Silničáři vylepšili problémovou křižovatku na I/38 u Kutné Hory, omezení končí

Křižovatka Kaňk na I/38 u Kutné Hory po úpravě. Pramen: ŘSDKřižovatka Kaňk na I/38 u Kutné Hory po úpravě. Pramen: ŘSD

Křižovatka dostala odbočovací a připojovací pruh.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
thebearspook

Proč neudělali i připojovací pruh na hlavní od Kaňku, je mi záhadou. Když stojíte šikmo k hlavní a musíte vykroutit hlavu, je to k ničemu.

zvukař

Šetřit ať to stojí, co to stojí. Tahle křižovatka je toho příkladem. Už když se v polovině osmdesátých let minulého století stavěl obchvat Malína (tedy před více, než čtyřiceti lety!!!), bralo se to jako první etapa čtyřproudu z Kolína (Šťáralky) na MÚK Malín. Na Skalce měla být regulérní MÚK. Jenže pak vše usnulo a mrtvých přibývalo. Takže bylo navrženo nouzové řešení – kruhák na Skalce. Jenže zuřivě protestovali majitelé kamionářských firem. Prý by se jejich podřimující řidiči museli probrat, aby ten kruhák projeli. Místa je tam přitom dost. Jak to dopadlo? Nouzové řešení nouzového řešení. Tahle rozšířená křižovatka. Je třeba… Číst vice »

Karel

Průběžný pruh od Kolína je neskutečně úzký !!! Dalším problémem bude, že řidiči odbočující od Kaňku na Kolín, budou mít zakrytý výhled do průběžného pruhu od Kolína a to auty, která budou odbočovat na Kaňk…tam bude takových nehod …!!!

Karel

Toto řešení, tedy spíše tento paskvil, bude příčinou mnoha nehod a bohužel mnoho z nich bude tragických…zde měl být velký kruhový objezd!

PavelX

Jezdim tudy velmi casto. Nerozumim tomu, co se tam delo ty 4 mesice. Ze vsech desitek prujezdu jsem jen 1x videl par lidi na stavbe. Jinak ani noha, nehlede na pracovni/nepracovni den. Nechapu.

Karel

To je u firmy Silnice Čáslav obvyklý jev…šetří si práci jak mohou

foto.mysak

Ale někdo jim to musel umožnit, rád bych věděl, kdo. Celou tu dobu jsme museli na Kaňk objíždět přes KH, úplně zbytečně. Ztratili jsme spoustu času a projeli navíc dost paliva. Někdo by se za tenhle šlendrián měl zodpovídat.

Karel

To je začarovaný kruh a provázanost zájmů a určitých lidí…taková dlouholetá místní chobotnice… z něčeho se ty rozhledny musí zaplatit…

Luboš

Jezdím jak přes Úvaly tak Církvice. Když jede člověk ve dne tak asi OK. Pokud jedete v noci a tou cestou poprvé, tak to vyvolává zmatek a myslím, že je to i nebezpečné. Když jsem jel poprvé v Úvalech večer a z vedlejší mi to do připojováku poslalo auto šel jsem na brzdu protože jsem si myslel, že mi nedal přednost. V Úvale je tato křižovatka ještě na horizontu, takže když jedeš od Újezda nejsou malůvky vidět ani přes den. Před týdnem u Církvic zase někomu začala v průběžném pruhu brzdit sama Tesla jelikož měla pocit, že dojde ke kolizi.… Číst vice »

Zbyněk Valenta

Tak že někomu brzdí samo auto je spíš jeho problém 😃

Pavel

To, že na průsečných křižovatkách v Česku nebývá zvykem vytvořit připojovací pruh pro odbočování z vedlejší silnice doleva, je naopak obrovská škoda. Chápu, že vás to na místě mohlo překvapit. Sám znám takových křižovatek minium. Snad se to ale začne měnit. Na spoustě křižovatek by tohle řešení šlo udělat i bez velkých stavebních zásahů – stačilo by překreslit zbytečně rozsáhlé zebry. Pověst „křižovatek smrti“ mají vesměs ty, kde připojovací pruhy nejsou.

