Silničáři vylepšili problémovou křižovatku na I/38 u Kutné Hory, omezení končí
Křižovatka Kaňk na I/38 u Kutné Hory po úpravě. Pramen: ŘSD
Křižovatka dostala odbočovací a připojovací pruh.
Křižovatka dostala odbočovací a připojovací pruh.
Proč neudělali i připojovací pruh na hlavní od Kaňku, je mi záhadou. Když stojíte šikmo k hlavní a musíte vykroutit hlavu, je to k ničemu.
Šetřit ať to stojí, co to stojí. Tahle křižovatka je toho příkladem. Už když se v polovině osmdesátých let minulého století stavěl obchvat Malína (tedy před více, než čtyřiceti lety!!!), bralo se to jako první etapa čtyřproudu z Kolína (Šťáralky) na MÚK Malín. Na Skalce měla být regulérní MÚK. Jenže pak vše usnulo a mrtvých přibývalo. Takže bylo navrženo nouzové řešení – kruhák na Skalce. Jenže zuřivě protestovali majitelé kamionářských firem. Prý by se jejich podřimující řidiči museli probrat, aby ten kruhák projeli. Místa je tam přitom dost. Jak to dopadlo? Nouzové řešení nouzového řešení. Tahle rozšířená křižovatka. Je třeba… Číst vice »
Průběžný pruh od Kolína je neskutečně úzký !!! Dalším problémem bude, že řidiči odbočující od Kaňku na Kolín, budou mít zakrytý výhled do průběžného pruhu od Kolína a to auty, která budou odbočovat na Kaňk…tam bude takových nehod …!!!
Toto řešení, tedy spíše tento paskvil, bude příčinou mnoha nehod a bohužel mnoho z nich bude tragických…zde měl být velký kruhový objezd!
Jezdim tudy velmi casto. Nerozumim tomu, co se tam delo ty 4 mesice. Ze vsech desitek prujezdu jsem jen 1x videl par lidi na stavbe. Jinak ani noha, nehlede na pracovni/nepracovni den. Nechapu.
To je u firmy Silnice Čáslav obvyklý jev…šetří si práci jak mohou
Ale někdo jim to musel umožnit, rád bych věděl, kdo. Celou tu dobu jsme museli na Kaňk objíždět přes KH, úplně zbytečně. Ztratili jsme spoustu času a projeli navíc dost paliva. Někdo by se za tenhle šlendrián měl zodpovídat.
To je začarovaný kruh a provázanost zájmů a určitých lidí…taková dlouholetá místní chobotnice… z něčeho se ty rozhledny musí zaplatit…
Jezdím jak přes Úvaly tak Církvice. Když jede člověk ve dne tak asi OK. Pokud jedete v noci a tou cestou poprvé, tak to vyvolává zmatek a myslím, že je to i nebezpečné. Když jsem jel poprvé v Úvalech večer a z vedlejší mi to do připojováku poslalo auto šel jsem na brzdu protože jsem si myslel, že mi nedal přednost. V Úvale je tato křižovatka ještě na horizontu, takže když jedeš od Újezda nejsou malůvky vidět ani přes den. Před týdnem u Církvic zase někomu začala v průběžném pruhu brzdit sama Tesla jelikož měla pocit, že dojde ke kolizi.… Číst vice »
Tak že někomu brzdí samo auto je spíš jeho problém 😃
To, že na průsečných křižovatkách v Česku nebývá zvykem vytvořit připojovací pruh pro odbočování z vedlejší silnice doleva, je naopak obrovská škoda. Chápu, že vás to na místě mohlo překvapit. Sám znám takových křižovatek minium. Snad se to ale začne měnit. Na spoustě křižovatek by tohle řešení šlo udělat i bez velkých stavebních zásahů – stačilo by překreslit zbytečně rozsáhlé zebry. Pověst „křižovatek smrti“ mají vesměs ty, kde připojovací pruhy nejsou.
OK, ale chtělo by to zejména ty starší neřidiče přeškolit. Protože Ti, když se jednou za čas dostanou na silnice a je to tam z poloviny jinak, než to znají, tak se dějí věci…
(Tím nemám nic, proti starým lidem, kteří pravidelně řídí, chodí na zdravotní prohlídky a hlavně vzdělávají se).
Byl bych pro. Bez nadsázky. Když vezmeme, kolik řidičů získalo řidičák v době, kdy v Česku byly všehovšudy asi tři kruháče, nezipovalo se, neexistovaly cyklopruhy, buspruhy, obytné zóny, zóny s předností zprava, …
Toto teď bude křižovatka smrti…
To je ta Církvice!!!…tedy u Církvice, v Církvici, k Církvici, …bez Církvice…
Mě by moc zajímalo, proč to otevření trvalo tak dlouho. Ze začátku tam dělali, pak několik neděl nic, zase tam asi týden něco kutili, potom si to nechali prodloužit o cca měsíc a půl a zase nikde ani noha. To už si z lidí dělají prdel?
