- Silnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Silničáři instalovali radar do Husovického tunelu v Brně, rychlost je snížena kvůli hlásce SOS
Husovický tunel v Brně (I/42). Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12387492
Snížená rychlost v tunelu platí i přesto, že na první pohled nic provozu nebrání
Za 15 let tudy projelo přes 191 000 000 aut, stalo se pouze 35 nehod a žádná z důvodu překročení rychlosti. Ale radar je samozřejmě kvůli bezpečnosti…
Nad situaci v Husovickem tunelu i tunelu Dobrovskeho zustava rozum stat. Tam, kde by melo byt 80 km/h standardne (jako v tunelu Klimkovice) a 50 km/h pri poruse bezpecnostniho systemu, je 60 km/h standardne a 40 km/h pri poruse. Chapu, ze v Husovickem tunelu cestou dolu, kde mate svetelnou krizovatku hned za tunelem je 60 km/h odpovidajicich, ale u cesty nahoru to vubec nedava smysl… A u tunelu Dobrovskeho take. Nebo pokud si Policie mysli, ze je nutne snizit rychlost na krizovatce hned za tunelem, snizujte rychlost na krizovatce, ale ne 200 metru predtim, kde duvod neni! Ale v tech… Číst vice »
Tu rychlost 40 km/h směrem k Tomkovu náměstí bych úplně neodsuzoval. Jezdím tudy pravidelně ve špičce a i když je kvůli kovidu provoz nižší, tak se v tunelu kolony tvořily. Od té doby, co je omezení rychlosti už před tunelem a ne až v polovině tunelu, tak jsem na zácpu nenarazil.
Jirko ano přes den kolony a večer jedeš sám prázfným tubusem a krokem…WTF
Ty kráso tak tady se bude řešit beztak rok nějaký blbá skříň, tenhle stát se opravdu veselé požírá. Kdo může ať uprchne..
Neschopní šmejdi z ŘSD. Rozšíření D1 kolem města dálnici na Vídeň a D43 připravit neumějí, ale takovou bohapustou buzeraci zvládnou. Davide Fialo, táhni k čertu, hlupáku!
Tedy pokud vím, tak se má první 2 měsíce jen zkušebně měřit a nepokutovat. Jinak samozřejmě jde jen o naplnění městské pokladny vybrané do dna.
Kolik stojí taková hláska i s osazením? Postup podle Pravidel pro výběr dodavatelů nebo podlezákona č. 134/2016Sb., o zadávání veřejných zakázek Týká se zakázek: 1. v předpokládané hodnotě rovné nebo vyšší než 500.000 Kč bez DPH, pokud jsou zadávány: 1.1. Veřejným zadavatelem 1.2. Zadavatelem, který k úhradě nadlimitní nebo podlimitní zakázky použije více než 200.000.000 Kč, nebo více než 50% peněžních prostředků poskytnutých z 1.2.1. Rozpočtu veřejného zadavatele 1.2.2. Rozpočtu Evropské unie nebo veřejného rozpočtu cizího státu s výjimkou případů, kdy je zakázka plněna mimo území Evropské unie 1.3. Jako sektorové zakázky 2. v předpokládané hodnotě rovné nebo vyšší než… Číst vice »
Ve zkratce: Vždyť tohle snad mohli zadat napřímo!
Mám dotaz na Brňáky:
Když jsem kdysi byl v Brně, narazil jsem nedaleko nádraží Židenice a Pivnice „Pod Ořechem“ v ulici Markéty Kuncové na vcelku velkoryse řešený viadukt , který se svými parametry moc neliší od toho, co je na hlavní ulici Svatuplukova – Karlova. Křižovatka Svatoplukova – Kuncové je také velkoryse řešená. Nevíte někdo, jaké byly v minulosti plány s touto lokalitou? Ulice směřuje k Husovickému tunelu, ale je tam zástavba. Díky za případné info.
https://www.google.com/maps/place/Pivnice+pod+o%C5%99echy/@49.2064204,16.6414418,314a,35y,39.35t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4712948e3b971f45:0x878504ee16b1f4db!8m2!3d49.2088889!4d16.6386111
Viz https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-1-namestka-primatorky/odbor-uzemniho-planovani-a-rozvoje/dokumenty/upp/z-historie-uzemniho-planovani-2/ – konkrétně rok 1952. Počítalo se tam se spojkou Židenic a Husovic.
Radime, děkuji za promptní info.
Wow, a ten narovnanej Cejl – rovne pres az na zabrdovicky koupaliste. To by bylo neco. Zkraceni saliny na starou osadu tak o 5 minut
Tak tohle jsem přehlédl a to jsem bydlel na Radlase! Škoda, že se to nerealizovalo, jako mnoho věcí v Brně.
Tak ten mírný oblouk hlavní ulice by moc nepomohl ke zrychlení. A jesli kvůli tomu stojí za to bourat celou uliční frontu, jen aby byla ulice podle pravítka…
Tohle fakt není oblouk který by znemožňoval rychlsoti na 60 km/h: https://mapy.cz/s/nelohuguna
Mírně tomu vadí úrovňové křížení plánované tramvajové trati s železniční vlečkou za Špárem, teda tehdy určitě vadilo. Dneska už je to asi jedno, nevypadá používaně.
