A kdepak máme velkofirmu Škoda s jejich báječným strojem 109E, minimálně Evropské úrovně, podle toho co si nechaly zaplatit od ČD respektive od nás pitomců platících daně??
Škoda vyrábí stovky elektrických vlaků a tramvají.Již koupila ostravskou vagonku, Šumperské dílny, vozovmu v OstravěMartinově (kde vyrábí tramvaje) a přesto to nestačí a montáž některých el. souprav Škoda provádí v ŽOS Trnava na Slovensku .
Inu že mohla Škodovka mít také nějaký podíl na trhu lokomotiv, nebýt toho zdrcujícího vítězství, které ve sporu s ČD utrpěla a cestu k zákazníkům si tak uzavřela.
Každopádně je škoda, že ČR nemá finálního výrobce lokomotiv. Kdo dělá finál inkasuje nejvíc. Dělat subdodavatele je nevýhodné a pokud se to dělá rozumně má z toho něco i země původu (na stavu ekonomiky, daních atd.)
Že tady bylo spousta věcí špatně již od privatizace plzeňské škodovky i ze strany ČD, již od začátku to nepopírám, ale to je chyba nás voličů, občanů, lidí v Čr, že to dopouštíme.
Navíc se změnil majitel škodovky, takže teoreticky by to nemuselo dnes dopadnout tak tragicky.
Samozřejmě na vzniklé škodě to už nic nemění. A odpovědnost to z nikoho nesnímá.
Blbé na tom je, že se (ne)zodpovědní na ta místa neměli vůbec dostat, teď už je to jen pláč nad rozlitým mlékem a ty největší škody už nelze vrátit.
Přijde mi, že jediní kdo tuto kauzu neustále omýlají jsou místní diskutéři. A nejspíš nepřestanou ani tehdy, až ty lokomotivy budou na Balkáně nebo ve šrotu. Zkrátka takový univerzální důvod umýt škodovce řiť pokaždé, když dojde na téma nových lokomotiv.
ŠT momentálně nemá zájem o výrobě 109E, navíc nová, modernizovaná verze 109E (již by to nebyla lokomotiva 380) by měla vylepšené díly. Jak ČD hledaly přes výběrové řízeny nové lokomotivy, tak se mohla účastnit také ŠT s výrobkem který by odpovídal tomu co ČD očekávají…
Gejza
1 rok
Závod vzniknul v areálu jediné dosud fungující továrny na kompletní výrobu nových tanků v EU. Jestli se rozjede výroba tanků Leopard 2A7 ve větším, než dosavadním minimálním měřítku, bude možná rébus, jak obě rozvíjející se výroby prostorové skloubit. Btw. níže Kubrtem zmiňovaný závod Bombardier v Kasselu vzniknul pro změnu v areálu konkurenční zbrojovky Rheinmetal, která tam vyrábí kolová bojová vozidla.
Spíš bych to formuloval tak, že v Kasselu bývala velkofirma Henschel, která se v průběhu druhé poloviny 20. století různě majetkově a oborově přeskupovala, až to dopadlo tak, že v Kasselu dneska stojí těsně vedle sebe lokomotivka Alstom (dříve Bombardier, ABB, Thyssen…), zbrojovka Rheimetall a automobilka Mercedes (dřívě Hanomag). Ale původně to byly všechno závody koncernu Henschel. V tom Allachu je to podobné: tam byla velkofirma Krauss-Maffei, která se časem rozpadla, lokomotivní část je dnes Siemens a zbrojní Krauss-Maffei-Wegmann, obě vedle sebe v Allachu.
2A7 je z větší časti modernizace. A myslím že to děla jen RheinMetall nebo měl dělát, nebo vetší část měl dělát on. A ten má výrobná linku i v Maďarsku a x dalších fabrik po Evropě.
Není to modernizace, jsou to nové kusy, hrubé stavby se svařují v Řecku. Rheinmetall dělá kanony, ale tank jako takový dělá KMW. Rheinmetall dělá taky případně právě ty modernizace starších, jako třeba Leopard 2PL. Rozšířit výrobní kapacity bude každopádně nutné, pokud si chtějí uchovat konkurenceschopnost. Poptávka roste a současná produkce je hrubě nedostatečná, pokud dnes chcete nový tank v nějakých normálních počtech a čase, nezbývá než se obrátit na Korejce jako Poláci. Ani americké Abramsy totiž úplně nestíhají poptávku, a navíc tam tuším jde skutečně jen o přestavby existujících uloženek. Teoreticky by ale mohla být zajímavá v Německu konkurence mezi… Číst vice »
Je to obojí. Už jsem našel ten obrázek (graf výroby). V řecku dělaji korby pro řeky, katary, maďáry. Zatím co A7V pro německo jsou předělané nizozemské A6 a další KMW, který je posbirál po Evropě (švedské, německé A4, rakouské).
