umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Silnice

Silničáři o víkendech zavřou tunely na pražském okruhu kvůli údržbě

Lochkovský tunel. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33822277
Provoz bude během údržby veden vždy v jedné tunelové troubě

Ředitelství silnic a dálnic chystá na nastávající dva víkendy pravidelnou údržbu a servis dvou tunelů na pražském okruhu (D0): Cholupice a Lochkov. S tím budou spojena i dopravní omezení, oznámilo dnes ŘSD.

Pracovat a jezdit se bude následujícím způsobem:

Uzavírka pravé trouby tunelu Cholupice (směr D5 Plzeň) a levé trouby tunelu Lochkov (směr D1 Brno) v termínu 6. 11. 2020, 21:00 hod. – 8. 11. 2020, 12:00 hod.;
– provoz v tunelu Cholupice bude veden v levé tunelové troubě v režimu 2+1 (dva pruhy ve směru Brno)
– provoz v tunelu Lochkov bude veden v pravé tunelové troubě v režimu 1+2 (dva pruhy ve směru Plzeň)

Uzavírka levé trouby tunelu Cholupice (směr D1 Brno) a pravé trouby tunelu Lochkov (směr D5 Plzeň) v termínu 13. 11. 2020, 21:00 hod. – 15. 11. 2020, 12:00 hod.;
– provoz v tunelu Cholupice bude veden v pravé tunelové troubě v režimu 1+1
– provoz v tunelu Lochkov bude veden v levé tunelové troubě v režimu 1+1

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
franzJosej

co tam furt delaj? v CH uzavrou vzdy 1 rouru a za 1 noc hotovo

petr 5

Trouba nebo roura? V troubě se peče, troubové běhají kolem nás. Ale auta a vlaky snad pod zemí jezdí v rouře. Nebo se pletu?

ZdendaP

Pletete se.

Jiří Kocurek

Na trubku se troubí, z trubek se dělá lešení…

https://www.prefa.cz/kanalizace/trouby/

… a ve Štramberku dokonce stojí Trúba.

Vlastimil Kocurek

„….. povede dvěma tunely“. A roura a trouba se dá takto opsat

petr 5

Nebo třeba tubus. Ten je úplně jasný. Ale trouba zůstane troubou, ani troubit nemusí.

...

A tohle je přesně důvod, proč je lepší na významných komunikacích tunely nemít. Zářez u Lensedel se takhle pravidelně zavírat nemusí.

Štěpán

Tunely výrazně omezují fragmentaci krajiny a také hluk na některých místech. Radši si ani nechci představovat, jak by to vypadalo, kdyby měl místo Lochkovského tunelu vzniknout zářez. V místech, kde je niveleta komunikace příliš hluboko pod terénem, jiné řešení ani není.

Martin

Ano, tam je tunel nezbytny… ja myslim, ze je treba zvazit vzdy zda je to nutne…
Ovsem nevidim zadny problem v jejich stavbe, naopak, casto mi prijde, ze se jim az prilis vyhybame, hlavne tem zeleznicnim, ktere muze razit TBM, zatimco u silnicnich promlem nemame i kdyz maji jiny prurez a jsou velmi drahe hlavne co se tyce technologii, jako je kanalizace, odvetravani…

Martin

A co tunely na severni casti okruhu?

Jiří Kocurek

Na druhou stranu v tunelu nesněží. Což na Vysočině přínáší každoroční problémy.

Noris

Budte radi, ze na okruhu neprebieha udrzba na slovensky sposob, kedy sa obidve rury spolocne jednoducho uzatvoria a zriadia sa obchadzky po okolitych komunikaciach. Pri konfrontovani NDS (Narodna dialnicna spolocnost) clovek dostane odpoved, ze ide o bezny technologicky postup…