PS: „Tenisové kurty zbourat, to je sport zpustlých zbohatlíků. Správný dělník hraje fotbal!“ „Jenže tam je i fotbalové hřiště, soudruhu náměstku“, ozval se dělník.
Pokud si ťukáte na čelo, že se přece jezdí 50 a ne 60, že jsem vrah… tak až do roku 1997 bylo povolených 60 km/h ve městě.
Myslím, že Vladkimu se líbila hlavně ta nerealizovaní spojka mezi Cejl č.p. 64 a Zábrdovická č.p. 14 – vyhnout se světelný křižovatce s Francouzskou/ Vranovskou/ Svobody a mostu u zábrdovickýho nádraží. Kolejové křížení tramvaje a vlaku není nic nepřekonatelného – viz Praha, Zenklova.¨https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/zanikle-trate-praha-vysocany-tesnov-zeleznice-vlak.A171103_150957_po-cesku_hig/foto/VRJ6f0431_41T444_0075_6324_Palmovka_03_06_198.jpg Nepředpokládám, že by Vladki měl na mysli především ten oblouček mezi Vlhkou a Soudní, o kterém píšete vy. Jenom mně překvapuje, v jakém stavu jsou pozemky a objekty 5 min. chůze od centra ve druhém největším městě státu… 🙁
O křížení vlečky a tramvajové trati brňákům vážně vyprávět nemusíte 🙂 Mají to tam (alespoň, nejsem takový místní znalec) hned dvakrát. Např.: https://mapy.cz/s/jufaputona
Nádherný soubor územních plánů! To když si člověk prohlídne jeden po druhém a zavzpomíná, co se kde (ne)realizovalo. Třeba obří univerzitní kampus na Monte Bú – z toho je dnes jen stavební a právnická fakulta, výš už jenom zahrádky, jo a pod hvězdárnou ještě schované „kravíny“ (dnes VUT?) to jsou snad ještě nouzové baráky z války, či ze kdy. Na plánu z roku 1938 ještě ne, ale na dalším z roku 1947 už chybí hlavní nádraží (to z roku 2021+) a je zakresleno v odsunuté poloze, překvapivě je docela malé. Ještě v roce 1956 je takto malé, 1968 se prodloužilo… Číst vice »
To je zřejmě jeden z důvodů, proč jsou naše města tak přitažlivá pro cizince – procházka v čase, je tam od každého období jen kousek. Např. v Praze měla být celá ulice Dukelských hrdinů oboustranně až k výstavišti vystavěna z objektů, jako je Veletržní palác, nakonec vše skončilo jen tím jedním barákem. V Německu by to zcela jistě dovedli k uniformní a nudné dokonalosti, protože tam by proběhla realizace celého projektu od A do Z.
Byla tam plánována páteřní komunikace s novým mostem přes Svitavu, viz např.
https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OUPR/Pripravovany_uzemni_plan/Z_historie_uzemniho_planovani/1968.pdf
Ostatně něco podobného je v aktuálním i připravovaném ÚP:
https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OUPR/UPmB_uplne_zneni/GRAFICKA_CAST/U4_1.pdf
https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OUPR/Pripravovany_uzemni_plan/NAVRH/VP_2020/GRAFICKA_CAST/_2_2_Doprava_souhrn-B.pdf
Děkuji za podrobné podklady. Zaujala mně ještě jedna maličkost: Kaufland u nádraží Židenice stojí vůči trati a okolní zástavbě poněkud „hýčmo“, ale naprosto rovnoběžně s Kuldovou ulicí na druhé straně trati za mostem, jako její prodloužení. Nevíte, je to jen náhoda, nebo se tam také něco připravuje?
Rýpnu si jeden politický: Odsun nádraží naplánovala zlá ODS, komunisti by to nepřipustili.
Mě zaujala ta logika spočívající v tom, že se snížením povolené rychlosti dosáhne zvýšení bezpečnosti (=snížení pravděpodobnosti nehody). Nebyla by spíš nižší pravděpodobnost nehody tam, kde se povolená rychlost v co nejdelším úseku nemění?
Myslíte tu „nezměnu“ světelnou křižovatkou na Tomkáči, která je hned pod tunelem?
Pokud je naprosto běžná nouzová hláska pro ŘSD přes 2 měsíce nepřekonatelný problém, tak není divu, že naše silnice vypadají, tak jak vypadají. To by snad musel Památkový ústav trvat na nějakém historickém atypu z roku výstavby tunelu, aby se to obhájilo.
Nebylo by od věci, kdyby redakce sbírala takové hlody a v prosinci vydala „Silvestrovký souhrn – TOP 10“.
Jsem zvědavý, kdy šetrná Anežka začne vypisovat výběrová řízení na výrobu a instalaci dopravních značek zdemolovaných při dopravních nehodách….
