Silničáři se vrací na Pražský okruh. U Slivence vymění asfalt za beton, opět hrozí dlouhé kolony
Práce na opravě Pražského okruhu. Foto: Skanska

Velká oprava vytížené části okruhu loni výrazně zvýšila kolony. Stejné komplikace se očekávají i letos.
Tady se ukazuje zhoubnost nedostaveni okruhu a radial a provozovani torza dopravniho systemu. Jakakoliv oprava nebo neregularita zpusobi kolaps z duvodu nulovych kapacitnich alternativ. Nelze pouzit okruh v opacnem smeru, ptz neexistuje severni segment. Nelze pro osobaky projet RR na MO ptz RR neexistuje. Atd atd…
Máte pravdu. Ale komu směřujete tuto připomínku? Státu? Kraji? Městu? Obyvatelům obcí na sever od Prahy?
Já hlasuji pro trest nepodmíněného odnětí svobody pro ty politiky, kteří schválili Pražský okruh v provedení 2 + 2 pruhy na jihu a západě. Tito politici, kteří jistě zvažovali dvě varianty (3+3 vs. 2+2) na pohled volili levnější variantu, ve skutečnosti však schválil variantu mnohem dražší!
Dost mi to připomíná parodii opravy D1. Dalo by se říci, že D1 celou vybourali a postavili úplně stejně, jak před 70 lety.
Nejvetsi skodna v dlouhodobem pohledu je suchdolsky Hejl, ten to zbrzdil o peknou radu let…
Souhlasím. Nevím jak na tom ten povrch je a jak moc je důkladná oprava důležitá, ale podle mého názoru by se s uzavirkami delší než týden mělo počkat do zprovoznění celého okruhu a tím i další alternativy. I za cenu toho, že to budou opravy častější a celkově nákladnější.
Už se to přeci jen blíží.
Pocitově to tam nebylo tak zle jako třeba některé úseky na D5 či D11, ale jak dlouho chcete čekat? Tohle není o tom počkat jeden rok… navíc jakmile se vám dostane do spar a prasklin voda, tak první zima vám to roztrhl. Rozhodně to nevydrží do 2032 kdy to jako možná bude lepší
Hlavně není nic pro kamiony z Polska/Maďarska. Oni by úplně v pohodě jeli přes Písek a Plzeň, pokud tam byla aspoň nějaká rozumná infrastruktura.
Snad to nebude takovy peklo, jak loni, kdy opravovali sirsi jizdni pas a v tom zuzenem uzsim se v noci nebo za deste levej pruh nedal vubec pouzit, takze to realne bylo spis 1+1 a clovek tam zkejsnul na 20 minut i v osm vecer.
Ted bude provoz preveden na ten sirsi pas, tak tam snad provoz v 2+2 bude i ve skutecnosti a ne jen na papire.
Jo, je to rozdíl oproti železnicím, kde se třeba 10 let jezdí bez závady a bez výluk. Navíc mnohem tišeji a bez emisí. D0 je sice pořád rozkopaná, přetížená a ucpaná, ale zato je tam víc nehod , je dražší na údržbu a ekologicky i ekonomicky nás více zatěžuje.
Prosim vas a mohl bych takovou zeleznici videt?
Jsa kvazi pravidelnym cestujicim mj. na 171 (jedna z hlavnich koridorovch trati, zeano) mohu vas komentar povazovat toliko za mimoradne zvraceny humor 🙂
Jasně, dálnice nás ekonomicky zatěžují. Když napíšete, že voda teče do kopce, tak to bude menší kravina.
Ona ta oprava je zdarma? Aha, to jsem nevěděl.
Ne, ale klidně si to na sebe vydělá. Jenom to chce trochu větší ekonomický rozhled než od výplaty k výplatě…
Hm takový úsek železnice ani typ vlaku v okolí Prahy prostě neznám. Naopak výluky třeba na trati na Kolín trvaly v úseku Praha-Kolín trvaly plus mínus 6 let a pořád se tam něco dělá. Provozní důvody dopravce, což je eufemismus pro poruchu soupravy jsou na této trati časté…
Vyhledejte si výroční zprávy SFDI. Tam se dočtete nejen to, kolik zpoplatněná silniční doprava za rok vydělá, ale i jakým podílem dotuje ostatní druhy dopravy.
Silniční doprava si na sebe určitě nevydělá. Jinak by kraje měly dost peněz na opravy.