Arogance místní mafie?
Já nechápu, proč se nepřipravuje rozšíření na 2+1 alespoň mezi Kolínem a Horou, když mezi D11 – Kolínem se něco plánuje… Tady ten provoz je šílený.
Pro řidiče od Čáslavi na Prahu zlepšení, pro ostatní trochu horror, hlavně jestli tam pojedou poprvé v noci…
Proč horor? Tyhle křižovatky fungují dobře a výrazně zjednodušují levé odbočení z vedlejší kdy neřešíte přednost ze dvou stran najednou ale postupně.
Tyhle křižovatky jsou smrtící … a nesmyslné
Tak já doufám, že tam ještě bude omezení na 70 km/h a úsekové měření. Pak by to mohlo bez problémů fungovat.
Už teď je tam omezení na 50 km/h. Bez měření. Na mapách je to přece jasně vidět.
Myslím, že omezení už jen na 70, jel jsem tam ve čtvrtek, ještě s omezením kužely a 50 už tam od KH nebylo.
A právě po otevření křižovatky po reko doufám, že tam nenechají plnou 90, což je pro osobáky reálně 110 km/h. A proto ode mě 70 + radar.
Tak schválně, další iterace bude kruháč, nebo MÚK?
Nevyřeší to v podstatě nic,kolony budou pořád a přibudou i nehody z připojovacích (odbočovacích) pruhů. Gentlemani, co zničeho nic budou někoho pouštět se postarají. Jen zbytečně vylitých x litrů barvy na zem. Sázím 100:1 na nevhodnost tohoto řešení v daném místě. Praxe ukáže.
O kus dál u Církvic je to udělané stejně a neslyšel jsem, že by s tím byl problém. A to tam odbočuje fůra aut, protože Tank ONO.
Smrtak,pomníček už tam je ,každý týden nehoda to vám v Církvici nestačí?
Napsal jsem to špatně. Připojovací pruh po nájezdu doprava je žádný, to co tam je může způsobit nebezpečné situace například při pomalém rozjezdu kamionu . Mimochodem, po nájezdu z vedlejší doleva na připojovací pruh má přednost kdo? Ten co nejel z vedlejší a jede v levém pruhu? Nebo ten průběžném pruho pravém? V Olomouci to máme taky a nikdy nevím kdo má přednost.
Ten, kdo jede v průběžném pruhu, má přednost. Je jedno, jestli je připojovací zleva či zprava.
„nikdy nevím kdo má přednost.“
To je ale velmi zásadní nedostatek.
Pojem „přednost“ není pro tuhle situaci výstižný. U připojovacích pruhů totiž platí, že při přejízdění z nich do pruhu průběžného můžete vozidlo jedoucí v průběžném pruhu omezit (ne ohrozit). Takže kdo jede v pruhu průběžném nemůže automaticky spoléhat, že vozidla z připojovacího pruhu třeba zastaví, jen aby mu dala přednost. Na stránkách PČR věnovaných tomuto tématu to popisují slovy „Vždy se jedná o vzájemný respekt a toleranci řidičů“. Po lopatě by se to dalo říci i tak, že řidiči v průběžném i připojovacím pruhu srovnají rychlost, jeden se nesnaží na poslední chvíli ještě „předjet“ toho druhého, naopak třeba i přibrzdí,… Číst vice »
Připojovací pruh není žádný, středová čára není dvojitá, zbytečně široká pruhovaná plocha. Běžte se sakra podívat k sousedům v A nebo D, jak se to má dělat!
Připojovací pruh ve směru od Kaňku k Hlízovu pochopitelně není žádný, protože v tomhle směru je minimální provoz. Smyslem akce bylo odstranit kolony, co se tvořily ve směru Kaňk – Kolín, nikoliv zaasfaltovat co nejvíc krajiny pruhy, které intenzita provozu nevyžaduje.
Proti stávajícímu stavu krok vpřed. Ještě bych na „zebře“ v prvních 5 metrech připojováku na Kolín dal plastové sloupky. Podobný typ připojení je na této silnici u Církvic a Kalabousku a někteří řidiči odbočující doleva tam neustále zmatkují, střelí to do průběžného rovnou a ještě se ani neumí rozjet.
Bohužel to není ani značené v průběžném pruhu. Tuhle jsem najížděl v Církvici do připojovacího pruhu a řidička v průběžném od Kolína mě vytroubila a skoro zabrzdila, ač jsem ji neomezil a už vůbec neohrozil.
A o mimoúrovňovém křížení už silničáři slyšeli? V Rakousku na vytížených křižovatkách běžné.
Prostor, máme? Vykoupené pozemky, máme?
No běžné… Moc taky ne..
