Silničáři stále chovají naději na letošní otevření prvních deseti kilometrů D49
Stavba D49 Hulín - Fryšták, stav červenec 2024
Pokud se do konce roku podaří otevřít část dálnice D49, přesáhne letos počet nových dálničních kilometrů číslo 110.
Opět ti nevyzpatatelní zelení šílenci? Kolik milonů již pro jejich často nezdůvodnitelné protesty jsme schudli? Dokázal by to aslpoň někdo sečíst?
Ja jsme pro diskuzi i seze zelenymi, ale uz ne kdyz je postaveno. V teto fazi se mame maximalne bavit jake opatreni chteji udelat oproti projektu, ale ne blokovat otevreni nove dalnice!!!
Přes 110km to nebude v žádném případě. 4km D55 Moravský Písek – Bzenec bude v provizorním polovičním profilu a to se rozhodně do zprovoznenych km nebude počítat, nebo teď naoko možná ano, ale ve finálních statistikách bude stoprocentně tento úsek zapocitany až v roce 2025. Opačným případem jsou Chlumčany, ktere byly zprovozněné už vloni (a byly uz pocitane do roku 23) a jen 1,7km část v plném profilu až letos. Takže pokud se povede D49, bude to celkem 103km
Rozhodně jedno z nejlepších skóre co se týče otevření.
Poté, co jsem poslouchal několikahodinový rozhovor s Patrikem (abych pochopil, o co jim jde) jsem pochopil, že to není úplně tak jednobarevné – leckdy tu stavbu ani „nezdržují“, jen chtějí po ŘSD splnit zákony.
Nebo třeba na D55 ŘSD snad 10x samo od sebe stáhlo žádost o ÚR (a najednou se nikomu nenadavá, když za to nemůžou aktivisti).
Ale tohle vysírání s hotovýma infrastrukturníma stavbama (tady nebo i D8) je čistý záškodnictví a to by měl být ten důvod, proč se jim nadává do ekoteroristů. Na tohle by nikdo neměl mít právo.
Já ho poslouchal jenom jednou. Bohužel bych ho musel nazvat nějakým sprostým slovem, takže to neudělám.
Ale ono se jim do ekoteroristů nenadává,oni ekoteroristé jsou.
Otevrel bych dalnici na silu a natvrdo. Papiry se doresi pak. Otevreni dalnice je obecne prospedna cinnost, hodne lidem to pomuze, takze nemuze byt diskuze o zabach, ci jinych hloupostech.
Naopak, v právním státě ta diskuse být musí.
Nebo vám někdo zabere zahradu s tím, že je to obecně prospěšné, a vy neřeknete ani popel?
Pro ŘSD platí zákony úplně stejně jako pro všechny. Pokud chtějí stavět rychleji, musí se naučit dělat lepší projekty. V poslední době to vypadá, že se to postupně učí.
Je treba rict, ze casto co vyzaduji spolky jsou absurdni veci a pozadavky. Je treba jim omezit pravomoce a moznosti odvolani, takze upravit moznosti obstrukci a odvolani. Za me je vzor Polsko, jakmile se rozhodne, ze se bude stavet, tak se nelze odvolat. Jsme pro ochranu, ale nelze diky tomu brzdit ekonomiku.
Jakmile byzbys nevidela penize, tak z ceho budeme financovat ochranare? Chape tady nekdo jak se generuji penize? Ze spolky ziji se penez, ktere dostnou ze statniho rozpoctu a ten se generuje z dani co byznys vydala a nasledne odevzda statu?
Tady to určitě nikdo nechape😁. Tohle není diskuze novinek…
Zdravíme do domova důchodců a přímo pana domovního důvěrníka, jaká to náhoda. Posíláme internacionálu a přejeme příjemnou neděli!
Ten příměr tady nesedí, protože zahrada je dávno zabraná a zastavěná. Jen zatím zbytečně, protože se nejezdí, protože formality. Které stejně nic nezmění, k otevření dojde a jezdit se bude, jen později a dráž.
Jenze on to je problem je jak behen stavby, tak i behem pocatku pred zahajenim. Primer za me sedi, delame si to sami a zbytecne!!! A abo souhlasim stavba tam bude smirte se s tim a cim to bude trvat dele, tim to bude drazsi a vysledek? Budou tam jezdit auta tak i tak!!
„zabere zahradu“
Pokud byly pozemky vykoupeny zákonným způsobem a stavět se zašalo s platným stavebním povolením, tak nevidím důvod zarazit zkušební provoz. Leda by při získání stavebka došlo na trestné činy proti majetku, nedejbože zdraví.
Ostatně na viaduktu Nového spojení v Praze byl zkušební provoz kolik roků a šlo to. Nebo snad ještě je?
Diktatura už tady byla.