Na místě původní haly lokomotivky je trolejbusové depo. Současná výroba – tramvaje a pantery – probíhá v nově postavených halách na východ od původní lokomotivky.
rhol
1 rok
Za mě skvělá zpráva, je to vynikající mašina. 👍
Johnny Cash
1 rok
V kontextu této zprávy by mě zajímalo, jak prosperuje továrna Alstom – Bombardier v Kasselu s výrobou Traxxů AC3 a MS3. Jestli tam počítají vůbec s nějakým rozvojem nebo postupným útlumem. Protože je škoda, že Siemens ztratil konkurenci.
Traxx v Kasselu určitě nekončí, teď je čestvá rámcová smlouva se SNCB na 50 kusů Traxx 3MS na 200 km/h, napevno objednáno 24 kusů. Běží výroba AC pro Railpool. Samozřejmě s objemy Vectronů se to momentálně nedá srovnávat, ale mrtvá ta lokomotiva není. Ve Vado Ligure běží výroba DC pro Itálii a Polsko, to je zřejmě teď výkonější závod než Kassel.
A zabudol si ešte na stroje pre ČD Cargo, teraz produkujú mašiny pre Izrael, niekoľko ich objednal aj PCC, objednávka od TXL tiež neviem, že by bola zrušená.
Regiojet jich má objednaných 13, každopádně mašina to je dobrá, podvozky na 200 jsou ve Velimi, nový software za dveřmi. Pokud Alstom nezaspí, konkurovat má s čím. Hlavně aby nezaspal Siemens, protože Vectron už přeci jen stárne.
A kdepak máme velkofirmu Škoda s jejich báječným strojem 109E, minimálně Evropské úrovně, podle toho co si nechaly zaplatit od ČD respektive od nás pitomců platících daně??
Škoda vyrábí stovky elektrických vlaků a tramvají.Již koupila ostravskou vagonku, Šumperské dílny, vozovmu v OstravěMartinově (kde vyrábí tramvaje) a přesto to nestačí a montáž některých el. souprav Škoda provádí v ŽOS Trnava na Slovensku .
To ale neznamená, že kauza 109E zmizela ze světa a vše je zapomenuto.
Podle verdiktu českých soudů už je skutečně tato kauza uzavřena. Mmch jak to vůbec souvisí s obsahem článku?
Inu že mohla Škodovka mít také nějaký podíl na trhu lokomotiv, nebýt toho zdrcujícího vítězství, které ve sporu s ČD utrpěla a cestu k zákazníkům si tak uzavřela.
Každopádně je škoda, že ČR nemá finálního výrobce lokomotiv. Kdo dělá finál inkasuje nejvíc. Dělat subdodavatele je nevýhodné a pokud se to dělá rozumně má z toho něco i země původu (na stavu ekonomiky, daních atd.)
Že tady bylo spousta věcí špatně již od privatizace plzeňské škodovky i ze strany ČD, již od začátku to nepopírám, ale to je chyba nás voličů, občanů, lidí v Čr, že to dopouštíme.
Navíc se změnil majitel škodovky, takže teoreticky by to nemuselo dnes dopadnout tak tragicky.
Samozřejmě na vzniklé škodě to už nic nemění. A odpovědnost to z nikoho nesnímá.
Blbé na tom je, že se (ne)zodpovědní na ta místa neměli vůbec dostat, teď už je to jen pláč nad rozlitým mlékem a ty největší škody už nelze vrátit.
Přijde mi, že jediní kdo tuto kauzu neustále omýlají jsou místní diskutéři. A nejspíš nepřestanou ani tehdy, až ty lokomotivy budou na Balkáně nebo ve šrotu. Zkrátka takový univerzální důvod umýt škodovce řiť pokaždé, když dojde na téma nových lokomotiv.
Tak si pamatujte. Ostatní pokračují dál.
A jak bylo mnou predikováno (a bylo mi vyčítáno, že jsem plný předsudků), tak tu montáž bratia opravdu neskutečně mrví.
Och, tak to je zlé. Historie se opakuje, TAZ 1500 (Škoda 1203) stál taky za hromadu sakrů.
Aj Rapidka z BAZky. Mnoho rozhorčených vlastníkov sa vyjadrovalo na kameru.
jednotky kusů… už i Polští vyrobci jsou na tom bohužel lépe.
Jaké jednotky kusů? ČD jich má asi 150 souprav, JM kraj 37, Slovensko 30 souprav, Lotyšsko 25 souprav, Estonsko 15 . To jsou stovky kusů.
