Siemens začal s výrobou vodíkového Mirea pro další provoz v Bavorsku

Jednotka Siemens Mireo Plus H pro nasazení v Bavorsku. Foto: Siemens MobilityJednotka Siemens Mireo Plus H pro nasazení v Bavorsku. Foto: Siemens Mobility

V Německu půjde o třetí soubor, kde nasadí vodíkové Mireo.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

Ou jé.

Josef Pešek

Zrovna ten Mühldorf-Burghausen je totálním úletem. Na trati se silnou nákladní dopravou měla být řešením elektrizace. Ale ne. Do nákladní dopravy nasadí různé duály nebo rovnou Class 66 a osobní zazdí vodíkem. Jestli takto vyřeší Schwandorf-Furth-Grenze, je vymalováno a zbytečné tahat trolej z Plzně do Domažlic.

Kubrt

BEG chce být (tak trochu post)trendy, jiný důvod těžko hledat. Na druhou stranu, o elektrifikaci se rozhoduje na úrovni spolkové vlády, v tomto jsou zemští objednavatelé, neřkuli dopravci, jen ve vleku událostí.

Josef Pešek

A není to třeba tím, že jim v Německu nikdo nevyrobí dýzlový motorák a smradlavé a líné 628 jsou už těžce za zenitem? Tuhle jsem viděl fotku jako náhradu za 628 do Burghausenu Traxx 246 s jedním Dosto. Smysl by dávalo převést na vodík celou síť z Mühldorfu – Landshut, Simbach, Freilassing, Passau, Traunstein a Rosenheim a ne tři kusy. Ale třeba se pletu a nastane to, když se pokus povede.

Kubrt

Stadler by jim klasický motorák dodal, když tedy Pesa je tam asi neprodejná. Mě by spíš zajímalo, proč to tam dodnes nebylo elektrifikováno, při té intenzitě dopravy. Teď to tedy v plánu je, ale u DB jsou tyhle plány v podobném skluzu jak u SŽ.
Co se týká smyslu vodíku v celé té síti: na tenhle malý kousek si nechali udělat studii u TU Dresden a BEMU by tam vyšly výhodnější, byť by tam byly potřeba dobíjecí body. Já jsem celkově vodíkový skeptik, tady se jednoznačně nabízí elektrifikaca tratě z Mnichova do Burghausenu a BEMU na ostatní ramena.

Josef Pešek

Já bych řekl, že prachy na elektrizaci bavorských tratí chybí kvůli projektům VDE a kvůli Stuttgartu.

Kubrt

Na tomhle provozním souboru je zajímavé, že (myslím, že poprvé na železnici) je součástí dodávky i elektrolyzér pro výrobu vodíku. Samozřejmě pouze z obnovitelné elektřiny 😉
V budoucnu by trať měla být elektrifikována (už od Mnichova), je tam silná nákladní doprava (chemické areály v Burghausenu a Gendorfu). Z Mnichova do Mühldorfu se prohánějí dlouhé patrové soupravy s motorovými lokomotivami v čele.