Siemens prodal tisící lokomotivu Vectron. První čtyřsystémovou si koupily České dráhy, zvládne až 210 km/h

Čtyřsystémová lokomotiva Siemens Vectron. Foto: SiemensČtyřsystémová lokomotiva Siemens Vectron. Foto: Siemens

České dráhy podepsaly na konci dubna smlouvu na nákup testovací lokomotivy Siemens Vectron, která je již z výroby vybavena palubní

České dráhy podepsaly na konci dubna smlouvu na nákup testovací lokomotivy Siemens Vectron, která je již z výroby vybavena palubní částí ETCS podle nejnovější specifikace Baseline 3. Siemens dnes současně oznámil, že překonal už hranici tisíce prodaných lokomotiv této řady.

Lokomotiva pro České dráhy má být využívána pro testování různých typů kolejových vozidel na zkušebním okruhu VUZ ve Velimi i pro běžný provoz dálkových vlaků. „Díky vysokému výkonu 6,4 MW, kterým lokomotivy Vectron disponují, je možné je používat ke zkouškám v tažném i brzdném módu, kdy slouží jako zátěž pro jiná kolejová vozidla,“ uvedl Siemens v tiskové zprávě. V obdobích, kdy nebude lokomotiva na okruhu plně vytížena, bude zařazována do běžného provozu v osobní dopravě Českých drah.

 „Jedná se o první lokomotivu Vectron, která je již z výroby vybavena palubní částí ETCS dle nejnovější specifikace,“ říká Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility v České republice.

Pro České dráhy půjde o 33. interoperabilní lokomotivu ve flotile. „Pro testovací jízdy ji budeme pronajímat naší dceřiné společnosti VUZ. Půjde přibližně o 20 % kapacity. Zbývajících 80 % ale připadne na výkony realizované v čele našich vlaků po celé republice i v zahraničí, kde v současnosti jezdí pronajaté Vectrony nebo lokomotivy řad 380 a 1216,“ vysvětluje Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz.

Tato lokomotiva se ideálně hodí pro zkušební činnost na okruhu ve Velimi. Je čtyřsystémová, takže ji můžeme využívat i při testování vozidel na napájení 1 500 V používaný v Nizozemí nebo ve Francii.  Pro rychlé testy na okruhu ve Velimi má zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h a je vybavena nejvyšší úrovní zabezpečovače ETCS dle specifikace Baseline 3, což vyhovuje při testování systému ERTMS/ETCS,“ doplnil informace o využití nové lokomotivy Martin Bělčík, generální ředitel VUZ.

Lokomotiva pro České dráhy byla vyrobena v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu a společnost ji doposud využívala při testování. Českým drahám bude lokomotiva předána do konce letošního roku. Kromě jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS bude vybavena GSM-R a dálkovou diagnostikou. Lokomotiva disponuje jmenovitým trakčním výkonem 6 400 kW a nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h. Vzhledem ke své modulární koncepci bude Českým drahám předána s vybavením pro provoz v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku a může být dovybavena pakety pro provoz i v dalších zemích.

Siemens dnes oznámil, že prodal už tisíc lokomotiv Vectron. Jubilnejním zákazníkem jsou dánské státní dráhy. Lokomotivy si koupilo 49 různých zákazníků, jsou v současné chvíli schváleny pro provoz v Rakousku, Bulharsku, Chorvatsku, České republice, Finsku, Německu, Maďarsku, Itálii, Nizozemí, Norsku, Polsku, Rumunsku, Srbsku, Slovensku, Švédsku, Švýcarsku, Turecku a nově i v Belgii.

Tagy České dráhy Siemens Vectron Top vúž Výzkumný ústav železniční železniční zkušební okruh Velim
87 komentářů