„Šikana Středočechů“ začíná. Praha 6 vykázala auta z pruhů na příjezdu do metropole

Červeně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýČerveně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Klíčové příjezdy do severozápadní části Prahy se dočkaly dopravního omezení pro automobily.

Odebírat
Upozornit na
guest
146 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Smrček

Úplné nesmysly, zbytečná šikana a zhoršování provozu. Praha patří všem a tedy je nesmyslne šikanovat občany kteří už teď mají s dojížděním potíže. Do práce se dostat musí. Radní Prahy 6 asi nikdy neměli autobusem PID, protože kdyby jeli, věděli by, že linky jsou neúnosné přeplněné už teď a když nechají stredocesi auta na vesnicích, tak to PID nepobere. Ti lidé se nedostanou do práce. Každý nemůže jet hromadnou dopravou. Někde jsou spoje dost omezené. Takže toto celé je nesmysl. Naopak by pomohlo uvolnit dopravu, postavit záchytná parkoviště u metra.a nechat je zdarma.

Honza V.

To vypadá spíš jako preference dojíždějících středočechů než jako jejich šikana.

PavelX

Moc prima. Takže když třeba ve všední den pojedu s těžkými kufry s rodinou z letiště směr Karlín, tak Evropská „uzavřena“, Karlovarská/Bělohorská zešikanována na 1+1, semafory a ucpáno, Radlická radiála patrně nikdy nebude, přes Barrandov ucpáno, semafory a zajížďka… Tak asi pojedem přes Brno, nebo jak si to představuje ten blb.

Pavel

Takhle jezdíte denně, nebo jednou za rok?
Jinak: 100+B.

asdfasdfasdf

Z letiště přece přes Prahu 6 pojede rychlovlakem. Oh wait….

P73

Přes Brno si to teď jistě užijete.

Juraj

Můžu mít k OMH dva tucty výhrad a k jeho arogantnímu přístupu dalších deset, ale ty bus pruhy jsou rozumné a zrovna na Praze 6 bude tvrdší vymáhání jedině přínosné.

Dlouhodobé směřování k omezení IAD je taky fajn, ale tady už si musíme říct, jaké jsou opravdu kapacitní alternativy třeba od Horoměřic a Tuchoměřic, nebo i od Kladna, kde je přepravní poptávka fakt velká.

Martin

Tak smerem na kladno roste zastavba a kapacitni rychla vhd to nedoplnuje, krom nove trati na kladno chybi min. dalsi podel D6… A smerem na horomerice take chybi kolejova doprava, alespon planovana tram. do Suchdola by se mohla planovat dal do SCK…

lol

Kdyby Praha 5 tolik nelobovala za metro do motola mohlo jezdit metro z letiste a bus pruh VUBEC nebyl potreba!!!! auta by nestali v kolone meli by tam krasny dva pruhy, ale idioti rekli NE plánu kterej už dávno vymysleli ti zlí komunisti a tak nám metro končí v polích u motola a se zlomenou nohou muzete do nemocnice metrem a to se vyplati!!!

Martin

Tdyby bylo metro na letiste, bylo by to uplne stejne jako ted, Pruh by tam byl tak jako tak,… nejezdi tam vhd jen na letiste.

RafaK

Stále je to problém toho, že Praha a její okolí jsou dva různé celky s jinými zájmy.. Absolutně to po letech ztratilo smysl. Okresy Praha – východ i západ (potažmo celý Str. Kraj) měly dávno tvořit s Prahou tvořit jeden celek…

Jakub P

To je zdánlivě dobrej nápad, ale velmi riskantní v tom, že obyvatelé rostoucích satelitů by za chvíli obyvatele té opravdu městské, husté, části města přehlasovali, což by vedlo k dalšímu zhoršování podmínek pro život v centru, až by z celého města zbyla jen sterilní, nudná předměstí stejná jako všude jinde a centrum by ještě daleko víc degradovalo na skanzen. Myslím, že tohle řeší např. Toronto, kde se to takto spojilo a od té doby obyvatelé předměstí volí za starosty města lidi, kteří centrum likvidují ve prospěch těch roztahaných předměstí. A je jim úplně jedno, že je to neudržitelný, a to… Číst vice »

RafaK

Njn, ale takto bude stále boj Praha vs. okolí … A nikdo se s nikým nedohodne.. Nejsme v Americe, takto se to přesně nedá srovnávat.. Jsme spíše české dubové palice 😄

Jakub P

Bude, ale fakt se to nevyřeší tím, že necháme to okolí Prahu pohltit. Dávat do jednoho celku místa tak nesourodý, s tak odlišnými zájmy, je prostě velkej risk.

Honza V.

A jak to řeší v ostatních krajských městech, která jsou normálně začleněná do svého kraje?

