cargo

Silničáři zahájili kultivaci křižovatky Drysice na Hanácké dálnici

Výměna svodidel na D46. Foto: ŘSDVýměna svodidel na D46. Foto: ŘSD

Dnešní řešení křižovatky je z roku 1983, kdy se postavily jen připojovací klíny. Ty dnes představují nebezpečné místo.

Zpět na článek
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel

Bůh buď milostiv této obci🙂 nedovedu si představit , ze vám dnes takto stát rozpůlí obec. Tohle je velké memento té doby. V Drysicich je bývalá krásná budova Formanske hospody.

https://iispp.npu.cz/mis_public/preview.htm?id=69337

Šejdr

Při pohledu na staré mapy je vidět, kolik dálnice v Drysicích zničila budov. Opravdu by mě moc zajímalo, proč tenkrát zvolili takhle strašné řešení. Z jakého důvodu nešlo obejít obec z východní strany, kde jsou docela příznivé terénní poměry a slušná vzdálenost od dalších sídel?

Asd

Už aby to bylo. Nejem místním se uleví.

PetrJ

Popravdě, takových připojovacích klínů ještě leckde je. Doufám, že zmizí zcela nejen na dálnicích.

jva

No hlavně, že na tuto „dálnici“ dlouhodobě odklánějí nákladní tranzit z Přerova. A ještě se strašně diví, že řidiči to (desítky km navíc po trase, kde jsou furt někde uzavírky s kolonami – tedy čas, mýtné i nafta navíc) nedodržují… (nedávno se 3 týdny ve 4 lidech rýpali v dilatacích tříletého mostku přes Blata u Olšan).

mirek

„desítky km navíc“ ??? Vždyť je to kilometrově stejně daleko jako přes Přerov. A bude i po dostavbě D1.

Michael

A světě div se, tato náhrada D1 (která je mj. délkou totožná s D1) a kterou někteří i přes její důležitost haní, je potřeba opravovat, stavět pruhy atp. Délka některých oprav je kapitola trochu jiná ale to už český evergreen-proc to dělat rychle s pořádně, když to můžu dělat pomalu a za tři roky to dělat znova..

Rosťa

ANO, bylo líp. 10 roků rekonstrukci a kolon máme za sebou a teď vydržet ještě tech následujících 10 let.

PetrJ

Bylo líp, protože se nestavělo a nerekonstruovalo? Jen skromný řečnický dotaz.

MildaIV

S tou sklérozou by jste si měl zajít k doktorovi.

Miroslav Zikmund

Ten TITULEK je BEZVADNÝ ….

Michael

a dál?

Miroslav Zikmund

Co dál, neumíte ocenit netradiční terminologii autora ….

Karel Mio

Na naší silniční síti je dopravních značek přehršel, mnohdy jsou zbytečné, ale značku ve smyslu „Chybějící připojovací/odbočovací pruh“ bych uvítal. Hlavně ten připojovací. Když to někdo na takovém místě nezná a přepokládá, že se připojuje na dálnici (po přeznačení bývalých eRek), může být dost nepříjemně překvapen, že ho to vyplivne bez možnosti nabrat dostatečnou rychlost. Z tohohle vznikají opravdu nebezpečné sitauce, kde je potřeba hodně předvídání a chladné hlavy jak od připojujícího se, tak od řidičů v průběžném pruhu.

Jiří Kocurek

Ona by stačila i STOPka s vyobrazením tvaru křižovatky v dodatkové tabulce. Bývala na Rohlence ve směru do Brna. Jenže STOPka na konci připojovacího pruhu, to je nápad, jak poďme do zdi.

navratp

Stopka vyžaduje snížení rychlosti v průběžném pruhu na 50km/h

Mech

Ta značka, přesnějí IP17 – uspořádání jízdních pruhů, tam je https://mapy.cz/zakladni?x=17.0578137&y=49.3314993&z=16&pano=1&pid=58593986&fov=1.257 dokonce dvakrát. A byla a je na všech těchto ošizených nájezdech na D46.

Vladimír

Ruku na srdce, kdo ví co tato značka znamená. Navíc lidi co to vážně neznají, nebudou chápat proč je u přípojného pruhu cedule dej přednost.

bkv

Ruku na srdce, patří takoví „řidiči“ co neznají význam této značky do silničního provozu?

Vladimir

Silnice maji byt v zakladu konstruovane, tak aby byly prujezdne bez ceduli, coz v tomto pripade vazne neni. Jsem z Moravy, tento usek, najezdy a cedule moc dobre znam, ale dovedu pochopit, ze ridici kteri najezdi rocne 10tkm a mene a pritom nejsou mistni muhou tento kix udelat pomerne snadne. Zasadni problem je v konstrukci krizovatky rychlostni silnice. Nezbyva nez doufat, ze vsechny 4 sjezdy, ci kolik jich je, budou co nejrychleji predelany. Tento usek proste nemam rad, protoze se hodne vlni ma prudke klesani, stoupani a nesmyslne male polomery zatacek. U kazdeho napojedni silnice jedu temer vzdy v levem… Číst vice »

PetrJ

Já si ty malé poloměry zatáček užívám. Asi je to opravdu o tom mezi sedačkou a volantem…

Radim

Jiří Kocurek

Ten váš je ještě vpohodě. Tyhle čáry od pneumatik jsou víc než výmluvné: https://mapy.cz/s/debebovebu Popojeďte si dopředu, ať vidíte za to křoví.

bkv

A to je na tu stopku dopředu upozorněno…

PetrJ

Ejhle, připojovák! Před vyústěním dva pruhy, po něm tři až pod most. ???

Karel Mio

Neznam to tam tak dobre, tak jsem si to nevybavil. Ale idealne zluty ramecek okolo ni a napis. A nejen tam kde vylozene pripojny pruh chybi, ale i kdyz neni v nejake standardni delce.
Podobne najezdy jsou na D10, a tahle znacka tam neni (pr. exit 14 smer na Prahu, ale i dalsi)

Radim

Tam znám exit 17, to samé. Ale na těch 80-100 se tam dá rozjet (když člověk nemá 0,8 tříválec) i v tom krátkém připojováku a kromě toho, D10 má i odstavné pruhy takže při nejhorším se dá vměstnat tam. Jasně není to ideální ale do stavu D46 to má fakt daleko…

Karel Mio

Jo mate pravdu, ta D46 je extrem. Jezdil jsem tam pracovne se slabou dodavkou obcas, a je to fakt o hubu.

Jiří Kocurek

Ještě rok a půl. Na tohle se čeká už dobrých 15 let. Škoda že ty křižovatky neprošly úpravou ihned po obchvatu Olomouce. No ještě ten, kruháč… to je taky pomník dočasnosti.

Luboš Beneš

Prostě prima salámová metoda. A do toho na 20 km asi 6x různé rychlosti od 80 na 130….Myslím že řidiči si na to, že tam budou kolony již zvykli, jen jsou každý rok jinde. Který ministr dopravy sliboval, že po výměně svodidel tam bude 130?

tkw

Bohužel na D46 mezi Vyškovem a Olomouci už nikde 130 není povoleno, zmizelo to pár měsíců zpátky v úplné tichosti. A jaká to byla velká sláva v přímém přenosu, když tam tehdejší ministr dopravy Zdeněk Žák sázel 130 jak stromky.

yxc

Jelikož z toho udělali dálnici, není potřeba nikde osazovat značku 130, jen odstraňovat ty 110km/h co tam jsou.