Silničáři začali osazovat první váhy kamionů na Pražském okruhu

Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSDKamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD

Podle posledního sčítání projede každý den tímto místem na 40 tisíc vozidel, z toho zhruba 45 procent připadá na nákladní dopravu.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Franta Chcípák

A od kdy budou rozbité se už ví, nebo se kmotříci musejí teprve domluvit?

František

Konečně hlavně aby vymáhali u všech vozů pokuty i do zahraničí jako to to dělají Rakušani.

Fiko

Ještě by to chtělo vytvořit systém který by ze sledování mýtného zjistil, kdy kamion sjezdem před váhou opustil dálnici a na dalším nájezdu zase na dálnici vjel, aby se vyhnul vážení a to aby se pak bralo jako záměrně obcházení vážení.

Martas

Jednodušší je jednoznačně systém, který objízdné trasy zpoplatní několikanásobkem toho, za kolik je dálnice, popř. zakázat vjezd, což by se dalo mýtným systémem kontrolovat. Jak budete dokazovat, že někam kamion neměl zamířeno?

Petr David

Co je na tom jednoznačného? Není jednoznačný švýcarský systém?

Martas

Netuším, co je švýcarský systém.

Petr David

Dostat co nejvíce především tranzitu na koleje, ne ze silnic na dálnice. V té zemi si váží svého prostředí a finanční nástroj – mýtné jim v tom pomáhá.

Luk

Ano, mělo by to být tak, že čím nižší třídu má komunikace, tím víc by se za ni mělo platit – tedy ta dálnice nejmíň, za místní komunikace nejvíc. To proto, aby se doprava stáhla tam, kde nejmíň vadí a nejmíň ničí. Bohužel to není realizovatelné bez satelitního mýtného, protože brány nemohou být všude. Jinak za současných podmínek stačí nainstalovat dostatek váh na dálnice a silnice 1. třídy, na objízdných silnicích pak zakázat tranzitní dopravu nad 12 t (tedy dát tak zákaz s dodatkem „kromě dopravní obsluhy“) a kontrolovat dodržování. To je vhodné i kvůli nepřetíženým kamionům, prostě kvůli tomu,… Číst vice »

Adam Ř

Jakmile je pod zákazem cedule „mimo dopravní obsluhu“, stává se de facto nevymahatelnou

Petr David

„To proto, aby se doprava stáhla tam, kde nejmíň vadí a nejmíň ničí.“
Tedy na koleje. Omastit mýtné všude.

hroch.obojzivelny

Kdepak na koleje. Na nákladní lodě! Jsou ekologické, tiché a uvezou obrovský náklad najednou.

Cože? Že je to pomalé, nespolehlivé a nedopluje to přesně tam, kam potřebujete? A to vadí? Vždyť přesun ze silnice na železnici je o tomtéž…

Petr David

Řekněte to Švýcarům, pobavíte je.

Mech

No konečně.

Libor

Jenže velká část těchto kamionů je tranzit a ten moc přeložený nebude. V ČR je problém spíš u lokálních cest, chtělo by to velkou síť mobilní vah, i když to náročné na vše

MMXA

Přesně, kamiony na dálnici asi budou vcelku ok, zvlášť z jihozápadního směru. Zkuste občas vážit místní náklaďáky z lomů a převoz dřeva.