Pepa

Ona ta hromadná doprava ze středních Čech do Prahy a zpět v podání některých dopravců stojí taky někdy za pendrek. Některé autobusy jsou na úrovni před 30 lety a na stojáka po dálnici to je taky super cestování.. Kdyby všichni co jezdí auty chtěli použít MHD tak fakt nemají šanci….takovou kapacitu MHD prostě nemá a mít nikdy nemůže – chybí prostředky dopravní , finanční i lidské….

Michal Bartoníček

Kdyby všichni, co jezdí MHD, jezdili autem, bylo by to daleko horší.

Bob

Ne, 30 let staré Karosy tam fakt nejezdí. A navýšit počet spojů opravdu není problém, pokud bude poptávka.

Někdo neznámý

Navýšení spojů je problém, protože peníze a hlavně nedostatek řidičů.

Jan

Teď ještě úsek Veleslavín – Vítězné náměstí zredukovat na dva pruhy ze 4.

Jarda

Jezdete na motorce a je svátek klid 😃

Tomáš B.

Praha 6 je nafoukaná a arogantní. Vůbec nemá co komu diktovat jak má jezdit do práce či za návštěvou a ještě k tomu nařizovat jezdit MHD. Celý město zaspalo moderní dopravní infrastrukturu (kromě pár úprav ala Blanka) a v 21 století se tady jezdí jako za krále Klacka. Místo toho aby pomáhala řidičům pružné městem se pohybovat či zaparkovat tak tvoří zóny, zákazy, omezení a není schopná se přizpůsobit požadavkům 21 století..

Jakub P

Děkujeme za ukázku nesmyslně autocentrického uvažování, častého ve druhé polovině 20. století. V tom 21. je už naštěstí podobnej autocentrismus v Evropě silně na ústupu, daří se mu už jen v pár enklávách skanzenovitého uvažování, jako je např. Praha.

kix

ona nediktuje, jen to nebude upřednostňovat..aut je prostě ve velkých městech moc a naopak praha autům neustále ve všem ustupuje a buduje infra pro ně, což samozřejmě má důsledky, že těch aut tam pak jezdí víc a víc..takže, když se to nepřímým způsobem podaří trochu zredukovat, tak jedině dobře a budou tam jezdit jen ti, kteří tam skutečně autem potřebují

Jihočeský velkoměšťan

Nevím, jak si to představuje, ale zřejmě vám chybí dost znalostí ohledně dopravní indukce a paradoxech rychlosti dopravy po městě. Tyhle experimenty proběhly ve mnoha evropských městech ve 20. století mnohokrát a výsledek vždy byl prakticky okamžitý nárůst dopravy, který hnedka vymazal dělané dopravní zkapacitnění. Jediným řešením pro dopravu, co je přiměřeně rychlá a použitelná pro naprostou většinu cest je dobrá VHD (a její prioritizace) a cykloinfrastruktura.

Walker

Dobry vecer, skoda, ze kraje, obce a mestske casti spolu lepe nekomunikuji. Kdyby „presedlani na MHD“ bylo tak jednoduche, tak by se tak urcite uz davno stalo a nemuseli bychom tady komentovat tento clanek. Zhruba pred pul rokem jsme se prestehovali za Prahu, nicmene prace a jesle nam zustali v Praze. Kdyz doprava jede, tak jsem v jeslich za 15 minut a v praci za dalsich 10 minut. Verejnou dopravou to trva zhruba hodinu a 40 minut. A to je porad jen ten nejmensi problem. Dalsi problem je ten, ze autobus odjizdi ze vsi jen cca. 8x za den. Pravidelne… Číst vice »

Jiří Zeman

Chápu a rozumím. Tohle je ale daň za bydlení na „vesnici“, to člověk musí při stěhování vzít v potaz a hledat k žití místo s dostatečnou občanskou vybaveností. Nebo tlačit na obec, aby jesle, školy, pracovní příležitosti rozvíjela primárně tam.

Jan

Odstěhovat se někam, kde je dobrá dopravní dostupnost MHD. Třeba někam k železničnímu koridoru.

Průvodce původní Aleš

A z těch obcí, které nemají dobrou dopravní dostupnost MHD, se mají stát obce duchů?

Jan

Ano. Jestli si obec nedokáže zajistit dobré podmínky pro svůj rozvoj, tak ať zanikne

Juraj

Tak posílení dopravy by určitě bylo namístě, nicméně předpokládejme, že vás nikdo nenutil se stěhovat a bylo to dobrovolné rozhodnutí, tak to je holt vždy určitý kompromis.

Home office + lokální dětská skupina může být taky alternativou.

M1M2

To je dobrá teorie, prakticky život je i něčem jiném. Rozhodne ne o tom, že vše vyřeší veřejná doprava.

