Silničáři vylepšili problémovou křižovatku na I/38 u Kutné Hory, omezení končí
Křižovatka Kaňk na I/38 u Kutné Hory po úpravě. Pramen: ŘSD
Křižovatka dostala odbočovací a připojovací pruh.
Křižovatka dostala odbočovací a připojovací pruh.
Mě by moc zajímalo, proč to otevření trvalo tak dlouho. Ze začátku tam dělali, pak několik neděl nic, zase tam asi týden něco kutili, potom si to nechali prodloužit o cca měsíc a půl a zase nikde ani noha. To už si z lidí dělají prdel?
Já nechápu, proč se nepřipravuje rozšíření na 2+1 alespoň mezi Kolínem a Horou, když mezi D11 – Kolínem se něco plánuje… Tady ten provoz je šílený.
Pro řidiče od Čáslavi na Prahu zlepšení, pro ostatní trochu horror, hlavně jestli tam pojedou poprvé v noci…
Tak já doufám, že tam ještě bude omezení na 70 km/h a úsekové měření. Pak by to mohlo bez problémů fungovat.
Už teď je tam omezení na 50 km/h. Bez měření. Na mapách je to přece jasně vidět.
Tak schválně, další iterace bude kruháč, nebo MÚK?
Nevyřeší to v podstatě nic,kolony budou pořád a přibudou i nehody z připojovacích (odbočovacích) pruhů. Gentlemani, co zničeho nic budou někoho pouštět se postarají. Jen zbytečně vylitých x litrů barvy na zem. Sázím 100:1 na nevhodnost tohoto řešení v daném místě. Praxe ukáže.
Napsal jsem to špatně. Připojovací pruh po nájezdu doprava je žádný, to co tam je může způsobit nebezpečné situace například při pomalém rozjezdu kamionu . Mimochodem, po nájezdu z vedlejší doleva na připojovací pruh má přednost kdo? Ten co nejel z vedlejší a jede v levém pruhu? Nebo ten průběžném pruho pravém? V Olomouci to máme taky a nikdy nevím kdo má přednost.
Ten, kdo jede v průběžném pruhu, má přednost. Je jedno, jestli je připojovací zleva či zprava.
Připojovací pruh není žádný, středová čára není dvojitá, zbytečně široká pruhovaná plocha. Běžte se sakra podívat k sousedům v A nebo D, jak se to má dělat!
Připojovací pruh ve směru od Kaňku k Hlízovu pochopitelně není žádný, protože v tomhle směru je minimální provoz. Smyslem akce bylo odstranit kolony, co se tvořily ve směru Kaňk – Kolín, nikoliv zaasfaltovat co nejvíc krajiny pruhy, které intenzita provozu nevyžaduje.
Proti stávajícímu stavu krok vpřed. Ještě bych na „zebře“ v prvních 5 metrech připojováku na Kolín dal plastové sloupky. Podobný typ připojení je na této silnici u Církvic a Kalabousku a někteří řidiči odbočující doleva tam neustále zmatkují, střelí to do průběžného rovnou a ještě se ani neumí rozjet.
Bohužel to není ani značené v průběžném pruhu. Tuhle jsem najížděl v Církvici do připojovacího pruhu a řidička v průběžném od Kolína mě vytroubila a skoro zabrzdila, ač jsem ji neomezil a už vůbec neohrozil.
A o mimoúrovňovém křížení už silničáři slyšeli? V Rakousku na vytížených křižovatkách běžné.
Prostor, máme? Vykoupené pozemky, máme?
No běžné… Moc taky ne..
Tady by se spíše klidně chytil nějaký pěkný, velký turbo KO. Ale ty neumíme, tak tohle je lepší 😏
Samozřejmě, že to MÚK být má. Směrem na Kolín jsou MÚK, a o kus dál také. Jen odbočka do Čáslavi to kazí.
Tam měl být kruháč. Tohle je jak omalovánky. Je jen otázkou času, kdy tam budou mrtví…
Ta křižovatka je řešena úplně stejně jako na I/12 v Úvalech, která byla otevřena před asi rokem. Tam se také mluvilo o kruháči, nicméně ta křižovatka tam zatím funguje nad moje očekávání dobře, a to je tam objem provozu ještě o něco vyšší než na této křižovatce u Kutné Hory. Policie v dnešní době totiž kruháče na prvních třídách nepovoluje, to bude důvod, proč ho tam nepostavili.
Úplně bych neřekl, že je PČR nepovoluje. Spíš mám zkušenost, že se snaží zachovat nějakou homogenitu komunikace. Ještě teda záleží kraj od kraje. Nicméně obecně OK moc nemusejí samotní správci PK, jelikož je pro ně OK výrazně dražší a hlavně pak i náročnější na údržbu. Což je za mě v některých místech škoda..
Třeba kruhak mezi Šestajovice & Zeleneč na staré Poděbradské to ještě stihl, než na něj dali světelnou šipku, tak ho zhruba 1-2x za kvartál v noci vzal rovně skrz, lehčí vozy si skončily, těžší prorazily “ kaňon“…
Není policie jen poradní orgán?
na některých jedničkách (hlavně méně zatížených) jsou kruháče v pohodě, ale tady na I/38 by to byla vážně prasárna, stykovka s nepřímým připojením z vedlejší doleva je ucházející řešení, ale samozřejmě ideál je MÚK (a hlavně přestavba I/38 na čtyřpruh, ale to se tu neřeší). Přecejen I/38 plní roli tranzitní páteřní silnice a je v úseku mezi Kutnou Horou a Kolínem s 23tis. voz v pracovní den jednou z top 3 nejvytíženějších úseků silnic I.tříd v ČR (z toho 2000 návěsových souprav!!! = fakt hodně, víc kamiónů má v ČR jen I/35 a pak I/16 mezi D7-D8 nahrazující severní D0),… Číst vice »
kecy v kleci, toto uspořádání funguje dobře viz. Lipůvka I/43 x II/379
Maximálně jedno vylepšení, prud od Kaňku na Kolín průjezdný a pruh od Čáslavi připojit do něj. Jinak jedno z těch lepších řešení. Kulaťák není všespásný.
No nevím, to my nepřijde šťastné na I. Kolik vozidel denně jede od Kaňku na Kolín a kolik od Čáslavi na Kolín?
Stejné řešení křižovatky je také o pár kilometrů dál na loni otevřeném obchvatu Církvice
Vyjadřuji se z Zrkovu návrhu, nikoliv k realizovanému řešení.