Infrastruktura Lidé Silnice Zprávy

Silničáři z Ukrajiny? ŘSD chybějí hlavně řidiči velkých strojů

Silničáře ohrožují nezodpovědní řidiči. Pramen: ŘSD
Silničáře ohrožují nezodpovědní řidiči. Pramen: ŘSD

Po dopravcích se začínají na Ukrajině poohlížet po nových zaměstnancích i státní silničáři. Ředitelství silnic a dálnic začalo sondovat možnosti Režimu Ukrajina, který pro české podniky zajišťuje Hospodářská komora. „Začínáme se o to zajímat, chybějí nám hlavně řidiči velkých strojů, jako jsou například bagry. Zatím sondujeme možnosti,“ řekl deníku Zdopravy.cz šéf ŘSD Jan Kroupa.

Nedostatek zaměstnanců na ŘSD sice dosud nemá kritický rozměr, na 23 SSÚD (Středisko správy a údržby dálnice) chybí necelé čtyři desítky zaměstnanců. Podle Kroupy je ale zaděláno na problémy v blízké budoucnosti, neboť stávající zaměstnanci stárnou a mladí se do práce na dálnici nehrnou.

Risk manager a předseda odborů v ŘSD Karel Skoupil přitom upozorňuje na rostoucí počet kolizí silničářů s nezodpovědnými řidiči. Práce na dálnici vyžaduje pevné nervy. „Mnoho nových zaměstnanců to psychicky nevydrží a od té práce uteče,“ říká Skoupil. Mezery vidí především v práci policie, která podle něj „není na dálnicích vidět“.

Silničářské odbory přitom snahu vedení ŘSD o nábor nových zaměstnanců podporují. „Jsme ochotni novým kolegům pomoci i finančně, například při získávání profesních průkazů,“ doplnil Skoupil.

Základní pravidla ohleduplnosti k pracovníkům, pracujících za provozu (pramen ŘSD):
1) Plně se věnovat řízení, sledovat vozovku na dostatečnou vzdálenost úměrnou rychlosti
2) Dodržovat rychlostní omezení (ty značky u silnice tam opravdu nejsou jen tak)
3) Když už míjím dopravní nehodu, nerozptyluji se, neb se mi může stát to samé

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Neználek
Host
Neználek

Na Ukrajině jsem kdysi potkal pána, který v Česku pracoval jako bagrista. Jednoho dne se bagr ztratil a pán musel náhle odcestovat do své domoviny. Nedávno jsem jej potkal znovu a prý už uběhla promlčecí lhůta, takže má nové angažmá. :/

liberal shark
Host
liberal shark

Mám návrh – zrušit bezplatné VŠ vzdělání a vyházet polovinu úředníků.

Lektor
Host
Lektor

Připadá vám že jednání na úřadech je příliš rychlé, že je chcete vyházet? A vysoké školy pouze pro bohatý je taky dobrý joke.

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Váš návrh nic neřeší kromě vaší psychické úlevy. Na úřadech je obdobná situace jako u silničaru nejsou lidi a už vůbec ne mladí takže se zvyšuje průměrný věk, mladé holky se po mateřské nevrátí a kluci většinou za tabulkový plat ani nenastoupí. Placení za VŠ bych možná i podpořil ale že by to zvýšilo počet lidí pracujících v dělnických profesích je nesmysl.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Důležité je nepřipustit, že mnohé úřední agendy jsou zbytečné. Třžeba to, že DPH se řeší hend 3x – jednou pomocí EET, pak musíte na FÚ dodat evidenci téhož jako (tří)měsíční hlášení a potom ještě jednou daňové přiznání. Takový doktor pak vede agentu pro 10 až 12 státních institucí, kterého ji po něm vyžadují.

Rossec
Host
Rossec

Lidi jsou, jen nikdo nechce ty lidi patřičně zaplatit a nejvíc jich přebývá ve státním správě na pozicích, které vytvořilo Babišstébacké ano za účelem šmírovaní a likvidace živnostníků a následné zachránění s nabídkou pracovního místa ve firmách agrofertu.

jirka
Host
jirka

líp by se to vystihnout nedalo

liberal shark
Host
liberal shark

Podle prvního Parkinsonova zákona roste počet úředníků zcela nezávisle na vnějších podmínkách.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ještě bych se podíval na sociálku. On totiž takový Fero Horvát nikdy nepracoval, celoživotně pobírá sociální dávky.

AAA
Host
AAA

Mezery vidí především v práci policie, která podle něj „není na dálnicích vidět“.

no jo no, když se nakupují stále jen nová a nová vozidla pro „skrytý dohled“ tak se nedivte že nejsou vidět, že jo. To se soudruzi dohodněte mezi sebou co vlastně chcete.

Dodržovat rychlostní omezení (ty značky u silnice tam opravdu nejsou jen tak)

ještě kdyby tam ty značky byly jen když se skutečně pracuje, byly taky řádně ukončené a podobně….

Miras
Host
Miras

Ještě bych doplnil:
4) Udržovat bezpečný boční odstup, případně i změnit pruh… (Naštěstí to dost lidí už dělá)
Ty borce, co jedou vedle pracujících silničářů 130 místo 80, bych tam na den přivázal ke svodidlům, ať si to užijí.

LKB
Host
LKB

Miras: Pod to bych se podepsal. Obcas mi prijde, ze nekteri lidi prestali pouzivat selsky rozum pri rizeni. Nekdy jsem jediny z peti aut jedoucich za sebou (s dostatecnym odstupem), kdo odboci do leveho pruhu nebo aspon uhne k odstupu. Ostatni jedou rovne jako trubky. A to zejmena kamiony, u kterych je potencial skody nejvetsi.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jo kamion uhne do levého a pak sleduje, jak ho podjíždějí vpravo.

Partneři