Michal Bartoníček

Nemyslíte si, že si za současnou situaci můžete sám?
Proč jste se z Prahy stěhoval, když tam máte práci a dítě jesle? Co jste si od toho sliboval?
Proč jste si do nového místa nepřestěhoval i práci a dítě nepřehlásil tamtéž?
Vy se nastěhujete někam, kde je špatná dostupnost veřejnou dopravou a pak po ostatních chcete, aby vyřešili vaše nepromyšlené rozhodnutí, kterým jste se vlastně ochudil o další možnosti dopravy. Proč o radu žádáte až teď? Proč ne předtím?

Marek Pavlík

Bylo to ale Vaše rozhodnutí se odstěhovat. I s těmi negativy. Nechápu, proč by Vaše připojení mělo být důležitější než život lidí kteří na šestce zůstali

Jihočeský velkoměšťan

Ano ano. Lidé zapomínají, že s klady žití na vesnici (příroda, zahrada, auto, klid) přichází i negativa (jako špatná VHD). Když se odstěhuji, musím s tím počítat. Vlastně mohou být ještě rádi, protože stát (/kraje) investuje mnoho prostředků, aby i na nejmenších vesnicích byly asfaltové komunikace, i když se pravděpodobně nevyplatí ani nepřímo (při započítání pozitivních externalit).

PetrH

To je smutné, tak proč jste se stěhovali?

Frantík

Myslím že tady je prostě problém že se nedělají města malých vzdáleností, nejlepší doprava je žádná doprava.

Navíc Praha je samostatný kraj, takže školy atd vy měl řešit kraj středočeský už z principu.

Bob

Tak to je ale problém v tom, že jste hlupák, co se přestěhoval do nějaké pr…, kde nejsou jesle ani práce. A k tomu Vás nikdo nenutil, sám jste se dobrovolně rozhodl, že chcete každý den trávit spoustu času dojížděním.

Karel II

Proč jezdí vedle sebe tramvaj a autobus a to po většině délky jak Evropské, tak Karlovarské? Tramvaj tu v podstatě plní funkci příměstského vlaku. Má koleje mimo silnici, prioritu na semaforech. Autobusy využít pro svoz lidí na tramvaj, dal po kolejích.

SYN

Hm, jsem slyšel že na Veleslavíně je nějaký „přestupní terminál“? Proč se tam stavěl pokud tam nemají zajíždět autobusové linky?? Jakože nesmí být nikde souběh, tam kde je jedna linka musí druhá okamnžitě skončit aby tam nebyla zbytečně??
Tak to se pane připravte na to že se ještě víc cestujících rozhodne na tak blbě zorganizovanou MHD vykašle 🙁

Twix

Takže ukončit 59 z letiště a příměstské linky na Šárce a nebo Dědině a dál tramvají? Jak by to mohlo fungovat? Na Karlovarské souběh není, vždyť po ní tramvaj nejede. Jestli myslíte Bělohorskou, tam je právě většina busů ukončena na Vypichu a Motole, aby souběh s tramvají nebyl. Zbyly jen linky pro obsluhu Patočkovy a spojení na Dejvickou, kam tramvaj z Vypichu nejede.

Frantík

No počkat, je tam midibusová 164 🙂

Pako

Nedávno jsem tu popisoval, jak pan Hrubeš kvůli 50 metrům na Podbabské nechal vyznačit 17 km objížďku. V sousedních ulicích nechal osadit účelově jednosměrky a postavil měšťáky vybírat tvrdě pokuty. Asi tak je EKO tento pán.

Jiří Zeman

Pokud se úprava na Podbabské/Kamýcké neosvědčí (dojde ke zhoršení jízdních dob i autobusů v místech, kde VJP není), kdy dojde k navrácení do původního stavu? Snad ne až za avizovaný rok. Ten bypass vyhrazený pro bus už tam jednou byl a poměrně rychle z podobného důvodu byl zase odstraněn.

Marek

Vyhozené peníze za značení. Evropska i podbaba ma bus pruhy dlouhodobě. Na podbabské mimo spicku bohatě stačí jeden pruh. Ani jednoho řidiče toto opatření neodradí…

Martin

KDE mám na MHD přesednout?! KDE jsou záchytná parkoviště na koncích metra?!
Akorát šikana, ale nabídka řešení žádná.

Bob

To se zeptejte starosty své obce nebo hejtmanky svého kraje, proč Vám nepostaví P+R u nejbližšího nádraží, odkud snadno dojedete do Prahy.

Michal Bartoníček

Mám k tomu takové smíšené pocity. Přebujelý automobilismus je třeba zkrotit, o tom není třeba polemizovat. Ale ať Praha 6 neblokuje výstavbu kapacitní dopravy.
Stížnosti řidičů ohledně parkování jsou opravdu k popukání. 😀 Kde máte zaparkovat? Tam, kde si najdete místo k parkování, aniž byste porušili zákon. Proč chcete na někoho hodit svoje problémy s parkováním?