Luděk

OK, ale chtělo by to zejména ty starší neřidiče přeškolit. Protože Ti, když se jednou za čas dostanou na silnice a je to tam z poloviny jinak, než to znají, tak se dějí věci…
(Tím nemám nic, proti starým lidem, kteří pravidelně řídí, chodí na zdravotní prohlídky a hlavně vzdělávají se).

Pavel

Byl bych pro. Bez nadsázky. Když vezmeme, kolik řidičů získalo řidičák v době, kdy v Česku byly všehovšudy asi tři kruháče, nezipovalo se, neexistovaly cyklopruhy, buspruhy, obytné zóny, zóny s předností zprava, …

Karel

Toto teď bude křižovatka smrti…

Karel

To je ta Církvice!!!…tedy u Církvice, v Církvici, k Církvici, …bez Církvice…

foto.mysak

Mě by moc zajímalo, proč to otevření trvalo tak dlouho. Ze začátku tam dělali, pak několik neděl nic, zase tam asi týden něco kutili, potom si to nechali prodloužit o cca měsíc a půl a zase nikde ani noha. To už si z lidí dělají prdel?

Karel

Arogance místní mafie?

Petr

Já nechápu, proč se nepřipravuje rozšíření na 2+1 alespoň mezi Kolínem a Horou, když mezi D11 – Kolínem se něco plánuje… Tady ten provoz je šílený.

Jan

Pro řidiče od Čáslavi na Prahu zlepšení, pro ostatní trochu horror, hlavně jestli tam pojedou poprvé v noci…

Stráťa

Proč horor? Tyhle křižovatky fungují dobře a výrazně zjednodušují levé odbočení z vedlejší kdy neřešíte přednost ze dvou stran najednou ale postupně.

Karel

Tyhle křižovatky jsou smrtící … a nesmyslné

Petr Šimral

Tak já doufám, že tam ještě bude omezení na 70 km/h a úsekové měření. Pak by to mohlo bez problémů fungovat.

ČD4ever

Už teď je tam omezení na 50 km/h. Bez měření. Na mapách je to přece jasně vidět.

Max

Myslím, že omezení už jen na 70, jel jsem tam ve čtvrtek, ještě s omezením kužely a 50 už tam od KH nebylo.

Petr Šimral

A právě po otevření křižovatky po reko doufám, že tam nenechají plnou 90, což je pro osobáky reálně 110 km/h. A proto ode mě 70 + radar.

coolio

Tak schválně, další iterace bude kruháč, nebo MÚK?

Sizifon

Nevyřeší to v podstatě nic,kolony budou pořád a přibudou i nehody z připojovacích (odbočovacích) pruhů. Gentlemani, co zničeho nic budou někoho pouštět se postarají. Jen zbytečně vylitých x litrů barvy na zem. Sázím 100:1 na nevhodnost tohoto řešení v daném místě. Praxe ukáže.

Fučida

O kus dál u Církvic je to udělané stejně a neslyšel jsem, že by s tím byl problém. A to tam odbočuje fůra aut, protože Tank ONO.

Kojo

Smrtak,pomníček už tam je ,každý týden nehoda to vám v Církvici nestačí?

Dalibor

Napsal jsem to špatně. Připojovací pruh po nájezdu doprava je žádný, to co tam je může způsobit nebezpečné situace například při pomalém rozjezdu kamionu . Mimochodem, po nájezdu z vedlejší doleva na připojovací pruh má přednost kdo? Ten co nejel z vedlejší a jede v levém pruhu? Nebo ten průběžném pruho pravém? V Olomouci to máme taky a nikdy nevím kdo má přednost.

coolio

Ten, kdo jede v průběžném pruhu, má přednost. Je jedno, jestli je připojovací zleva či zprava.

