Silničáři stále chovají naději na letošní otevření prvních deseti kilometrů D49

Stavba D49 Hulín - Fryšták, stav červenec 2024Stavba D49 Hulín - Fryšták, stav červenec 2024

Pokud se do konce roku podaří otevřít část dálnice D49, přesáhne letos počet nových dálničních kilometrů číslo 110.

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdendik

Zrušit stavební povolení u (téměř) dokončené stavby je docela šílenost. To trumfne jen stejné soudní rozhodnutí u stavby ve zkušebním provozu, to bylo u spalovny v Plzni. Absurdistán. A zas v tom má prsty nejmenované hnutí.

Pavel Skládaný

Snad dálnici D49 nestihne stejný osud, jako dálnici A88 (alias D43), která je už osmdesát let téměř hotová – a nic.

Gombík

„téměř hotová“ možná tak na pár úsecích, na většině trasy proběhly maximálně zemní práce

Bob

Děti Země, ten Matěj furt bude vše oddalovat…být to jiné zemi uz tu není adalniceby se stavěli rychleji, stejně je mu to prd platné,stejně bude vše otevřeno postaveno, zeho to furt baví 🤬🤬🤬🤢🤮🤮🤮🤮

Lysimachia

Vzpomněl jsem si na anekdotu členky jakési zelené organizace, co mířila na setkání podobně laděných skupin ve Vídni.

Jelo se autobusem a stěžovala si „Proč nemáme s Rakouskem nějaké dálniční spojení a musíme se kodrcat po úzkých silnicích?“

Odpovědí bylo mrazivé ticho a zkyslé tváře spolucestujících.

Pedro72

Aneb vymysleme si historku a pak se.smějme, jako by byla reálná.

Lysimachia

Copak, poznal jste se?

L. Maštera

Opět ti nevyzpatatelní zelení šílenci? Kolik milonů již pro jejich často nezdůvodnitelné protesty jsme schudli? Dokázal by to aslpoň někdo sečíst?

Vladimír

Ja jsme pro diskuzi i seze zelenymi, ale uz ne kdyz je postaveno. V teto fazi se mame maximalne bavit jake opatreni chteji udelat oproti projektu, ale ne blokovat otevreni nove dalnice!!!

Pavel

Kdyby stát alias ŘSD alias úředníci dělali dobře svoji práci, tak by zadní zelení šílenci neměli šanci cokoliv blokovat.

paja

No, mě by spíš zajímalo z čeho jsou tyto spolky placeny? Ze škol?,z neziskovek?,nebo snad z výpalného za to,že drží ústa?….

milan

Mnohokrát jsem zde psal na téma D49, že pan Miroslav Patrik z Dětí Země je osobně štědře dotován ze strany lidí (kteří evidentně mají hodně peněz) kteří si nepřejí aby kolem jejich baráků a nemovitostí vedla dálnice!!! Ve Fryštáku, Dolní Vsi a dalších obcích, v okolí Přerova…. Kdyby tomu tak nebylo, ty dálnice by už dávno byly dostavěné a v provozu. a desetitisícům lidí by se ulevilo!!!! Ale bohužel, nic se v tomto směru, aby mu to někdo zatrhnul neděje!!!!! Jde asi o hodně veliký balík peněz!!!!! Na všechny strany!!!!!!

PetrN

Přes 110km to nebude v žádném případě. 4km D55 Moravský Písek – Bzenec bude v provizorním polovičním profilu a to se rozhodně do zprovoznenych km nebude počítat, nebo teď naoko možná ano, ale ve finálních statistikách bude stoprocentně tento úsek zapocitany až v roce 2025. Opačným případem jsou Chlumčany, ktere byly zprovozněné už vloni (a byly uz pocitane do roku 23) a jen 1,7km část v plném profilu až letos. Takže pokud se povede D49, bude to celkem 103km

Jirka_M

Rozhodně jedno z nejlepších skóre co se týče otevření.

Marian Kechlibar

Je skvělé, že máme TYHLE starosti.

Relativně nedávno byl ten jeden smutný rok, kdy celková suma zněla 4 km.

Pavel

Nj tak Babiš měl ohledně výstavby za 8 let vládnutí víc keců než postavených kilometrů

Zdendik

Jenomže právě za ANO se obnovily přípravné práce dopravních staveb, roky škrtů za ODS se podepsaly i na tom, že z MD utekli odborníci. A příprava trvá tak 8 let, což, právě teď se projevuje otevíráním staveb. ANO nemusím, ale jejich zásada „investovat místo tupě škrtat“ teď nese ovoce.