Bobik

Ono to chce i domýšlet důsledky. Pro mnoho lidí je auto jedinou alternativou, jak se do/z práce dostat. Jinak taky můžou zůstat doma, protože práci v okolí buď neseženou, nebo seženou tak blbě placenou, že jim vyjde líp být na pracáku/sociálce (s nějakou brigádou načerno). A teď co je pro stát, potažmo společnost výhodnější? Platit jim dávky a nechat utíkat část peněz do šedý ekonomiky, anebo raději z veřejných peněz zaplatit na okrajích parkoviště? A samozřejmě vymáhat pravidla, aby těmi buspruhy nejezdilo, co nemá a vůbec se snažit eliminovat z vnitřního města zbytnou dopravu. Mimochodem fůra lidí do toho města… Číst vice »

Michal Bartoníček

Jedinou alternativou? Jenže o ty další alternativy se buď připravili svým rozhodnutím sami, nebo za ně dostatečně nebojují. Takže nutí stát, aby jim tedy buď postavil parkoviště, nebo platil dávky. To mi prostě nedává smysl.
Ale zbývá – udělat si zajížďku. Nikdo jim nedrží pistoli u hlavy a nenutí je.

d@rkWolf

Jakým svým rozhodnutím? To mě zajímá-ta logika hlupáka. Třeba tím, že se rozhodli mít dítě? A že se s dítětem/dvěma do garsonky 0+1 nevejdou, např.? A že na větší byt v centru za 50 mega nemají? Nebo co že bylo to jejcih špatné rozhodnutí. Ale jo, máte pravdu, děti jsou nesmysl, dlouhodobě. Dovezeme přičmoudlé z Afriky-no a jelikož pracovat nebudou, nemusí ani nikam dojíždět, problém se vyřeší.

Bobik

Ano, bohužel, jedinou alternativou. Jaké jsou ty další? Zůstat v předraženém městském bytě s příspěvkem na bydlení, čili dalšími dávkami? To má být výhoda?

Aby společnost prosperovala, musí mít nějakou pozitivní motivaci svého snažení. Nikdo nebude dělat víc, aby se měl hůř.

lol

Prebujelou MHD je potreba krotit! imho coje to za blbost ze BUS pruh se nesmi vyuzit ve 2 ráno????

Peobox

Tak doufám, že dojde i k posílení tramvajových linek 8 a 18, protože se mi poměrně často stává, že v době školní výuky se ráno před osmou do tramvaje nevejdu už na zastávce Zelená…
Na druhou stranu musím říct, že mám trošku škodolibou radost z toho, že ti *** ze Suchdola uvidí, že oni už nejsou Praha a ochutnají vlastní medicínu 🙂

Frantík

Až se postaví tram na Strahov tak tam nějaká tramvaj přibyde.

Gajda

Na jednu stranu Praha 6 té individuální dopravě napomáhá. Nicméně je logický, že se snaží udělat maximum pro svoje pbyvatele. Z naprosto stejnýho důvodu se proto rozčiluje středočeský kraj.
Současně se se středočechy svezou všichni od západu co třeba nejezdí denně, ale svátečně.

Martin

Já jsem taky obyvatel Prahy 6. Bydlím v podstatě přímo na Evropské. Tyhle pruhy mi užírají kus života každý den!
Komu to reálně prospěje?? Nikomu!

Vojta

Přál bych středočechum žít půl rok na Praze 6. Opravdu já žiju v Bubenci a to co se tu každé ráno odehrává za automobilové orgie. Chápu že se lidi potřebují dostat do práce, ale proč sakra máme čichat smrady nějakého Kralupaka co je linej sednout na S4 co ho vezme až na Masarycku ? Protože on se nebude mačkat ve vlaku zabere každé ráno 2x3metry místa kdyby aspoň vozil kolegy ale on je na celé auto sám. Praha6 dělá dobře. A komu se to nelíbí ať jezdí přez Zličín

Honza

To uplne chapu. Rozumim tomu. Proc se ale nepostavi P+R na okrajich. Bud krajem nebo mestem? Preci nejde jen o mesta. Je okolo spoustu vesnic, mestecek…

Jakub P

Protože takové množství P+R na okrajích Prahy, aby to něco vyřešilo, mnohonásobně překračuje finanční možnosti města i kraje. Nemluvě o potřebné kapacitě příjezdů k nim. P+R jsou potřebnej doplněk, nikdy nemůžou být základ systému, tím musí být kapacitní železnice, nebo aspoň busy ve vyhrazeném pruhu tam, kde železnice zatím nejde, na které se přesedá (i pomocí menších parkovišť u zastávek v hloubi kraje) už daleko před vlastním městem.