ŠT momentálně nemá zájem o výrobě 109E, navíc nová, modernizovaná verze 109E (již by to nebyla lokomotiva 380) by měla vylepšené díly. Jak ČD hledaly přes výběrové řízeny nové lokomotivy, tak se mohla účastnit také ŠT s výrobkem který by odpovídal tomu co ČD očekávají…
Závod vzniknul v areálu jediné dosud fungující továrny na kompletní výrobu nových tanků v EU. Jestli se rozjede výroba tanků Leopard 2A7 ve větším, než dosavadním minimálním měřítku, bude možná rébus, jak obě rozvíjející se výroby prostorové skloubit. Btw. níže Kubrtem zmiňovaný závod Bombardier v Kasselu vzniknul pro změnu v areálu konkurenční zbrojovky Rheinmetal, která tam vyrábí kolová bojová vozidla.
Spíš bych to formuloval tak, že v Kasselu bývala velkofirma Henschel, která se v průběhu druhé poloviny 20. století různě majetkově a oborově přeskupovala, až to dopadlo tak, že v Kasselu dneska stojí těsně vedle sebe lokomotivka Alstom (dříve Bombardier, ABB, Thyssen…), zbrojovka Rheimetall a automobilka Mercedes (dřívě Hanomag). Ale původně to byly všechno závody koncernu Henschel. V tom Allachu je to podobné: tam byla velkofirma Krauss-Maffei, která se časem rozpadla, lokomotivní část je dnes Siemens a zbrojní Krauss-Maffei-Wegmann, obě vedle sebe v Allachu.
Tož jak za války ala mozaiková výroba.
2A7 je z větší časti modernizace. A myslím že to děla jen RheinMetall nebo měl dělát, nebo vetší část měl dělát on. A ten má výrobná linku i v Maďarsku a x dalších fabrik po Evropě.
Není to modernizace, jsou to nové kusy, hrubé stavby se svařují v Řecku. Rheinmetall dělá kanony, ale tank jako takový dělá KMW. Rheinmetall dělá taky případně právě ty modernizace starších, jako třeba Leopard 2PL. Rozšířit výrobní kapacity bude každopádně nutné, pokud si chtějí uchovat konkurenceschopnost. Poptávka roste a současná produkce je hrubě nedostatečná, pokud dnes chcete nový tank v nějakých normálních počtech a čase, nezbývá než se obrátit na Korejce jako Poláci. Ani americké Abramsy totiž úplně nestíhají poptávku, a navíc tam tuším jde skutečně jen o přestavby existujících uloženek. Teoreticky by ale mohla být zajímavá v Německu konkurence mezi… Číst vice »
Je to obojí. Už jsem našel ten obrázek (graf výroby). V řecku dělaji korby pro řeky, katary, maďáry. Zatím co A7V pro německo jsou předělané nizozemské A6 a další KMW, který je posbirál po Evropě (švedské, německé A4, rakouské).
Co se dnes vlastně vyrábí v lokomotivce v Plzni. Myšleno v těch halách kde se vyráběly lokomotivy?
Na místě původní haly lokomotivky je trolejbusové depo. Současná výroba – tramvaje a pantery – probíhá v nově postavených halách na východ od původní lokomotivky.
Za mě skvělá zpráva, je to vynikající mašina. 👍
V kontextu této zprávy by mě zajímalo, jak prosperuje továrna Alstom – Bombardier v Kasselu s výrobou Traxxů AC3 a MS3. Jestli tam počítají vůbec s nějakým rozvojem nebo postupným útlumem. Protože je škoda, že Siemens ztratil konkurenci.
Traxx v Kasselu určitě nekončí, teď je čestvá rámcová smlouva se SNCB na 50 kusů Traxx 3MS na 200 km/h, napevno objednáno 24 kusů. Běží výroba AC pro Railpool. Samozřejmě s objemy Vectronů se to momentálně nedá srovnávat, ale mrtvá ta lokomotiva není. Ve Vado Ligure běží výroba DC pro Itálii a Polsko, to je zřejmě teď výkonější závod než Kassel.
Takže 3-5 kusů za měsíc?
A zabudol si ešte na stroje pre ČD Cargo, teraz produkujú mašiny pre Izrael, niekoľko ich objednal aj PCC, objednávka od TXL tiež neviem, že by bola zrušená.
Regiojet jich má objednaných 13, každopádně mašina to je dobrá, podvozky na 200 jsou ve Velimi, nový software za dveřmi. Pokud Alstom nezaspí, konkurovat má s čím. Hlavně aby nezaspal Siemens, protože Vectron už přeci jen stárne.
Siemens nemá s čím zaspávat, dle jejich prohlášení s výrobou Vectronu počítají 20 let. To znamená, že jsou někde uprostřed.