Ondřej

Poté, co jsem poslouchal několikahodinový rozhovor s Patrikem (abych pochopil, o co jim jde) jsem pochopil, že to není úplně tak jednobarevné – leckdy tu stavbu ani „nezdržují“, jen chtějí po ŘSD splnit zákony.

Nebo třeba na D55 ŘSD snad 10x samo od sebe stáhlo žádost o ÚR (a najednou se nikomu nenadavá, když za to nemůžou aktivisti).

Ale tohle vysírání s hotovýma infrastrukturníma stavbama (tady nebo i D8) je čistý záškodnictví a to by měl být ten důvod, proč se jim nadává do ekoteroristů. Na tohle by nikdo neměl mít právo.

Horal

Já ho poslouchal jenom jednou. Bohužel bych ho musel nazvat nějakým sprostým slovem, takže to neudělám.

Padre

Ale ono se jim do ekoteroristů nenadává,oni ekoteroristé jsou.

Martin

To souvisí s prostým faktem, že stát nefunguje. U toho všechno začíná i končí. První věc: stát má zákony, které jsou tak složité, že je sám nedokáže dodržovat. Ani úředníci se v nich nevyznají zcela a beze zbytku. Nikdo ovšem nepracuje na jejich zjednodušení. A zadruhé stát má soudy, které nejsou schopné rozhodnout takovouto věc v řádu měsíců. Tuším že vysírání s hotovou stavbou, jak to správně nazýváte, vzniklo v důsledku opožděného soudního rozhodnutí. Každý má právo něco napadnout a pak se případně obrátit na soud. To je základ právního státu. Takže řešení je, aby 1) to bylo správně a… Číst vice »

František

To že stát nefunguje a tu zástupy úředníků máme zbytečně bylo vidět už i za covidu. Je to vidět i na kde jakým stavebním řízení, na památkářich… Kde kdo se k něčemu vyjadřuje, má na to kdo ví kolik času, ale také do dob CK ty věci nějak výrazně lepší nejsou

Pedro72

Víte, že máme méně úředníků, než funkční státy na západ a na sever od nás?

Vladimír

Otevrel bych dalnici na silu a natvrdo. Papiry se doresi pak. Otevreni dalnice je obecne prospedna cinnost, hodne lidem to pomuze, takze nemuze byt diskuze o zabach, ci jinych hloupostech.

Juraj

Naopak, v právním státě ta diskuse být musí.
Nebo vám někdo zabere zahradu s tím, že je to obecně prospěšné, a vy neřeknete ani popel?

Pro ŘSD platí zákony úplně stejně jako pro všechny. Pokud chtějí stavět rychleji, musí se naučit dělat lepší projekty. V poslední době to vypadá, že se to postupně učí.

Vladimír

Je treba rict, ze casto co vyzaduji spolky jsou absurdni veci a pozadavky. Je treba jim omezit pravomoce a moznosti odvolani, takze upravit moznosti obstrukci a odvolani. Za me je vzor Polsko, jakmile se rozhodne, ze se bude stavet, tak se nelze odvolat. Jsme pro ochranu, ale nelze diky tomu brzdit ekonomiku.
Jakmile byzbys nevidela penize, tak z ceho budeme financovat ochranare? Chape tady nekdo jak se generuji penize? Ze spolky ziji se penez, ktere dostnou ze statniho rozpoctu a ten se generuje z dani co byznys vydala a nasledne odevzda statu?

TTop

Tady to určitě nikdo nechape😁. Tohle není diskuze novinek…

MP22

Zdravíme do domova důchodců a přímo pana domovního důvěrníka, jaká to náhoda. Posíláme internacionálu a přejeme příjemnou neděli!

Vladimír

Do starobniho duchodu mam jeste nekolik desetileti a jsem ryzi pravicovy volic, vse co tu pisi jsou opatreni probyznysova a prodanova
Nikolik obstrukcni. Mam rad ekologii, ale vse ma byt v nejake rovine a vyvazeni! Nemam rad celou levici a ani krajni pravici, vidim svez ze strany rozvoje nikoli obstrukci a zdrzovani.

Karel Mio

Jako chápu váš postoj, ale nepište prosím, že je váš vzor v tomto Polsko a zároveň že máte rád ekologii a jste pro ochranu. Protože v ten moment prostě v jednom nebo druhém lžete. Když koukám na Poláky, jsem čím dál radši, že to v tom našem systému je tak jak je. Protože se v posledních letech ukazuje, že to jde, že to RSD umí.