Martin

Až se na to lidi, co sem dojíždějí za prací vykašlou a přestanou nám sem jezdit dělat všemožné pomocné práce, chci vidět tady veledůležité sousedy, jak půjdou zboží do supermarketů vykládat sami…

Vojta

Podívejte se já chápu že se vesničan bez auta neobejde rodiče bydlí ve vesnici na severu Čech a vím že bez auta jsou v koncích. Stejně tak chápu že nějaký „Středočech“ žijící v Ondřejově a pracující v Mladé Boleslavi se bez auta do práce nedostane. Nicméně já auto již nemám a znám přesně ten rozdíl mezi nemít a mít. Když jsem ho měl taky jsem do práce jezdil autem (ano do středních Čech)ale od doby co nemám auto ví že MHD z Prahy (a tím i do Prahy) je tak luxusní že je auto pro Pražáka nadbytek, takže nehledejte parkoviště… Číst vice »

Pepa

Až bude spoj jezdit co 5 minut, pak vše poběží, jak má… On si málokdo uvědomuje, že dnes je jedna komodita cennější než peníze… Tou komoditou je čas… V ČR se bijeme v prsa, jak dokonalou tu máme MHD… no… Infrastruktura dokonalost oné MHD sráží ke dnu… Pokud chce Praha vytlačit automobilovou dopravu, musí akutně podporovat variantu toho, kdy bude urychleně dostavěn komplet vnější pražský okruh a přímo u něj tisíce parkovacích míst s minimální docházkovou vzdáleností k maximálně co 5 minut jezdícím linkám MHD a poplatkem za parkování, ve kterém si onen majitel auta rovnou zaplatí i celodenní jízdenku… Číst vice »

Frantík

MHD do Prahy použít nemůže protože už podle názvu (jo, jsou výjimky) je MHD jenom z Prahy do Prahy. Takže správně termíny používejte.

Bob

Protože to P+R nemá být na kraji Prahy, ale už v Kladně, Kralupech, Hostivici, Slaném, Rakovníku atd., odkud jezdí přímé vlaky/busy do Prahy.

Matěj

A vy žijete pouze v Bubenči nebo někdy taky vyjedete svým voňavým vozem ven? Já jen že každá mince má dvě strany..

Laďas

A kde ty chytrej mají ty auta nechat? Parkovišť je zoufale málo a hromadná doprava naprosto nestačí, i vzhledem k častým (téměř neustálým) výlukám a omezením na silnicích a hlavně příměstských tratích! Pak se u nákupního centra nedá zaparkovat, protože tam stojí celý den “vidláci”, co přesedli na bus do Prahy…

Vojta

Mám výhodu prahy a nevýhodu Prahy 6. Takže auto jsem po nehodě s prasetem nechal sešrotovat a již auto nepoužívám (nemám). Protože i přes to že mám nárok na rezidenční parkování v týdnu na šestce nezaparkujtete protože ti dobří lidé ze severu středočeského kraje parkují auta kde se dá. Ano chápu křik Kladenských protože železnice je tam teď opravdu hrozná, ale tohle není jen o Kladně to je právě o všech těch městech a vesnicích na severu na levém břehu Vltavy. Každý den opravdu každý se všechny ty vesnice a města musí nakvartyrovat do aut a vyrazit směr Evropská a… Číst vice »

Pavel Kratky

Vážený pane, kdybych jel dopravou od nás tak do Práce jedu cca 2,5 hodiny, autem je to za 55 min.
Pokud na to budu mít, budu autem jezdit – pohodlí, klid, svoboda.
To že auto nemáte je jen Vaše rozhodnutí a trošku mě přijde, že z Vás mluví závist.

kix

tohle přirovnání auto = svoboda je fakt úlet..a jinak se dá udělat třeba kombo autem a pak pokračovat z vhodného místa veřejnou dopravou..po praze se to autem většinou časově nevyplatí, také to dělám takto, protože od nás od Liberce to jinak nejde

Twix

Já si pohodlí, klid a svobodu představuju trochu jinak, než 55 minut řídit auto do práce, s vědomím že je to jediný způsob jak do ní můžu jezdit 🙂

Někdo neznámý

To má být jako úřadě práce?

SYN

Nepovídejte, i vaším jménem Praha 6 brání nejenom IAD, ale též zřízení rychlé a kapacitní linky VHD (vlak), je otázka na pomezí toho jestli chtějí „jen“ maximálně komfortní (ale drahou!) variantu anebo to dokonce využívají jen ke stupňování požadavků tak aby nebyla nikdy… 🙁

Jinak silnice ze 30. let?? To tam ten asfalt vydržel geniálně dlouho na té Evropské, a už tehdy to postavili jako čtyřpruhovku, geniální!

Tom

Doma treba? Uz vidim, jak by 1000 prazaku dorazilo k Vam do vesnice a Vy budete nadseny vsichni tam. KAZDEJ DEN!