Tohle s diktaturou nema nic spolecneho. Jedna se o zjednoduseni stavebnictvi a omezeni moznosti se odvolat napr.: kvuli stresu krav na pastvinach. Libi se mi kaceni stromu na podzim kvuli hnizdeni ptakum, ale vse ma sve limity a stale je treba mit stale na mysli, ze diky nehotove siti jezdi doprava pres mesta a ztraci se zisk, tedy i dane a tedy i penize na plytvani spolkum, co se snazi byt papezcejsi jak papez. Je treba jim vymezit moznosti a hranice a rychle dostavet paterni sit. Je preci nesmysl aby trvala vystavba od myslenky k realizaci 10 let, tak kazdy… Číst vice »
Ano, souhlasím. Komplikovaný stavební zákon, neuvěřitelně složité rozhodování (podmínky) v území a pak celkem pochopitelný úřední alibismus a s tím spojená obrovská byrokracie.
Dlouhá doba vede k zacyklení. Od myšlenky po realizaci pak dojde k tomu, že se území změní natolik, že se může začít znovu.
Napadání staveb spolky je za této situace velmi jednoduché. V tak složité povolovací mašinerii není boha, aby se něco nenašlo.
To je sice pekne, ale vyřešit to tím, že jedna strana si bude dělat co chce a pak si napíše -nejake- papíry rozhodně v normální společnosti nejde. To by mohla i ta strana druhá, nebo ta nemůže? Opakuji se, diktatura tady již byla.
Druhym dechem dodavam, ze by se meli zmenit zamony at tato situace nemuze nastat.
A jsme pro pravni stat, ale zeleni si postavili byznys na tom, ze poplasene spoluobcany budou chvili hajit za jejich penize. Nasledne se vzdy dohodnou, ale za jakou cenu? Vazne nam obstrukce neco davaji do zivota?
Jsem osobne z vesnice kde byl husty provoz a dneska tam je dokonce 1km za obci dalnicni krizovatka tedy rozdeleni na 3 smery. Pamatuji si, jak nesel bezpecne prejit prechod protoze zde jezdili auta z vychodu na zapad a to vse jen ve dvou pruzich. Pak se lidi bourili, ze dalnice je pruser, ze jim budou hucet auta za domy a dneska jsou všichni stastni, ze tam nic skrz obec nejede. Jo a zeleznicni koridor tam je take a VRT nas taky bude protinat. Jakmile vsichni pochopili prinos s prvni dalnici jak to bylo prospesne, tak se u nas uz… Číst vice »
obstrukce sice davaji neco malokomu, ale … jak chcete. apsat legislativu tak, aby zabranila obstrukcim ale soucasne neoslabila opravnene stezovatele, resp . (kdyz to malinko prezeneme) nesmerovala k diktature a poslapani pravniho statu?
ono to neni zas tak easy. a k polsku bych rozhodne moc nevzhlizel.
Jenze Polsko je stat co jede a jeste dlouho pojede. Udelali domaci ukoly – postavili infrastruktutu, zpruchodnili stat, odstranili bariery, otevreli pracovni trh a jedou. Maji vyssi prumerny plat jak my, protoze odstarnili byrokraticke prekazky, stavi jak byty, domy, tak zeleznici a dalnici uz maji jo a ve velkem zacinaji budovat letiste napojene na dalnice a vlaky. Tohle potřebujeme i my. Vse zjednodusit, naprimit a postavit. A to plati jak ve stavebni tak i byrokraticke cinnosti.
jojo, infrastrukturu postavili i v cine … a taky bych se jimi moc neinspiroval.
toto jednoduche “vzhlizeni” k rezimum, ktere s demokracii nemaji moc spolecneho (coz byl i problém polska za pisu) je sice dneska v jednodussich castech spolecnosti cool, bohuzel ti vzhlizecijici si malokdy uvedomuji dusledky.
Tohle si vyprosuji. V Nemcku se stavi taky do 5 let. My musime udelat opravdu zmeny v legislative.
Nemam rad autoritu, ale co jeste vice nesnasim jsou obstrukce, vymysly, vytocky a vymluvy a lhani. Kazdy ma pravo na nazor, pravo rict co je na miste a treba ale musi makat, ale je rozdil udelat strategicke rozhodnuti a tlacit jej a hledat kompromis, nebo blokovat vse co jde jen tak ze sportu.
Ta druhá už to dělá.
Jak?
Byl tady článek o jednání s ekology, nikoliv aktivisty. Vědeli co chtějí, proč to chtějí a přišli s návrhem možných opatření. ŘSD to s nimi projednalo, věc vyřešená. Nikdo nikoho nevysíral.
Kácení dřevim v době vegetačního klidu patří k požadavkům rozumným, ono skácet strom i s hnízdem … normální človek z toho radost mít nemůže.