Jiří Kocurek

„nikdy nevím kdo má přednost.“

To je ale velmi zásadní nedostatek.

Pavel

Pojem „přednost“ není pro tuhle situaci výstižný. U připojovacích pruhů totiž platí, že při přejízdění z nich do pruhu průběžného můžete vozidlo jedoucí v průběžném pruhu omezit (ne ohrozit). Takže kdo jede v pruhu průběžném nemůže automaticky spoléhat, že vozidla z připojovacího pruhu třeba zastaví, jen aby mu dala přednost. Na stránkách PČR věnovaných tomuto tématu to popisují slovy „Vždy se jedná o vzájemný respekt a toleranci řidičů“. Po lopatě by se to dalo říci i tak, že řidiči v průběžném i připojovacím pruhu srovnají rychlost, jeden se nesnaží na poslední chvíli ještě „předjet“ toho druhého, naopak třeba i přibrzdí,… Číst vice »

Dalibor

Připojovací pruh není žádný, středová čára není dvojitá, zbytečně široká pruhovaná plocha. Běžte se sakra podívat k sousedům v A nebo D, jak se to má dělat!

Al de Baran

Připojovací pruh ve směru od Kaňku k Hlízovu pochopitelně není žádný, protože v tomhle směru je minimální provoz. Smyslem akce bylo odstranit kolony, co se tvořily ve směru Kaňk – Kolín, nikoliv zaasfaltovat co nejvíc krajiny pruhy, které intenzita provozu nevyžaduje.

Joe

Proti stávajícímu stavu krok vpřed. Ještě bych na „zebře“ v prvních 5 metrech připojováku na Kolín dal plastové sloupky. Podobný typ připojení je na této silnici u Církvic a Kalabousku a někteří řidiči odbočující doleva tam neustále zmatkují, střelí to do průběžného rovnou a ještě se ani neumí rozjet.

Vojta

Bohužel to není ani značené v průběžném pruhu. Tuhle jsem najížděl v Církvici do připojovacího pruhu a řidička v průběžném od Kolína mě vytroubila a skoro zabrzdila, ač jsem ji neomezil a už vůbec neohrozil.

Mirek/

A o mimoúrovňovém křížení už silničáři slyšeli? V Rakousku na vytížených křižovatkách běžné.

Joe

Prostor, máme? Vykoupené pozemky, máme?

lukas

No běžné… Moc taky ne..
Tady by se spíše klidně chytil nějaký pěkný, velký turbo KO. Ale ty neumíme, tak tohle je lepší 😏

Tomáš Gottschalk

Tento tah je svým zatížením zralý na čtyřpruh, dokonce se uvažovalo tudy trasovad D1 až do Kolína a dál ve stopě I_12. Na takových důležitých tazích nemá KO co dělat. Za odstrašující příklad může sloužit I/43, minimálně do okamžiku zprovoznění D43.

František Klikovský

Přesně, celá silnice I/38 je jasný čtyřpruh alespoň v parametrech silnice pro motorová vozidla. Kamionová doprava sjíždějící u Bolleslavi a pobírající všechny firmy v oblasti Nymburk, Poděbrady, Kolín, Kutná Hora, Čáslav, Havlíčkův Brod, Jihlava a od Pelhřimova k D1……toto je opravdu směšné. Věčné uzavírky, vlny na silnici, jak na Baltu, věčné opravy této silnice…..vůbec bych se nedivil, kdyby ekonomicky provoz této silnice nekorespondoval s mýtným a nějakou spotřební daní za palivo…….

coolio

Samozřejmě, že to MÚK být má. Směrem na Kolín jsou MÚK, a o kus dál také. Jen odbočka do Čáslavi to kazí.