Michal Bartoníček

Kde je mají nechat? Voják se stará, voják má. Problém s parkováním ať si vyřeší sami. Chtějí mít auto, tak ať se starají.

Martin

Až v Praze přestane fungovat půlka věcí, obsluhovaných dojíždějícími zaměstnanci, tak si na tenhle svůj frajerský přístup vpomeňte.
Například většina lékařského personálu v Motole dojíždí z domů mimo Prahu i jiných měst.
Až budete potřebovat operaci, ale nebude vás mít kdo vzít..doufám, že vám někdo pošeptá „voják se stará, voják má“.

Karel II

Pro vás, ani pro nikoho jiného se nic nezmění. Všichni budou jezdit autama dál.jen tam ty kolony budou déle, neboť propustnost spadne na polovinu. A odnesou to samozřejmě i lidé z Prahy 6, budou stát v kolonách s vesnickejma.

Vojta

Bohužel to je asi pravda 🙁 ale aspoň se to radnice snaží řešit

Martin

Tohle není řešení. Co je na tom za řešení? Já tu bydlím a tu silnici denně používám! Tohle je akorát populistický výkřik pro voliče vašeho ražení, kteří na nás ostatní kašlou a místo skutečného řešení nadšeně hodí hlas za takovýhle paskvil.

SYN

Inu, vyvíjí nějakou aktivitu a tvrdí dokonce že tím správným směrem… ale to o sobě neřekne nikdo „sorry teď vidím že to byl omyl“…

Pepa

Snaží řešit? Spíše snaží ještě více zkomplikovat… A odnesou to jen místní… Doufám, že jsou místní dost při smyslech a ve volbách to těm, co toto vymysleli spočítají…

Martin

Tak já vám to řeknu opačně. Bydlím na Praze 6, ale jezdím pracovně po zakázkách po Středních Čechách.
Ty pruhy mi kradou půlhodinu života každý den. Doufám, že si tu nekonečnou kolonu rozjíždějících se a brzdících aut pořádně užíváte.

Twix

To jezdíte na noční směny, a nebo opravdu myslíte že by to v protišpičkovém směru bylo o půlhodinu rychlejší, kdybyste místo jednoho pruhu mohl využít dva (a v nich by byly i busy)?

SYN

Chcete tvrdit že zrovna obyvatelé Prahy 6 využívají v nadprůměrné míře MHD? A že když vyjíždějí mimo území své městské části, nechávají automobily doma?

Jakub P

Obyvatelé celé Prahy používají v nadprůměrné míře MHD. A jo, většina lidí z Prahy (i z P6) při cestách do jiných MČ (ale i po té své) nechává auto doma.

Bobik

Tak pokud na P6 vadí množství aut, proč P6 dlouhodobě blokuje alternativy? „Chceme metro, ne rychlodráhu“, že? No Buštěhradka, nebýt P6, už dávno tou alternativou být mohla.

Jan

Takže z Kladna Až na Ruzyni, kde to Praha 6 neblokuje je už hotovo?

Bobik

Ne, není, protože se čekalo na P6. Až když se ukázalo, že to je jak čekání na Godota, tak se na tom začlo dělat.

Petr Zdobinský

S panem Hrubešem jsem dnes osobně jednal. Arogance sama. Nepředstaví se, podání ruku je pro něj problém. Problémy občanů Prahy 6 v reálu řešit nechce. Po Evropské i Roztocké jezdí i občané Prahy. Nové opatření je jen arogance moci.

Novak

Akorát písmenka na značkách jsou tak malá, že nejsou přečíst

Tom

si kup lepsi brejle nebo jed pomaleji

Martin

Na te Evropske je ten pruh uz hoodne dlouho, akorat nove je premalovany a s plnou carou…

MILAN KASIMIR

Tohle opatření jde správným směrem. Když to nejde po dobrém, musí přijít motivace ke snížení používání osobních autaku jinak.

Náhodný Kolemjdoucí

Po dobrém myslíte třeba vlakem?
Ten krok Prahy 6 by byl celkem pochopitelný, kdyby sama Praha 6 nebránila alternativám k individuální automobilové dopravě.

Jan

A tedy ta část mimo P6 je už dávno dostavěná

Martin

Už ten název článku je hloupý. Ano můžeme udelat dálnici do centra a bude plná nebo zvolíme formu restrikce a pohodlí automobilů snížíme. Jiné řešení není. P+R je nesmysl, kdo pravidelne dojíždí nechce přeskakovat na MHD, když nemusí a okruhy na tento druh dopravy smerem do centra nemají vliv.

Jan Sůra

A nebo zvolíme formu restrikce a současně blokace kapacitnější infrastruktury veřejné dopravy (Trať Praha – Kladno a NIMBY průchod Prahou 6).

