Silničáři osazují váhy na D10 u Prahy, pokuty začnou vybírat až příští rok
Instalace vysokorychlostních vah na Pražském okruhu. Pramen: ŘSD
Ještě do konce tohoto roku chce ŘSD zařízení instalovat i na Pražském okruhu (D0), a to na 79. kilometru nedaleko křižovatky s D1.
Proč se nestaví kvalitní a širší silnice.U nas postavili na jaře novou silnici je užší a kamiony tudy nejezdí a máme krásný tankodrom.Vymackane krajnice a díry jako po bombardování.Takhle to je i z dálnici žádný základ jenom co nejvíc ušetřit aby zbylo na úředníky.Tak honem budeme pokutovat kamiony.Par lidi tomu fandí.
Aby byla širší silnice, musel byste třeba ukrojit někomu z jeho soukromého pozemku. Nebo si myslíte, že všechny pozemky patří státu a může si s nimi dělat co chce?
Pochybuji že někdo vlastní stoku u silnice a jestli ano tak by se měl o ní starat
Ano, představte si, že každý metr čtvereční pozemku někomu patří, i ta stoka. Ale klidně si dál žijte ve své nevědomosti. Mimochodem, ona stoka u silnice tam bývá většinou proto, aby odváděla vodu z komunikace.
Přece když má na šířku kamion nebo autobus 2,5m tak nemůžete postavit nebo opravit silnici na šíři 5m.To ale lidi jako vy nechápou
Dobrý nápad. Takže tam, kde brání Vaší představě o šířce silnice nějaký dům, budeme muset ten dům asi zbourat. Což by se týkalo u nás v ČR odhadem tisíců domů.
To si děláte srandu co jste teď napsal ,snad se bavíme o komunikaci mimo zástavbu ne .Je vidět že Český národ nemá z 90 procent selský rozum .
I pozemky kolem komunikace, která je mimo zástavbu někomu patří. Zpravidla někomu jinému, než je majitel komunikace. P. S. Člověk, který netuší takovou jednoduchou věc, že i pozemek se stokou někomu patří, by měl mlčet a nepoučovat jiné o selském rozumu.
Starat se, pro vás znamená postavit silnici?? Dobrá tedy, a o co jste se na svých pozemkach postaral vy??
Já tady nepíšu o stavbě ale o rekonstrukci ,podle mě by měla mít cesta na šířku minimálně 6m.Sve pozemky udržuju v náležitém stavu abych se nemusel stydět
Dobra, co jste na svém pozemku za své peníze rekonstruoval vy?? Když to chcete po ostatních…
Jak dlouho taková váha může vážit přesně, když přes ni denně projede 17000 nákladních aut plus desítky tisíc dalších vozidel? V zimě, v létě, za deště, mrazu, na nákladní auta má při vážení vliv i vítr. O nutné vysoké kvalitě povrchu vozovky ani nemluvě. Může to být dobré zařízení na předvýběr, ale ne pro automatické a spravedlivé pokutování.
Tak tohle slyšíme od začátku. Ono to špatně váží. A co když to váží dobře.
Proč se tedy musely přeověřit, dokonce předělat v době platného ověření instalace vah v Kolíně, v Říčanech, ve V. Meziříčí, na D2 u Židlochovic, na D8 u Lovosic? A pokud kdokoliv obhajuje pokutování nevinných s argumentem, co zajímá občany, tak k tomu nemám komentář. Čekal bych obhajobu práva na spravedlivé řízení, ne nějakou iracionální nenávist vůči kamionům. Zajímalo by mne, zda stejně by občan z osobního auta obhajoval situaci, kdy na základě nejasně ověřeného automatizovaného měření rychlosti na dálnici by úřady posílaly vysoké pokuty za rychlost 130,4 km/hod.
Odkud máte informaci, že jde o „nejasně ověřené automatizované měření rychlosti“? Vážně si myslíte, že ti lidé, co to zprovozňují, čekají na Váš laický názor, Vy „odborníku“ na vážení?