Vladimír

Ted jsme na 7 letech od rozhodnuti o zahajeni stavby. To opravdu nejde!! Potrebujeme se dostat na 4-5 let. Je jasne, ze se musi upravit legislativa a jednim z duvody zmeny bude omezeni odvolani pro nic a obstruovani staveb.

Kebab

Ten příměr tady nesedí, protože zahrada je dávno zabraná a zastavěná. Jen zatím zbytečně, protože se nejezdí, protože formality. Které stejně nic nezmění, k otevření dojde a jezdit se bude, jen později a dráž.

Vladimír

Jenze on to je problem je jak behen stavby, tak i behem pocatku pred zahajenim. Primer za me sedi, delame si to sami a zbytecne!!! A abo souhlasim stavba tam bude smirte se s tim a cim to bude trvat dele, tim to bude drazsi a vysledek? Budou tam jezdit auta tak i tak!!

Jiří Kocurek

„zabere zahradu“

Pokud byly pozemky vykoupeny zákonným způsobem a stavět se zašalo s platným stavebním povolením, tak nevidím důvod zarazit zkušební provoz. Leda by při získání stavebka došlo na trestné činy proti majetku, nedejbože zdraví.

Ostatně na viaduktu Nového spojení v Praze byl zkušební provoz kolik roků a šlo to. Nebo snad ještě je?

El Barto

Nové spojení je snad již zkolaudováno.

TTop

Diktatura už tady byla.

Vladimír

Tohle s diktaturou nema nic spolecneho. Jedna se o zjednoduseni stavebnictvi a omezeni moznosti se odvolat napr.: kvuli stresu krav na pastvinach. Libi se mi kaceni stromu na podzim kvuli hnizdeni ptakum, ale vse ma sve limity a stale je treba mit stale na mysli, ze diky nehotove siti jezdi doprava pres mesta a ztraci se zisk, tedy i dane a tedy i penize na plytvani spolkum, co se snazi byt papezcejsi jak papez. Je treba jim vymezit moznosti a hranice a rychle dostavet paterni sit. Je preci nesmysl aby trvala vystavba od myslenky k realizaci 10 let, tak kazdy… Číst vice »

Cikcak

Ano, souhlasím. Komplikovaný stavební zákon, neuvěřitelně složité rozhodování (podmínky) v území a pak celkem pochopitelný úřední alibismus a s tím spojená obrovská byrokracie.
Dlouhá doba vede k zacyklení. Od myšlenky po realizaci pak dojde k tomu, že se území změní natolik, že se může začít znovu.
Napadání staveb spolky je za této situace velmi jednoduché. V tak složité povolovací mašinerii není boha, aby se něco nenašlo.

TTop

To je sice pekne, ale vyřešit to tím, že jedna strana si bude dělat co chce a pak si napíše -nejake- papíry rozhodně v normální společnosti nejde. To by mohla i ta strana druhá, nebo ta nemůže? Opakuji se, diktatura tady již byla.

Vladimír

Druhym dechem dodavam, ze by se meli zmenit zamony at tato situace nemuze nastat.

A jsme pro pravni stat, ale zeleni si postavili byznys na tom, ze poplasene spoluobcany budou chvili hajit za jejich penize. Nasledne se vzdy dohodnou, ale za jakou cenu? Vazne nam obstrukce neco davaji do zivota?

Vladimír

Jsem osobne z vesnice kde byl husty provoz a dneska tam je dokonce 1km za obci dalnicni krizovatka tedy rozdeleni na 3 smery. Pamatuji si, jak nesel bezpecne prejit prechod protoze zde jezdili auta z vychodu na zapad a to vse jen ve dvou pruzich. Pak se lidi bourili, ze dalnice je pruser, ze jim budou hucet auta za domy a dneska jsou všichni stastni, ze tam nic skrz obec nejede. Jo a zeleznicni koridor tam je take a VRT nas taky bude protinat. Jakmile vsichni pochopili prinos s prvni dalnici jak to bylo prospesne, tak se u nas uz… Číst vice »

Air Traveller

obstrukce sice davaji neco malokomu, ale … jak chcete. apsat legislativu tak, aby zabranila obstrukcim ale soucasne neoslabila opravnene stezovatele, resp . (kdyz to malinko prezeneme) nesmerovala k diktature a poslapani pravniho statu?

ono to neni zas tak easy. a k polsku bych rozhodne moc nevzhlizel.