Tady by se spíše klidně chytil nějaký pěkný, velký turbo KO. Ale ty neumíme, tak tohle je lepší 😏
Tento tah je svým zatížením zralý na čtyřpruh, dokonce se uvažovalo tudy trasovad D1 až do Kolína a dál ve stopě I_12. Na takových důležitých tazích nemá KO co dělat. Za odstrašující příklad může sloužit I/43, minimálně do okamžiku zprovoznění D43.
Přesně, celá silnice I/38 je jasný čtyřpruh alespoň v parametrech silnice pro motorová vozidla. Kamionová doprava sjíždějící u Bolleslavi a pobírající všechny firmy v oblasti Nymburk, Poděbrady, Kolín, Kutná Hora, Čáslav, Havlíčkův Brod, Jihlava a od Pelhřimova k D1……toto je opravdu směšné. Věčné uzavírky, vlny na silnici, jak na Baltu, věčné opravy této silnice…..vůbec bych se nedivil, kdyby ekonomicky provoz této silnice nekorespondoval s mýtným a nějakou spotřební daní za palivo…….
Samozřejmě, že to MÚK být má. Směrem na Kolín jsou MÚK, a o kus dál také. Jen odbočka do Čáslavi to kazí.
Nemáte tak úplně pravdu.Také tam jsou složitá a problematická křížemí.Ale!! Je tam velký rozdíl v chování řidičů. Vše probíhá v klidu,nikdo netroubí,neukazuje Kalouskovu jedničku a pokud to vyžadují okolnosti,zastaví nebo zpomalí i když mají přednost.Pak se provoz plynulejší a bez stresů.
Není to Topolánkova jednička?
Tam měl být kruháč. Tohle je jak omalovánky. Je jen otázkou času, kdy tam budou mrtví…
Ta křižovatka je řešena úplně stejně jako na I/12 v Úvalech, která byla otevřena před asi rokem. Tam se také mluvilo o kruháči, nicméně ta křižovatka tam zatím funguje nad moje očekávání dobře, a to je tam objem provozu ještě o něco vyšší než na této křižovatce u Kutné Hory. Policie v dnešní době totiž kruháče na prvních třídách nepovoluje, to bude důvod, proč ho tam nepostavili.
Úplně bych neřekl, že je PČR nepovoluje. Spíš mám zkušenost, že se snaží zachovat nějakou homogenitu komunikace. Ještě teda záleží kraj od kraje. Nicméně obecně OK moc nemusejí samotní správci PK, jelikož je pro ně OK výrazně dražší a hlavně pak i náročnější na údržbu. Což je za mě v některých místech škoda..
Taky záleží na vzájemném poměru intenzit na hlavní a vedlejší komunikaci. Pokud si dobře pamatuju normu, tak pro vhodnost okružní křižovatky je limitní rozdíl 50 % a větší.
Třeba kruhak mezi Šestajovice & Zeleneč na staré Poděbradské to ještě stihl, než na něj dali světelnou šipku, tak ho zhruba 1-2x za kvartál v noci vzal rovně skrz, lehčí vozy si skončily, těžší prorazily “ kaňon“…
Není policie jen poradní orgán?
na některých jedničkách (hlavně méně zatížených) jsou kruháče v pohodě, ale tady na I/38 by to byla vážně prasárna, stykovka s nepřímým připojením z vedlejší doleva je ucházející řešení, ale samozřejmě ideál je MÚK (a hlavně přestavba I/38 na čtyřpruh, ale to se tu neřeší). Přecejen I/38 plní roli tranzitní páteřní silnice a je v úseku mezi Kutnou Horou a Kolínem s 23tis. voz v pracovní den jednou z top 3 nejvytíženějších úseků silnic I.tříd v ČR (z toho 2000 návěsových souprav!!! = fakt hodně, víc kamiónů má v ČR jen I/35 a pak I/16 mezi D7-D8 nahrazující severní D0),… Číst vice »
kecy v kleci, toto uspořádání funguje dobře viz. Lipůvka I/43 x II/379
Maximálně jedno vylepšení, prud od Kaňku na Kolín průjezdný a pruh od Čáslavi připojit do něj. Jinak jedno z těch lepších řešení. Kulaťák není všespásný.
No nevím, to my nepřijde šťastné na I. Kolik vozidel denně jede od Kaňku na Kolín a kolik od Čáslavi na Kolín?
Stejné řešení křižovatky je také o pár kilometrů dál na loni otevřeném obchvatu Církvice
Vyjadřuji se z Zrkovu návrhu, nikoliv k realizovanému řešení.
Já vlastně zapomněl, že v ČR je problém přejet z pruhu do pruhu. Jak uděláme kolony na dálnici oba dva pruhy posuneme o pruh bojem a je to problém. Například nejlepším řešení jsou stoupací pruhy, který se na vrcholu stává průběžným a nejrychlejší končí.
Nevidím důvod, proč by měla přijíždět vozidla z pruhu s intenzivnější dopravou do pruhu s nižší intenzitou. Nebo snad od Kaňku přijíždí víc vozidel, než od Čáslavi?