Žádné informace o nejasném ověření měření rychlosti nemám, to byl jen příklad, jak by se asi choval občan, pokud by se kontrola týkala jeho a ne kamionů. Domníval jsem se, že z mého příspěvku je to jasné. Technicky se ověřování a pravděpodobnost, že bude měřit správně delší donu, zařízení na měření rychlosti nedá s tím, na zjišťování hmotnosti vozidel, vůbec srovnávat. A ještě doplním, že by bylo zajímavé, pokud by se vysokorychlostní váhy začaly používat i pro vážení menších aut, do 3,5 tuny, možná by se řidiči různých dodávek či občan chalupář s přívěsným vozíkem moc divili a rozčilovali, že… Číst vice »
Protože si lidé s máslem na hlavě najali právníky. Protože je to velmi trápí. A jde jim o hodně peněz.
A? Občany zajímá, zda se sypou peníze, ne jestli kamionům naměří o 100kg víc či míň. Zvykejte si, můžete si za to sami. Tak dlouho lidi štvete a děláte si z předpisů dobrý den, až spadla klec.
Jasně zajímá mě že se teď, zbytečně, sypou peníze do oprav po přetizenejch kamionech.. takhle mě to stojí víc protože musím s tím platit úředníky na ŘSD..
Ti, co někdy jezdí přetížení, dřevaři nebo stavební materiály, nejezdí až na výjimky po dálnicích. K lomům, pískovnám, pilám apod. by se měla zaměřit kontrola, ne na dálnici.
Statistiku co vezli přetížené kamiony máte?? A proč jich na dálnici stát za dva měsíce naměřili přes 17000???
Proč bych měl mít statistiku, co vezly přetížené kamiony? Tu nemá nikdo z toho prostého důvodu, že úředníci, kteří vyřizuje přestupky z vysokorychlostního vážení, se o to vůbec nezajímají, jen odešlou příkaz k pokutě a tím to pro ně končí. Odkud máte číslo, že „stát jich naměřil“ 17000 za dva měsíce? A pokud takové číslo existuje, na jaké to bylo váze?
Zhruba okolo 05/2023 najdete mnoho článků a tisících přetížených kamionech, které zvážil váhy. Ty fungovaly pouze 2 měsíce, než je musel stát na nátlak lobby pozastavit. Ty fakt ničí dálnici víc, než přetížené osobaky a vozíky.
Vy argumentujete tím ze jde jenom o kamiony jedouci z lomu a dolu, tak by jste mel mit statistiku.. Takze kde jste vzal data??? kdyz chcete odkaz tady je kontolni zprava nkú… https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/05/KZ-21_37.pdf poskytnete vy zdroj svych informací?
Zmínka ve zprávě NKÚ ještě není žádná statistika, není jasné, že ta váha byla ověřená, takže mohla vážit plus mínus jednotky tun, kromě toho i tam se konstatuje, že po dvou měsících váha přestala vážit, proč?
Kde berete to že není jasné??? Kde vy máte zdroj abych informaci ??? Dohledat si to můžete dal sám, já se ptám na vaše zdroje…
Z Vašeho příspěvku: „Ti, co někdy jezdí přetížení, dřevaři nebo stavební materiály, nejezdí až na výjimky po dálnicích.“ A jak jste to prosím zjistil, „že až na výjimky“? Máte nějaké hodnověrné a ověřitelné údaje nebo jen dojmy a pocity, jako ostatně u většiny Vašich příspěvků?
Jednak stačí se na dálnici dívat kolem sebe, co za typy kamionů jezdí. Za druhé, polovinu vozidel na dálnicích tvoří zahraniční vozidla, takže se dá reálně usoudit, že na dálkové přepravy se právě dřevo a stavební materiály převážně nevozí. A když vezmeme do úvahy objem kamionu, tak většina dnes přepravovaného (spotřebního) zboží „se vejde“ do povolených hmotností. Diskutovat se může např. o nápojích. A u mnoha nákladů na stohovatelnost. Na rozdíl od uváděného dřeva nebo stavebních materiálů, kde k přetížení může dojít, i neúmyslně, docela snadno. Ale o tom ta diskuse přece není. Jde o to, jestli vysokorychlostní vážení je… Číst vice »
Radši si zjistěte, kolik kamionů bylo přetížených na D1, když se ještě vážilo. Proto ten odpor.
To není žádná odpor, jen konstatování, že WIM prostě nejsou vhodné pro přímé trestání. Nemám naprosto nic proti vážení, ale nesmí docházet k tomu, že je to jen byznys. A myslím, že je nepřijatelné, aby byli trestáni řidiči a dopravci na základě výsledků měření ne spolehlivým zařízením, to je celé.
