LOT 3a leaderboard

Siemens zmodernizuje největší seřaďovací nádraží v Nizozemí, za 110 milionů eur

Seřaďovací nádraží Kijfhoek v Nizozemí. Pramen: SiemensSeřaďovací nádraží Kijfhoek v Nizozemí. Pramen: Siemens

Seřaďovací nádraží Kijfhoek leží na ploše 50 hektarů. Disponuje 14 vjezdovými kolejemi, 41 směrovými kolejemi a 12 odstavnými kolejemi.

Zpět na článek
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Wow, tomu rikam infrastruktura pro nakladni dopravu. Proti tomu jsou Brno – Malomerice uzoucke nadrazicko.

simeon

Nevíte, zda-li NS plánuje přechod na AC?

Danel Brvnišťan

Naposledy som čítal že po zvážení nákladov a prínosov neplánujú, ostávajú na 1500 V DC, čo úplne nechápem. Len dedikovaná nákladná trať Betuweroute a vysokorýchlostné trate sú na 25 kV AC.

Miroslav Zikmund

Jezdí na atypických 1 800V.

vjkm

25kV zavrhli kvůli enormním nákladům. Správce infrastruktury tlačí na přechod na 3kV, ale politici doposud nerozhodli a nejpalčivější místa se zatím řeší posilováním stávajících 1,5 kV. Případný přechod by měl stát 1-2 miliardy Euro a trvat 7-10 let.
To ve Francii teoretizují o 9kV DC, kteréžto mají být ještě výhodnější než 25kV AC.

Dom

Škoda, že Siemens v těchto oblastech nepracuje i na českém trhu. Trošku konkurenčního boje by nevadilo.

Jiří Kocurek

Počítám že v ČR mosty dělat nebudou a v tom Holandsku taky ne. A mám silné pochybnosti o tom, že v ceně zakázky pro Siemens je železniční spodek. Na který se v ČR nesahalo od války, to v lepším případě.

medical_examiner

Války první nebo druhé?

Tady na Moravě

Takovy kolos navic s automatickym pohybem posunovaci lokomotivy a jen 2,8 mld. Kč?

To my budeme mít opravu uzlíku Česká Třebová za 10 mld., heč.

Pražec

Ale na nizozemské placce stačí položit koleje – nemusíte sanovat žádné náspy, zářezy, mosty, ke všemu se snadno dostanete z vedlejší koleje…

Vidím tam značný rozdíl v náročnosti provedení.

Kubrt

Tak jasně, v Nizozemí nejsou žádné vodní toky, vsechny koleje se tam kříží úrovnově a koleje se kladou do pole, takže mosty, zarezy a naspy vůbec nepotřebujou. Huh.
Srovnávat rekonstrukci uzlu ČT a instalaci systému Siemens v ranziru v Nizozemí je nesmysl, jedná se o akce úplně jiného rozsahu.

Potulný wechtr

Re. Pražec
Pokud by si měl možnost a projel se byť jen z Emmerichu přes Kijfhoek na Waalhaven, tak bys byl asi překvapen kolik kilometrů se jede v tunelech nebo rampy na mimoúrovňové křížení s až patnácti promile.
Neberu ti právo něco komentovat i plácat nesmysly můžeš. 🙂

Projektant

Tak samotný ranžír Česká Třebová není o moc menší (13 vjezdových, 33 směrových a 13 odjezdových kolejí), navíc tam je i velká osobní stanice, dost mostů a 8 km úsek trati s přesmyky a spojovacími kolejemi.

Největší rozdíl v ceně bych ale hledal jinde – v článku to není uvedeno, ale za cenu 2,8 mld. nejspíš projekt zahrnuje „jen“ rekonstrukci zabezpečovacího a řidicího systému, kdežto modernizace Č. Třebové všechno – rekonstrukci kolejí, mostů, trakce, nástupišť, zabezpečení, napájení, …

A mimochodem, dálkové řízení (nikoliv automatické) posunovací lokomotivy na tom všem bude zdaleka nejlevnější…

VTT

V Třebové se bude modernizovat ranžír?

Projektant

https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S621500577.pdf
vjezdová + odjezdová skupina

Kalanis

Už jen kvůli střídavině.

medical_examiner

Takže na 260 bude střídavina až do Třebové?

Pardubák

Ty ceny jsou u nás šílené. Co bude stát oprava třeba Pardubického nádraží, nejen v třebové a v Pardubicích, za ty peníze, ani nemění pražce, dávají tam staré potlučené betovoné. Kdyby to stálo méně nic neřeknu, ale za toto 🙁 Výsměch ..

roman

Samotná cena nic neznamená a nejde z toho zjistit jestli jsou u nás rekonstrukce předražené –

Šejdr

Jak jste přišel na to, že v Pardubicích „dávají staré pražce“, když tam ještě k žádné výměně železničního svršku nedošlo??

M152

Na 4,6,8 koleji se pracovalo (je tam nové štěrkové lože), ale vrátily se tam původní kolejová pole. Prý se nové pražce budou dávat až na konci výluky.

Surio Mario

To ano, stejně jako na kolejích 1 a 2, jenže to nebyla výměna svršku, jak výše tvrdí Pardubák, ale pouze izolace podchodů, nové drenáže atd.

Miroslav Zikmund

Základní otázka je, co modernizace zahrnuje. Elektrický ohřev výhybek znamená nutnost natahat vodiče, vybudovat novou trafostanici …. lávka sídliště Dukla nebude zadarmo atd. atd …

Jiří Kocurek

Opravdu nestačí v ČT nainstalovat novou zabezpečovačku a na kojele nešahat. Ono porovnávat cenu nové lektřiny v domě a celkové rekonstrukce domu od základů je poněkud praštěné.
Ale když se schce nadávat, tak i ta sousedova fasáda byla levnější než dům, určitě někoho natáhli.

Xproject

V textu autor zmiňuje instalaci zabezpečovače a údržbu.
Na svršek, spodek, trakci atp. se nejspíš nesáhne a uvedena cena je pouze za technologii siemens.
Je tedy jasne, že vyhnilá třebová, nymburk atp. budou za jiné peníze.