Martin

Já bych tyto dvě věci nespojoval. Souhlas, ma se řešit budování verejne infrastruktury, ale není možné na druhou stranu omezovat kvalitu života P6 vs pohodlné cestovani do práce ze Středočeského kraje. Ty co odešli mimo Prahu by určitě nechtěli mít pod okny tak intenzivní dopravu jako vytváří v Praze.

Martin

Ale uvědomujete si, že to platí i opačně? Že i my jezdíme z Prahy do práce mimo Prahu a pak se musíme vracet a tak se nás to dotýká?
Kvalitu života se tímhle nijak nezmění, to je úplná blbost. Měření ukazovala, že ani s prvními pruhy počet projíždějících neklesnul, akorát tam stojí déle, popojíždějí a smrdí víc.

Jakub P

Tak ona P6 si na to dlouhodobě dost nabíhá sama, ne že ne. Zpackané prodloužení metra A i Blanka, kvůli které jsou dneska na Patočkově i jinde v P6 téměř celodenní kolony, které musíme poslouchat a dýchat, jsou Bémovy (Kolibříkovy) danajské dary jeho oblíbené čtvrti. P7 dokázala s Blankou aspoň zklidnit Veletržní a díky tomu jí to trochu ulevilo, P6 nechala úsek nad tunely od Malovanky ke Špejcharu ve stejné nebo ještě větší kapacitě pro auta na úkor všeho ostatního jako před vznikem podzemní dálnice a teď se tu divíme (aspoň někteří), že to dohromady indukuje IAD, kterou pak nemůžou… Číst vice »

Jan

Takže Praha (mimo) – Kladno je už hotové a čeká se pouze na Pražskou část? Že jsem si nevšiml…

Twix

Donedávna se na tu pražskou část opravdu trpělivě čekalo. Pak se zjistilo, že to bude ještě boj, a začalo se na úsecích vně Prahy dělat.

Martin

A jaké řešení tedy navrhujete? Prahu oplotit a auta tam nepouštět?

Pepa

To je absolutní nesmysl… Jediným řešením jsou právě P+R… Pak teprve s tím jde ruku v ruce omezení vjezdu… Ten, kdo chce, najde vždy objízdnou trasu a garantuji Vám, že to bude těmi užšími ulicemi města přímo pod okny bydlících lidí… Takže Hloupou restrikci odskáčou místní obyvatelé…

Petr

Tobiáš 4:15

Matěj

Ach jo jsem zvědav co dostaneme na oplátku my z P6 až budeme chtít vyjet ven..

Jožin z bažin

Hádejte 🫢

Pepaa

Doufám, že SČ kraj bude hodně nekompromisní…!!!

Tom

Od Sek… prd prd 😄 jeste by jim vadilo, kdyby tam bylo i treba 30 aut z Prahy 😄 Zabiraj misto, znecistujou vzduch apod! 😄 Oni to vidi jen z te sve strany…. makat v Praglu a mit tam auto k tomu 😄

Toada

Opatření cením. Není jediný důvod, proč by stovky aut měly blokovat tisíce lidí v autobusech.

Matěj

Nikdo je neblokoval ty pruhy tam maj snad 10let jen se do nich mimo špičku mohlo teď vypadá, že ani na moto

Martin

Mimo spicku to nedavalo smysl, je slabsi provoz, takze temer zadna zmena…
P6 naopak uvazovala o omezeni vjezdy napr. svetelnymi zavorami…

Martin

Viděl jste někdy ty poloprázdné autobusy tam? „tisíce“ je strááášně moc nadsazené.

Twix

To mluvíte o tříčlánkových trolejbusech z letiště a příměstu od Kladna a Slaného? Kolik tím tedy jede po Evropské lidí, když ne tisíce?

Rejpal

Přesně jak se píše na konci článku, kdy Praha 6 neblokovala zdvoukolejnění tratě na Kladno s odbočkou na Letiště VH, tak už dávno mohli jezdit Středočeši moderní kapacitní železnicí a nikoliv po silnici. Ale ono cokoliv postavit na železnici, resp. zkapacitnit železnici je v posledních letech obrovský problém viz. přesmyk v Libni, třetí kolej skrz Poděbrady atd.

Honza

Velmi rad zaparkuji a pojedu mhd. Kde to mam prosim na kraji P6 udelat? Klauni.

pes.387

To máš udělat nejpozději na Kladně 🥴

Honza

Neni to jen Kladno neasi… proc neni zadne P+R v teto casti?

Petr

A kde zaparkuje obyvatel P6 před Středočeským krajem?

nedulezite

doma

Náhodný Kolemjdoucí

A pak vlakem, proti kterým Praha 6 statečně bojuje?

SYN

A jet tím rychlým vlakem z Kladno jo? To je teda genitální výšplecht!

MILAN KASIMIR

Na kraji Prahy? Proč? Udělejte to ve Vaší obci. Nechte auto na dvorku a jeďte veřejnou hromadnou dopravou rovnou z bydliště

wanqer

Prosim, az pojedete ven z Prahy, udelejte totez, nechte auto v Praze.