Zajímavá logika. Když majitel herny koupí automaty, nebo firma nový stroj, chtějí ho hned zapojit a vydělávat peníze. Proč váhy – stroj na peníze nebude zprovozněn ihned? My nechceme do rozpočtu další miliony ročně? Ten Kupka je tak asketický, nechtěl on jít do kláštera?
Četl jste článek? Zprovozněny budou před koncem roku. Vybírání bude po zkušebním provozu. Když si koupíte nový složitý stroj, taky má napřed zkušební provoz. Má to své důvody. 😉
Nadpis: pokuty začnou vybírat až příští rok
Který stroj během zkušebního provozu nemůže vydělávat peníze? Děkuji. Už vidím, jak si koupíte sekačku, a tam je pokyn, půl roku můžete jezdit se sekačkou jen po asfaltu, kvůli tzv. zkušebnímu provozu. Pěkně hloupý komentář. 😀 😀 Nebo půl roku zkušebně z autem, ale nesmíte řídit. Hahaha.
Slyšel jste někdy slovo „seřizovač“? To je běžná prifese ve výrobních firmách. Nestačí stroj postavit na místo. Někdo musí nastavit jeho parametry a uvést do provozu. Po celou tu dobu probíhá zkušební provoz. U těch vah je to podobné. Ve zkušebním provozu ještě váhy nemusí pracovat správně a tudíž by řidiči mohli zpochybňovat výsledky. Takže pěkně hloupý a dětinský je ten Váš komentář.
A myslíte, že se skutečně ty váhy seřizují? Když zkušební provoz, tak to by muselo znamenat, že přes tu váhu jezdí vozidla a soupravy, které byly zvážené na jiné ověřené váze a pak se porovnají výsledky. Podle mě se to nedělá, bohužel ani u uvádění do provozu a počátečního ověření.
Co si takhle přečíst pořádně článek? Abyste mohl porovnat s jinou váhou, muselo by to auto přes tu jinou ověřenou vahu projet. Máme jich v ČR pár kusů. Takže jaká je pravděpodobnost, že přes tu váhu ten některý ze statisíců kamiónů projede??
Pak bych naopak já doporučoval přečíst si OOP, jakým způsobem se má váha ověřit a jaké parametry musí splňovat. Zejména doporučuji části 3.15 a celou číst 5.
Seřizovač, který seřizuje linku půl roku by brzo vyletěl.
A myslíte, že to jsou první vysokorychlostní váhy na světě? hahaha
Ne nejsou. Ale i ty ve světě se musely teprve na místě zkompletovat, zabudovat do vozovky a do portalu, sladit komunikaci a odzkoušet.
ehm ehm článek z roku 2023 citace: “ „Vysokorychlostní vážení kamionů na D1 na Vysočině je po opravě napájení plně funkční. Během několika málo týdnů, až bude dokončena certifikace, už bude vážit naostro,“ říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. “ z https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/pretizene-kamiony-nici-dalnici-d1-vysokorychlostni-vahy-ktere-by-je-odhalily-nefunguji-5205
Pane ministře Kupko, slíbil jste 14 vysokorychlostních vah zprovoznit do konce tohoto roku. Jste lhář.
Není, ještě není konec roku… a myslel rok 2024?
Zprovozněny budou. Vybírat se bude později. 😉
Všech 14? Počkám si na konec roku.
Tak ona je otázka co znamená zprovoznění.. ona to může bejt jenom stavba a zapojení elektriky.. s tím že měřit se možná někdy začne…
Nepovede to akorát k tomu, že přetížené náklady pojedou z Prahy jinudy (třeba po D11) a pak se na D10 vrátí za vážícím místem? Nově vybudovaný obchvat Záp se k tomu přímo nabízí 🙁
Všechno se dá obejít, jde o to co nejvíc zvýšit náklady na obcházení.
Jenže tady jsou náklady (čas, cena) na objížďku přes Jirny-Zápy minimální…
U mostu přes Labe se to nabízí vhodněji, tam už to moc objíždět nejde/nevyplatí se.
A to si právě myslím, že se tady moc nepovedlo, jak už píše MartinD.