Vladimír

Jenze Polsko je stat co jede a jeste dlouho pojede. Udelali domaci ukoly – postavili infrastruktutu, zpruchodnili stat, odstranili bariery, otevreli pracovni trh a jedou. Maji vyssi prumerny plat jak my, protoze odstarnili byrokraticke prekazky, stavi jak byty, domy, tak zeleznici a dalnici uz maji jo a ve velkem zacinaji budovat letiste napojene na dalnice a vlaky. Tohle potřebujeme i my. Vse zjednodusit, naprimit a postavit. A to plati jak ve stavebni tak i byrokraticke cinnosti.

Air Traveller

jojo, infrastrukturu postavili i v cine … a taky bych se jimi moc neinspiroval.

toto jednoduche “vzhlizeni” k rezimum, ktere s demokracii nemaji moc spolecneho (coz byl i problém polska za pisu) je sice dneska v jednodussich castech spolecnosti cool, bohuzel ti vzhlizecijici si malokdy uvedomuji dusledky.

Vladimír

Tohle si vyprosuji. V Nemcku se stavi taky do 5 let. My musime udelat opravdu zmeny v legislative.
Nemam rad autoritu, ale co jeste vice nesnasim jsou obstrukce, vymysly, vytocky a vymluvy a lhani. Kazdy ma pravo na nazor, pravo rict co je na miste a treba ale musi makat, ale je rozdil udelat strategicke rozhodnuti a tlacit jej a hledat kompromis, nebo blokovat vse co jde jen tak ze sportu.

Air Traveller

opravdu se v nemecku “stavi do peti let”?

nebo jde jenom o takovou tu zkreslenou realitu ziskanou z medii, kzere (pokud vubec) zacnou o necem psat, az kdyz se to stavi, ale leta a desetileti diskusi o tom, zda , kdy a proc a podobne (prirozene) nepisou?

Vladimír

Kolik diskuzi bylo aby VRT sla zkrz CR a jak to dopadlo? Objeli nas z Berlina do Vidne pres Mnichov a uz maji hotovo! Kdyz jsme se zacali bavit o VRT do Berlina, tak se divili co nam bude trvat 10 let na vystavbe a pripravach!!! A co je nejhorsi, ze i obranny prumysl napr. uprava letiste v Caslavi na stihacky F35 trva 9 let. Amici nam byli schopni dodat stihacky za 4 roky. Ale to bychom pak museli platit za uskladneni, tak jsem je nevzali. Je to silene v CR stavet a bohuzel je to stejne silene stavet i… Číst vice »

Vladimír

Jenze Cinani jsou silna politicka a vojenska diktatura.
Polaci nikoli. Nemci taky postavili po valce do 30 lety paterni sit, tak proc to nejde u nas? Co Spanelsko? Taky jsou tam dle vas diktatori, kdyz stavi nejvice VRT v Evrope? Italie je na tom jak, kdyz stavi tunely pod Alpami, ci dalnice od severu az na jih?

Kebab

Ta druhá už to dělá.

TTop

Jak?

Jiří Kocurek

Byl tady článek o jednání s ekology, nikoliv aktivisty. Vědeli co chtějí, proč to chtějí a přišli s návrhem možných opatření. ŘSD to s nimi projednalo, věc vyřešená. Nikdo nikoho nevysíral.

Kácení dřevim v době vegetačního klidu patří k požadavkům rozumným, ono skácet strom i s hnízdem … normální človek z toho radost mít nemůže.

Vladimír

Jenze ekolog a aktivista je bohuzel dneska podobna role. Znam problematiku VRT z hlediska CHKO pred Ostravou. Bouri se, diskutuji ale zbytecne, jina cesta nevede a udelat koridor o siri 30m nemuze byt zas takovy zasah do krajiny, kdyz tam stejnak uz koridor jeden vede. Vse je o diskuzi a ne obstrukcich!! A rozhodne se ta diskuze a ziskani povoleni musi zkrátit, min o polovinu, idelane na tretinu a to vcetne vystavby. Od rozhodnuti by mylo byt dilo hotove do 3-4 let maximalne, jinak se nikak nepohneme.

TTop

Nejdříve je potřeba začít odvrchu. Jestli naši legislativci namisto optimalizace legislativy akorát zváni o tom, kdo je vice nemocny, pak se nezmění nic.

L. Maštera

Myslím, že bych mohl souhlasit. Protože řada staveb jejichž zákaznici mělo dostatek peněz na podplácení bylo dostavěno bez povolení a také dodatečně povoleno. Zde je stavba jednoznačně ve veřejném zájmu!

