Silničáři budou opravovat devět kilometrů D5, vypsali půlmiliardový tendr

Dálnice D5. Pramen: ŘSDDálnice D5. Pramen: ŘSD

Součástí stavby bude i rekonstrukce odpočívky Králův Dvůr, jejíž kapacita se má zvýšit.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Muflon

A úsek od Králova dvora na sjezd do Berouna co? Ten je v úplně stejném stavu. Nebo úsek kolem Loděnice v obou směrech. Totální schodiště ve směru na Plzeň od 28 do 35 km nebo to samé u Ejpovic.

Nechají D5 dojít do stavu D1 a bude to max do 5 let…

Koro

Není ve stejném stavu. Je taky nic moc, ale tak špatný rozhodně ne.

Petr

Od odpočívky se už bude doplňovat třetí pruh, takže to vezmou asi při jednom.

Václav Petrů

Souhlas, od Zdic na Plzeň, ten třípruh, to je vo zuby. KD-Beeoun taky nic moc.
Ejpovice bych hlavně rád viděl rozšířené – přijde mi jako výslovně nebezpečné to hrdlo nahoře na kopci. Stoupací třípruh od Klabavy by měl, teda za mě, být protažen až k odbočení na Plzeň. Pokaždý, když tam jedu, tak maximální pozornost… každej druhej průjezd brzdím a ty situace jsou tam často nebezpečný, jak kamiony vedle sebe s velmi pokleslou rychlostí na kopci jdou do jednoho pruhu a k tomu řada aut už myslí na řazení „do Plzně „.

qěcy

Schody ani náhodou. Jdou to propadlé příčné trhliny a spáry v AB. Rozvinuly se protloukáním v síťové trhliny.

gausgan

50 miliónů za 1 km dálnice to jako fakt???
Budu taky krást a nebudu platit daně na svině v čecháach!!!

Dejf

Jestli máte auto a mobil, tak můžete mít stavební firmu a taky si tak pěkně vydělávat. Nikdo vám v tom nebrání a já osobně vám budu ještě fandit.

Jiří Kocurek

Ano, mohl by to vysoutěžit za 60-65 % odhadu a když by to provedl kvalitně, tak win-win řešení.

Fandík

To zase budou kolony 😀 Ale opravit se to holt musí !

J.K.

Jako opravy D5 přestávají stíhat – i tady se bude dělat jenom jeden směr… Od Plzně na Rozvadov se už pak rozpadá všechno kde se ještě neopravovalo, po další zimě to bude katastrofa, blbé je to už teď…

Holt to chce po 20-30 letech dělat opravy celých původních stavebních úseků, ne 5-10 km tady a támhle…

BND 30

Také mě překvapuje, jak rychle degradují hrany betonových desek. Buď změnili technologii nebo firmu, co to opravuje asfaltovými záplatami, ale kvalita oprav šla znatelně dolů (je to nerovné).

digi

Njn tak když betonovy desky měli mít životnost 50 let tak se blbě vysvětluje že po 20ti letech je potřeba udělat fungl komplet povrchy… jinak zdravíme cesmad a jejich přetížené kamiony…

Jiří Kocurek

– Vyjeté koleje jsou záležitost asfaltového povrchu.
– Životnost asfaltového krytu se udává právě těch 20 let.
– Povrchové trhliny betonového povrchu mohou mít příčinu v nevhodném kamenivu, které chemicky reaguje s posypovou solí.

A nejsou to betonové desky, je to monolit zhotovený na místě. Ty viditelné spáry jsou pouze dilatační a nejdou přes celou tloušťku desky.

Jiří Kocurek

Pro úplnost dodám, že vyjeté koleje se vyskytují i na zastávkách MHD s velkým provozem trolej- i autobusů. DPMB to řeší železobetonvou deskou, v ní se koleje nevyjíždějí.

Radim

Praha taky… někde 🙂

qěcy

Bohužel jen někde. Přitom by některé ulice potřebovaly CB kryt v celém profilu. Třeba kolem Thomayerovy nemocnice, zejména pak ulice Zálesí.

qěcy

DPP/TSK Praha často řeší rozježděné kočičí hlavy úplným vybouráním i s podložím a náhradou opět kočičími hlavami. Takže za dva měsíce rozježděno na sračku. Pak to zaplatuje AB několikrát ročně.

Filip

Dilatační spáry doprasknou přes celou tloušťku

digi

Pššt to kocourovi neříkejte… ještě by začal bejt moc chytrej…