Jakub P

To bych strašně rád. Bohužel směrem z Prahy je bez auta většinou problém až ten poslední kousek. Když jedu do místa rozumně dosažitelného veřejnou dopravou, nechávám auto doma v Praze pravidelně.

Směrem do Prahy bývá bez auta naopak problematický jen ten první kousek cesty, takže tam je strategie začátek autem, většina cesty VHD funkční.

Tom

se taha auto do volneho prostoru… Vy nam je sem tahate i tam, kde uz neni misto. Presedni na bus de*bile, kdyz Ti to tak vadi. Urcite jede z vedlejsi ulice nakej bus…. Jen lina prdel….

Jarda

A proč nezaparkujete v nějaké obci ve Středočeském kraji, kde jezdí autobus popřípadě vlak každou chvíli a že těch obcí je spousta, jen si vybrat.

Někdo neznámý

Já víkendové večery musím čekat na spoj přes dvě hodiny, prostě nic nejede a to jsme na hlavní trase z Prahy 6.

Michal Bartoníček

Proč nenapíšete na ROPID, že byste potřebovali další spoj?

Kebab

To je jako psát Putinovi, ať vypadne z Ukrajiny. Z ROPIDu se sice možná dočkáte odpovědi a přitom nevypadnete z okna, ale výsledek bude v obou případech totožný, tedy žádný.

Někdo neznámý

V této věci mě to nenapadlo, nicméně Ropidu/IDSK už jsem psal několikrát. V některých případech nikdo neodpověděl, v těch zbylých ano, ale vesměs negativně. Třeba že to řešit nebudou.

Pavel

Jo napise ROPIDU a pres vikendu mu tam udelaj 15 minutovy interval. Vy ste ale komediant.

Michal Bartoníček

Proč chcete po někom jiném, aby vám řešil potíže s parkováním? Pokud je kapacita parkovacích míst vyčerpaná, tak prostě zaparkujte jinde. A neptejte se mě kde, vy znáte svoje okolí nejlíp, tak se snažte a nebuďte líný.

SYN

Docela dost lidí co tam projíždějí mají parkování vyřešené (třeba ve firmě) prostě se jen potřebují tam dostat.

Jakub P

Když volí pro město ten nejméně efektivní dopravní prostředek, kterej zabírá na osobu o řád víc místa, než ty ostatní, musí prostě počkat, až projedou ti v těch efektivnějších dopravních prostředcích.

Je to jak s jídlem na táborech, nemůžete nejdřív nasytit největší jedlíky a pak čekat, jestli vůbec něco zbyde na ty skromnější. Musí každý dostat základ a komu ten nestačí, počká, až budou přídavky…

Tom

si najdi praci u sebe na vesnici nebo jezdi od tamtud busem!

Martin

Sháněl jsem do firmy poměrně hodně lidí. Drtivá většina z nich jsou mimopražští, protože daná kvalifikace se těžko shání.
Ale spravujeme část veřejné infrastruktury.
Kdyby si všichni ti lidé našli práci u sebe, tak nepojede ani ten váš autobus, většina doktorů je mimopražských atd.
Váš pohled je strašně omezený.

Koro

V Rudné

P_V

„Horoměřická se však musí rozšířit, zatím je jen dvouproudá.“
Šlo by tento přístup uplatnit i na jiných výpadovkách v P6? Třeba na zbytku Karlovarské nebo v Kamýcké, nejlépe i s rezervou pro tramvaj.

MP22

Achjo, proč to má stejné podbarvení jako cyklo? Vždyť to vůbec nedává smysl. Ať je to zelené nebo modré, ale ne červené. Nebo ještě lépe, ať je to červené a cyklo zelené.

Martas

Já bych se i jako necyklista zeptal, proč musí být cyklopruh v buspruhu a není kolem nové tramvajové tratě na Dědině vystavěna cyklostezka?

Pavel

Cyklopruh je tam proto, aby cyklista nemusel jet v levem mezi auty.

Frantík

prostředním*

On teda podle zákona může autobus cyklistu předjet a ostatní řidiči by mu měli umožnit právě přejetí do nevyhrazeného pruhu, nevím jak moc často se to dodržuje (obdobně když chci objíždět překážku jako cyklista).

Kebab

To už bychom zase chtěli moc, fyzickou stavbu. Barva je jednodušší.

Kafro

Bohužel, kolem nové trati se žádná cyklostezka nevybudovala, pouze nevyhrazené pruhy / jízda po chodníku

Jakub P

Ne, není, „cykloinfrastruktura“ vzniklá při stavbě tramvajové trati na Dědině je neskutečná, nepoužitelná prasárna. Jak je bohužel u akcí, které plánuje DPP, pravidlem.