Vyberove konanie na odstranenie poruchy, ktora zabranuje v plynulosti a bezpecnosti premavky? A realne to ma taky vplyv, aby tam bola rychlost znizena len na 40km/h?
Proč musí na tu hlásku dělat výběrové řízení? To nemají ve smlouvě o správě, že ji musí v nějaké lhůtě opravit? A mít jich pár pro takovéhle případy ve skladu?
Panebože, přes 2 měsíce nejsou schopni opravit nefunkční SOS hlásku, a proto budou lidi nově buzerovat pokutami?
Ať si ty pokuty zaplatí ze svého..
Stačí dodržovat rychlost.
Nicméně opravovat měsíce jednu hlásku je fakt smutné.
„Stačí dodržovat rychlost“ je nové „stačí přizpůsobit rychlost stavu silnice plné výmolů, na kterou ŘSD půl roku hledá zhotovitele opravy“.
Máte sice pravdu, ale já chci jezdit po rozumných komunikacích běžnou rychlostí.
A když dají na 4pruh omezení na 10 km/h kvůli houpacímu mostu, tak přece taky stačí dodržovat rychlost. I na skůtru, který má na ten most prdlajs vliv, proti betonmixu.
Jeden by řekl, že něco tak rozšířeného má ŘSD skladem, nebo pod rámcovou smlouvou. No jo, covid.
Však měli skladem. Jen ne hlásku, ale radar. Hláska nevydělá…
Když teď všichni odmítají odpovědnost (my nic, to oni – ŘSD, PČR, město…) – zajímalo by mne, kdo je za instalaci primárně odpovědný (ano, mohl bych to zkusit hledat, ale třeba to někdo ví rovnou – není to nic na čem stojí a padá svět). Někdo to přece musel požadovat, jinak bychom to také mohl považovat za plýtvání penězi…
Město ten úsekáč snad i odmítlo, proto zatím funguje, ale nikoho nepokutuje…
Za instalací je vždycky ten, kdo na tom vydělá. Tady na tom bude vydělávat Brno, takže teď budou chvíli do médií vykřikovat, že oni nic, ale nakonec se to stejně rozjede. Podobně to bylo i v Jihlavě. Tam jim to měření v tunelu vydělávalo tolik, že se rozhodli úsekové měření nainstalovat i na II/602.
No a? Když ti řidiči jezdí jak nemají, jejich blbost.
Tož já jen, že statisticky se nejvíce nehod děje v nízkých rychlostech, tak jestli by nebylo lepší nechat plnou rychlost. Druhá věc, co třeba na hlásku nalepit telefonní číslo a uvědomit si, že telefon má 99,9 % řidičů (nehledě na to, že bezpečnější mi přijde zavolat pomoc z auta, než běžet tunelem k hlásce)… nicméně improvizace 0, výmluvy 100, represe 100. Absence hlásky nemá reálný vliv na bezpečnost.
A mají řidiči kam v tom tunelu ten telefon připojit, i kdyby měli povinnost ho mít??
Nejde o povinnost ho mít. Pokud ho nemám já, bude ho mít někdo, kdo pojede kolem. V povinné výbavě třeba není pitná voda… a přesto na dálnicích nejsou co 1 km pítka pro případ, že budu mít poruchu, a během čekání na odtah začnu umírat žízní.
Myslím mobilní telefon, ten se nikam nepřipojuje…
Nebo vám jde o signál? V Husovickém tunelu dle mých zkušeností je…
Nechápu jak za takovou neuvěřitelně manipulační věc můžete dostat tolik liků, některý lidi tady jsou si úplně vypatlaní a ne odborníci jak tvrdí.
Samozřejmě, že statisticky je nejvíc nehod při nízkých rychlostech, protože to jsou nehody na místních komunikacích, řadí se do toho různé nárazy zezadu na křižovatkách apod. a tedy z hlediska následků často bezvýznamné nehody.
Naopak nehody ve vysokých rychlostech mají daleko větší osobní následky, které v souhrnu mohou několikanásobně prevyšovat následky daleko většího počtu „nehod v nižších rychlostech.“
Takže dodávka SOS hlásky je „komplikovaná a není v našich silách ji více uspíšit“, zato u radaru problém není…
Na SOS hlásku je uděláno výběrko. Na měření bylo určitě taky. 😉
Přesně, provizorní řešení v podobě radaru se po nainstalování nové hlásky změní v trvalé. To jsou bídáci:-)
Takze to mame – na radar je potreba nejen vyberko, ale i stavebni povoleni, nebo aspon dokumentace a projekt. Kdezto u hlasky by stacilo oslovit puvodniho dodavatele jestli jeste nema stejne nebo podobne a proste ji namontovat misto stavajici. Neverim ze to nejde rychleji a levneji nez instalovat radar. Proste se nasla vhodna zaminka.
Radar tam je už 1,5 roku ve zkušebním provozu. S rozbitou hlaskou to nema nic společného.