Milan

Nemáte tak úplně pravdu.Také tam jsou složitá a problematická křížemí.Ale!! Je tam velký rozdíl v chování řidičů. Vše probíhá v klidu,nikdo netroubí,neukazuje Kalouskovu jedničku a pokud to vyžadují okolnosti,zastaví nebo zpomalí i když mají přednost.Pak se provoz plynulejší a bez stresů.

Michal M

Není to Topolánkova jednička?

Happy

Tam měl být kruháč. Tohle je jak omalovánky. Je jen otázkou času, kdy tam budou mrtví…

Conti777

Ta křižovatka je řešena úplně stejně jako na I/12 v Úvalech, která byla otevřena před asi rokem. Tam se také mluvilo o kruháči, nicméně ta křižovatka tam zatím funguje nad moje očekávání dobře, a to je tam objem provozu ještě o něco vyšší než na této křižovatce u Kutné Hory. Policie v dnešní době totiž kruháče na prvních třídách nepovoluje, to bude důvod, proč ho tam nepostavili.

Jan K

Úplně bych neřekl, že je PČR nepovoluje. Spíš mám zkušenost, že se snaží zachovat nějakou homogenitu komunikace. Ještě teda záleží kraj od kraje. Nicméně obecně OK moc nemusejí samotní správci PK, jelikož je pro ně OK výrazně dražší a hlavně pak i náročnější na údržbu. Což je za mě v některých místech škoda..

Ondra K.

Taky záleží na vzájemném poměru intenzit na hlavní a vedlejší komunikaci. Pokud si dobře pamatuju normu, tak pro vhodnost okružní křižovatky je limitní rozdíl 50 % a větší.

Frank

Třeba kruhak mezi Šestajovice & Zeleneč na staré Poděbradské to ještě stihl, než na něj dali světelnou šipku, tak ho zhruba 1-2x za kvartál v noci vzal rovně skrz, lehčí vozy si skončily, těžší prorazily “ kaňon“…

MP22

Není policie jen poradní orgán?

PetrN

na některých jedničkách (hlavně méně zatížených) jsou kruháče v pohodě, ale tady na I/38 by to byla vážně prasárna, stykovka s nepřímým připojením z vedlejší doleva je ucházející řešení, ale samozřejmě ideál je MÚK (a hlavně přestavba I/38 na čtyřpruh, ale to se tu neřeší). Přecejen I/38 plní roli tranzitní páteřní silnice a je v úseku mezi Kutnou Horou a Kolínem s 23tis. voz v pracovní den jednou z top 3 nejvytíženějších úseků silnic I.tříd v ČR (z toho 2000 návěsových souprav!!! = fakt hodně, víc kamiónů má v ČR jen I/35 a pak I/16 mezi D7-D8 nahrazující severní D0),… Číst vice »

Gregyros

kecy v kleci, toto uspořádání funguje dobře viz. Lipůvka I/43 x II/379

Zrzek

Maximálně jedno vylepšení, prud od Kaňku na Kolín průjezdný a pruh od Čáslavi připojit do něj. Jinak jedno z těch lepších řešení. Kulaťák není všespásný.

Kubrt

No nevím, to my nepřijde šťastné na I. Kolik vozidel denně jede od Kaňku na Kolín a kolik od Čáslavi na Kolín?

h.vlcan

Stejné řešení křižovatky je také o pár kilometrů dál na loni otevřeném obchvatu Církvice

Kubrt

Vyjadřuji se z Zrkovu návrhu, nikoliv k realizovanému řešení.

Zrzek

Já vlastně zapomněl, že v ČR je problém přejet z pruhu do pruhu. Jak uděláme kolony na dálnici oba dva pruhy posuneme o pruh bojem a je to problém. Například nejlepším řešení jsou stoupací pruhy, který se na vrcholu stává průběžným a nejrychlejší končí.

Kubrt

Nevidím důvod, proč by měla přijíždět vozidla z pruhu s intenzivnější dopravou do pruhu s nižší intenzitou. Nebo snad od Kaňku přijíždí víc vozidel, než od Čáslavi?