Jenze ekolog a aktivista je bohuzel dneska podobna role. Znam problematiku VRT z hlediska CHKO pred Ostravou. Bouri se, diskutuji ale zbytecne, jina cesta nevede a udelat koridor o siri 30m nemuze byt zas takovy zasah do krajiny, kdyz tam stejnak uz koridor jeden vede. Vse je o diskuzi a ne obstrukcich!! A rozhodne se ta diskuze a ziskani povoleni musi zkrátit, min o polovinu, idelane na tretinu a to vcetne vystavby. Od rozhodnuti by mylo byt dilo hotove do 3-4 let maximalne, jinak se nikak nepohneme.
Nejdříve je potřeba začít odvrchu. Jestli naši legislativci namisto optimalizace legislativy akorát zváni o tom, kdo je vice nemocny, pak se nezmění nic.
Myslím, že bych mohl souhlasit. Protože řada staveb jejichž zákaznici mělo dostatek peněz na podplácení bylo dostavěno bez povolení a také dodatečně povoleno. Zde je stavba jednoznačně ve veřejném zájmu!
Jaká je dálniční cesta Praha-Košice, dokud nebude D49 ? (a ona ještě nebude dlouho, navíc u hranic nebude 2+2). Divím se, že toto spojení nemá prioritu.
Spojení Praha – Košice? Tam chybí jen kousek z Jesenice do Miličína (Nová Hospoda). To by priorita měla opravdu být! 😎
Do Košic je to celkem v pohodě celou dobu po dálnicích: D1-D2-M1-M3-M30.
O 150km delší cesta mi v pohodě nepřijde, vynásobte si desítky tisíc aut denně a emise/náklady/čas atd
A po kolejích do Košic to … slovenská část je horší než česká.
no tak stejně to ještě docela dost let bude kazit úsek turany-hubová, tak kam spěchat 😀
Radek Matl mele nesmysly. Dalnice dopravu zhorsuje, zatraktivnuje dopravu auty.
Dálnice je pro auta správná “dopravní cesta” protože je bezpečná ve srovnání s klikatou jedničkou kopírující staré koňské cesty a s neoddělenými protisměry. Co ale špatné je, že individuální doprava se v čase zlevňuje, PHM nekopíruje inflaci ani růst platů a cestování autem se tak nadužívá pro zbytečnosti.
Zlevnilo se toho v čase celkem dost, internet má prakticky každej chudák v kapse, splachovací záchod na úsvitu té technologie taky nebyl za lidovku, proč by zrovna individuální doprava měla zažívat ústrky?
V principu s tebou soulasím, problém je jen v její prostorové náročnosti – podívejme se třeba na USA, kde se počítá s tím, že každý jezdí autem, a ta obrovská „betonová“ prostranství, která kvůli tomu vznikla mi připadnou příšerná. A troufám si tvrdit, že vsadit vše na IAD se ukázalo být slepou uličkou.
Takže je nutné dělat nějaké kompromisy, a ty vždy povedou k určitým „ůstrkům“.
„vsadit vše na IAD“
Děláte jako by po silnici nejezdilo nic jiného a MHD v ČR neexistovala.
Asi jsem se špatně vyjádřil, jelikož na IAD vsadili v USA (MHD tam sice mají, ale až na pár čestných výjimek jako NYC to je spíš sociální služba, než použitelný způsob dopravy), a osobně bych touto cestou jít nechtěl. My v této situaci díkybohu nejsme, ale pokud nechceme mít města v americkém stylu, budeme bojovat s tím, že máme pro auta nedostatek místa (zejména ve městech), a chtě nechtě pak přichází „ústrky“ jako jsou modré zóny, zpoplatnění parkování, omezení vjezdu atp. A pro jistotu ještě upřesním, že s výstavbou dálnic, městkých okuhů tak jak je aktuálně plánováno jednoznačně souhlasím a… Číst vice »
„Co ale špatné“
V roce 1924 bylo auto výsadou zbohatlíků. Rovněž také lednička.
Takže proč by něco mělo kopírovat inflaci a lednička nikoliv?
A řídí to ilumináti a ještěři 😀
Zamknout všechny doma, pěšinky a chodníky zatraktivňují chůzi.
To si pletete milý Zbynku moc věcí dohromady….ale my se na Vás nezlobíme a posíláme písničku od Jana Vyčítala Řidič ten tvrdý chleba má 🙂
Tak se podívej třeba na Nizozemí, které je pro chodce i cyklisty tařka rájem, a přitom jen letmým pohledem do mapy je vidět, že hustota jejich dálniční sítě je s námi nesrovnatelná.
Ona totiž ta dálnice pomáhá i těm cyklistům či chodcům, protože hlavní proudy aut stáhne na sebe, a na zbylých komunikacích je pak pro ně více místa, je možné je zklidňovat atp.
Nizozemci si můžou dovolit ještě jednu věc: Přívezt z dálky po moři https://mapy.cz/s/copuseraca (je tam železárna), do ČR to holt musí po zemi.