Silničáři začali osazovat první váhy kamionů na Pražském okruhu
Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD
Podle posledního sčítání projede každý den tímto místem na 40 tisíc vozidel, z toho zhruba 45 procent připadá na nákladní dopravu.
A od kdy budou rozbité se už ví, nebo se kmotříci musejí teprve domluvit?
Konečně hlavně aby vymáhali u všech vozů pokuty i do zahraničí jako to to dělají Rakušani.
Ještě by to chtělo vytvořit systém který by ze sledování mýtného zjistil, kdy kamion sjezdem před váhou opustil dálnici a na dalším nájezdu zase na dálnici vjel, aby se vyhnul vážení a to aby se pak bralo jako záměrně obcházení vážení.
Jednodušší je jednoznačně systém, který objízdné trasy zpoplatní několikanásobkem toho, za kolik je dálnice, popř. zakázat vjezd, což by se dalo mýtným systémem kontrolovat. Jak budete dokazovat, že někam kamion neměl zamířeno?
Co je na tom jednoznačného? Není jednoznačný švýcarský systém?
Netuším, co je švýcarský systém.
Dostat co nejvíce především tranzitu na koleje, ne ze silnic na dálnice. V té zemi si váží svého prostředí a finanční nástroj – mýtné jim v tom pomáhá.
Ano, mělo by to být tak, že čím nižší třídu má komunikace, tím víc by se za ni mělo platit – tedy ta dálnice nejmíň, za místní komunikace nejvíc. To proto, aby se doprava stáhla tam, kde nejmíň vadí a nejmíň ničí. Bohužel to není realizovatelné bez satelitního mýtného, protože brány nemohou být všude. Jinak za současných podmínek stačí nainstalovat dostatek váh na dálnice a silnice 1. třídy, na objízdných silnicích pak zakázat tranzitní dopravu nad 12 t (tedy dát tak zákaz s dodatkem „kromě dopravní obsluhy“) a kontrolovat dodržování. To je vhodné i kvůli nepřetíženým kamionům, prostě kvůli tomu,… Číst vice »
Jakmile je pod zákazem cedule „mimo dopravní obsluhu“, stává se de facto nevymahatelnou
„To proto, aby se doprava stáhla tam, kde nejmíň vadí a nejmíň ničí.“
Tedy na koleje. Omastit mýtné všude.
Kdepak na koleje. Na nákladní lodě! Jsou ekologické, tiché a uvezou obrovský náklad najednou.
Cože? Že je to pomalé, nespolehlivé a nedopluje to přesně tam, kam potřebujete? A to vadí? Vždyť přesun ze silnice na železnici je o tomtéž…
Řekněte to Švýcarům, pobavíte je.
No konečně.
Jenže velká část těchto kamionů je tranzit a ten moc přeložený nebude. V ČR je problém spíš u lokálních cest, chtělo by to velkou síť mobilní vah, i když to náročné na vše
Přesně, kamiony na dálnici asi budou vcelku ok, zvlášť z jihozápadního směru. Zkuste občas vážit místní náklaďáky z lomů a převoz dřeva.