali od MŽP dalších pět let pro stavbu D55 od Otrokovic k Babicím, chtějí začít v roce 2023
Stavba obchvatu Otrokovic. Pramen: ŘSD

Stará silnice I/55 je přetížená a vede přes řadu obcí, kterým má ulevit právě dálnice.
Víte někdo jak jsou zde daleko s výkupy pozemku?
Taky bych rád info.
Taky to byl pěkně náročnej geologickej průzkum.Jak předběžnej, tak podrobnej i doplňkovej.Ale zmákli jsme to!Teď jen začít stavět….
Patrik ze Země do toho hodlá házet vidle?
Ten se teprve chystá, zatím o „nic“ nešlo.
V tuhle chvíli IMHO nemůže. Územní rozhodnutí prošlo hladce, ještě může dělat obstrukce u stavebního povolení. Vzhledem k tomu, jak nechali hladce projít SP D55 5508 Staré Město – Moravský Písek (dali rozklad, ale k soudu už nešli, ač by měli docela šanci). U D55 5511 (ptačí oblast) to bude bezpochyby jiné…
Oprava třetí věty: Vzhledem k tomu, jak nechali hladce projít SP D55 5508 Staré Město – Moravský Písek (dali rozklad, ale k soudu už nešli, ač by měli docela šanci), to nečekám.
Jeden by si myslel, že právě při EIA by měl z rukávu vysypat kupu připomínek a pak držet pysk. Jinak s tou D5508 máš naprostou pravdu.
Technicky jeden z nejsložitějších úseků od Otrokovic na jih..aby jim těch pět let prodloužení EIA stačilo….
Stačí, aby byla EIA platná při vydání stavebního povolení. Pak už jení vypršení nemá zrušující účinek.
Dobrá zpráva! Teď jenom co nejrychleji začít, než dojdou peníze a vláda začne zatahovat ruční brzdu investic. Jinak tam ta díra bude stát deset let… Příkladů je po celé republice více než dost.
Kousek za jedním příkladem ta dálnice defakto začíná.
Myslíte D1 Rikovice? 🙂
Při stavbě mostu k napojení tehdy budované dálnice v Otrokovicích jsem tušil, že zaslepené napojení na jih bude za tak dlouho, že mezitím potřeba ho zrekonstruovat. To bylo tuším 2004. Nevíte někdo, zda ho lze použít po 20 až 25 letech jen tak?
Ta rampa už se půl roku používá, tak asi jo.
Pokud si dobře pamatuji, tak v prázdniny 2020 byla uzavírka celé křižovatky, přikteré byl položen nový povrch i na těch nepoužívaných větvích. Nesmíme taky zapomínat, že asi 2 roky po otevření severní části obchvatu byl pokládán nový povrch v celé délce – původní byl velmi nekvalitní. To jde ještě dnes vidět na přivaděči ke křižovatce Otrokovice-sever, který má původní povrch. Oprava zde má začít hned po zprovoznění jižní části obchvatu.
Sice včera bylo pozdě. Ale jen tak dál a až do Rakouska. Pak ta dálnice bude dávat smysl. Každopádně díky za každý nový km.
Do Rakouska? Nemyslím že by mělo Rakousko zájem stavit nějakou „S47“. A i kdyby ano, než se tady rozhoupeme… mají mraky času 🙂
Řekl bych, že tak blbí nejsou, aby jenom seděli a posmívali se.
Jen pro upřesnění, přes přechod Poštorná/Reintal je omezení 3,5 tuny (ergo jen osobáky) a na B47 mají Rakušáci dávno naplánované B47: Umfahrung Reintal a B47: Umfahrung Großkrut a jsme na A5.
Až se dostaví JV obchvat Břeclavi (I/55) a na rakouské straně obchvaty Reintalu a Großkrutu, kde se naváže B47 na rakouskou A5, tak budou ty tisíce kamiónů se značkou „PL“ jistě jezdit do Rakouska nejkratší trasou po D55 na nikoliv si zajíždět po D1 přes Brno (jak jsem mohl dnes na vlastní kůži zažít) a nebudou ani zaclánět na D52.
Už aby to bylo…
Přes valticko-lednický areál asi nee, ale stačí napojení na D2 a přes Prešpurk na rakouskou A4.
a další dálniční známku dalšího státu… 🙁
To napojení rozhodně nestačí. Čím více budeme propojeni s našími sousedy tím lépe.
Nestačí, nestačí.
Naopak, je třeba diverzifikovat proudy těžké nákladní dopravy tak, aby nebyly některé úseky silniční sítě přetěžovány (viz polské kamiony na D1 před Brnem) a jiné nebyly využívány, jak by mohly. Určitě má smysl propojení D55 přes Břeclav po I/55 na rakouskou B47 s napojením na A5 u Großkrutu. Jezdím tudy do Rakouska pokud spěchám, a až na Břeclav, je to pohodová jízda, zejména na rakouské straně. Stačí projet dvěma menšími vesnicemi kolem lesa jejich větrníků a jsem na A5.
V tom případě je pokračování D 52 na Mikulov zcela zbytečné ,tak bohatý stát opravdu nejsme.