Jméno

Jaká je dálniční cesta Praha-Košice, dokud nebude D49 ? (a ona ještě nebude dlouho, navíc u hranic nebude 2+2). Divím se, že toto spojení nemá prioritu.

Stráťa

Do Košic je to celkem v pohodě celou dobu po dálnicích: D1-D2-M1-M3-M30.

Jméno

O 150km delší cesta mi v pohodě nepřijde, vynásobte si desítky tisíc aut denně a emise/náklady/čas atd

Jiří Kocurek

A po kolejích do Košic to … slovenská část je horší než česká.

Dejf

no tak stejně to ještě docela dost let bude kazit úsek turany-hubová, tak kam spěchat 😀

František

Letět kolem hoďky vám vadí proč? Je s sebou brát i 1.5t vážící auto a trávit tak celý den?

Zbynek

Radek Matl mele nesmysly. Dalnice dopravu zhorsuje, zatraktivnuje dopravu auty.

Jméno

Dálnice je pro auta správná “dopravní cesta” protože je bezpečná ve srovnání s klikatou jedničkou kopírující staré koňské cesty a s neoddělenými protisměry. Co ale špatné je, že individuální doprava se v čase zlevňuje, PHM nekopíruje inflaci ani růst platů a cestování autem se tak nadužívá pro zbytečnosti.

Dejf

Zlevnilo se toho v čase celkem dost, internet má prakticky každej chudák v kapse, splachovací záchod na úsvitu té technologie taky nebyl za lidovku, proč by zrovna individuální doprava měla zažívat ústrky?

Alan Wank

V principu s tebou soulasím, problém je jen v její prostorové náročnosti – podívejme se třeba na USA, kde se počítá s tím, že každý jezdí autem, a ta obrovská „betonová“ prostranství, která kvůli tomu vznikla mi připadnou příšerná. A troufám si tvrdit, že vsadit vše na IAD se ukázalo být slepou uličkou.

Takže je nutné dělat nějaké kompromisy, a ty vždy povedou k určitým „ůstrkům“.

Jiří Kocurek

„vsadit vše na IAD“

Děláte jako by po silnici nejezdilo nic jiného a MHD v ČR neexistovala.

Alan Wank

Asi jsem se špatně vyjádřil, jelikož na IAD vsadili v USA (MHD tam sice mají, ale až na pár čestných výjimek jako NYC to je spíš sociální služba, než použitelný způsob dopravy), a osobně bych touto cestou jít nechtěl. My v této situaci díkybohu nejsme, ale pokud nechceme mít města v americkém stylu, budeme bojovat s tím, že máme pro auta nedostatek místa (zejména ve městech), a chtě nechtě pak přichází „ústrky“ jako jsou modré zóny, zpoplatnění parkování, omezení vjezdu atp. A pro jistotu ještě upřesním, že s výstavbou dálnic, městkých okuhů tak jak je aktuálně plánováno jednoznačně souhlasím a… Číst vice »

Jiří Kocurek

„Co ale špatné“

V roce 1924 bylo auto výsadou zbohatlíků. Rovněž také lednička.

Takže proč by něco mělo kopírovat inflaci a lednička nikoliv?

Dejf

A řídí to ilumináti a ještěři 😀
Zamknout všechny doma, pěšinky a chodníky zatraktivňují chůzi.

BND 30

To si pletete milý Zbynku moc věcí dohromady….ale my se na Vás nezlobíme a posíláme písničku od Jana Vyčítala Řidič ten tvrdý chleba má 🙂

Alan Wank

Tak se podívej třeba na Nizozemí, které je pro chodce i cyklisty tařka rájem, a přitom jen letmým pohledem do mapy je vidět, že hustota jejich dálniční sítě je s námi nesrovnatelná.

Ona totiž ta dálnice pomáhá i těm cyklistům či chodcům, protože hlavní proudy aut stáhne na sebe, a na zbylých komunikacích je pak pro ně více místa, je možné je zklidňovat atp.

Jiří Kocurek

Nizozemci si můžou dovolit ještě jednu věc: Přívezt z dálky po moři https://mapy.cz/s/copuseraca (je tam železárna), do ČR to holt musí po zemi.

Pavel

Přímo k Rotterdamskému přístavu (kde nic jiného než přístav není) vede plnohodnotná dálnice. Amsterdam má v širším centru města ( a to je menší město než Praha ) osmipruhový dálniční okruh.

Dokonce i v Nizozemsku, kde mají kolejovu dopravu a nejlepší cyklistickou infrastrukturu na světě, mají potřebu dálnic.