- Silnice •
- Lidé •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Silničáři z Ukrajiny? ŘSD chybějí hlavně řidiči velkých strojů
Po dopravcích se začínají na Ukrajině poohlížet po nových zaměstnancích i státní silničáři. Ředitelství silnic a dálnic začalo sondovat možnosti
Po dopravcích se začínají na Ukrajině poohlížet po nových zaměstnancích i státní silničáři. Ředitelství silnic a dálnic začalo sondovat možnosti Režimu Ukrajina, který pro české podniky zajišťuje Hospodářská komora. „Začínáme se o to zajímat, chybějí nám hlavně řidiči velkých strojů, jako jsou například bagry. Zatím sondujeme možnosti,“ řekl deníku Zdopravy.cz šéf ŘSD Jan Kroupa.
Nedostatek zaměstnanců na ŘSD sice dosud nemá kritický rozměr, na 23 SSÚD (Středisko správy a údržby dálnice) chybí necelé čtyři desítky zaměstnanců. Podle Kroupy je ale zaděláno na problémy v blízké budoucnosti, neboť stávající zaměstnanci stárnou a mladí se do práce na dálnici nehrnou.
Risk manager a předseda odborů v ŘSD Karel Skoupil přitom upozorňuje na rostoucí počet kolizí silničářů s nezodpovědnými řidiči. Práce na dálnici vyžaduje pevné nervy. „Mnoho nových zaměstnanců to psychicky nevydrží a od té práce uteče,“ říká Skoupil. Mezery vidí především v práci policie, která podle něj „není na dálnicích vidět“.
Silničářské odbory přitom snahu vedení ŘSD o nábor nových zaměstnanců podporují. „Jsme ochotni novým kolegům pomoci i finančně, například při získávání profesních průkazů,“ doplnil Skoupil.
Základní pravidla ohleduplnosti k pracovníkům, pracujících za provozu (pramen ŘSD):
1) Plně se věnovat řízení, sledovat vozovku na dostatečnou vzdálenost úměrnou rychlosti
2) Dodržovat rychlostní omezení (ty značky u silnice tam opravdu nejsou jen tak)
3) Když už míjím dopravní nehodu, nerozptyluji se, neb se mi může stát to samé