Silničáři zahájili kultivaci křižovatky Drysice na Hanácké dálnici
Výměna svodidel na D46. Foto: ŘSD
Dnešní řešení křižovatky je z roku 1983, kdy se postavily jen připojovací klíny. Ty dnes představují nebezpečné místo.
Dnešní řešení křižovatky je z roku 1983, kdy se postavily jen připojovací klíny. Ty dnes představují nebezpečné místo.
Bůh buď milostiv této obci🙂 nedovedu si představit , ze vám dnes takto stát rozpůlí obec. Tohle je velké memento té doby. V Drysicich je bývalá krásná budova Formanske hospody.
https://iispp.npu.cz/mis_public/preview.htm?id=69337
Při pohledu na staré mapy je vidět, kolik dálnice v Drysicích zničila budov. Opravdu by mě moc zajímalo, proč tenkrát zvolili takhle strašné řešení. Z jakého důvodu nešlo obejít obec z východní strany, kde jsou docela příznivé terénní poměry a slušná vzdálenost od dalších sídel?
Už aby to bylo. Nejem místním se uleví.
Popravdě, takových připojovacích klínů ještě leckde je. Doufám, že zmizí zcela nejen na dálnicích.
No hlavně, že na tuto „dálnici“ dlouhodobě odklánějí nákladní tranzit z Přerova. A ještě se strašně diví, že řidiči to (desítky km navíc po trase, kde jsou furt někde uzavírky s kolonami – tedy čas, mýtné i nafta navíc) nedodržují… (nedávno se 3 týdny ve 4 lidech rýpali v dilatacích tříletého mostku přes Blata u Olšan).
„desítky km navíc“ ??? Vždyť je to kilometrově stejně daleko jako přes Přerov. A bude i po dostavbě D1.
A světě div se, tato náhrada D1 (která je mj. délkou totožná s D1) a kterou někteří i přes její důležitost haní, je potřeba opravovat, stavět pruhy atp. Délka některých oprav je kapitola trochu jiná ale to už český evergreen-proc to dělat rychle s pořádně, když to můžu dělat pomalu a za tři roky to dělat znova..
ANO, bylo líp. 10 roků rekonstrukci a kolon máme za sebou a teď vydržet ještě tech následujících 10 let.
Bylo líp, protože se nestavělo a nerekonstruovalo? Jen skromný řečnický dotaz.
S tou sklérozou by jste si měl zajít k doktorovi.
Ten TITULEK je BEZVADNÝ ….
a dál?
Co dál, neumíte ocenit netradiční terminologii autora ….
Na naší silniční síti je dopravních značek přehršel, mnohdy jsou zbytečné, ale značku ve smyslu „Chybějící připojovací/odbočovací pruh“ bych uvítal. Hlavně ten připojovací. Když to někdo na takovém místě nezná a přepokládá, že se připojuje na dálnici (po přeznačení bývalých eRek), může být dost nepříjemně překvapen, že ho to vyplivne bez možnosti nabrat dostatečnou rychlost. Z tohohle vznikají opravdu nebezpečné sitauce, kde je potřeba hodně předvídání a chladné hlavy jak od připojujícího se, tak od řidičů v průběžném pruhu.
Ona by stačila i STOPka s vyobrazením tvaru křižovatky v dodatkové tabulce. Bývala na Rohlence ve směru do Brna. Jenže STOPka na konci připojovacího pruhu, to je nápad, jak poďme do zdi.
Stopka vyžaduje snížení rychlosti v průběžném pruhu na 50km/h
Ta značka, přesnějí IP17 – uspořádání jízdních pruhů, tam je https://mapy.cz/zakladni?x=17.0578137&y=49.3314993&z=16&pano=1&pid=58593986&fov=1.257 dokonce dvakrát. A byla a je na všech těchto ošizených nájezdech na D46.
Ruku na srdce, kdo ví co tato značka znamená. Navíc lidi co to vážně neznají, nebudou chápat proč je u přípojného pruhu cedule dej přednost.
Ruku na srdce, patří takoví „řidiči“ co neznají význam této značky do silničního provozu?
Silnice maji byt v zakladu konstruovane, tak aby byly prujezdne bez ceduli, coz v tomto pripade vazne neni. Jsem z Moravy, tento usek, najezdy a cedule moc dobre znam, ale dovedu pochopit, ze ridici kteri najezdi rocne 10tkm a mene a pritom nejsou mistni muhou tento kix udelat pomerne snadne. Zasadni problem je v konstrukci krizovatky rychlostni silnice. Nezbyva nez doufat, ze vsechny 4 sjezdy, ci kolik jich je, budou co nejrychleji predelany. Tento usek proste nemam rad, protoze se hodne vlni ma prudke klesani, stoupani a nesmyslne male polomery zatacek. U kazdeho napojedni silnice jedu temer vzdy v levem… Číst vice »
Já si ty malé poloměry zatáček užívám. Asi je to opravdu o tom mezi sedačkou a volantem…
Já
Ten váš je ještě vpohodě. Tyhle čáry od pneumatik jsou víc než výmluvné: https://mapy.cz/s/debebovebu Popojeďte si dopředu, ať vidíte za to křoví.
A to je na tu stopku dopředu upozorněno…
Ejhle, připojovák! Před vyústěním dva pruhy, po něm tři až pod most. ???
Neznam to tam tak dobre, tak jsem si to nevybavil. Ale idealne zluty ramecek okolo ni a napis. A nejen tam kde vylozene pripojny pruh chybi, ale i kdyz neni v nejake standardni delce.
Podobne najezdy jsou na D10, a tahle znacka tam neni (pr. exit 14 smer na Prahu, ale i dalsi)
Tam znám exit 17, to samé. Ale na těch 80-100 se tam dá rozjet (když člověk nemá 0,8 tříválec) i v tom krátkém připojováku a kromě toho, D10 má i odstavné pruhy takže při nejhorším se dá vměstnat tam. Jasně není to ideální ale do stavu D46 to má fakt daleko…
Jo mate pravdu, ta D46 je extrem. Jezdil jsem tam pracovne se slabou dodavkou obcas, a je to fakt o hubu.
Ještě rok a půl. Na tohle se čeká už dobrých 15 let. Škoda že ty křižovatky neprošly úpravou ihned po obchvatu Olomouce. No ještě ten, kruháč… to je taky pomník dočasnosti.
Prostě prima salámová metoda. A do toho na 20 km asi 6x různé rychlosti od 80 na 130….Myslím že řidiči si na to, že tam budou kolony již zvykli, jen jsou každý rok jinde. Který ministr dopravy sliboval, že po výměně svodidel tam bude 130?
Bohužel na D46 mezi Vyškovem a Olomouci už nikde 130 není povoleno, zmizelo to pár měsíců zpátky v úplné tichosti. A jaká to byla velká sláva v přímém přenosu, když tam tehdejší ministr dopravy Zdeněk Žák sázel 130 jak stromky.
Jelikož z toho udělali dálnici, není potřeba nikde osazovat značku 130, jen odstraňovat ty 110km/h co tam jsou.